Een wifi oplossing die wél werkt?

Started by Raphie, August 19, 2015, 16:57:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

#25
Quote from: J.A.F._Doorhof on August 22, 2015, 09:41:06
Je moet sowieso wifi altijd door de helft doen, daarna nog een flink aantal procenten verminderen door interference en ga zo maar door, in de praktijk blijft er weinig over jammer genoeg.
Denk je maar in, probeer maar eens een HD film te streamen naar je mediaspeler via wifi, en dan praat je over 10GB in een kleine anderhalf uur, zelfs dat gaat vaak niet perfect.

Wordt een beetje een ja/nee spel zo, laten we zeggen dat als je ac wifi goed implementeert en de afstand van je wifi punt in de zelfde kamer is als rekenvoorbeeld 200Mbit effectief haalbaar moet zijn (na al die verliezen die je aangeeft). Dat is met overhead eraf 200/10 = 20MB per seconde (reken bewust met 10 bits) een RAW file is bv tussen de 25 en 50 meg dan is het niet ondenkbaar een oplossing te maken met een delay van 2 a 3 sec.

Is dit wel een redelijk aanname ?, punt is dat we deze snelheden niet zien en mijn stelling is omdat de makers het nog niet als een echt belangrijk punt zien maar meer het gebruik van 'af en toe' een plaatje naar je telefoon zodat je hem op facebook kan zetten als doel zien.

10Gig voor 30min video is +/- 56Mbit dat is best een hoge bitrate bv 10x zoveel als je meestal via astra,netflix,... krijgt. Het is ook meer dan meeste (alle?) blurays. En je moet 50Mbit avg met wat buffering best kunnen halen. Puur als test heb ik net een Gig video uit ons datacenter gedownload (dus door alle routers heen, over het upc netwerk, naar mijn macbook air via (bewust) een -n niet een -ac. Resultaat 98Mbit/sec. De beperking zat in het UPC deel wat niet onverwacht is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Ik bedoelde een 10GB film, probeer die maar eens te streamen vanaf een wifi netwerk, zal niet perfect gaan.
De meeste grips etc. werken op 54mbs en niet op 300mbps.

Ik ben geen wifi expert hoewel we het jaren verkocht en gebruikt hebben, ik weet alleen uit ervaring dat je blij mag zijn als je 25% haalt van wat geadverteerd word.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 22, 2015, 23:43:22
Ik bedoelde een 10GB film, probeer die maar eens te streamen vanaf een wifi netwerk, zal niet perfect gaan.
De meeste grips etc. werken op 54mbs en niet op 300mbps.

Ik ben geen wifi expert hoewel we het jaren verkocht en gebruikt hebben, ik weet alleen uit ervaring dat je blij mag zijn als je 25% haalt van wat geadverteerd word.

Mijn berekening ging uit van 10G/30min en dat kan echt wel over een beetje redelijke wifi, is het zo stabiel als kabel nee maar daar zou je buffers voor moeten hebben. De snelheid van -ac kan tot 6.9Gb de kans dat we dat ook gaan zien en gaan halen is inderdaad klein denk dat je 25% helemaal niet onredelijk (moet wel iets hoger kunnen) maar de beperkingen zitten nu niet meer in wat er kan maar wat camera makers op dit gebied bereid zijn in te bouwen en hoe goed hun code te maken aan beide kanten (versturen is 1 ding in het process).

Maar de vraag wat zijn er goeie oplossingen en blijkbaar is dat op dit moment nog vrij lastig, ik zou wel eens willen zien hoe de  nieuwe samsung mirrorless hierin zijn omdat die de android chips (gok ik) en software stack gebruiken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Probleem zit vaak in signaalsterkte.
Als ik bv met een grip naast mijn mac sta is de overdracht "ok", vooral JPGs komen gewoon snel binnen.
Maar zodra ik bv 5-10 mtr van de mac af sta is de overdracht "een ramp"
Gaan we dan op een beurs kijken is het "all bets are off" of wel er komt gewoon helemaal niets meer binnen en verbindingen zijn simpelweg weg.

