Sony A7RII review

Started by J.A.F._Doorhof, August 5, 2015, 16:07:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Je kan vandaag op www.frankdoorhof.com de review lezen (deel 1) van de nieuwe Sony A7RII.
Morgen komt deel 2 online
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

svmnb

Zo te zien allemaal goede berichten over de A7RII. Sony pompt er noodtempo A7 modellen uit, dat is wel een nadeel voor restwaarde, maar het zijn mooie upgrades.
Kun je ook wat zeggen over gebruik met Canon lenzen? Ben benieuwd of de AF snelheid echt verbeterd is. Als ik mijn Canon glas zonder beperkingen kan gebruiken, zou ik dit model zeker overwegen.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Madhouse

Tja mooie camera, dat wisten we al een tijdje. Maar ik hou het lekker bij mijn A7 II welke voor mij prima voldoet en ik heb geen A7R II nodig.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Gaeje

ik had even overwogen om al mn nikon boel te verkopen en te switchen naar sony wegens compactness, maar ze hebben nog onvoeldoende lenzen line up naar mijn zin, en maak me een beetje zorgen over shutter lag en opstarttijd, en voor mijn pocket wizard mini's hebben ze ook nog niet meteen een oplossing. nog een beetje wachten denk ik

J.A.F._Doorhof

Lens line up is juist enorm ;) dit is een veel gehoorde misvatting.
Alle lenzen die ooit gemaakt zijn zijn via convertors te gebruiken.
Daarnaast natuurlijk hun eigen A-Mount serie, alle Minolta lenzen etc.

Vergeet ook niet dat je geen IS en non-IS versies nodig hebt aangezien dit in de body zit.
Wat voor lens mis je Bv ?


www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Schutterlag moet je testen maar ik merk geen verschil met canon Bv.
Opstarttijd is erg snel maar niet instant ;)

Phottix heeft oplossing die superieur zijn aan PW.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 15, 2015, 07:32:59
Lens line up is juist enorm ;) dit is een veel gehoorde misvatting.
klopt er is idd meer dan ik had gedacht. op de sony website althans. in belgie nog niet zo heel veel gezien echter. en duur ook, de 70-200 is bvb 1000 dollar duurder dan de nikon 70-200

Quote
Alle lenzen die ooit gemaakt zijn zijn via convertors te gebruiken.
dat wil ik een beetje vermijden, behalve de PL mount natuurlijk. wat ook een van de redenen zou zijn tot aanschaf

Quote
Daarnaast natuurlijk hun eigen A-Mount serie, alle Minolta lenzen etc.
klopt

Quote
Vergeet ook niet dat je geen IS en non-IS versies nodig hebt aangezien dit in de body zit.
gebruik ik sowieso niet. mensen staan helaas zelden stil, te wachten tot je schilderij klaar is :)

Quote
Wat voor lens mis je Bv ?
ik miste wat primes met 1.4 en een vervanging van mijn 14-24 2.8 maar dat blijkt er ook wel te zijn



Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 15, 2015, 07:34:40
Schutterlag moet je testen maar ik merk geen verschil met canon Bv.
Opstarttijd is erg snel maar niet instant ;)

Phottix heeft oplossing die superieur zijn aan PW.
zou ik allemaal moeten testen. batterijleven hoor ik ook geen goed nieuws over, helaas

Dday

Zelf overweeg ik over te stappen op Sony begin volgend jaar. Gebruik nu Fujifilm camera's erg tevreden. Enkel de QA en de service van Fujifilm is niet zo best. Bijna met elke objectief wel problemen gehad. En communicatie is niet al te best.

Frank weet jij hoe het staat met service bij Sony en de QA. Na twee jaar gedonder met objectieven die niet na behoren presteren en opgestuurd moeten worden ben ik nu wel klaar voor een systeem dat het gewoon doet wat je ervan kan verwachten.

