Foto's uploaden werkt niet. Http 500 error, moderators?

Started by Martijn@hifi, July 25, 2015, 22:30:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Heel netjes dat het toch gelukt is om het zelf op te lossen! Maar een verborgen XML bestand dat die meestuurt?
Ik sla mijn foto's standaard op via photoshop. En dat gaat standaard goed? En daar ben ik geen uitzondering. Om wat voor verborgen XML hebben we het dan? En hoe komt dat in je foto's terecht?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martijn@hifi

Eerlijk gezegd vind ik het ook een vaag verhaal. Maar kwam het op verschillende sites tegen dat de melding die ik kreeg te maken had met Photoshop ... Et Viola!

http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=418692.25;wap2

Oa hier werd er wat over geschreven
Cambridge Audio EVO 150 | Anthem MRX-520 | PlayStation 5 | LG OLED65C16LA | Frontspeakers: Scanspeak reference monitors | rears Vifa Pillarmini | Center Scan Speak A4 monitor | Subwoofer Sub 7 mkII

R

Kan het zijn dat dit weer speelt? ik kreeg het vanmiddag niet voor elkaar om een 80kb 460px jpg te uploaden. File te groot of het duurde te lang was de foutmelding.

quattronl

Ik had het vanmiddag op m'n werk en nu nog steeds (thuis). Zelfde foutmelding als hierboven.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Jeroen de Waal

Ik ben er mee bezig. Er lijkt inderdaad wel een "probleem" te zijn.
Dit probleem is in ieder geval niet hetzelfde als waar TS last van had.


Jeroen.

Jeroen de Waal

Hebben jullie er nu nog last van?
Ben even bezig geweest met de database. Kan het zelf niet controleren, omdat ik geen probleem met uploaden/attachen had.


Jeroen.

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

JeroenGRT

Jammer dat .jpeg foto's niet gaccepteerd worden en dat max upload size 600kb is, zelfs met apps om de bestanden kleiner te maken kan ik geen foto's via de ipad erop zetten.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

VlisChris

Gewoon de extensie even renamen naar .JPG (dus zonder de "e") en dat wil nogal eens werken geloof ik.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Senaxo

Quote from: Martijn@hifi on September  4, 2015, 20:50:31
Oplossing gevonden. Zat hem in de combinatie met photoshop. Opslaan als Web was de oplossing, anders wordt deze geweigerd ivm een verborgen XML, die photoshop "onderwater" mee geeft.

Even inhakend hierop. Ik had zonet ook wat problemen om foto's te uploaden in de Markt sectie. Ook ik kreeg de security checks foutmelding. De oorspronkelijke jpg bestanden uit de camera kon ik wel uploaden. Ik had de foto's in GIMP wat kleiner gemaakt, dus daar ging in mijn geval dan iets 'mis'. Het gaat blijkbaar om de XMP data waar de forumsoftware moeite mee heeft. Als ik de jpg zonder de XMP data opsla, gaat het uploaden blijkbaar wel goed ...
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

Roeru117

#35
Nevermind.

Is al opgelost.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

solitaire

Probeer ook net twee fotootjes te uploaden. Gaat altijd goed maar nu niet: "Je bijlage passeerde de beveiliginscontroles niet en wordt daarom niet opgeslagen. Neem contact op met de forumbeheerder."

Fotoos komen van dezelfde bron (mijn mobieltje) en zijn met dezelfde software ge-edit (PaintXP onder Win7). Nogmaals dit gaat altijd goed, zelfs eerder vandaag nog.

Zijn ong. 90 kB en 700x500px groot.


Pjot
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Heb nu met IrfanView de fotoos iets kleiner gemaakt, en nu pikt het forum ze wel ('t moest wel lang nadenken ...)


Pjot
Hinterm Horizont geht's weiter.

Kjelt

Quote from: Christiaan S
Schijnbaar gaat het fout op het moment dat ze save for the internet ofzo gebruiken in Photoshop.
Dan schijnt er een verborgen XMP bestand mee te komen, en die komt op zijn beurt weer niet door de veiligheidscheck op het forum.
Sla een bestand normaal op, en er is niks aan de hand. Ook met PS niet.
Oftewel een "dom" programma gebruiken die geen metadata in de jpg stopt.

solitaire

wellicht

echter waarom dan het eene moment probleemloos en het volgende een beveiligingsprobleem ?

Quote from: solitaire on March  1, 2016, 17:12:48

Fotoos komen van dezelfde bron (mijn mobieltje) en zijn met dezelfde software ge-edit (PaintXP onder Win7). Nogmaals dit gaat altijd goed, zelfs eerder vandaag nog.

Hinterm Horizont geht's weiter.