Als ik naar de link naar mijn iPad en iPhone kijk van de Sony camera's gaat dit redelijk goed, maar ook daar is de afstand gewoon bepalend.
Totdat je camera's gaat krijgen met FLINKE antennes zal het een probleem blijven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BernHardN

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 24, 2015, 11:27:30
Probleem zit vaak in signaalsterkte.
Als ik bv met een grip naast mijn mac sta is de overdracht "ok", vooral JPGs komen gewoon snel binnen.
Maar zodra ik bv 5-10 mtr van de mac af sta is de overdracht "een ramp"
Gaan we dan op een beurs kijken is het "all bets are off" of wel er komt gewoon helemaal niets meer binnen en verbindingen zijn simpelweg weg.

Als ik naar de link naar mijn iPad en iPhone kijk van de Sony camera's gaat dit redelijk goed, maar ook daar is de afstand gewoon bepalend.
Totdat je camera's gaat krijgen met FLINKE antennes zal het een probleem blijven.

Heb je dan een rechtstreekse verbinding met de mac? en niet via je router?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

BernHardN

#30
hier nog iemand die met een externe wifi dinges werkt en uitlegt hoe hij het doet.

https://youtu.be/xLO0CMEweMg




(was vergeten de link te plakken)

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

J.A.F._Doorhof

Je zal met de grips vaak via de routers gaan.
Of rechtstreeks.
De router staat hier naast mijn mac trouwens (sorry voor de verwarring)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Zelfs in huis kom ik max tot 1/3e van de snelheid die ik bedraad haal.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Mini aanvulling over sony & wifi.

Vandaag nog even verder zitten spelen, Nadeel van sony is dat ze apps hebben op de camera maar geen systeem om je te vertellen dat er updates zijn. Er zijn wat nieuwe versies van software en tijdens het spelen kwam ik tot iets wat misschien wel grappig is voor sony eigenaren.

Je hebt een remote app, hiermee kan je vanaf je telefoon/tablet alle sony alpha camera's besturen etc etc... Daar zitten wat nieuwe dingen in maar dat wilde ik niet melden. Wat mij opviel is iets waardoor je het bijna als een goedkope tethering kan doen (aantal aspecten teminste).

Je connect je phone of tablet aan de wifi van de camera (die maakt een wifi, het werkt dus overal ook als je ergens in de wildernis staat). Normaal gaat die dan live-view laten zien en kan je de camera besturen. Nu is de grap dat als je een foto neemt (ook op de camera !!) die een preview laat zien op je tablet/telefoon. Het mooie is dat je de lengte van de preview kan instellen en ook op 'ON' dus de laatste foto blijft fullscreen op je scherm. Het fijne is dat als je weer een foto maakt die deze wel update !.

Dus je neemt een ipad, connect deze via wifi en je krijgt binnen +/- 1 sec een preview op je ipad waar je kan inzoomen etc etc. Nog mooier je kan deze natuurlijk ook gewoon op een tv aansluiten via hdmi.

Je hebt 2 modes (2Meg jpegs en dan raw op kaart) en fullsize (nog steeds raw's op kaart) 2meg previews gaan best snel en zijn best ok voor preview, checken focus of iemand mee laten kijken.

Heb net voor de lol 20min achter elkaar foto's gemaakt en het laat vrij stabiel na +/- 1 sec hem zien op de ipad en 30" monitor.

Grootste nadeel is dat in deze mode (in de 'app' op de sony) mijn knopje voor backbutton focus niet meer werkt en nog erger elke keer als ik er uit gewoonte toch op druk ik een warning in mijn EVF krijg.

Anyway misschien zinnig voor iemand want je hebt eigenlijk niets extra nodig zolang je een android/ios device bij je hebt kan je dit doen en bv iemand laten meekijken terwijl je foto's maakt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

mikekiwi


Raphie

Hé, good find! :) ga ik proberen, ThnX!
JBL PRX Power!