Sony HW55ES 3D RF en IR

Started by Hellbeast, July 23, 2015, 09:40:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hellbeast

Ik heb een vraag over 3D brillen voor de Sony HW55es projector. Er zaten twee 3D brillen bij de projector, maar deze vind ik niet comfortabel zitten. Nu heb ik gezien dat er andere 3D brillen te koop zijn, maar dat is op basis van RF. Volgens mij zijn de meegeleverde brillen IR. Wat heb ik nog nodig om RF werkend te krijgen? Ik las dat er een RF transmitter nog nodig is? Kan ik dan ook RF en IR combineren? Dus als ik bijvoorbeeld 2 RF brillen erbij koop, kan ik dan met 4 mensen kijken met de huidige 2 IR brillen er nog bij?
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

john2910

Quote from: Hellbeast on July 23, 2015, 09:40:32
Ik heb een vraag over 3D brillen voor de Sony HW55es projector. Er zaten twee 3D brillen bij de projector, maar deze vind ik niet comfortabel zitten. Nu heb ik gezien dat er andere 3D brillen te koop zijn, maar dat is op basis van RF. Volgens mij zijn de meegeleverde brillen IR. Wat heb ik nog nodig om RF werkend te krijgen? Ik las dat er een RF transmitter nog nodig is? Kan ik dan ook RF en IR combineren? Dus als ik bijvoorbeeld 2 RF brillen erbij koop, kan ik dan met 4 mensen kijken met de huidige 2 IR brillen er nog bij?

Bij mij zat bij de sony een speciale kabel waar ik bv de optoma RF transmitter met bijbehorende brillen op aan kan sluiten.
Deze kabel is ook verkrijgbaar bij grobi in duitsland.
Tevens kun je daar een splitter kopen zodat je de ir brillen dan in combinatie met de Rf brillen kunt gebruiken. ;)

Roeland

XpanD X105  Deze bevallen mij goed
(IR)

Niet duur, lichter in gewicht en wat helderder

Hier ook besteld
http://www.amazon.de/gp/product/B00ORRM9K6?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o03_s00

Hellbeast

Quote from: john2910 on July 23, 2015, 19:35:52
Bij mij zat bij de sony een speciale kabel waar ik bv de optoma RF transmitter met bijbehorende brillen op aan kan sluiten.
Deze kabel is ook verkrijgbaar bij grobi in duitsland.
Tevens kun je daar een splitter kopen zodat je de ir brillen dan in combinatie met de Rf brillen kunt gebruiken. ;)

Hoi John,

Ik heb op de site gekeken, maar ik kan die splitter niet vinden. Kun je een linkje geven? Dat zou heel fijn zijn!

Thanks   :-)
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

john2910

Quote from: Hellbeast on July 24, 2015, 19:44:31
Hoi John,

Ik heb op de site gekeken, maar ik kan die splitter niet vinden. Kun je een linkje geven? Dat zou heel fijn zijn!

Thanks   :-)

http://www.grobi-shop.tv/product_info.php?cPath=191_193&products_id=1224

Hellbeast

Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

john2910

Quote from: Hellbeast on July 24, 2015, 20:50:48
Thanks! Zou die ook werken als je een optoma ZF2100 erop aansluit?

Jazeker

Maar je hebt nog wel die speciale kabel nodig:

https://www.youtube.com/watch?v=wApEnH5J65E     bij 1.46 zie je hem.

Bij mijn sony zat die er al bij.Mischien ook bij de uwe?

Hellbeast

Ja, bij mij zit die er ook bij. Wel 15 euro verzendkosten er nog bij. Ik zit nu te twijfelen of ik niet beter gewoon de Xpand 105 ir's moet kopen. Ben ik voor 100 euro ook klaar. En kan ik ook mijn oude brillen nog gebruiken.
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

Roeland



john2910

Quote from: Hellbeast on July 24, 2015, 23:24:59
Ja, bij mij zit die er ook bij. Wel 15 euro verzendkosten er nog bij. Ik zit nu te twijfelen of ik niet beter gewoon de Xpand 105 ir's moet kopen. Ben ik voor 100 euro ook klaar. En kan ik ook mijn oude brillen nog gebruiken.

Dat is zeker een goede optie ;)

Alleen als je soms sync problemen hebt kun je beter voor de Rf oplossing gaan.

Mocht je dat niet hebben dan is de oplossing wat roeland al zei prima! ;)

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Hellbeast

Ik heb toch maar de Xpand 105's IR besteld. Ik zal mijn bevindingen wel even posten wanneer ze binnen zijn. Overigens wil ik een tip doorgeven van een ander forum.

Als de meegeleverde, zware brillen gaan irriteren bij je neus, dan kun je "adhesive nose pads" gebruiken. Dat zijn plakkende pads die je op de neus van je bril kunt zetten.





Die kun je vinden op populaire chinese sites en kosten 5 euro per 5 paar. Ik heb ook een setje besteld om te kijken of het dan beter gaat. Ik zal ook hiervan laten weten of het wat is.
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

Hellbeast

Ik heb de Xpand's binnen. Ze zijn inderdaad superlicht en zitten veel beter dan de meegeleverde brillen. Ook lijkt het beeld een stuk minder te verdonkeren, zodat het beeld nog wat feller blijft.
Het was een goede koop in ieder geval. Nu wachten tot de nose pads binnenkomen en kijken of dat wat helpt bij de meegeleverde brillen.
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

dexter98

Hi hellbeast, ik zit nu beetje naar exact dezelfde oplossing te kijken. Dus xpand 105 ir. Geen geneuzel met paring enzo, gewoon aanzetten en het werkt. Ideaal.

Is ghosting nog beetje ok? En enig idee waar deze voor redelijke prijs te krijgen zijn?


Met externe ir transmitter op 15m utp kabel totaal geen sync issues. Drukt alleen wel beetje ir weg.

Hellbeast

Ik vind ze nog steeds top. Geen idee waar ze in de aanbieding zijn verder, maar het is wel waar voor je geld. Ghosting heb ik geen last van (of valt me niet op)
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

dexter98

Xpands zijn prima. Playstation brillen ook zeker niet verkeerd maar zitten niet zo top. Ghosting btw zo goed als afwezig. Je moet je best doen om het te zien.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk