Shakeshack - Dedicated HT ruimte in wording...

Started by Invader, August 3, 2015, 22:16:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Invader

Lichtkoven en gordijnen

Zoals al in 2 posts terug terug te zien, waren we ondertussen ook al begonnen met het maken van de lichtkoven rondom bovenlangs in de ruimte. De koven worden uiteindelijk gevuld met ledstrips, die via DMX worden aangestuurd. Helemaal geautomatiseerd en gestuurd op basis van metadata vanuit mijn mediaplayer. Dus... licht uit bij start film (met fade ofzo), gedimd licht bij pauze, gedimd licht (met fade) bij aftiteling.

Verder komt er aan de koven een gordijn te hangen. Dus, hop, naar de lapjesmarkt hier in Utrecht en mooie zwarte stof uitzoeken. Deze op laten op maat laten couperen, zodat er links en rechts in de ruimte gordijnen hangen vanaf de projectiemuur tot aan het begin van het podium. Ongeveer 2m de ruimte in. Keuze voor gordijnen is ook weer gemaakt vanuit retro-fit gedachte; hierdoor hoeft de deur niet geverfd te worden o.i.d. Daarnaast geven gordijnen wat meer sfeer.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

Gordijnen vervolg

Het effect van de gordijnen links en rechts is erg goed gelukt. Het maakt de ruimte meteen een stuk meer donker, wat het beeld en de beleving natuurlijk direct enorm ten goed komt.

In onderstaande foto is ook te zien dat de 2 subs voorin met DC-Fix velours platvilt zijn bekleed en er frames met zwart speakerdoek zijn geplaatst voor de totale afwerking. Dat velours plakvilt is trouwens echt een aanrader. Je kunt het erg makkelijk verwerken en het geeft een zeer donker resultaat. De subs zijn hiermee bijna niet meer te zien als het licht uit gaat. Precies zoals je het wilt!
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

En natuurlijk zo nu en dan even een test tussendoor. Zelfs een matige film als The Smurfs 2 ziet er erg goed uit in deze donkere ruimte....
Maar, het is natuurlijk nog niet donker genoeg.... TBC
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

#103
Verlaagd plafond

Om de akoestiek verder te verbeteren hebben we een verlaagd plafond gemaakt in het midden van de ruimte, waarmee de 1e reflecties van de LCR speakers mooi worden opgevangen door rockwool toe te voegen en af te werken met speakerdoek. Dit plafond biedt ook direct extra verduistering en verlichting. Hier kiezen we 5 dimbare spots boven de zitplaatsen met ook weer aansturing via DMX.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

#104
Quote from: reza on November 23, 2017, 12:33:23
Ik heb er vast overheen gelezen maar hoe ben jij je masking gemaakt voor je scherm?

Reza: mijn scherm is af fabriek geleverd met een manueel masking systeem. Het was een hele klus om in elkaar te zetten, maar het werkt fantastisch. Ik zou nooit mee zonder masking willen; het maakt het beeld schilderij-achtig doordat het met elk filmformaat perfect afgekaderd kan worden. Grote (en ook kostbare) toevoeging!

Zie meer vanaf hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152528.msg2957078#msg2957078
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

Overige afwerking
De ruimte onder de trap hebben we netjes afgewerkt met MDF en plakvilt. Evenals de muren.

Een Ikea cd kastje/rek past perfect op de eerste trede van het podium. Dit past ook exact over het stopcontact, de lichtschakelaar en de thermostaat. Deze kunnen daardoor ook gewoon wit blijven, aangezien dit rek ze precies uit het gezichtsveld houdt vanaf de stoelen. Daarbij sluit het gordijn aan de rechterkant hier precies op aan. Netjes vastgezet van boven en je hebt bijna het idee dat het op maat gemaakt is.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

Nieuw AV rek
Na het opmeten van de ruimte onder trap besloten om een fatsoenlijk AV rek (verrijdbaar) te kopen. Deze past precies tezamen met een tower PC in deze ruimte.