Madhouse

Quote from: Gaeje on October 15, 2015, 15:14:45
batterijleven hoor ik ook geen goed nieuws over, helaas
Dat is voor mij tot nu toe het enige punt waar ik me aan stoor. Ik heb de stap van Nikon gear naar een Sony A7II gemaakt en batterijduur is helaas een probleem. Dit los je natuurlijk wel op met een grip of meerdere accu's maar het is niet wat ik gewend was van Nikon. Ik heb nu 3 accu's in mijn tas zitten.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

J.A.F._Doorhof

De grip is handig.
Tip is om de vliegtuigmodus te gebruiken, scheelt flink. Plus je kan je camera instellen dat de display uitgaat. Doe twee gecombineerd moeten je 2x zoveel tijd geven.

Ik heb altijd 3 accu's bij me maar moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nog nooit accu 3 gebruikt heb. Wel een paar keer dicht in de buurt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Service van sony..... Tja. Gewoon bij een goede dealer zoals Cameranu kopen ;)

Dan over de prijzen van de lenzen.
De misvatting is dat mensen denken dat sony de "goedkopere" camera is maar dit is niet waar. Het is op dit moment volgens vele de beste camera's en het glas is enorm goed (Zeiss) dit kost inderdaad wat. Maar volgens mij geen 1000.00 meer dan de toplijn van canon of Nikon.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Madhouse

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 16, 2015, 00:29:58
Tip is om de vliegtuigmodus te gebruiken, scheelt flink. Plus je kan je camera instellen dat de display uitgaat. Doe twee gecombineerd moeten je 2x zoveel tijd geven.

Ik zit nu op mijn werk dus kan niet kijken. Weet jij zo waar deze opties zitten? Neem aan dat het menu in de A7II en A7RII het zelfde is.

Ik vind deze opties voor avond fotografie wel heel nuttig.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dday

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 16, 2015, 00:32:21
Service van sony..... Tja. Gewoon bij een goede dealer zoals Cameranu kopen ;)

Dan over de prijzen van de lenzen.
De misvatting is dat mensen denken dat sony de "goedkopere" camera is maar dit is niet waar. Het is op dit moment volgens vele de beste camera's en het glas is enorm goed (Zeiss) dit kost inderdaad wat. Maar volgens mij geen 1000.00 meer dan de toplijn van canon of Nikon.

Dealer gaat het mij niet zo zeer om. CameraNu koop ik niet zo snel meer wat. Heb goede winkel in de buurt met erg goede service. Service van verkoop punt waar ik de spullen koop is gewoon weg erg goed. Alleen die van Fujifilm laat behoorlijk te wensen over. Veel gedoe spullen die beschadigd terug komen en communicatie die langzaam of niet is. Na vijf keer reparatie aan geboden te hebben was elke keer wel teleurstelling. En dit in twee jaar tijd is dat behoorlijk vaak. Of het nu ging zelf opsturen of via de winkel of dat iemand anders voor mij dit inleverde op hoofdkantoor. Maakte niet uit.

Dit is de reden dat ik zelf graag wens over te stappen, maar wel huiverig ben om over te stappen. Bang dat ik weer zelfde ga mee maken als met Fujifilm. Dit heeft het plezier in fotografie aardig beïnvloed. :(

Prijzen voor de objectieven van Sony zijn te doen. Reviews over het nieuwe glas zijn erg goed. Denk dat ik 2016 toch maar de stap moet gaan wagen.

danielo

Quote from: Madhouse on October 16, 2015, 12:13:06
Ik zit nu op mijn werk dus kan niet kijken. Weet jij zo waar deze opties zitten? Neem aan dat het menu in de A7II en A7RII het zelfde is.

Ik vind deze opties voor avond fotografie wel heel nuttig.

Onder het wieltje en dan "FINDER/MONITOR" deze staat default op auto en kan je dus bv op alleen viewfinder zetten. De viewfinder neemt meer power dan het lcd scherm maar de grootste winst is dat deze uitgaat als je niet erg dichtbij bent daarom bespaard het zoveel. Je kan helaas niet deze knop in het snel menu zetten.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Madhouse

Thanks, gevonden! Echter als je op de Menu, Fn ed. knop klikt dan worden deze alleen nog in de viewfinder weergegeven. Of is dat nog ergens anders aan te passen? Zit al een tijdje te zoeken maar kan er niets van vinden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

danielo

Quote from: Madhouse on October 16, 2015, 20:47:27
Thanks, gevonden! Echter als je op de Menu, Fn ed. knop klikt dan worden deze alleen nog in de viewfinder weergegeven. Of is dat nog ergens anders aan te passen? Zit al een tijdje te zoeken maar kan er niets van vinden.

