Galaxy s6 curve of Iphone 6 Plus?

Started by Raphie, August 25, 2015, 13:54:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Ik heb nu van de zaak een Galaxy S4 en vind die nu op Lollipop met alle samsung bloatware niet vooruit te branden. Tevens werkt de samsung interface met je vinger boven het scherm echt voor geen meter.
Ik ken Apple natuurlijk van m'n iPad air2 en wil nu gewoon een toestel dat net zo soepel en snel werkt.
Ik heb mijn S4 van de zaak, deze lever ik in, moet het toestel, zonder abbo, dus volledig zelf betalen.
Welk toestel heeft jullie voorkeur op dit moment?

Zaken die me irriteren, karakters die achter mijn typen aandruppelen, dit moet gewoon snappy realtime. Hetzelfde voor swipes die niet direct de eerste keer werken, of gestures die ophopen en dan de hele reutel achter elkaar uitvoeren. ANDROID is imho nog steeds te veel een vergaarbak van services die hoge utilisatie en batterij verbruik tot gevolg heeft? Maar misschien werkt het alleen maar zo beroerd op dit specifieke S4 toestel type?
Wat is jullie mening! En waar is de iPhone 6 Plus 16gb het goedkoopst? 742 zonder abbo is de laagste prijs die ik zelf heb gevonden.
JBL PRX Power!

katwax

Ben zeker geen fan van iphone, maar de S4 was ook niet het beste toestel.
Ik begrijp wat je bedoelt met android, maar het probleem zit/zat hem bij samsung, die er teveel rommel op zetten.

Ken wel enkele mensen die zeer te spreken zijn of de S5 en S6, zeker in vergelijk met de S4 is deze 10x beter.

Persoonlijke aanraders zijn voor mij HTC One en Sony Xperia Z1
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kwabbernoot

De hoeveelheid bloatware is schijnbaar tegenwoordig ook stevig beperkt bij Samsung. Ik zie alleen het nut niet in van die gebogen randen. Het ziet er wel leuk uit maar is het ook echt functioneel? En wordt de processor weer niet extra aangesproken door die extra "functionaliteit"?

Je kunt trouwens eventueel ook nog wachten op de Samsung S6 Edge+.

Groeten...

Thanatos

Ik heb de Iphone 6+ en vind het een erg fijn apparaat. Voelt zeer degelijk aan. Is snel en betrouwbaar. Ik gebruik hem de hele dag door voor email, agenda, bellen. Internet is zo vlot dat ik mijn iPad eigenlijk niet meer gebruik thuis.

Nadeel is de accu, maar heb altijd een powerbank in de auto die hem sneller dan de originele lader weer vol gooit.

katwax

Batterij bij de vermelde modellen van HTC en Sony zijn best goed te noemen.
Bij beide toestellen staat alles aan qua functies, wordt er gebruik gemaakt van push mail (constant) voor minstens 2 mailboxen. Facebook, twitter, ...
Dus na een normale dag bij een toch redelijk frequent gebruik van de toestellen (HTC is van mij, Sony vrouw) is er tegen slapen toch zeker nog zo'n 30% over.

Heb bv deze nacht bijna nachtje door gedaan wegens werk en tegen na bijna 24u naar bed ging had ik op htc nog 25% over :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raymond187

Quote from: Raphie on August 25, 2015, 13:54:40

. ANDROID is imho nog steeds te veel een vergaarbak van services die hoge utilisatie en batterij verbruik tot gevolg heeft? Maar misschien werkt het alleen maar zo
Hhmm volgens mij is dat vooral met toestellen die geleverd worden met alle zooi van merk toestel. Of als je er 1 neemt van VF of KPN. Dan krijg je nog meer tyf*szooi mee. Als je al een HTC/Samsu7ng wilt dan is het beste om die los te kopen, zodat je geen VF meuk erop mee krijgt die vaak niet eens te verwijderen is zonder te rooten.

Nexus 6 had mijn keus geweest als deze niet net wat te groot is. Daarom had ik nog net op tijd een nexus 5 gekocht.

Me vrouw is na 6 iPhones (zakelijk en prive) overgestapt naar een android toestel en volgens haar een hele verademing...en sneller.

Uiteraard als je gaat rooten en je gooit er alleen de juiste OS op en dan alleen de Apps die je wilt gebruiken. Wat mij betreft het meest ideaal.

Ivo_205

Ben geen Apple fan. Heb zelf de oude HTC One (M8) en dat is een prima apparaat. De M9 heeft niet zo een denderende batterij van wat ik erover heb gelezen. Mijn zus heeft de S6 Edge: een enorm vet ding en zij is er heel tevreden over.

Rielplayer

Quote from: Raymond187 on August 25, 2015, 15:36:32
Me vrouw is na 6 iPhones (zakelijk en prive) overgestapt naar een android toestel en volgens haar een hele verademing...en sneller.

Uiteraard als je gaat rooten en je gooit er alleen de juiste OS op en dan alleen de Apps die je wilt gebruiken. Wat mij betreft het meest ideaal.

Is toch niet ideaal? gewoon plug and play i.p.v. eerst rooten etc..

Ik zou voor de iPhone gaan... ik heb hemzelf en het werkt gewoon. En voor jullie beginnen te roepen ik heb ook een motorola die loopt op de laatste android. Ook fijn, maar toch niet helemaal mijn ding. Blijft voor mij als speelgoed aanvoelen qua software en gebruik.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Raphie

Ik ga niet rooten, hoef ook geen "alternatieve" servers om een paar € op gehackte apps te besparen
Wil gewoon een toestel wat out of the box perfect en vooral SNEL werkt.
De standaard IOS functionaliteit is voor mijn voldoende.
JBL PRX Power!

katwax

Quote from: Rielplayer on August 25, 2015, 16:38:00

Ik zou voor de iPhone gaan... ik heb hemzelf en het werkt gewoon. En voor jullie beginnen te roepen ik heb ook een motorola die loopt op de laatste android. Ook fijn, maar toch niet helemaal mijn ding. Blijft voor mij als speelgoed aanvoelen qua software en gebruik.
Lol -> laatste ios is anders mooi afgekeken van android :)

Als het echt gelikt uit moet zien windows phone, maar spijtig genoeg te weinig apss.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Thanatos

Quote from: Raphie on August 25, 2015, 16:45:17
Ik ga niet rooten, hoef ook geen "alternatieve" servers om een paar € op gehackte apps te besparen
Wil gewoon een toestel wat out of the box perfect en vooral SNEL werkt.
De standaard IOS functionaliteit is voor mijn voldoende.

Voor geen pas poes en stabiel, snel gebruik basis functies is iPhone zeer geschikt. Ik heb alles Mac thuis en integratie is super.

mijkie

Quote from: Thanatos on August 25, 2015, 16:59:51
Voor geen pas poes en stabiel, snel gebruik basis functies is iPhone zeer geschikt. Ik heb alles Mac thuis en integratie is super.

+1
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kwabbernoot

Quote from: Rielplayer on August 25, 2015, 16:38:00
Is toch niet ideaal? gewoon plug and play i.p.v. eerst rooten etc..

Ik zou voor de iPhone gaan... ik heb hemzelf en het werkt gewoon. En voor jullie beginnen te roepen ik heb ook een motorola die loopt op de laatste android. Ook fijn, maar toch niet helemaal mijn ding. Blijft voor mij als speelgoed aanvoelen qua software en gebruik.

Inderdaad. Een smartphone moet gewoon uit de box prima en snel werken alhoewel rooten wel zijn voordelen heeft. Al was het alleen maar om de ad-blocker.

Ik ben wel benieuwd welke Motorola je hier naast een iPhone zet. Ik heb zelf een Moto X, eerste model. En alhoewel dat voor mij op dit moment de perfecte telefoon is, heeft het absoluut niet de uitstraling van een iPhone. Maar om het nu speelgoed te noemen...

Groeten...

Raphie

Ik neig toch héél sterk naar de 6+
€690 goedkoopste zónder abbo zo ver gevonden,

Iemand nog tips voor nog goedkoper?
JBL PRX Power!

VlisChris

Als je meer Apple in huis hebt is zoals hierboven de integratie erg fijn. Misschien (?) niet perfect. Maar wel soepeler dan met Android  en iOs door elkaar heen. Dat zou voor mij de reden zijn om van mijn galaxy s4 over te stappen op een iPhone.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

Ik vind de s4 inmiddels echt een draak van een telefoon, geef liever zelf €700 uit dan met dat ding te moeten blijven werken.
JBL PRX Power!

