iRule en Vera feedback

Started by Jep, August 6, 2015, 12:16:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jep

Hallo!

Het iRule board is niet heel erg druk bezocht, dus ik zet er maar eens een berichtje op...  :P

Zijn er op dit forum iRule gebruikers i.c.m. Vera? Waar ik specifiek op doel is het zelf maken van buttons die op basis van feedback van Vera van status (default - pressed) automatisch wijzigen? Binnen de Automation module van Vera zitten standaard light switches, maar ik wil eigen gemaakte buttons gebruiken. Het is mogelijk om op basis van feedback zelf gemaakte buttons te laten veranderen. Ik heb een voorbeeld op het internet gevonden, gevolgd, maar krijg het niet werkend.

Dus als er hier toevallig een enthousiaste iRule gebruiker is die dit onder de knie heeft...

Alvast bedankt voor alle hulp!

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

Hallo!

Voor de goede orde laat ik even weten dat deze vraag niet meer relevant is. Ik heb het werkend. Knoppen en labels reageren netjes op de status van wat de Vera als feedback geeft. Werkt goed en ik ben van de standaard knoppen van de iRule automation module voor Vera af. Niet dat die niet goed waren, maar ik vond ze niet echt bij de layout van mijn iRule project (in wording...) passen.

Groeten Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

Zijn er iRule gebruikers die ook werken met de feedback van Vera? Recent merk ik dat de feedback dusdanig traag wordt verwerkt in iRule, dat het niet meer werkbaar is. Als ik een lamp schakel, duurt het in sommige (niet zeldzame) gevallen wel een halve minuut voordat buttons de nieuwe en juiste status krijgen.

Het commando dat iRule naar het IP adres van de Vera stuurt om feedback op te vragen, test ik wel eens met Chrome of Firefox op een PC. De feedback wordt dan binnen een halve seconde zichtbaar. Ik kan dus concluderen dat de traagheid in iRule en de iPad moet zitten. De Vera zelf antwoordt snel.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere iRule gebruikers hiermee.

Groeten,
Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

J.A.F._Doorhof

Er is erg veel mogelijk dus ik denk dat er ook weinig mensen met "alles" werken.
Wij gebruiken bv iRule voor nagenoeg alles maar ik gebruik zelf bv niet de feedback.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jep

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 22, 2016, 13:23:06
Er is erg veel mogelijk dus ik denk dat er ook weinig mensen met "alles" werken.
Wij gebruiken bv iRule voor nagenoeg alles maar ik gebruik zelf bv niet de feedback.

Jullie gebruiken dan niet toevallig de standaard automation module van iRule voor een Vera i.p.v. de feedback, zoals ik in voorgaande replies beschrijf? Die standaard aansturing heb ik ook geprobeerd, maar dat werkt ook niet goed (kost tevens extra licentie...). Vaak een time-out van dynamische buttons, waardoor die buttons niet meer werken. iRule i.c.m. Vera gaat niet soepel. Heel jammer, aangezien ik veel met iRule via de Vera aan stuur.

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

J.A.F._Doorhof

Wij gebruiken geen vera. Sorry.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert T

Ik heb een vera en een iRule licentie maar heb het al een tijd geleden opgegeven, het werkt gewoon niet goed (kan me idd ook deze problemen herinneren). Gebruik nu aparte apps voor de vera (home automation) wat niet zo mooi is als alles in 1 app natuurlijk.



Quote from: Jep on March 22, 2016, 12:25:06
Zijn er iRule gebruikers die ook werken met de feedback van Vera? Recent merk ik dat de feedback dusdanig traag wordt verwerkt in iRule, dat het niet meer werkbaar is. Als ik een lamp schakel, duurt het in sommige (niet zeldzame) gevallen wel een halve minuut voordat buttons de nieuwe en juiste status krijgen.

Het commando dat iRule naar het IP adres van de Vera stuurt om feedback op te vragen, test ik wel eens met Chrome of Firefox op een PC. De feedback wordt dan binnen een halve seconde zichtbaar. Ik kan dus concluderen dat de traagheid in iRule en de iPad moet zitten. De Vera zelf antwoordt snel.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere iRule gebruikers hiermee.

Groeten,
Jep.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3