Aanschaf 55 inch 4k passive 3d tv

Started by Loewe, December 2, 2015, 10:42:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Loewe

Hallo,

Ik wil een 55 inch 3d tv aanschaffen en ben op basis van reviews op passive uitgekomen omdat dit rustiger voor je ogen is. Nadeel van passive is halvering van aantal beeldlijnen. Maar als je een 4k passive 3d tv koopt dan is dat probleem opgelost. Je hebt dan weer gewoon full hd bij passive 3d.
Deze tv zal voor 3d films gebruikt worden en series die ik niet op mijn beamer kijk.

Dus ben ik op zoek gegaan naar een goeie 55 inch 4k passive 3d tv tot 2000 euro. In die prijsklasse lijkt Samsung het beste beeld te geven maar is echter active 3d. Een goeie LG kom je bij Oled uit (daaronder schijnt het paneel minder goed te zijn) en kost het dubbele. Zoek ik iets wat niet bestaat in deze prijsklasse of zie ik iets over het hoofd?

Loewe

#1
Na wat verder lezen lijkt het verschil tussen een VA en een IPS paneel een belangrijke impact op de beeldkwaliteit, met name contrast, te hebben. In het voordeel van VA. Maar iedere keer als ik een uhd tv met VA paneel tegen kom dan betreft dit een tv met actieve 3d. Zijn er uberhaupt uhd tv's met een VA paneel die passive 3d hebben? Of is passive 3d momenteel gekoppeld met een IPS paneel?

Ubuntu

Voor passief ben je daar denk ik op aangewezen. IPS heeft inderdaad slechtere zwartwaarden, wel stuk betere kijkhoek. Als je IPS met local dimming hebt word dat nog wel opgevangen. Van wat ik zie gebruiken de lg oleds ook passief 3d. Maar dat ligt misschien net boven je budget, tenzij je nog een poos kan wachten.

VTEC_genieter

Mag ik vragen wat is er zo mooi aan diep zwart? En Local Dimming?
Je ziet geen details meer bij een scherm met die zwartwaarden.
En Local Dimming vind ik te dynamisch. Niet meer mooi.

Mijn LG TV is niet meer de nieuwste, maar de donkere partijen zijn voor mij zwart genoeg en ik zie gelukkig nog de details in dat zwarte.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Loewe

Quote from: Ubuntu on December  2, 2015, 18:37:40
Voor passief ben je daar denk ik op aangewezen. IPS heeft inderdaad slechtere zwartwaarden, wel stuk betere kijkhoek. Als je IPS met local dimming hebt word dat nog wel opgevangen. Van wat ik zie gebruiken de lg oleds ook passief 3d. Maar dat ligt misschien net boven je budget, tenzij je nog een poos kan wachten.


Kijkhoek vind ik niet belangrijk, ik zit er recht voor. Mijn budget is 2000 euro, de 55EF950V, oled van LG is 4000 euro, niet net boven mijn budget maar 2 maal zoveel. Als het er net boven zit, bijvoorbeeld 2500 dan kan ik het nog overwegen.

Loewe

Quote from: VTEC_genieter on December  2, 2015, 21:26:23
Mag ik vragen wat is er zo mooi aan diep zwart? En Local Dimming?


Diep zwart zorgt voor meer contrast, wat mijn plasma nu ook doet. Vind het jammer dat er geen VA panelen zijn met passive 3D in een betaalbare prijsklasse. . Ik kan ze in iedere geval niet vinden.

VTEC_genieter

Bij actief 3D kunnen je ogen ook vermoeid raken en de 3D brillen zijn vaak zwaarder/minder comfortabel omdat er batterijtjes worden gebruikt.

Bij passief 3D het tegenovergestelde.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Loewe

Daarom wil ik ook een passieve 3d tv. Maar liefst met een hoog contrast.

Ubuntu

Local dimming in een niet te agressieve stand werkt prima. Ligt ook wel aan het merk. Panasonic gebruiit minder agressieve algoritmes dan bijvoorbeeld philips of samsung. Aantal zones ook belangrijk. Wil je passief zal je voor een ips paneel moeten gaan.

Ubuntu

Als je van een moderne plasma komt dan is ook va bagger qua zwartwaarden.

VTEC_genieter

Trouwens, hoe zijn de zwartwaarden bij projectie/beamer en bij de bioscoop?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

donaldk

Als je uit de voeten kunt met 1080P is de LG OLED 2K€. Nog steeds veel geld maar passive 3D begint zeldzaam te worden, qua LCDs kwam je ook al snel bij LG uit en zelfs die ging ging over op active 3D voor de meeste LCDs. Ik zie dat Philips nog drie 55" modellen heeft tussen de 850 en 1400 euro met passieve 3D

http://www.televisies.nl/3d-tv-kopen/passieve-3d-met-bril/
http://www.televisies.nl/philips/49puk715012/

Dit zullen wel LG panels zijn, ook te oordelen naar de andere maten die hanteerd LG ook.

modde239

Donald je verhaal klopt niet alle LG tv's werken met passieve 3D.....Oled, UHD en 1080p Led.....

Loewe

LG heeft alleen passieve 3d inderdaad. 1080 oled heb ik nog even overwogen maar alleen curved gevonden en ik wil graag 4k zodat ik 1080 3d kan kijken. Passieve 3d halveert het aantal beeldlijnen namelijk en 4k lost dat weer op.

Het ziet er naar uit dat het kiezen wordt tussen de 55uf850v, 55uf950v of wachten totdat de 55ef950v in prijs zakt. Vanochtend leek een webshop de 55ef950v voor 3000 ipv 4000 euro te verkopen. Was helaas een foutje van de webshop, kon ook haast niet anders.

Ik denk dat ik mijn aankoop nog een paar maanden uitstel tot er nieuwe modellen komen of de huidge oleds in prijs dalen.

modde239

Als je geen haast hebt is dat misschien het beste.....je koopt een tv niet voor een paar maanden maar voor langere tijd en dan is kopen wat je graag wilt uiteindelijk de beste keuze....ga je voor minder ga je er spijt van krijgen.... ;)

VTEC_genieter

In januari/februari waarschijnlijk de BTW actie bij de Mediamarkt [emoji6]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

donaldk

Ik kwam bij een vorige zoektocht naar LG LCD modellen juist actieve tegen een bepaalde 49"(?) had nog wel passive 3D, want LG had inderdaad eerder een duidelijke keuze voor Passieve 3D. Dus die keuze is nog steeds van kracht?

De 9500/9600 versie van 55" is ook $3000, officieel is dat na $1000 korting op alle 4K modellen en 500$ korting op de 1080P OLEDS. Een reviewer op AVS melde dat hij de 65" nog niet had kunnen calibreren en testen,omdat LG Canada er maar 100 heeft/krijgt dit jaar. In de VS is de 2015 reeks enkele maanden verkrijgbaar, 'wider available' tegen lower prices, volgens de aankondiging twee maanden geleden. Maar in ieder geval bepaalde leveranciers hebben een levertijd.


modde239

Klopt kijk maar op de LG site alleen maar passieve 3D brillen te krijgen.....zij hadden alleen bij plasma actieve 3D maar tja geen plasma meer......

Loewe

#18
Quote from: donaldk on December  4, 2015, 01:58:52
De 9500/9600 versie van 55" is ook $3000, officieel is dat na $1000 korting op alle 4K modellen en 500$ korting op de 1080P OLEDS.

Je hebt gelijk, bij amazon kost de amerikaanse variant (9500) inderdaad $3000. Dan verwacht/hoop ik dat de europese versie ook naar 3000 maar dan euro gaat zakken.
Nog even geduld dus.

Ze zijn nu al aan het stunten met 6 maanden Netflix, gratis vliegtickets en een gratis soundbar. Zit dus nog voldoende marge op.