Sonos vervangen

Started by FWK, August 30, 2015, 15:51:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kathos

ik geloof heel zeker dat zo'n sonos zelden of nooit vastloopt, maar mijn PC heeft zich in het afgelopen jaar ook nog niet (kan nog gebeuren, het jaar is nog niet om ;-) vastgereden :-)
Hangt ook af welke hardware de PC heeft, welke software je gebruikt om audio te draaien, processor, SSD of niet, welk OS, hoe vervuild die is met allerhande andere software, enz...
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

FWK

Quote from: kathos on September 12, 2015, 18:56:27
indien je al laptop/MAC/PC/NAS... in de nabijheid van de versterker staan hebt of kan plaatsen, is een DAC van prijsklasse 1500 euro dan geen optie?
Software (audirvana, foobar2000, roon,...) afhankelijk van wat je al hebt, en je bent vertrokken :-)

Misschien heb je meer voor je geld als je een DAC van 1500 koopt dan een streamer (met ingebouwde DAC) van 1500...

Mijn idee :-)d

Het idee om een goede dac aan te schaffen heb ik inderdaad ook nog als alternatief.
Een extra pc of latop zie ik persoonlijk niet zo zitten, eerst een computer opstarten om muziek te kunnen horen spreekt mij niet zo aan daarnaast zijn computers al meer dan  voldoende aanwezig in huis.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Zodiac

#52
Klopt! Het valt ook wel mee, maar als TS een upgrade van zn Sonos wil, vraag ik me af of dit t is...
Auralic Aries (mini) is denk een overweging waard???

Edit:
O....sorry, er was al gereageerd door TS
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

FWK

Quote from: Zodiac on September 12, 2015, 20:28:30
Klopt! Het valt ook wel mee, maar als TS een upgrade van zn Sonos wil, vraag ik me af of dit t is...
Auralic Aries (mini) is denk een overweging waard???

Edit:
O....sorry, er was al gereageerd door TS

Haha prima toch je verwoord exact wat ik bedoel,een betere uitvoering, muzikaal, van de Sonos MU iss wat ik zoek met een beperkt beschikbaar budget.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Xstream

#54
Quote from: kathos on September 12, 2015, 18:56:27
Misschien heb je meer voor je geld als je een DAC van 1500 koopt dan een streamer (met ingebouwde DAC) van 1500...

Mijn idee :-)
+1
Alleen als je beperkingen ervaart qua gebruik/ondersteuning met de Sonos zou je kunnen kijken naar een streamer die wat meer ondersteund. Bijv. de BlueSound, maar de software hiervan vind ik ook nog niet je van het, maar dat is menig andere streamer nog erger. Dan hou je iig nog wat budget over voor een goede DAC.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Zodiac

#56
Quote from: dre73 on September 13, 2015, 11:57:32
http://www.theguardian.com/technology/2014/sep/03/sonos-drops-price-music-systems-high-resolution-wireless-mp3

Maar eens afwachten of het wat gaat worden.....
Kijk aan! Als die Sonos 24 bit af kan spelen binnenkort (hopelijk) heb je i.m.o. De best mogelijke streamer in zijn klasse....toch?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

FWK

Quote from: Zodiac on September 13, 2015, 13:03:26
Kijk aan! Als die Sonos 24 bit af kan spelen binnenkort (hopelijk) heb je i.m.o. De best mogelijke streamer in zijn klasse....toch?

Dat kan een zeer interessante ontwikkeling worden, een goede dac kan dan het geheel completeren.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

FWK

Quote from: Zodiac on September 15, 2015, 19:55:41
https://www.wifimedia.eu/bluesound-node-zwart-p-7418.html?gclid=CJHhg7XN-ccCFQxmGwodKFENcg
En dit dan....?

Ik weet het zonder te luisteren kan je eigenlijk geen mening hebben, maar of dit een echte verbetering is t.o.v. de Sonos Ultimo.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

dre73

Quote from: Zodiac on September 13, 2015, 13:03:26
Kijk aan! Als die Sonos 24 bit af kan spelen binnenkort (hopelijk) heb je i.m.o. De best mogelijke streamer in zijn klasse....toch?

In ieder geval het geduld waard! :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xstream

#61
Quote from: Xander32 on September 12, 2015, 15:48:45
Ik heb daar andere ervaringen. Een jaar geleden heb ik een Aurender mogen beluisteren en die speelde echt hemels, een heel vloeiend, analoog geluid (via Devialet dac/versterker op B&W805 Diamond's). Dat was ik nog niet eerder tegengekomen met een streamer/ renderer.

Die ervaring deed zich een half jaar terug wederom voor met een Aurender. Dit maal op Exposure componenten en AP ls.

Die wijze van vloeiend en analoog geluid weergeven, ken ik enkel van vinyl via een mooie dt.
Heel muzikaal, heel erg lekker.
Heb je dat 1:1 vergeleken met dezelfde hardware i.c.m. de Sonos, Bluesound, SB of voor mijn part een (ht)pc oid?
Want de vraag is dus eigenlijk of dat mooie analoge geluid door de Devialet + overige hardware komt, of echt door die streamer (wat ik zelf betwijfel).
Het zijn toch echt 1tjes en 0tjes die een streamer aanlevert bij de DAC. Enige is interferentie die corruptie kan veroorzaken, maar dat hoor je ongeacht op welke streamer. Dat kan bijv. sneller voorkomen op een (ht)pc.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

gast2018

Quote from: FWK on September 15, 2015, 20:02:04
Ik weet het zonder te luisteren kan je eigenlijk geen mening hebben, maar of dit een echte verbetering is t.o.v. de Sonos Ultimo.

