Dune 3.0 prime voeding elco revisie

Started by Kjelt, August 1, 2015, 17:38:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Hi Vincenthoh als ik zo lees waar je problemen ondervind (zoals meten met een multimeter) dan denk ik niet dat je dit zelf moet gaan doen.
Zoals Maikel terecht aangeeft en ik ook in mijn openingspost heb aangegeven kan het best gevaarlijk zijn als je niet weet waar je mee bezig bent.
De netspanning kan dodelijk zijn en als je elco's verkeerd om monteert en de spanning er op zet kunnen ze exploderen en letsel aanbrengen.
Ik kan hier niet genoeg voor waarschuwen, tenzij je ervaring hebt en weet wat je doet, doe het dan niet.

Dit topic is meer gemaakt ter informatie en voor degenen die al langer in de elektronica hobbie sfeer bezig zijn.
Als het resultaat is dat iedereen wat gaat proberen dan verwijder ik het topic, want dat is echt niet de bedoeling.

Voor beginners en leken zou ik adviseren naar een service centrum te gaan of zoals dre73 aangaf de voeding in zijn geheel te vervangen.


vincenthoh

Quote from: Kjelt on October 21, 2016, 13:35:10
Hi Vincenthoh als ik zo lees waar je problemen ondervind (zoals meten met een multimeter) dan denk ik niet dat je dit zelf moet gaan doen.
Zoals Maikel terecht aangeeft en ik ook in mijn openingspost heb aangegeven kan het best gevaarlijk zijn als je niet weet waar je mee bezig bent.
De netspanning kan dodelijk zijn en als je elco's verkeerd om monteert en de spanning er op zet kunnen ze exploderen en letsel aanbrengen.
Ik kan hier niet genoeg voor waarschuwen, tenzij je ervaring hebt en weet wat je doet, doe het dan niet.

Dit topic is meer gemaakt ter informatie en voor degenen die al langer in de elektronica hobbie sfeer bezig zijn.
Als het resultaat is dat iedereen wat gaat proberen dan verwijder ik het topic, want dat is echt niet de bedoeling.

Voor beginners en leken zou ik adviseren naar een service centrum te gaan of zoals dre73 aangaf de voeding in zijn geheel te vervangen.


Hallo Kjelt,


Waar is deze voeding te verkrijgen ?

Bedankt voor zover..
Denon X7200WA - Beolab 1 (4x) - Beolab 2 sub  - Beosound 9000 - SVS PB13 Ultra sub - Dune HD max - Apple TV - Samsung UE65HU8500L - Beolab 7.2

Kjelt

Hi Vincent,
goede vraag  :-[ 
Dre73 gaf hierboven een prijsindicatie, wellicht dat hij een adres weet?

dre73

Ik heb 'm besteld bij Wifimedia..........

Mag dat hier staan denk je? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt

Ja hoor alleen directe links mogen niet. Ik zou ook geen forumsponsor weten die Dune voedingen verkoopt.

dre73

Mooi,want ik heb weinig zin om bij Joris op visite te gaan. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

vincenthoh

Ik heb de beste mensen een mail gestuurd, met de vraag of ze een voeding hebben voor dat model.

Wordt vervolgd! 

Heel erg Bedankt voor zover!  :clapping:
Denon X7200WA - Beolab 1 (4x) - Beolab 2 sub  - Beosound 9000 - SVS PB13 Ultra sub - Dune HD max - Apple TV - Samsung UE65HU8500L - Beolab 7.2

Maikel_audionerd

Aah super dat je het hier even meld. Ik hoop dat je weer verder kan met je Dune met de nieuwe voeding. Is nog steeds toch wel een pracht apparaat
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

vincenthoh

Inderdaad,. is ook een mooi ding.  Heb dr nooit problemen mee gehad en speelt echt alles af zonder problemen.

(Hoop dat t gaat lukken...  )
Denon X7200WA - Beolab 1 (4x) - Beolab 2 sub  - Beosound 9000 - SVS PB13 Ultra sub - Dune HD max - Apple TV - Samsung UE65HU8500L - Beolab 7.2

Maikel_audionerd

Quote from: vincenthoh on November 14, 2016, 20:44:21
Inderdaad,. is ook een mooi ding.  Heb dr nooit problemen mee gehad en speelt echt alles af zonder problemen.

(Hoop dat t gaat lukken...  )
Vast wel, anders even een berichtje hierzo
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

vincenthoh

heb een mail retour gekregen;


Beste Vincent,

Wij hebben geen voorraad meer van deze voeding, ik heb echter een mogelijke prijs/levertijd bij de importeur opgevraagd en kom hier z.s.m. op terug.

