Foto's van Erik's subwoofer.

Started by J.A.F._Doorhof, August 16, 2002, 12:54:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Net een paar afleveringen Daredevil achter de rug en ik moet zeggen de (Mini) DSP correctie voor het sublaag is een succes.

Het is niet TE aanwezig...(geen druk op je oren of de neiging om zachter te zetten) gewoon een mooie aanvulling en dreigend wanneer het dreigend moet zijn.

Explosies (Een boot explodeerde ergens in afl. 11 seizoen 2) zijn gewoon audiofiel te noemen  8)

Zelfs mijn vrouw vond het mooier geworden (ze luisterde overigens meer dan dat ze keek .....was een beetje bloederige episode)   :pompom:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#201
 Ik weet niet wat jullie subwooferervaring is met betrekking tot los/inspelen maar ik moet zeggen dat bij mij het effect SUBstantieel is zeg... :o

Na wat films is het nu zo dat het per aflevering van Gotham steeds meer los lijkt te komen het verschil van 18 inch met de 15 inch is (ondanks hetzelfde merk) nu wel overweldigend...alsof je weer een nieuwe sub hebt  dat had ik dus echt niet zo ingeschat.

Het is echt opmerkelijk/verrassend (voor mij) hoeveel sublaag er op het LFE kanaal wordt gezet bij films....dat mis je dus pas als je het ooit ervaren hebt....

Nog even een plaatje  van mijn "Punisher"  wat nu niet meer overdreven is  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

Heb je al een ledje zien knipperen op de K2 ?

::)
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

Nope het blijft het eerste groene ledje...ook bij aardbevingsgeweld...dus zeg maar dat je luisterfauteuil trilt alsof je een "buttshaker " hebt gemonteerd en dat op 3 meter afstand van de sub.... :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!


luuk123456

Bij zo`n berichten over vliegende stoelen door de kamer van het bass geweld, vraag ik me altijd af wat ik fout doe.
Staat het algehele volume nu gewoon zo hoog of staat de gain van de sub zelf meer dan de helft open?
Ik voel het laag af en toe best goed, maar als ik gewoon film kijk, kan ik niet zeggen dat ik van de stoel waai o.i.d.
en dit dan op 1.5m van de sub....
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

jossie

Quote from: luuk123456 on December  2, 2016, 15:07:11
Bij zo`n berichten over vliegende stoelen door de kamer van het bass geweld, vraag ik me altijd af wat ik fout doe.
Staat het algehele volume nu gewoon zo hoog of staat de gain van de sub zelf meer dan de helft open?
Ik voel het laag af en toe best goed, maar als ik gewoon film kijk, kan ik niet zeggen dat ik van de stoel waai o.i.d.
en dit dan op 1.5m van de sub....

Lees ik hier nou dat je dat wel wilt?  ::)
Omni !

luuk123456

#207
Nou ja. ...ja[emoji16]
Ik Zou het wel eens willen ervaren.
Of liever gezegd willen vergelijken.
Ik lees hier ook wel eens vaker over waaiende broekspijpen, nou dat heb ik hier nog nooit meegemaakt.
Terwijl het hier toch om een tamelijke forse sub in een tamelijk kleine ruimte gaat.




Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

jossie

Waarmee heb je je sub afgeregeld? Je hebt één 15" Klipsch zie ik?
Omni !

luuk123456

Nog wel inderdaad. ..
Ik heb gewoon xt32 laten draaien en alles laten inregelen op de receiver en thats it. Omdat ik dit qua laag wel erg braaf vond klinken heb ik het volume van de sub handmatig wat hoger gezet. 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Staaled

Enkel XT32 zal wat pieken gladstrijken maar dips of zelfs nulls blijven buiten schot.
Een meting zal je duidelijkheid verschaffen.
XT32 gaat trouwens ook nog wel eens de mist in vwb de juiste afstand van de sub.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

luuk123456

Ah oké!  Dank voor deze info.
Een forumlid heeft al eens eerder metingen verricht hier.  Dit was nog voor de andere receiver en de klipsch.
Ik zal hem vragen of hij genegen is om nog 'n keer te komen meten.
Ik zal dit tzt in m'n eigen topic melden en nu stoppen met het kapen van Erik z'n topic!


