"Burn in" periode Dali Suite 2.8

Started by Noudie, March 12, 2004, 08:53:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Noudie

Hallo Allemaal,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een paar Dali Suite 2.8  ;D

Ik heb al vaker gehoord dat het verstanding is de speakers eerst eens een tijdje in te laten spelen en niet gelijk voluit de openings scene uit saving private ryan er over heen moet sturen.

Zijn er onder jullie die nog goede tips hebben m.b.t. de burn in periode. Hoelang, welk volume, muziek en/of films?

Alle info is welkom!

Thanks!!

N.
Projector: Panasonic PT-AE500E
Receiver:ARCAM AVR350
DVD: Pioneer DV-868AVi
FrontSpeakers: B&W 805s Centre Speaker: B&W HTM4S Rear Speakers: Dali R0.8 Subwoofer: Rel Strata V Speaker Kabel: IXOS 606 Interconnect Multichannel: KIMBER DV-75

bmateijsen

Ik zou gewoon een goede cd opzetten, en deze op repeat laten spelen voor een paar dagen... (je kan ook evt. de radio aan laten staan)

Er zijn mensen die zweren bij burn-in cd's enzo... Tja... ik heb daar geen ervaring mee, gebruik gewoon meerdere cd's vaak om het geheel te laten inspelen.

Volume, kan gewoon op volume van achtergrond muziek...

Groet Bjorn

Shorty

Hoi,

Gefeliciteerd met je nieuwe Dali's!
Net uit de vrachtwagen zijn luidprekers 's winters zo koud dat ze eerst fysiek moeten opwarmen, ook intern. Het inspelen van luidsprekers houdt verder verband met het stabiliseren van de condensator(s) in de wisselfilters en het door beweging soepeler worden van de rubber(achtige) ophanging van de luidsprekerunits.
Reken daarvoor op minstens enkele honderden uren. Je zou daar een speciale 'burn-in'-cd voor kunnen gebruiken waarvan de fabrikant beweert dat het proces sneller verloopt. Je kunt natuurlijk ook de radio aan of een cd op repeat zetten en die laten spelen in de tijd dat je niet thuis bent.
Ik zou zeggen: geniet van je speakers. Laat ze gewoon de muziek produceren waar jij van houdt. Na een paar maanden merk je vanzelf dat ze wat soepeler, losser, voller, zijde-achtiger zijn gaan klinken.

VrGr,

Bart J.

D-san

Hallo,

Nooit geweten dat dit moest bij speakers.....
Geld zoiets ook voor een subwoofer?

Daniel.

FrankB

Quote from: D-san on July 28, 2004, 11:00:57
Nooit geweten dat dit moest bij speakers.....
Geld zoiets ook voor een subwoofer?

Uiteraard, die heeft ook condensatoren en een conus die in rubbers hangt ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

D-san

Dat dacht ik eigelijk ook wel maar voor de zekerheid :P
Ga namelijk nieuwe speakers kopen (kleintjes van DALI) maar wil wel mijn huidige Sub houden (Powerbass van JBL) omdat die nog niet zo oud is en best goed is maar heb toen nog nooit geweten dat je ze in moest "rijden"......
Dus die heb ik meteen vlink laten knallen :-\

FrankB

Quote from: D-san on July 28, 2004, 12:15:53
Dat dacht ik eigelijk ook wel maar voor de zekerheid :P
Ga namelijk nieuwe speakers kopen (kleintjes van DALI) maar wil wel mijn huidige Sub houden (Powerbass van JBL) omdat die nog niet zo oud is en best goed is maar heb toen nog nooit geweten dat je ze in moest "rijden"......
Dus die heb ik meteen vlink laten knallen :-\

Hehehe weggooien en nieuwe kopen :P

Nee hoor, in principe sloop je ze niet zo snel. Alleen het geluid is gewoon mooier na een paar honderd uur. Natuurlijk niet het volume volledig opendraaien maar je kunt best behoorlijk hard spelen als ze net nieuw zijn volgens mij ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

D-san

Ja weggooien ;D

Moet al nieuwe speakers kopen omdat mijn nieuwe Panasonic erg gevoelig is voor mijn huidige Jamo speakers die magnetisch afgeschermd zouden zijn....
En voluit heb ik hem nog niet gehad, denk dan dat ik mijn oren echt kapot maak ;)
Maar met films wil het natuurlijk wel eens hard gaan met explosies enzo!
De sub klinkt gelukkig wel goed, misschien meter geweest met als ik zachtjes had gedaan maar dit stond echt niet in de gebruiksaanwijzing!