15" sub Exodus Tempest X Hypex HS200

Started by Walter_PPK, August 26, 2015, 20:18:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


WilcoL

Mooie sub geworden!

En inderdaad: een bovenfrees en bijbehorende attributen zijn toch wel handig voor de DIY-er  ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Walter_PPK

Ja Morca ik speel al een tijdje met sequel 2 en de logos center. Mooie combi, zou niks anders meer willen (ja nieuwere ML's  ;D)
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

XtrmB

Fijne meting hoor voor deze sub. Prima aanvulling op het laag voor muziek. Goed geslaagd project dus
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

Walter_PPK

Dank je! Er moeten nog enkel 12.9 zwarte inbusbouten in. Meten is vaak wel misleidend. In een ruimte zijn er zoveel knopen en buiken. Het blijft een eeuwige zoektocht naar de juiste plaatsing van de sub en eq instellingen om hem door de ruimte homogeen te laten klinken.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

GOOS88

Netjes   :smile:

@TS waar heeft u de driver vandaan, vind zo snel geen leverancier?
Zit zelf aan een soortgelijk project te denken.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Walter_PPK

De Tempest X wordt niet meer gemaakt. Er staat er toevallig nog 1 te koop op mp http://link.marktplaats.nl/m963911350
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

GOOS88

Quote from: Walter_PPK on September 14, 2015, 09:45:26
De Tempest X wordt niet meer gemaakt. Er staat er toevallig nog 1 te koop op mp http://link.marktplaats.nl/m963911350

Thanks!, zal eens kijken of het deze word of een (nieuwe) andere driver.
Moet mij eerst even verdiepen in het hele gebeuren, subs bouwen is nieuw voor mij.


* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Walter_PPK

#58
De driver kun je met je ogen dicht aanschaffen. Enkel een goede plate amp is lastiger. Ds 4.0 is een hele mooie match
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

GOOS88

Oke, Ik zal de man eens mailen.

Amp is geen probleem, bouw er 1 op basis van 2 ucd400  modules, dsp bouw ik er ook bij in. De amp komt dan ook in een eigen behuizing los van de sub.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

morca

Quote from: Walter_PPK on September 11, 2015, 15:33:01
Ja Morca ik speel al een tijdje met sequel 2 en de logos center. Mooie combi, zou niks anders meer willen (ja nieuwere ML's  ;D)
Wauw ,als je nieuwe koopt PM mij even  :clapping:

Quote from: GOOS88 on September 14, 2015, 11:11:33
Thanks!, zal eens kijken of het deze word of een (nieuwe) andere driver.
Moet mij eerst even verdiepen in het hele gebeuren, subs bouwen is nieuw voor mij.



Het is niet zo moeilijk als het lijkt,wat hulp kan je al een heel eind op weg helpen/inzicht verkrijgen mbt ontwerpen.
Wat voor sub wil je bouwen,ook een gesloten type kist?

GOOS88

Quote from: morca on September 14, 2015, 22:21:05
Wauw ,als je nieuwe koopt PM mij even  :clapping:
Het is niet zo moeilijk als het lijkt,wat hulp kan je al een heel eind op weg helpen/inzicht verkrijgen mbt ontwerpen.
Wat voor sub wil je bouwen,ook een gesloten type kist?

Heb nu een klipsch r115 gepoorte sub (bevalt goed). Deze wil ik graag aanvullen met een gesloten diy (15") sub. Jij draait met een soort gelijke setup toch?

Ben al een beetje met winisd aan het prusten geweest. Parameters invoeren, LR toepassen etc.

Bedoeling is een zo smooth mogelijke response te krijgen. De gesloten en gepoorte elkaar te laten aanvullen.

* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *