Cinedream/Home@The Movies Home Cinema event 2015, website online

Started by home@the movies, August 26, 2015, 14:17:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

Ook ik ben vanmiddag geweest en man wat heb ik genoten van alles wat ik zag .
Wat er voor mij uit sprong was toch wel de JVC"s ,wat een bak licht komt er uit en  dit in combinatie met het hoge contrast.
Ook de Epson beamer met de laser als lichtbron vond ik erg mooi spelen ,wat vooral opviel was de rust die er in het beeld zat.
Dan door naar de Sony beamers, daar vond ik de hw65 tegenvallen zeker als je deze met de JVC x5000 vergelijkt .
De VW520 van Sony speelde daar in tegen wel erg mooi maar ook deze 4K beamer vond ik het afleggen t.o.v. de JVC x7000.

Ik wil bij deze Werner bedanken voor een geweldige ervaring om al deze mooie beamers samen te kunnen zien in mooie opstellingen  :clapping: :clapping: :clapping:
ik kijk nu al weer uit naar volgend jaar.

Williams.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Er stond ook nog de leuke Optoma short throw projector die voor sommige mensen in huiskamer situatie best interessant kan zijn.

De Epsons 7200 en 9200 heb ik maar kort bekeken en kunnen met de Sony en JVC projectoren niet echt meekomen. Dan vond ik de BenQ DLP van 800 euro nog interessanter.

kermit

Werner bedankt voor een hele leuke dag. Jeetje wat hebben jullie zuider buren toch goed voorelkaar. Elk jaar geniet ik weer van het evenement. Top. Om te beginnen vond ik de laser Ls 10000 er mooi om uit te zien  Mooi filmisch en goede lichtopbrengst. Blacklevel vond ik het tegenvallen het oogde meer naar grijs.
We waren met een groepje en ik ben toen stiekem weggelopen naar de stand van JVC. :D.ik ben toen teruggelopen en heb Kjelt toch het advies gegeven om niet naar de stand van JVC te lopen. :clapping:

Alles wat Werner geschreven heeft over de X7000 moet je echt met eigen ogen zien. Een fake 4 E-shift die scherper oogt dan een 4K projector. Ik kon het eerst niet geloven maar wat een plaatje zet de JVC X5000 neer. dan hebben we het nog niet over de X7000 gehad. Want daar kwam een partij licht en contrast uit wat je niet voor mogelijk houd. Ik ben tot 4keer toe teruggelopen naar de Sony projectoren om te kijken en dan merk je dat beide JVC projectoren het mooiste beeld en contrast leveren. De Sony's zijn ook mooi maar het beeld oogt dan flets. Wat ik wel dan weer mooi vond van de gemodificeerde versie van Cinemike de Sony VW 520. Daar was ik wel onder de indruk van maar je praat over een projector van 13000 euro. Heel mooi. Dat was wel vergelijkbaar met de JVC X7000. Mooi scherp en prima blacklevel net als de JVC. Dus de Cinemike versies hebben degelijk een super upgrade. Top prestaties van Cinemike.

Verder heb ik de Barco's gezien en vond de duurste van 48000 euro wel mooi. Jammer dat ze een oude Harry Potter film uit 2002 afspeelden. Je kon zo de Barco's niet goed beoordelen.Jammer .
De Benq W1070 leverde weer een fantastisch plaatje voor 900euro. Een mooie instapprojector.
De Sony Hw65 zag er ook leuk uit maar geen upgrade waard voor de vorige versie.
De Atmos demo's vond ik ook leuk om te horen en vooral met de klipsch opstellingen.

Wetende dat 4K voorlopig niet binnen 2jaar komt en na vandaag gezien te hebben dat resolutie ook niet alles is had ik snel een keuze gemaakt. Blacklevel, contrast lichtopbrengst  zijn voor mij bijzonder belangrijk. JVC heeft een geweldige stap gemaakt met de beide projectoren. Sony heeft iets goed te maken. ;)

denoontje

Vanmiddag ook even een mannenuitje gedaan. Samen met een maat (die graag zijn tw2000 wil upgraden[emoji48] )naar Mechelen getogen. We werden ontvangen met de sound van de snowboardmovie.

