Devolo netwerk via stroomnet

Started by W.Otter, August 29, 2015, 20:36:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

ik begrijp ook niet echt wat je bedoeld.
ik heb wel de gigabit ondersteuning uitgezet, dat zou problemen geven. dan nog zou een 100mbit een overdracht van 12,5mb/s moeten hebben.
verder staan er vrij weinig relevante dingen bij.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

dennism

Quote from: W.Otter on September  2, 2015, 14:45:19
ik begrijp ook niet echt wat je bedoeld.
ik heb wel de gigabit ondersteuning uitgezet, dat zou problemen geven. dan nog zou een 100mbit een overdracht van 12,5mb/s moeten hebben.
verder staan er vrij weinig relevante dingen bij.

Het is niet zo dat de Dune ook daadwerkelijk de theoretische snelheden van de interface zal halen. 12,5MB/s zal je op een 100mbit interface in de praktijk nooit gaan halen over een langere periode van transfers, daar dit echt de theoretische max van de interface is, zonder overhead. Mijn ervaring met Dune's is dat je wanneer je gebruik maakt van een interne schijf in de Dune dat je blij mag zijn met 5 tot 10MB/sec qua transfer rate afhankelijk van de belasting op het apparaat zelf (De Dune heeft maar een beperkte cpu capaciteit en SMB gebruikt daar best veel van). Volgens mij was het trouwens juist de experimentele Gbit setting die aan moest staan om iets hogere transfers te behalen in combinatie met bepaalde switches. 

Misschien dat als je via NFS gaat schrijven naar de dune dat je mogelijk ook een iets hogere snelheid haalt, daar NFS minder zwaar is voor de beperkte hardware in de Dune. Maar tenzij je deze functionaliteit echt nodig hebt zou ik er zelf niet al te veel moeite in steken. Mij heeft het ook erg gefrustreerd, tot het moment dat ik de intere storage er gewoon uitgehaald heb, en zonder verder ben gegaan, sindsdien ben ik een stuk tevredener over de dune :)

W.Otter

dankje voor je reactie. het werkt allemaal prima hoor zo, ik vind het alleen wel raar dat mijn dune tv101 een bluray beter aan kan dan de dune hd max.. ergens begint dezelfde film te haperen op de max en niet op de 101.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Martinus

#28
Vreemd dat het zo verschilt met een devolo. Lees wel meer dat het een lotterij is.
Ik haal een goede snelheid met ftp, das die 13,5 die ik vermeldde. Wat een ander gek probleem bij mij is, dat als ik de naam van de adapters wissel, in de cockpit, onder het gebruik van een transfer de snelheid daarna verdubbelt. Ja begrijp er ook niks van en op tweakers geen reactie/ herkenning kennelijk. Vanvond eens weer testen met een 30mbit stream. Dat loopt meestal ruk, met het hiervoor gemeldde foefje vaak wel.... Suf... De wereld van stroominternet.
............

W.Otter

dit zijn mijn huidige snelheden met de 1200+
de meterkast en tv zitten op dezelfde groep en die schommelt tussen de 850mbit/s en 950mbit/s(primair), de meterkast en boven zitten op een andere groep en dat schommelt zo tussen de 450mbit/s en 550mbit/s (secundair)

het zou dus niet zo mogen zijn dat er met 850mbit/s een bestand hapert, helemaal niet op de primaire groep. op de secundaire groep hapert het zelfde bestand dus niet, dit is ook nog eens een dune 101 dus een veel minder apparaat dan bijvoorbeeld de dune hd max.

hoe dan ook. ik ga een htpc bouwen want dat kriebelt weer dus het tijdperk Dune is voorbij. wil niet zeggen dat ik het nog steeds een van de prettigste mediaspelers vind die er zijn.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Sopper

#30
Prima snelheden voor een stroomnet-lan!!
Zelf gebruik ik een Intel i5 Nuc... werkt perfect.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

W.Otter

ja dat valt mij ook niets tegen! af en toe bijna gigabit, toch een goed alternatief als je geen mogelijkheid hebt om een kabel te leggen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF