Canon twin lite mt-24ex welke batterijen?

Started by Sk, August 16, 2015, 17:07:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sk

Hallo,

Sinds kort in het bezit van deze flitser. Ik had nog volle batterijen liggen maar moet soms tot wel 20 seconde wachten voordat ik weer een volgende foto maken kan, dat werkt dus niet. Ik ben dus op zoek naar nieuwe goede batterijen.

Het eerste wat in mij op kwam is natuurlijk Duracell. Ben even op de site aan het kijken geweest en kom de Duracell CEF15 tegen. De 15-minuten-lader biedt u de mogelijkheid om maximaal vier batterijen klaar te stomen in 15 minuten. Dit gecombineerd met de Duracell oplaadbare batterijen AA 2400 mAh.

Zou dit een goede combinatie zijn of adviseren jullie anders? Ander merk? GP, etc.

Alvast bedankt!

Groet,
Sk
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

maxtrash

duracell is niet het eerste waar ik aan denk. Eneloop wel.
De duracell lader lijkt het te kunnen doen in 15 min. doordat de batterijen slechts 1300ma capaciteit hebben. Hoe dan ook, langzamer laden is beter voor je batterijen.
Koop een goede lader die alle batterijen individueel laadt (Maha Powerex MH-C9000 lader is de beste, €44,95 maar er zijn ook wel goedkopere goede laders)
eneloops kosten ongeveer 7-8 euro per 4.
zal even link pm-en (geen connecties)

Sk

Dank voor je reactie.

Bedoel je deze lader? http://www.eleshop.nl/maha-powerex-c9000-batterijlader.html?pk_campaign=adwords&pk_kwd=batterijladers&gclid=Cj0KEQjw6cCuBRCh4KrGoJ6LoboBEiQAwzYsdEnCTFMJzKkh5cdLjj1g-sY0mC6SPJ5JQ53UtEmDGDgaAsTY8P8HAQ

op bol.com http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/Eneloop/N/0/Nty/1/search/true/searchType/qck/defaultSearchContext/media_all/sc/media_all/index.html?_requestid=754474

Zie ik de volgende 2 soorten batterijen:

1x4 Sanyo Eneloop Mignon AA 1900 mAh

1x4 Panasonic Eneloop Pro Mignon AA 2450 mAh | eneloop

Over de pro lees ik het volgende:

2550mAh hebben een grotere capaciteit dan de standaard 2050mAh. De Eneloop PRO zijn alleen wel duurder, ze slijten sneller (Panasonic zegt 500x herlaadbaar tegenover 2100 van de Eneloop) en ze lopen iets sneller leeg (maar nog steeds erg langzaam).
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Dank voor je advies via PM maxtrash!

Dan kan dit topic weer dicht.. of wellicht zitten er andere in hetzelfde schuitje.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

maxtrash

no problem.

Heb zelf een La Crosse/Technoline BC-1000-lader-achtige lader. Werkt ook goed, alleen het display is minder goed afleesbaar geworden om onduidelijke redenen.

die c9000 kan ook batterijen voor je analyseren dus dan kun je batterijen met slechte capaciteit eruit gooien.

als je een beetje googled op nimh, charger e.d. kom je vaak eneloop, powerex, lacrosse tegen valt me op trouwens.
zie bijvoorbeeld deze link:
http://www.metaefficient.com/rechargeable-batteries/best-rechargeable-batteries-battery-chargers.html


succes met je keuze

Sk

Quote from: maxtrash on August 16, 2015, 18:09:16
no problem.

Heb zelf een La Crosse/Technoline BC-1000-lader-achtige lader. Werkt ook goed, alleen het display is minder goed afleesbaar geworden om onduidelijke redenen.

die c9000 kan ook batterijen voor je analyseren dus dan kun je batterijen met slechte capaciteit eruit gooien.

als je een beetje googled op nimh, charger e.d. kom je vaak eneloop, powerex, lacrosse tegen valt me op trouwens.
zie bijvoorbeeld deze link:
http://www.metaefficient.com/rechargeable-batteries/best-rechargeable-batteries-battery-chargers.html


succes met je keuze

Was zelf ook al even aan het googlen geweest en de Maha Powerex MH-C9000 schijnt het neusje van de zalm te zijn. Leuke en interessante mogelijkheden bied hij.

Heb 2 x 4  AA Eneloop batterijen in blister, BK-3MCCE, 2100 maal herlaadbaar besteld en dan de Maha Powerex.

Ben benieuwd!

Groet,
Sk
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

De batterijen en lader zijn binnen 8) Wauw wat functioneert de flitser ineens goed  8) Gaat echt als een speer!
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

maxtrash

goed om te horen.

realiseerde me trouwens dat er volgens mij geen conflict is met een forumsponsor dus dat de link wel genoemd mag worden voor andere geinteresseerden.

het is sk.nkon.nl

VlisChris

Quote from: maxtrash on August 18, 2015, 23:53:47
realiseerde me trouwens dat er volgens mij geen conflict is met een forumsponsor dus dat de link wel genoemd mag worden voor andere geinteresseerden.

^^
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.