Volgens mij kan dat niet vandaar dat ik het jammer vind dat je deze 'menu optie' niet in dhet Fn menu kan zetten dan zou je het snel uit/aan kunnen zetten. Persoonlijk gebruik ik deze optie daarom niet meer maar zorg dat ik 3 batts bij me heb en altijd kan laden in de tas (dus heb een batt in een 'oplader' aan een usb-powerblock) je kan je 2e camera of iets simpels (ik gebruik een qx1) als lader gebruiken. Ik snap niet dat niemand een grip uitbrengt ZONDER vervangbare batts maar gewoon zeg een 5000 of 8000 mah lading.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Je kan in de custom functies de display uit laten gaan, ik heb hem ook zo geprogrammeerd.
De EVF laat je op auto staan, de achterdisplay zet je dan met de extra knop uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Madhouse

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 17, 2015, 10:51:05
Je kan in de custom functies de display uit laten gaan, ik heb hem ook zo geprogrammeerd.
De EVF laat je op auto staan, de achterdisplay zet je dan met de extra knop uit.

Op zich wel handig maar je instellingen (diafragma, iso ed.) blijven nog wel in beeld staan en is het display in zekere zin nog aan.

Ik hoop dat ze het met een software update gaan oplossen, dat je bijv. knop C1 kunt programmeren voor live view.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dday

Denk dat ik maar overstap. Op de7r II + 24-70 f/2.8

De Fujifilm set eerst zien te verkopen bestaande uit de x T1 56mm 10-24 16-55 50-140.

Erik

#20
Ik volg al een tijdje Lason Lanier (misschien hier ook bekend) op FB omdat zijn stijl van foto's me wel aansprak. Maar ik begin een aardig punthoofd te krijgen van zijn Sony voor en Sony Zeis na bij elke foto die die plaatst.
Het lijk wel de marketing afd van Sony al beweert hij niets van Sony te krijgen maar ik ken geen enkele fotograaf die bij elke foto vertelt hoe geweldig de gear van fabrikant X is tot het vervelend aan toe.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Starred

#21
 ^^
Quote from: Dday on October 18, 2015, 12:50:23
Denk dat ik maar overstap. Op de7r II + 24-70 f/2.8

De Fujifilm set eerst zien te verkopen bestaande uit de x T1 56mm 10-24 16-55 50-140.

De 24-70/2.8 zou ik niet zo snel kopen. Minder mooi objectief en schijnt binnen een half jaar alweer te worden opgevolgd.

En wat heeft je doen besluiten de Fujiset te verkopen?

Dday

Objectieven nog niet geheel overuit Denk dat de f/4 ook prima zal voldoen. De service die ik afgelopen jaren heb mogen ontvangen van Fujifilm Nederland hebben mij behoorlijk teleurgesteld. Helaas te veel problemen gehad en die werden niet altijd even goed afgehandeld. Voorbeeld na reparatie kreeg ik objectief beschadigd terug en probleem waar voor die er lag was zelfs verergerd. Uiteindelijk nieuw objectief etc gekregen, maar was wel een heel gedoe...  In mijn geval is gewoon weg het vertrouwen weg in het merk Fujifilm.


Starred

Ok, dus niet vanwege specifieke camera/lens redenen, maar meer support?

Dday

Als het werkt dan is het super systeem om mee te werken. Resultaten die ik er mee behaald heb was ik zeker niet ontevreden over. En kwam van een Canon 5D3 en 5D2... Helaas zijn mijn ervaringen met de support dusdanig dat ik het niet zie zitten om verder te inverteren in dit merk.