Entree ruimte
Om de aankomst in de Shakeshack wat meer het gevoel van een bioscoop te geven in de aangrensende gang een aantal filmposters opgehangen. Ideaal formaat van de Xenos en posters zijn makkelijk te vervangen voor anderen.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

Atmos speakers

Eindelijk, eindelijk, eindelijk... na veel doorlooptijd met tussenpozen zijn nu eindelijk de zelfgemaakte Atmos speakers klaar! Credits aan Lambert voor geheel eigenhandig tekenen, meten, hout regelen, lijmen en verder in elkaar zetten van deze custom made Atmos units  :worship:
Hieronder een indruk van al het werk...

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

Atmos speakers vervolg
Nog meer foto's en de eerste 2 speakers aan het plafond, de front heights :headbanging:

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

#109
Testen

2 vd 4 Atmos speakers hangen, dus de hoogste tijd om eens een test te doen! Nou hangen deze 2 speakers op een positie uitgaande van 4 Atmos speakers, dus niet helemaal optimaal voor 7.1.2 opstelling, maar WOW!!! Wat is dit enorme toevoeging. Hieronder een plaatje van de UHD van Spiderman Homecoming, een mooie referentie. Het geluid is absoluut waar Atmos voor staat, namelijk het creëren van meer Atmos(feer). Er bestaat bij mij geen twijfel dat dit een enorme toevoeging is aan de filmbeleving  :popcorn:

De andere 2 Atmos speakers zijn ook gereed en worden spoedig ook opgehangen. Als dat gedaan is speelt hier dus letterlijk een 7.4.4. opstelling, w00t!
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Atmoz


Zeer gaaf gemaakt allemaal zeg :o

Lekker klussen :pompom:

Dat wordt een prachtig HT.

Veel succes nog!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

wow wat een werk....dat wordt genieten.
maar ook 4 subs?

luuk123456

Je hoort `n tijdje niks in dit topic, maar áls je dan wat hoort :wub:
Toen ik destijds even bij je op bezoek was, kon ik wel al zien dat dit `n serieus project was en dat je zeer zorgvuldig te werk ging.
Zo te zien wordt je nu beloond! Wat `n prachtige ruimte zeg!

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat en hoe het geheel je gaat bevallen.
Je ervaring m.b.t. masking onderschrijf ik volledig. Ook ik zou echt niet meer zonder willen.
Als ik nu `n 21:9 film op een 16:9 doek, zonder masking kijk, ziet het er al snel contrastloos en 'uitgesmeerd' uit.

Ik hoop op niet al te lange termijn nog eens iets te vernemen over deze ruimte, doe zo voort! :D

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Lambert

Quote from: denoontje on November 23, 2017, 19:51:44
wow wat een werk....dat wordt genieten.
maar ook 4 subs?

Klopt, ook 4 subs. Er liggen er 2 onder het scherm en er staan er 2 op hun eigen 60cm podium achter in de cinema. Op pagina 4 staat hier een foto van. Het eigen podium is om de overdracht van trillingen te beperken. Alle vier maatje tafelkoelkast met 15 inch woofer  ;D

stevieB

Mooi project, goed gedocumenteerd, HULDE !  O0

Bedankt voor de inspiratie....ik moet binnenkort ook maar eens beginnen  ;)

Gr StevieB
Under construction.....

Invader

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

MLCinema

Quote from: Invader on December  9, 2017, 18:14:27
Ik zeg: VW760...
[emoji47][emoji44][emoji854]Nice!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jaapdeknaap

Wat een mooi project zeg...met veel zorg en detail gemaakt.
En wat een speaker opstelling!! wauw..

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Lambert

Je kent invader een beetje...Hij is er stil van!  :popcorn: ;D

Lambert

Ok, ok, spreken is zilver en zwijgen goud, maar dit slaat alles!

Is er al een perfumeur geïnstalleerd?

vik

Geen nieuws is goed nieuws zoiets?  :tounge:


Quote from: Lambert on August  3, 2018, 19:35:29
Ok, ok, spreken is zilver en zwijgen goud, maar dit slaat alles!

Is er al een perfumeur geïnstalleerd?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Invader

Quote from: vik on January  7, 2018, 11:35:07
Nog steeds Heppy de Peppie met de 760 laser?  :coffee:

Zeker! Licht in de duisternis, zeg maar...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack