Drones en in de lucht.

Started by J.A.F._Doorhof, August 24, 2015, 13:33:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Leuk speelgoed.
Nu nog even wennen aan de camera en bewerkingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Cool 8) Het is dat het prijskaartje mij net te hoog is. Maar ik heb al heel veel gave foto's in gedachten :D

Hou je overigens rekening met onderstaanden?

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/04/30/soepelere-regels-voor-commercieel-gebruik-van-drones/ Of wil je het puur voor de fun gebruiken? Aan je beeldmerk te zien niet ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Gaaf!! Die eerste foto is vast niet van een drone, maar wat een mooie plaat zeg! Extra belicht neem ik aan?

De andere twee platen zijn ook mooi hoor! Groothoeklens zo te zien? Bij de tweede lens lijkt er wat meer vervorming langs de randen te zien maar dat geeft de foto's wel weer een gaaf effect.

Hoe bestuur je de drone? Lastig?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Ziet er mooi uit zeg gaaf speelgoed, wat zijn de specs of welk model betreft het? Meestal kunnen ze niet lang in de lucht blijven hoe dat met deze?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Dit is een Yuneec Q500 4K.
Blijft ongeveer 20 minuten in de lucht dus meer dan genoeg om goed te filmen en te fotograferen.

Besturing is redelijk simpel, je kan zelfs kiezen voor smart mode waar vooruit ALTIJD vooruit is, dus ongeacht waar de neus naar toe staat.
Ik vlieg zelf nu op ATT mode, waar je dus echt vliegt zoals de neus staat, maar voor tricky camera werk kun je altijd naar smart omschakelen.

De foto van de Yuneec is gemaakt voor een reclame uiting en is bij zonsondergang met een Elinchrom Quadra gemaakt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Geen bescherming om de propellers? Zo te zien is het tegelijk een vliegende circkelzaag.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

eddy135

Quote from: LittleNinja on August 24, 2015, 17:13:53
Gaaf!! Die eerste foto is vast niet van een drone, maar wat een mooie plaat zeg! Extra belicht neem ik aan?

Ik zie toch echt een foto van een drone... ;)  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

LittleNinja

#8
Quote from: eddy135 on August 25, 2015, 22:57:59
Ik zie toch echt een foto van een drone... ;)  ;D

Haha!! Ja, je hebt helemaal gelijk. :thumbs-up:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RonG

#9
Quote from: Erik on August 25, 2015, 22:46:10
Geen bescherming om de propellers? Zo te zien is het tegelijk een vliegende circkelzaag.

Als je handig ermee bent kun je er het gras mee maaien :D

J.A.F._Doorhof

Het is ook geen speelgoed. Je moet wel je verstand gebruiken.
Voor dit type zijn geen protectors.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

evilniek

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 26, 2015, 09:08:51
Het is ook geen speelgoed. Je moet wel je verstand gebruiken.
Voor dit type zijn geen protectors.

Beetje link is het wel, kan altijd iets mis gaan, stel dat zo'n ding onbestuurbaar raakt buiten jouw schuld om. Mooie plaatjes, dat wel.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

J.A.F._Doorhof

Je mag ook niet boven mensen vliegen, of wel er moet 150mtr tussen zitten.
En inderdaad het blijft een risico maar aan de andere kant, er kan feitelijk weinig mis gaan, tenzij je een of andere halfgare achter de controls hebt.
Alle units vliegen tegenwoordig met GPS, dus ben je de controle kwijt dan moet er wel wat heel erg mis gaan, gaan ze buiten bereik (ik dacht na ongeveer 900mtr) dan blijven ze hangen en gaan ze naar minimaal 33mtr hoogte en komen netjes terug "naar huis".
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Quote from: VlisChris on August 24, 2015, 14:31:46
Cool 8) Het is dat het prijskaartje mij net te hoog is. Maar ik heb al heel veel gave foto's in gedachten :D

Tijden veranderen....
Ohjee. Wat doe ik nu weer :tongue2:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Quote from: VlisChris on November 26, 2017, 21:29:58
Tijden veranderen....
Ohjee. Wat doe ik nu weer :tongue2:

Kom maar op met die footage!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kingpin

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 26, 2015, 17:45:58
Je mag ook niet boven mensen vliegen, of wel er moet 150mtr tussen zitten.
En inderdaad het blijft een risico maar aan de andere kant, er kan feitelijk weinig mis gaan, tenzij je een of andere halfgare achter de controls hebt.
Alle units vliegen tegenwoordig met GPS, dus ben je de controle kwijt dan moet er wel wat heel erg mis gaan, gaan ze buiten bereik (ik dacht na ongeveer 900mtr) dan blijven ze hangen en gaan ze naar minimaal 33mtr hoogte en komen netjes terug "naar huis".
Je gaat ervan uit dat er elektronisch niets kapot gaat.... Trust me vroeg of laat gebeurt het toch.
Daarnaast is het geen 150m maar 120m. Een drone valt onder de wetgeving van modelvliegen lees die maar eens na, en bekijk je foto's dan nog eens ;)

http://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2015-11-07
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack