Nieuw project (breedbanders/FAST) ter vervanging van Scan-Speak Event's

Started by ProXius, August 28, 2015, 15:56:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProXius

Tja, het begint toch weer een beetje te kriebelen. ;)
Ik heb momenteel waanzinnige ScanSpeak Event's die echt de sterren van de hemel spelen. Ruimtelijk, genoeg detail, heel mooi diep doorlopend laag, makkelijk te plaatsen en ook op laag volume nog goed van te genieten.

Budget is zo'n beetje de verkoop van de Event's + 50 euro. :D M.a.w., zoiets goeds ga ik niet nog een keer kunnen neerzetten, maar ach.

Ben zelf erg gecharmeerd van smalle zuiltjes, heb ooit Cyburg Needle's gebouwd en die vind ik nog steeds waanzinnig!

In die richting wil ik het dan ook zoeken, maar dan iets meer conusoppervlak zodat ze iets dynamischer kunnen spelen. Het lijkt me al helemaal gaaf om bijvoorbeeld een 8" laag unit te verwerken in de zijkant.
Iemand tips voor bestaande modellen? Heb namelijk geen zin/kennis zelf iets op te moeten meten. ;)

Deze lijken me ook wel leuk:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=15&t=8567&hilit=1611sa
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

yorkie13


ProXius

Dan ga je voor een mooie kleine breedbander, en stop je hem vervolgens in een super brede kast.  :tounge:
Ik ben bang dat ze toch wat te prijzig worden, want mijn Events zijn niet veel meer waard. (Jammer, zijn met afstand de allerbeste speakers die ik ooit gehad heb.)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"