De jvcs waren erg mooi en idd wat een lichtoutput. Sony vw500 snapte wij ook niet..leek niet scherp of op hele kleine gedeelten...leek wel of er gefilmd was met een te groot diafragma (interstellar).

Mooi te zien dat de nieuwe arcam er was maar die gaat toch wel ca 5500 euro kosten. Even kort gehoord en wel mooi resolutie.
Benieuwd wat straks de anthem gaat doen (en die heeft 11 versterkers).
Trinov is gaaf out of reach.

Klipsch is qua speaker niet mijn geluid (op deze beurs iig erg scherp).

De epson 10000 was mooi en het was leuk dat er softwaredemo aan stond met en zonder atmos.

Ik ben er wel uit dat einde dit jaar atmos moet gaan draaien in "underworld on the attic". Ik had wel het gevoel in de epson stand dat de plafond speakers  toch wel wat kwaliteit nodig hebben om goed te integreren en weer te geven.

Cinemike was ook erg overtuigend...wat was een bluray strak en zwart. Maarja dat wordt dan wel een hele dure sony[emoji16]. Ook hdr vs niet hdr was duidelijk met spiderman.

De optima shortthrow was ook leuk en een mooie optie voor in menig woonkamer denk ik.

Blijft een hele leuke beurs waarbij je best een eerste beeld krijgt tussen de diverse projectoren. Mooi te beleven wat het nieuwe geluidsformaat ook kan doen. Werner en crew bedankt.

scoc

Quote from: kermit on November  1, 2015, 19:46:10
Werner bedankt voor een hele leuke dag. Jeetje wat hebben jullie zuider buren toch goed voorelkaar. Elk jaar geniet ik weer van het evenement. Top. Om te beginnen vond ik de laser Ls 10000 er mooi om uit te zien  Mooi filmisch en goede lichtopbrengst. Blacklevel vond ik het tegenvallen het oogde meer naar grijs.
We waren met een groepje en ik ben toen stiekem weggelopen naar de stand van JVC. :D.ik ben toen teruggelopen en heb Kjelt toch het advies gegeven om niet naar de stand van JVC te lopen. :clapping:

Alles wat Werner geschreven heeft over de X7000 moet je echt met eigen ogen zien. Een fake 4 E-shift die scherper oogt dan een 4K projector. Ik kon het eerst niet geloven maar wat een plaatje zet de JVC X5000 neer. dan hebben we het nog niet over de X7000 gehad. Want daar kwam een partij licht en contrast uit wat je niet voor mogelijk houd. Ik ben tot 4keer toe teruggelopen naar de Sony projectoren om te kijken en dan merk je dat beide JVC projectoren het mooiste beeld en contrast leveren. De Sony's zijn ook mooi maar het beeld oogt dan flets. Wat ik wel dan weer mooi vond van de gemodificeerde versie van Cinemike de Sony VW 520. Daar was ik wel onder de indruk van maar je praat over een projector van 13000 euro. Heel mooi. Dat was wel vergelijkbaar met de JVC X7000. Mooi scherp en prima blacklevel net als de JVC. Dus de Cinemike versies hebben degelijk een super upgrade. Top prestaties van Cinemike.

Verder heb ik de Barco's gezien en vond de duurste van 48000 euro wel mooi. Jammer dat ze een oude Harry Potter film uit 2002 afspeelden. Je kon zo de Barco's niet goed beoordelen.Jammer .
De Benq W1070 leverde weer een fantastisch plaatje voor 900euro. Een mooie instapprojector.
De Sony Hw65 zag er ook leuk uit maar geen upgrade waard voor de vorige versie.
De Atmos demo's vond ik ook leuk om te horen en vooral met de klipsch opstellingen.