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

audiosurfer

Quote from: Erik van Voorst on December  2, 2016, 09:36:37
Na wat films is het nu zo dat het per aflevering van Gotham steeds meer los lijkt te komen het verschil van 18 inch met de 15 inch is (ondanks hetzelfde merk) nu wel overweldigend...alsof je weer een nieuwe sub hebt  dat had ik dus echt niet zo ingeschat.

Ondanks dat jouw oude 15inch naar tevredenheid speelt, doen dit soort opmerkingen toch een beetje pijn.. ;)
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: luuk123456 on December  2, 2016, 15:07:11
Bij zo`n berichten over vliegende stoelen door de kamer van het bass geweld, vraag ik me altijd af wat ik fout doe.
Staat het algehele volume nu gewoon zo hoog of staat de gain van de sub zelf meer dan de helft open?
Ik voel het laag af en toe best goed, maar als ik gewoon film kijk, kan ik niet zeggen dat ik van de stoel waai o.i.d.
en dit dan op 1.5m van de sub....

Hoi Luuk

Je kaapt mijn topic niet hoor want je vraagt terecht uitleg.

Ik heb mijn subwoofer qua gain nauwkeurig ingesteld met een Avia test dvd en een microfoon.
Het blijft moeilijk om het level van een sub te meten in vergelijk met de rest van de speakers...maar om het verhaal helemaal te vertellen heb ik hem eerder zelfs zachter gezet dan harder in vergelijk met de rest van de speakers.

Ik denk dat die 18 inch in combi met die Crown K2 en MiniDsp correctie een match in heaven is want die 15 inch met Crown maar zonder MiniDsp correctie zorgde hier ook echt niet voor.

Jossie bracht het geheel tot leven  :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#214
Quote from: audiosurfer on December  2, 2016, 20:13:21
Ondanks dat jouw oude 15inch naar tevredenheid speelt, doen dit soort opmerkingen toch een beetje pijn.. ;)

Moet ik wel eerlijk bij vertellen dat er toen ook GEEN Dsp correctie was toegepast.... ;)
Wel leuk te horen dat het lekker bij je speelt  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

audiosurfer

Quote from: Erik van Voorst on December  2, 2016, 20:16:43
Moet ik wel eerlijk bij vertellen dat er toen ook GEEN Dsp correctie was toegepast.... ;)

Hier ook nog niet, heb wel af en toe trillende momenten overigens, had ik bij 1 al, maar heb indertijd lang getwijfeld om ook voor 18 te gaan en als je dit dan leest, haha :)
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Erik van Voorst (in memoriam)

Altijd leuk om "later" nog een stap te kunnen maken....trust me  :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Duck Twacy

Hey Erik, neem eens een echte subwoofer



http://stereointegrity.com/product/bhs-24-24-subwoofer/

Dan geef ik wel 50 euries voor die baby sub ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

#218
Wat ik dus zeg...altijd leuk om "later" nog een stap te maken   ;D

Wel een geweldig ding zeg....je weet me wel van streek te maken.....

Maar goed deze heeft gepoort een ZESHONDERD liter kist nodig en gesloten TWEEHONDERVIJFTIG  :o

Verder wel waanzinnige parameters zeg en prachtige kwaliteit...gelukkig "out of stock" 

https://m.youtube.com/watch?v=QPNM3I2usug

Je verwacht een Ferrari geluid maar krijgt een Solex  :headbanging:
(Wel een erg onthullend glimlachje van die kerel...."there you go"..)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Duck Twacy

 Je moet ook zwaar naar de sportschool om dat ding uberhaupt in een kast te kunnen bouwen  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

68 kg maakt het inderdaad (ondanks mijn vele sportschool bezoekjes) wel erg moeilijk handelbaar.

Enfin mijn 18 inch Dayton met mooie behuizing is meer dan plenty qua bass zelfs bij wat "zachter"  :devil: filmkijken dus voorlopig geen verlangens....tot mijn verbazing vindt mijn vrouw het ook geweldig en roept steeds..dat is een mooie verbetering  :inlove:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!