Verschillen 3D HD Blu-Ray bronnen

Started by SmauG, July 29, 2015, 13:20:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SmauG

Ik heb geen idee of het in dit subtopic thuis hoort, excuses als dit fout is.

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste ervaring met (3D) HD Blu-Ray opgedaan :embarassed: :embarassed: :embarassed:
Bij wijze van test hebben een vriend en ik een Playstation 4 op mijn Panasonic WT50 (active 3D) aangeloten en hierop Resident Evil Afterlife in Real3D afgespeeld.
Ieder met 2 jaar oude 3D brilletjes op onze neus (vers uit de verpakking) zaten we ons op de bank te vergapen.
Voor het kijken heb ik alle "enhancements" uitgezet en het beeld, zoals mijn hoofdinput op True Cinema gezet (rustig en naturel beeld).

Ik moet toegeven dat ik bijzonder onder de indruk was van de scherpte van het beeld, de gebruikte 3D effecten en de overall kwaliteit van het geheel (de film was maar zo zo).
Nu weet ik dat het scherm zeer goede reviews heeft ontvangen op gebied van 3D weergave, maar dit heb ik nog niet eerder gezien. Ik durf te zeggen dat het beter was dan de gemiddelde bioscoop, Het kwam qua scherpte en dieptevorming voor mij in de buurt van mijn ervaringen in Pathé Tuschinski waar ik The Hobbit in 3D HFR heb gezien. Volledig vrij van het "kijkdoos effect" dat ik met de meeste films in verschillende bioscopen heb ervaren.

Ik heb me er nog nooit in verdiept en films kijken heeft voor mij niet echt een hele belangrijke prioriteit, maar dit was stiekum wel leuk  :angel:
De PS4 was met HDMI aangesloten op de TV, en de TV met toslink via een externe DACaangesloten op mijn HIFI. Geluid was 5.1 "gedownmixt" naar 2.0 in de TV omdat 2.0 stereo niet tot de selecteerbare opties van de Blu-Ray behoorde.

Mijn vraag is nu:
Hoeveel verschil maakt de bron nu uit bij het bekijken van Blu-Ray films al het gaat om beeld/geluid kwaliteit over HDMI. Waar liggen precies de verschillen. Is de PS4 echt een goede bron? of bereik ik hetzelfde resultaat met een simpele samsung van 6 tientjes.

Bedankt voor de antwoorden alvast  :xmas:
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

hdnoob

We hebben blind tests gedaan met een Oppo 93, Panasonic bdt120, PS3 en Dune 3D mediaplayer. Alle instellingen zo gezet dat het beeld zoveel mogelijk onbewerkt naar de projector ging. Niemand zag verschil.

Met een Darbee bijvoorbeeld kun je wel duidelijk het beeld veranderen, zeker in 3D. Maar niet iedereen waardeert deze. Hier is iedereen fan van de Darbee trouwens.






Dday

Wij hebben tijd geleden de Marantz 5007 uit geprobeerd, aangezien we dachten dat deze beter bij onze nieuwe receiver paste. Ik had al nieuwe Samsung H6500 staan die net iets meer dan 100,- euro kost. De Samsung gaf toch betere resultaten als het ging om beeldkwaliteit.

Richi

Hier staat sinds kort een Sony BDP-S5500 speler van 129 euri en die speelt net zo fraai als de Philips BDP-9700 die ik daarvoor had. Die laatste speelde mijn vorige BDP-9500 er toch echt uit. Volgens mij is de blu-ray weergave techniek nu zo verbeterd en uitgekristalliseerd dat ook de goedkope spelers fantastische resultaten laten zien.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a