Wetende dat 4K voorlopig niet binnen 2jaar komt en na vandaag gezien te hebben dat resolutie ook niet alles is had ik snel een keuze gemaakt. Blacklevel, contrast lichtopbrengst  zijn voor mij bijzonder belangrijk. JVC heeft een geweldige stap gemaakt met de beide projectoren. Sony heeft iets goed te maken. ;)

Ik was ook op de beurs en ik deel je mening volledig ivm de JVC X7000 en Sony VW520. Ik ben ook een keer of 3 over en weer gelopen tussen de Sony 520 en JVC X7000. Ik kon en kan nog steeds niet begrijpen dat die JVC zo'n scherpte en contrast gaf dat aanzienlijk beter was dan de Sony VW520. Ik vond de Sony bij momenten zelfs een beetje soft in vergelijking met de JVC. Het zou ook kunnen natuurlijk dat er met deze demo unit iets niet helemaal ok was want het verschil was aanzienlijk.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

kermit

Quote from: scoc on November  1, 2015, 20:42:59
Ik was ook op de beurs en ik deel je mening volledig ivm de JVC X7000 en Sony VW520. Ik ben ook een keer of 3 over en weer gelopen tussen de Sony 520 en JVC X7000. Ik kon en kan nog steeds niet begrijpen dat die JVC zo'n scherpte en contrast gaf dat aanzienlijk beter was dan de Sony VW520. Ik vond de Sony bij momenten zelfs een beetje soft in vergelijking met de JVC. Het zou ook kunnen natuurlijk dat er met deze demo unit iets niet helemaal ok was want het verschil was aanzienlijk.

Maar het verschil tussen de Sony HW65 en de X5000 van JVC was ook aanzienlijk dan zou er ook iets mis moeten zijn met de HW65.

scoc

Ik heb de Sony HW65 niet bekeken dus kan niet vergelijken met de JVC X5000 die ik wel bekeken heb. Maar het verschil tussen deze toestellen zou nog enigzins te verklaren zijn want de X5000 kost 50% meer dan de Sony.

Maar bij de Sony VW520 is het wel heel opvallend dat deze blijkbaar op HD materiaal aanzienlijk minder presteert dan de JVC X7000 terwijl de Sony 520 maar liefst 50% meer kost dan de JVC.

Ik ben 4 jaar terug naar de Sony geswitched na meer dan 4 jaar JVC vanwege de Sony zijn (voor die tijd) toegenomen helderheid, scherpte en meer "pop" in het beeld. Maar nu lijken de rollen duidelijk omgedraaid en JVC heeft wat mij betreft nu toch een aanzienlijke stap voorwaarts gemaakt. Als JVC die kwaliteit kan aanhouden en over 2 jaar met een 4K paneel komt voor de prijs van een X7000 dan wordt het nog leuk  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

JVC heeft een hele grote stap gemaakt in helderheid met behoud van de mooie zwartwaardes inderdaad.
Ik denk alleen dat het te makkelijk is om de 520 weg te cijferen tegen de X7000 op basis van deze demo, zeker aangezien de 520 niet in orde was (qua scherpte).
Kijk bv eens wat de 520CM liet zien, die was heel erg goed in de zwartwaardes en contrast, ik zou die twee wel eens naast elkaar om en om willen zien.
Daarnaast zijn de JVCs voor een niet 4k projector aan de prijs wat niet erg hoeft te zijn want het plaatje dat ze lieten zien was om te smullen maar het bijbehorende budget moet je wel hebben.
Oftewel als je budget <3500 euro is dan is er geen JVC te krijgen en blijft de Sony HW65 als enigste over. Is je budget rond de 5000 euro dan zal de X5000 hoog scoren.
Daarboven vind ik het zelf te duur voor een niet 4k een X7000 of X9000 blijft een hele hoop geld en je weet als je de geschiedenis hier op het forum hebt gezien dat er over een jaar flink met de prijzen wordt gestunt dus de afschrijving is ook meer dan behoorlijk op die units. Maar ach daar is het hobbie voor.