De Sonos Ultimo is een verbetering tov de normale Sonos. Maar het blijft de Sonos sound., Ik heb een Ultimo een jaar lang gehad en heb uiteindelijk hem weer van de hand gedaan omdat het me toch niet beviel.

Zodiac


Quote from: Xstream on September 16, 2015, 18:50:09
Heb je dat 1:1 vergeleken met dezelfde hardware i.c.m. de Sonos, Bluesound, SB of voor mijn part een (ht)pc oid?
Want de vraag is dus eigenlijk of dat mooie analoge geluid door de Devialet + overige hardware komt, of echt door die streamer (wat ik zelf betwijfel).
Het zijn toch echt 1tjes en 0tjes die een streamer aanlevert bij de DAC. Enige is interferentie die corruptie kan veroorzaken, maar dat hoor je ongeacht op welke streamer. Dat kan bijv. sneller voorkomen op een (ht)pc.
Vraagje: jij hebt t over nulletjes en ééntjes. En toch, als ik n flacje via JRiver luister tov hetzelfde flacje via Sonos, beiden op dezelfde dac, dan hoor je wel degelijk verschil. JRiver wint, klinkt 'schoner'. Dus de dac alleen is niet het enige ding in de keten die de weergave bepaalt. Ook de streamer en diens software dan, wellicht? Toch?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Christof_G

Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

paaj

#65
Niet zoals de titel doet vermoeden, maar ze hebben wel de bridge voor bepaalde setups overbodig gemaakt: simpeler (niet perse waar maar goed) en €50 goedkoper en ze zullen vast denken aan 24bit ;)

En nu natuurlijk de prijzen wel flink omhoog dus dat is weer tenietgedaan. Maar goed, beter dat ze vasthouden aan hun filosofie en er in geloven dan dat ze mee gaan in de prijzenoorlog en prutsproducten gaan maken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Kerkhoffd

Mee eens. Zou alleen mijn adem niet inhouden totdat Sonos ooit 24bit bestanden zal kunnen afspelen. Volgens mij zijn ze erg duidelijk over hun strategie. Vermoed dat ze het nog steeds niet overwegen. Duidelijk is in ieder geval dat de huidige Sonos apparaten dat gewoon niet aan kunnen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Marco66

Quote from: Kerkhoffd on September 17, 2015, 13:34:40
Mee eens. Zou alleen mijn adem niet inhouden totdat Sonos ooit 24bit bestanden zal kunnen afspelen. Volgens mij zijn ze erg duidelijk over hun strategie. Vermoed dat ze het nog steeds niet overwegen. Duidelijk is in ieder geval dat de huidige Sonos apparaten dat gewoon niet aan kunnen.

Dus geen serieuse speler kwa highres bestanden maar alleen kwa gebruiksgemak dus!
Heb de Bluesound Node 2 nu enkele dagen spelen en ben erg postitief, kwaliteit is meer dan uitstekend en app is ook top!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch


i2Paq

Dus voor 98% van de mensen die streamen zal een Sonos prima voldoen.

Voor de rest, mensen die denken het verschil te horen bij het spelen van Hi-Res bestanden, zal het dus geen Sonos worden.

-end-of-discussion-

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

screw

Quote from: i2Paq on September 17, 2015, 16:10:04
Dus voor 98% van de mensen die streamen zal een Sonos prima voldoen.

Voor de rest, mensen die denken het verschil te horen bij het spelen van Hi-Res bestanden, zal het dus geen Sonos worden.

-end-of-discussion-

ik heb ook de M.U en ik hoor de verbetering met de upgrade, ik hoor dan weer niet het verschil tussen flac en hi-res
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Zodiac


Quote from: i2Paq on September 17, 2015, 16:10:04
Dus voor 98% van de mensen die streamen zal een Sonos prima voldoen.

Voor de rest, mensen die denken het verschil te horen bij het spelen van Hi-Res bestanden, zal het dus geen Sonos worden.

-end-of-discussion-
Inderdaad. Start of discussion juist...[emoji1]
TS zoekt een upgrade van zn Sonos en vraagt om ideeën.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

i2Paq

Quote from: screw on September 17, 2015, 16:14:50
ik heb ook de M.U en ik hoor de verbetering met de upgrade, ik hoor dan weer niet het verschil tussen flac en hi-res

Ik dus ook, maar na een tijdje treed gewenning op en wil je "meer" (lees: iets nieuws).

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Charlemagne

Quote from: Xstream on September 16, 2015, 18:50:09
Heb je dat 1:1 vergeleken met dezelfde hardware i.c.m. de Sonos, Bluesound, SB of voor mijn part een (ht)pc oid?
Want de vraag is dus eigenlijk of dat mooie analoge geluid door de Devialet + overige hardware komt, of echt door die streamer (wat ik zelf betwijfel).
Het zijn toch echt 1tjes en 0tjes die een streamer aanlevert bij de DAC. Enige is interferentie die corruptie kan veroorzaken, maar dat hoor je ongeacht op welke streamer. Dat kan bijv. sneller voorkomen op een (ht)pc.

Thuis heb ik de Sonos Magna Ultimo ėn een HTPC met JRiver die via Air-ethernet naar mijn Devialet 250 streamt. Dat laatste klinkt schoner en ruimtelijker, ook al wordt dezelfde inwendige DAC van de amp gebruikt. Het is vooral de Devialet die het zo fraai laat klinken, denk ik. 'Analoog' noem je dat (terwijl veel in de Devialet inwendig in het digitale domein gebeurt).
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

FWK

Quote from: Zodiac on September 17, 2015, 17:08:45
Inderdaad. Start of discussion juist...[emoji1]
TS zoekt een upgrade van zn Sonos en vraagt om ideeën.

De discussie wordt nog steeds met interesse gevolgd :unsure:
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS