De originele Harbeth compacts and HL P3's, ervaringen en advies.

Started by ITMFL, September 2, 2015, 16:05:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ITMFL

Beste mensen,

Ik vroeg mij af of er luisteraars zijn die ervaring hebben met de originele Compacts van Harbeths, alsmede de HL P3's en hoe deze vergelijken met de huidige serie.

Ik hoorde het interessante verhaal dat de originele Harbeths minder 'hifi' klinken dan de huidige, wat dat ook mag betekenen. Ik weet dat er veel weglopen met P3ESR's en de M30.1's, en ook ik vind ze erg mooi klinken, maar misschien is het mogelijk dat de oudere series anders, of beter klinken, hoe subjectief ook.

Ze zijn nu natuurlijk lastig te demo-en, vandaar de vraag.

nimrod

Quote from: ITMFL on September  2, 2015, 16:05:16
Beste mensen,

Ik vroeg mij af of er luisteraars zijn die ervaring hebben met de originele Compacts van Harbeths, alsmede de HL P3's en hoe deze vergelijken met de huidige serie.

Ik hoorde het interessante verhaal dat de originele Harbeths minder 'hifi' klinken dan de huidige, wat dat ook mag betekenen. Ik weet dat er veel weglopen met P3ESR's en de M30.1's, en ook ik vind ze erg mooi klinken, maar misschien is het mogelijk dat de oudere series anders, of beter klinken, hoe subjectief ook.

Ze zijn nu natuurlijk lastig te demo-en, vandaar de vraag.

Kijk hier ook even.

http://www.harbeth.co.uk/usergroup/forumdisplay.php?54-Harbeth-P3ESR

Ik heb de hlp en de ESR gehad. Ik vond de ESR veel beter. Transparanter. Ik heb nog wel enkele draadjes of het Harbeth-forum staan maar weet niet meer waar. Ik ben al 6 jaar Harbeth-loos.
KARAN (verkocht)| SONUS FABER(verkocht)| KEF LSX.

ITMFL

Quote from: nimrod on September  2, 2015, 18:10:13
Kijk hier ook even.

http://www.harbeth.co.uk/usergroup/forumdisplay.php?54-Harbeth-P3ESR

Ik heb de hlp en de ESR gehad. Ik vond de ESR veel beter. Transparanter. Ik heb nog wel enkele draadjes of het Harbeth-forum staan maar weet niet meer waar. Ik ben al 6 jaar Harbeth-loos.

Thanks voor de link Nimrod.

Speelt er iemand nog met de originele P3's of Compacts?