kermit

Quote from: Kjelt on November  1, 2015, 22:33:09
JVC heeft een hele grote stap gemaakt in helderheid met behoud van de mooie zwartwaardes inderdaad.
Ik denk alleen dat het te makkelijk is om de 520 weg te cijferen tegen de X7000 op basis van deze demo, zeker aangezien de 520 niet in orde was (qua scherpte).
Kijk bv eens wat de 520CM liet zien, die was heel erg goed in de zwartwaardes en contrast, ik zou die twee wel eens naast elkaar om en om willen zien.
Daarnaast zijn de JVCs voor een niet 4k projector aan de prijs wat niet erg hoeft te zijn want het plaatje dat ze lieten zien was om te smullen maar het bijbehorende budget moet je wel hebben.
Oftewel als je budget <3500 euro is dan is er geen JVC te krijgen en blijft de Sony HW65 als enigste over. Is je budget rond de 5000 euro dan zal de X5000 hoog scoren.
Daarboven vind ik het zelf te duur voor een niet 4k een X7000 of X9000 blijft een hele hoop geld en je weet als je de geschiedenis hier op het forum hebt gezien dat er over een jaar flink met de prijzen wordt gestunt dus de afschrijving is ook meer dan behoorlijk op die units. Maar ach daar is het hobbie voor.
Dat is idd jammer dat JVC geen instapper van 3000 euro heeft. Dus als je een JVC wilt uit de nieuwste serie zit je gelijk tegen de 4500euro aan . Een smakgeld. Waarom ze niet voor een instapper hebben gekozen blijft een raadsel want deze serie is echt de moeite waard om te zien. Gelukkig heeft Sony nog wel een instapper met de HW65.

Homethx

Ik ben zondag ook even langs geweest in Mechelen.

Wat vonden jullie feitelijk van de Barco Optix? De Helios vond ik
een super plaatje neerzetten maar qua budget volledig buiten bereik.

Van de Optix lees je online dat de zwartwaarden vergelijkbaar zijn met
een goedkope Lcos projector maar het totaal plaatje vond ik toch wel
schitterend moet ik zeggen!

Kjelt

Persoonlijke mening over de Barco's: als ik zondag had mogen kiezen uit alle projectoren om er eentje gratis mee te nemen maar met de clausule dat je hem niet mag verkopen, dan zou ik persoonlijk uit alle projectoren de Sony 520CM hebben gekozen, daarna de X7000 en wellicht daarna de dure drie DLP Barco.
Maar dat is puur op de demo die ze gaven, daar vond ik het beeld gewoon wat te mat maar anderen vinden dat misschien wel prachtig "filmisch", persoonlijke smaak.

Daarnaast is het een twee lamp projector met behoorlijk wat warmte afgifte en vermoedelijk ook geluid. Het geluid van alle projectore was onmogelijk te beoordelen door de sound demo's in de overige ruimtes.

The Luggage

Ik heb mij zaterdag wegens familiale verplichtingen moeten beperken tot een blitzbezoek, maar ik kan het positieve bevestigen dat door anderen al gezegd is.

Het was opnieuw een zeer mooi event, complimenten aan Werner en de rest van het team!

Ik had enkel tijd voor de projectoren. Ik was het meest gecharmeerd door de Epson LS10000, de Sony in de Cinemike stand en vooral (zeker ook qua prijs/kwaliteit) de nieuwe JVC's.

katwax

Had men iets gedaan met de Barco's voor zondag? Ik was namelijk zaterdag daar en het plaatje dat de Barco's neerzetten was echt slechtste van heel de beurs.
Moet zeggen dat ik van sony enkel de 520 echt goed vond.
De JVC's waren beide best ok, maar de 7000 was wel degelijk beter qua beeld dan de 5000.
De epson 10000 kon mij ook wel bekoren, zowel qua techniek als het plaatje dat het neerzetten.

