apple time capsule icm kpn experiabox V8

Started by Jayleidel, August 12, 2015, 00:11:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jayleidel

hallo,

Ik probeer mijn time capsule aan mijn experiabox te koppelen waarbij ik de experiabox wil bruggen, zodat ik alleen tv en bellen heb via de experiabox en een eigen netwerk heb via mijn time capsule. ik heb deze instructies gevolgd voor het bruggen van de experiabox en tot zo ver lukt het prima. http://experiabox-bridge-modus.weebly.com

Het probleem is dat ik mijn time capsule niet in PPPoe kan zetten omdat de inlog gegevens volgens mij niet kloppen. volgens de instructie moet de username WAN MAC Address@direct-adsl zijn en het wachtwoord kpn. maar als ik dat invoer krijg ik geen contact met het internet. met een hoop gepriegel lukt het mij om een netwerk aan te maken maar daar kom ik het internet niet mee op.

is er iemand die hier ervaring mee heeft en dit op een zeer simpele manier aan mij uit kan leggen wellicht met plaatjes...?(ja, je leest het goed :blink:)

mijn excuses mocht dit al uitvoerig besproken zijn.

Pjotr

#1
Al "KPN" (dus met hoofdletters) geprobeerd als wachtwoord? Ik vraag me wel af of een Time Capsule dit überhaupt kan. Ik denk dat je 'm beter achter de Experiabox kunt hangen:

  • Op de Experiabox een vast IP-adres (bijvoorbeeld 192.169.2.250) toekennen aan de Time Capsule op basis van het mac-adres van de Time Capsule;
  • Dat IP-adres (192.169.2.250) als DMZ host instellen op de Experiabox;
  • Vervolgens wireless uitzetten op de Experiabox.

Het nadeel van deze manier is dat je nu een dubbele NAT hebt. Dit kan problemen geven als je bijvoorbeeld een VPN server draait.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Jayleidel

bedankt voor je reactie Pjotr.

Ik heb KPN(hoofdlettetrs) nog niet geprobeerd maar dat ga ik doen. het moet volgens mij te doen zijn, ik las hier dat het iemand wel was gelukt. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150020.msg2777237#msg2777237

ik heb hem een pm gestuurd maar nog geen reactie gehad. Ik moet eigenlijk iemand hebben die mij kan vertellen welke instellingen ik op de time capsule moet invoeren. de beschrijving om de experiabox v8 te bridge-en is mij duidelijk en lukt mij wel.


dennism

Je gebruikt als username toch niet "WAN MAC Address@direct-adsl" maar iets als AA-BB-CC-11-22-33@direct-adsl hoop ik?

Etiennevh

Ik ben niet zo goed met de mac paint versie.. maar het is wel aardig gelukt. Zie hieronder, je moet gewoon het hele deel @sajhadjhadw.nl weg halen. That's it.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto