witte streep bij dvd weergave

Started by frank van diepenbos, May 29, 2002, 13:00:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank van diepenbos

hallo,

Als ik een dvd draai heb ik een horizontale witte streep
tussen de zwarte balk en het beeld zelf.
Weet iemand hoe je dit moet oplossen?

frank van diepenbos
[email protected]

J.A.F._Doorhof

Wat voor TV gebruik je ?

Als je een 4:3 TV gebruikt met een 16:9 stand dan zou het kunnen dat dit normaal is (je ziet dat wel meer bij bepaalde 4:3 sets).

Als je een 16:9 TV gebruikt en je ziet het alleen bij anamoprhe DVD's dan staat waarschijnlijk je vertical size te klein.

Gaarne iets meer informatie.

MvrGr.
Frank

PS.
En welkom op ons forum
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jankees

Ik heb de witte streep van Frank gezien. Hij heeft een 4:3 televisie en een Marantz DVD speler. De speler heeft deze streep in elke stand behalve in beeldvullend 4:3. Kan het iets met de positionering van het beeld te maken hebben? Kan dat met een setup ab verholpen worden door het beeld iets meer naar boven te verplaatsen?

J.A.F._Doorhof

Ligt er aan waar die streep te zien is. Als hij echt helemaal boven aan staat dan kun je het beeld iets omhoog shiften.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kissakiwi

Nou dit is voor mij heel interessant....

Ik heb precies hetzelfe probleem met mijn 4:3 TV. Ik heb een Thompson (welke precies weet ik niet vanuit mijn hoofd). Maar als ik een DVD op 16:9 formaat kijken heb ik precies deze witte (lijkt er wel soms blauw :) streep.

Ik heb niks gezegd omdat ik dacht er geen oplossing voor was (gewoon iets met mijn televisie in 16:9 mode te maken?). Ben benieuwd nou of andere deze streep ook hebben?

Oh ja, ik heb een Pio 717 DVD speler.

Gr,
Collin