Moest ik kiezen was het de JVC 7000, maar moest de epson 10000 ook 5K kunnen dan denk ik dat deze de winnaar zou zijn :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Christof_G

Was zaterdag inderdaad niet om aan te zien die Barco's, zelfs de Epson 6600 was véél beter. Het beeld zat vol artifacts en ruis, volgens mij waren ze DVD's van Harry Potter aan het afspelen ::)
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

jvanhambelgium

Quote from: Christof_G on November  2, 2015, 12:47:56
Was zaterdag inderdaad niet om aan te zien die Barco's, zelfs de Epson 6600 was véél beter. Het beeld zat vol artifacts en ruis, volgens mij waren ze DVD's van Harry Potter aan het afspelen ::)

Dat hadden we de beste man van Barco ook al aangegeven...daarna met wat in de Kaleidescope library een andere film opgezet die precies al "minder" ruis/artifacts had, maar nog wat ondermaats. Geen flauw idee wat de Kaleidescope streamer uiteindelijk uitspuwde en van welke bronmateriaal afkomstig...
Die Barco's zijn echt niet om in de gewone HT-kamer te hangen...

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Kjelt

Mijn vermoeden is dat zo'n Barco niet op zo'n klein scherm tot zijn recht komt. Vermoedelijk hebben ze flink lopen knijpen met iris om het scherm niet te overbelichten, er zitten tenslotte DLP's en twee lampen in dat moet waanzinnig veel licht geven. Dus als ze een  3m a 4m horizontaal scherm hadden gehad dan hadden ze alle andere projectoren qua licht weggespeeld, maar nu helaas kwam het niet tot zijn recht inderdaad.

scoc

Ik vond inderdaad ook de Barco's zaterdag heel zwak tot slecht. Precies of men was inderdaad een DVD aan het afspelen (Harry Potter). Ik kan enkel maar hopen dat dit komt door fout bronmateriaal want zelfs de EPSON TW9200 ernaast vond ik beter spelen dan die Barco's op zaterdag. Ik kan echt niet begrijpen hoe Barco op een beur met zo'n demo materiaal afkomt.

Als mensen die ok vonden dat hebben ze mischien op Zondag iets aangepast aan de opstelling of bronmateriaal.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

riwi

Nee dat was zondag ook nog Harry Potter 5 of 6. Die scenes met de dubbeldekker en zo.
Misschien kijk ik anders naar de projectoren. Ik zag een enorm goed ansi contrast, beter dan bij alle andere projectoren. De harry potter films zijn donker en dus moeilijker weer te geven. Ik ben blij dat niet overal de knallend mooie Oblivion en Interstellar draaiden, maar op de Barco's dus ook wat moeilijker materiaal.
Bij de genoemde Epson 6600 had je alleen grijze mist gezien. Zwartwaarde was niet super geweldig, maar detail en scherpte waren prima. Zoals Kjelt al zegt zijn deze waarschijnlijk bedoeld voor een groter scherm. De single chip Barco vond ik wat geel kwa kleur. De 3 chipper deed me sterk denken aan het plaatje dat je in de bios ziet. Rond oplichtende plekken bleef het mooi donker. Glittering van water en nat wegdek zag er super uit. Wel wat DLP ruis / dithering maar niet storend wat mij betreft.

kermit

Quote from: riwi on November  2, 2015, 17:41:00
Misschien kijk ik anders naar de projectoren.
Nee hoor je hebt dezelfde ogen als ik want als je mijn verslag lees vond ik het ook mooi. :D
Ik weet wel dat die bewuste Harry Potter erg veel beeldruis heeft. Volgens mij was het Harry Potter2.
Ik vond de look van de Barco dezelfde look hebben zoals in de bioscoop en dat spreekt mij zeker aan.
Maar voor 48000 euro? Daar koop ik een mooie Audi voor. ;)

scoc

Maar dan nog bij 1 van die 2 Barco hadden de subtitles een groengele tint en was helemaal niet wit. Dan kan je toch niet spreken van een goed afstelling en is er toch duidelijk iets mis. Nee, dat beeld was te flets en ook de zwartwaarde vond ik ondermaats.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

riwi

Je kan daar ook doorheen kijken (die afstelling) want ik denk dat zo'n barco ook perfect te calibreren is zodat er 0,0 kleurafwijking is. Je hebt gelijk dat dat dan leuk was geweest als ze dat ook daadwerkelijk gedaan hadden. De kleinere Barco was erg gelig kwa look.

En kermit idd. 48k€ is ruim buiten (mijn) budget  :hehe:

Edit : even opgezocht : het was de Prisoner of Azkaban deel 3 dus uit de reeks. Inderdaad 1 van de vroegere Harry Potter films.

home@the movies

Hi iedereen,

in eerste instantie in naam van mijn collega's en mijzelf hartelijk dank voor jullie bezoek, het zijn altijd vreselijk harde en lange dagen om dit iedere keer weer voor elkaar te krijgen maar de positieve reacties zijn voor ons de beste waardemeter om te weten of we al dan niet goed bezig zijn. ;)

Even een woordje over de Barco's, dit waren inderdaad de enige twee toestellen waar ik niet de minste afregeling,laat staan calibratie heb kunnen uitvoeren.
De toestellen zijn Vrijdag neergezet en dat was het dan verder, in tegenstelling tot de andere projectoren die ik altijd ongeveer een week voor de beurs mag ontvangen kon ik hier dus niets meer aan verhelpen.
Ik heb zelfs geen flauw idee op welke setting ze draaiden enz enz, heb zelfs amper de tijd gehad om zelf even te gaan kijken  :( .
Zoals al een paar keer hierboven werd aangehaald zijn dit inderdaad geen toestellen om op een 2m30 scherm te laten zien, dit zijn machines die echt wel zeer goed presteren op voorwaarde dat ze A; juist zijn afgeregeld en B; in de juiste omstandigheden worden gebruikt.
De vraag kwam van de importeur om deze ook op de show neer te zetten en op zich vonden we dit best wel een leuk plan maar zeker geen waardemeter voor hoe deze toestellen presteren.
Volgend jaar zetten we een 6 meter breed scherm neer en dan knallen maar met die Barco's  ;D ;D ;D

donaldk

Nou volgens mij gebruikten ze op ISE wel drie Optix op een schermpje van ongeveer drie meter. Zoveel gekalibreerde lumens komen er toch niet uit een PD Avielo UHP 3 chippertje? Zes meter oei. Zelfs voor een 23B is dat niet klein (Barco geeft altijd grotere schermen op, maar ja wie wil er nou 14fL met een nieuwe lamp), zeker als je gaat werken met contrast modificaties. Op Cedia toonden ze tot 95 fL met een lichtjes gemodificeerde 22L. Tja, dan is het zwart niveau per definitie niet geweldig, als on-off 2700:1 is. Een 32B is een mooie voor 6 meter scherm voor 3D of contrastmodificaties in geval van een lamp machine. Een 23B (of een P series) heb je minder speelruimte, maar zeker voor 2D is dat geen enkel probleem. Gezien de prijzen van de C (of zelfs B)series, zal er op de voormalige PDs toch nog wel wat ruimte moeten zitten in die adviesprijs.

riwi

Het was een Barco Helios Studio edition. Met 2x 400Watt lamp en volgens de folder 6000 Lumen oftewel 12fL op een 280" diagonaal scherm (da's 7 meter diagonaal).
http://www.genesis-tech.eu/images/dealers/Barco/Specifications/helios%20Studio%20Edition/Brochures/Barco%20helios%20studio%20edition.pdf

De projection design Avielo versie had 330W lampen en even veel licht :
http://www.projectorcentral.com/pdf/projector_spec_6154.pdf

Erik van Voorst (in memoriam)

Toch wel opmerkelijk dat veel mensen vinden dat de JVC X7000 een mooier beeld laat zien dan de Sony VW500/520 en zelfs gelijke tred houdt met de gemodde Cinemike Sony 520 van 13.000 euro.

Dit betekent dus dat de scherpte issue van de Sony uiteindelijk niet had uitgemaakt.

Ben trouwens ook benieuwd of de JVC nu eindelijk ook net zo een rustig beeld geeft zoals de Sony.....dat was voor mij ten tijde van de JVC concurrent (model nr. vergeten) van Sony VW90 een dealbreaker dus werd het voor mij de VW90. (was overall mooier vond ik).

Ik heb weer wat om over na te denken  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!