Bama

Quote from: Raphie on August 25, 2015, 19:00:11
Ik neig toch héél sterk naar de 6+
€690 goedkoopste zónder abbo zo ver gevonden,

Iemand nog tips voor nog goedkoper?

Misschien heel even wachten op de nieuwe, prijs zal dan nog wat zakken neem ik aan.
Planning introductie is 9 september volgens mij.

Rielplayer


Quote from: katwax on August 25, 2015, 16:55:56
Lol -> laatste ios is anders mooi afgekeken van android :)

Als het echt gelikt uit moet zien windows phone, maar spijtig genoeg te weinig apss.

Is dat zo met dat afkijken? Waar vertaalt zich dat in dan?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer


Quote from: Kwabbernoot on August 25, 2015, 17:20:26
Inderdaad. Een smartphone moet gewoon uit de box prima en snel werken alhoewel rooten wel zijn voordelen heeft. Al was het alleen maar om de ad-blocker.

Ik ben wel benieuwd welke Motorola je hier naast een iPhone zet. Ik heb zelf een Moto X, eerste model. En alhoewel dat voor mij op dit moment de perfecte telefoon is, heeft het absoluut niet de uitstraling van een iPhone. Maar om het nu speelgoed te noemen...

Groeten...

Ik heb het niet over de uitstraling. Ik heb het over het daadwerkelijk gebruiken. Ik heb overigens een moto g 4g of zoiets. Doet het perfect hoor maar is het gewoon niet voor mij. Net als de s5 ook niet mijn ding is.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Martinus

Gebruik zelf al een jaar een Xperia van Sony, weinig bloat en nog steeds goede updates. Draait als een zonnetje en super batterij vergelijken met mn iphones. Z3+ is een dijk van een foon, maar ja zoals dit hele topic, blijft persoonlijk. Een 6+ is ook geen miskoop.
............

Dday

Hier meer dan tevreden met de iPhone 6+ met iOS9. Batterij houdt het ook goed. Van het werk een 4s, maar batterij is om te huilen ;-)
Zelf vind ik Android niet prettig werken en dat is de reden dat het mij weerhoudt om Samsung te kiezen. iOS heeft mijn persoonlijke voorkeur.
Sept wordt er waarschijnlijk de nieuwe iPhone aangekondigd. Zelf zou ik nog even wachten voor je beslist.

johanbicke

ik heb een iphone 6 gehad en nu de galaxy s6 edge.

De bloatware die samsung meelevert is veel minder dan vroeger (heb ook een s4 gehad)
Na de recente update van samsung, ben ik meer dan tevreden over de snelheid van het toestel. Batterij gaat bij mij langer dan een dag mee.

Al moet ik zeggen dat ik ios net iets intuitiever vind dan android.
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

KillerbeeNL

ik zou voor zakelijk gebruikt prima met de iPhone 5s kunnen leven.

Mooi (zak)formaat.

Een groter scherm voor emails etc. is natuurlijke wel lekker maar dan blijft de iphone 6 over als je meerdere Apple apparaten gebruikt dus je keuze is denk ik al gemaakt ;)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

katwax

Quote from: Rielplayer on August 25, 2015, 19:27:47
Is dat zo met dat afkijken? Waar vertaalt zich dat in dan?
http://arstechnica.com/gadgets/2015/06/everybody-copies-everyone-ios-9-features-inspired-by-android/



Ik ben niet anti iPhone of IOS, maar elke iPhone gebruiker doet alsof android slecht is, traag, ... terwijl er eigenlijk gewoon weinig verschil is buiten dat je bij IOS minder vrij bent.
Maar afkijken doen ze allemaal, trouwens bij IOS8 was het nog erger :)

New feature in volgende IOS zal ongetwijfeld multiuser zijn, wil je dit al is testen gebruik dan is een toestel met android5 :)

Het leukste aan iPhone is dat ze op tijd laten weten wanneer er nieuw toestel komt -> dan weet ik wanneer ik aandelen moet kopen want elke keer gaan ze na de release sterk omhoog :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

VlisChris

Quotemaar elke iPhone gebruiker doet alsof android slecht is

Dat is nogal een stellige opmerking waar ik het uit eigen praktijk niet mee eens ben. Ik heb meerdere iPhones gehad, en eigenlijk door "toeval" een keer overgegaan op Android. Beiden hebben hun voor- en nadelen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.