Met vriendelijke groet,
Denon X7200WA - Beolab 1 (4x) - Beolab 2 sub  - Beosound 9000 - SVS PB13 Ultra sub - Dune HD max - Apple TV - Samsung UE65HU8500L - Beolab 7.2

mr.crash

Ik denk dat je goedkoper uit bent als
je op zoek gaat naar een andere tweedehands
dune.
Want een nieuwe voeding +inbouw van de voeding+ porto kosten
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt

Quote from: mr.crash on November 15, 2016, 12:49:26
Ik denk dat je goedkoper uit bent als
je op zoek gaat naar een andere tweedehands
dune.
Ja maar wie garandeert dat deze na een half jaar ook niet aan de beurt is voor een revisie ?  ;)
Een elco revisie incl. uren zal ook niet goedkoop zijn, dan denk ik dat een nieuwe voeding goedkoper is.

vincenthoh

Quote from: Kjelt on November 15, 2016, 13:41:53
Ja maar wie garandeert dat deze na een half jaar ook niet aan de beurt is voor een revisie ?  ;)
Een elco revisie incl. uren zal ook niet goedkoop zijn, dan denk ik dat een nieuwe voeding goedkoper is.

dat denk ik dus ook... (dat een nwe voeding goedkoper is)
Denon X7200WA - Beolab 1 (4x) - Beolab 2 sub  - Beosound 9000 - SVS PB13 Ultra sub - Dune HD max - Apple TV - Samsung UE65HU8500L - Beolab 7.2

mr.crash

ik lees net een antwoord van een bedrijf
dat op zoek ging naar een nieuwe voeding.
Dat dat hij nog te horen kreeg wat dat koste.

Dus dan gaat het niet om een nieuwe elco !!
En weten jullie in dit geval 100 % zeker dat het
alleen een elco is.
Misschien is er wel wat anders mis met de voeding.
Ik probeer alleen maar mee te denken ;)
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Kjelt

Het is natuurlijk nooit zeker dat het alleen de voeding is maar dit is wel in een groot aantal gevallen het geval.
En als je het topic hebt gelezen is het niet 1 elco maar een aantal elco's die vervangen dienen te worden ;)

dre73

Bij de mijne was er wel meer defect.......
Weerstanden,spanningsregelaars..........

Elco's waren prima trouwens. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

vincenthoh

Nieuwe mail ontvangen:

Beste Vincent,



Zojuist van de importeur vernomen dat reparatie nog mogelijk is wanneer de Dune wordt opgestuurd. Helaas kunnen wij geen losse voeding meer bestellen. Eventuele reparatie door de importeur kost na schatting zo'n €100,- waarbij u 3 maanden garantie de reparatie krijgt.


(Tja .... en nu?  Vindt t nogal aan de prijs.., zijn er geen andere leveranciers?)

grtn
Denon X7200WA - Beolab 1 (4x) - Beolab 2 sub  - Beosound 9000 - SVS PB13 Ultra sub - Dune HD max - Apple TV - Samsung UE65HU8500L - Beolab 7.2

mr.crash

Ja dat is weer een bak geld.
Jammer voor je.
Ik hoop dat het goed komt.
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Kjelt

Ja met verzendkosten er bij zit je dan al gauw op 125 euro. Het is ook logisch reparateurs rekenen toch al gauw 50/75 euro per uur, dit is met openmaken uitbouwen, desolderen, vervangen, solderen, inbouwen, testen, dichtmaken inpakken en verzenden toch gauw een dik uur werk.
Aan de andere kant wil ik een zware tafel van zolder naar beneden laten verhuizen, twee man verhuizers voor nodig, voorrijden, half uurtje werk, offerte gekregen 450 euro  :blink:

vincenthoh

Is er een handige Harry hier, die me dat kan fixen? :sleepy:
Denon X7200WA - Beolab 1 (4x) - Beolab 2 sub  - Beosound 9000 - SVS PB13 Ultra sub - Dune HD max - Apple TV - Samsung UE65HU8500L - Beolab 7.2

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

vincenthoh

Quote from: dre73 on November 16, 2016, 10:20:54
Eerst maar eens plaatjes toch?

Plaatjes had ik al gepost; staan op pag 2.
Denon X7200WA - Beolab 1 (4x) - Beolab 2 sub  - Beosound 9000 - SVS PB13 Ultra sub - Dune HD max - Apple TV - Samsung UE65HU8500L - Beolab 7.2

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.