Welke budget progressive DVD speler ? e.g. samsung HD935, Kiss, ...

Started by Del member, March 10, 2004, 19:06:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Del member

Een collega zou graag een progressive DVD speler in huis halen, prijsklasse ergens tussen de 250 en 500 EUR. Vooral het beeld en de toekomstige aansluitmogelijkheden van digitale display devices zijn voor hem erg belangrijk, audio is dan weer geen prio, daar heeft hij een aparte set voor.

Enkele spelers :

- Samsung HD935 : +- 280 EUR

Dit lijkt toch wel de formaat killer op gebied van video (alle hedendaagse outputs ook DVI) en 720p/1080i upscaling. Enige minpunt is de analoge component uitgang, deze is enerzijds beperkt tot 10 bit video dacs en doet geen 576p maar een quasi-pal 480p/60Hz convertie. Geen DIVX.

- Kiss DP-508 en 558

Deze bieden wat meer formaten aan waaronder Divx en Xvid, maar wat me tegenhoudt bij deze spelers is de progrssive scan welke op een SIggma designs chip gebeuren en eerder basic zijn en niet het niveau haalt van DCDi. De ingebouwde HD is natuurlijk mooi meegenomen.

- de concurrentie ?

Zijn er spelers die meer bieden dan de Samsung HD935 op gebied van videomogelijkheden en onder de 500 EUR blijven.

Mijn Philips DVD963SA vind ik geen aanrader gezien het toestel vooral een audiotopper is en kwa video wel OK is maar de DVD navigatie veel beter kan. Verder heeft dit toestel enkel analoge video outs. Gezien audio bij mijn collega geen prio is kijkt hij dus vooral uit naar de Samsung.

Zijn er beduidende nadelen als je voor de Samsung zou kiezen ? Of betere concurrenten ? Graag jullie mening.

papaleo

Als je (tijdelijk) een goedkoope DVD player (DVI) zoekt met een hele goede beeld kwaliteit en eentje die echt alles afspeeld ook Divx,dan is de Yamakawa 365 misschien wel wat voor je.
Ik heb hem zelf ook tijdelijk,ben erg tevreden,alleen jammer dat hij geen DCDi aan board heeft,dat heeft de Samsung wel.
Maar als je de prijs ziet ..........  :o kijk zelf maar!

http://www.alternate.nl/start.html
(even bij snelzoeken "Yamakawa"intikken)

Succes, ;)
Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Throwratio

Nu ik je post lees, bedenk ik opeens dat ik mijn Harman Kardon dvd-25 nog kwijt moet.
progressive scan voor PAL en NTSC, regio-vrij, component, SCART (RGB), optische en coax uitgang, DD en DTS.

Geen idee of dit in de buurt komt, heb geen vergelijkingsmateriaal, (weet alleen dat mijn Denon A11 wel beter is  ;D )

Wouter

papaleo

UB4B je hebt pm van mij......
graag een reaktie terug

Groeten Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Del member

Quote from: papaleo on March 10, 2004, 23:30:32
Als je (tijdelijk) een goedkoope DVD player (DVI) zoekt met een hele goede beeld kwaliteit en eentje die echt alles afspeeld ook Divx,dan is de Yamakawa 365 misschien wel wat voor je.
Ik heb hem zelf ook tijdelijk,ben erg tevreden,alleen jammer dat hij geen DCDi aan board heeft,dat heeft de Samsung wel.
Maar als je de prijs ziet ..........  :o kijk zelf maar!

http://www.alternate.nl/start.html
(even bij snelzoeken "Yamakawa"intikken)

Succes, ;)
Leo


Ik wil niet per se een bodemprijs, het moet gewoon een degelijk toestel zijn wat op video uitblinkt kwa de-interlacing, scaling en uitgangen die toekomstgericht zijn (o.a. DVI). Ook extra formaten kunnen afspelen is een pluspunt.

Enige wat me tegensteekt bij de Samsung is dat hij op zijn component output geen 576p PAL kan maar een downscaled 480p.

Shorty

Ehh, is dit verstandig  ??? ?.....wat heb je over een jaar nog aan DVI als dat zonder HDMI is... ??? Dan zit je toch mooi up the creek met je Sukawayamanda >:( .

VrGr,

Bart J.

KHunt-er

Om nog eens op de Samsung HD935 terug te komen...

Ziet er niet eens heel verkeerd uit en heeft idd Faroudja DCDi aan boord.
Is geen alleseter volgens mij, maar prijs/prestatieverhouding lijkt mij wel goed.
Zie hier voor meer specs van de Samsung.
Ik ben zo eens aan het rondkijken naar een speler met PAL PS en neig zelf momenteel meer naar de Sony DVP-NS930...
Heeft iemand reeds ervaringen met de Samsung??
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

revo

dcdi zit alleen op dvi, verder zijn er wel wat problemen, conclusie lijkt dat hij het alleen echt goed doet in combinatie met een samsung dlp tv.

Bron: www.avsforum.com

Eerdaags komt de Momitsu V880N met netwerk interface en 1080i upscaling beschikbaar. Minstens aanbevelenswaardig, volgens avs.
Living Cinema