Logitech squeezeserver app op QNAP foetsie?

Started by August, July 21, 2015, 22:58:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

August

Ik heb al een paar jaar een QNAP TS-219p+. Die draait prima en steeds weer nieuwe firmware, ben tevreden wat dat betreft. Vandaag heb ik de schijven vervangen. Een nieuwe (grotere) erin dus en die maar eerst als nieuwe verse install gedaan. Ben alles nu weer aan het overpompen, MAAR de app voor de squeezeserver is niet meer te vinden in de apps? Ik had die dus draaien onder mijn vorige schijf en wil hem ook weer hebben voor mijn SBT. Weet iemand raad of heeft iemand de QPKG voor mij dat ik hem handmatig terugzet?

Kwabbernoot

Wat zijn dat nu voor fratsen van QNAP en Logitec.  :mad:  Mocht je de qpkg ergens vinden zou ik hem ook graag ontvangen als back up.

Groeten...

Ron_Z

Als je je registreert op het QNAP gebruikers forum kun je hier http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=123&t=35740 de LMS 7.7.2. QPKG nog steeds downloaden. Het is zer waarschijnlijk door QNAP weggehaald uit hun App centre wanwege een veiligheidsrisico. Hierin http://forums.slimdevices.com/showthread.php?103492-Shellshock-vulnerability-exposedby-SSOxS/page5 staan instructies en hoe aan een aangepaste bash file-tje te komen om dat weer op te lossen.


August


jvanhambelgium

Zit die QNAP package nog maar op de 7.7.2 release ?
7.9 draai ik al een jaar (of meer) erg stabiel ondertussen (gewoon Linux build).
Wel lastig als ze die gewoon verwijderen natuurlijk.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Ron_Z

Op zowel het QNAP forum als ook op het Slimdevices forum staat genoeg info om naar hogere 7.7.x dan wel 7.8 of 7.9 te gaan na installatie van deze 7.7.2, maar dit vereist wat zelfwerkzaamheid. Ikzelf draai ook op 7.9 op mijn QNAP. Het alles-in-een LMS pakket voor de QNAP's werd nooit door Logitech danwel QNAP zelf gemaakt maar door een externe onvolprezen hobbyist, SL1000. Deze is daar op een gegeven moment mee gestopt, zo ongeveer ten tijde toen Logitech ook de stekker uit Squeezebox trok. Vandaar dat 7.7.2 het laatste makkelijk te installeren LMS QPKG is.

H B

#6
Quote from: Ron_Z on July 22, 2015, 09:10:12
Op zowel het QNAP forum als ook op het Slimdevices forum staat genoeg info om naar hogere 7.7.x dan wel 7.8 of 7.9 te gaan na installatie van deze 7.7.2, maar dit vereist wat zelfwerkzaamheid. Ikzelf draai ook op 7.9 op mijn QNAP. Het alles-in-een LMS pakket voor de QNAP's werd nooit door Logitech danwel QNAP zelf gemaakt maar door een externe onvolprezen hobbyist, SL1000. Deze is daar op een gegeven moment mee gestopt, zo ongeveer ten tijde toen Logitech ook de stekker uit Squeezebox trok. Vandaar dat 7.7.2 het laatste makkelijk te installeren LMS QPKG is.
SL1000 is er inderdaad mee gestopt (lees geen tijd meer voor) en clinton.hall heeft de verdere ontwikkeling van de meeste apps die SL1000 heeft gemaakt overgenomen echter heeft dat bij de LMS app geen zin aangezien flipflip die de onderliggende software SSOTS heeft geschreven heeft aangegeven dat er geen enkele ontwikkeling meer plaats vind (lees ook geen tijd meer voor), dit heeft hij laten weten in het "Shellshock vulnerability exposedby SSOxS?"topic op het slimdevices forum.

Kingpin

Is het "nodig" om LMS door te ontwikkelen, het 7.7 platform heeft zich al bewezen dat deze erg stabiel is.
Wel raar idd dat QNAP deze uit de app heeft verwijderd.
Ik zie wel dat ze nu Minimserver hebben.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ron_Z

7.7.2 is inderdaad nog steeds prima en je hoeft niet te upgraden natuurlijk. Dat bijvoorbeeld de BBC zijn streams veranderd waardoor je moet gaan sleutelen om de Iplayer nog te kunnen gebruiken is onafhankelijk van je LMS versie.  Het scannen gaat bv daarentegen echt veel sneller in 7.8 en 7.9 om meer eens wat te noemen. Inderdaad ook niet netjes dat QNAP zonder waarschuwingen ineens apps verwijderd (hebben ze ook met Optware laatst gedaan bijvoorbeeld). Ik download een geinstalleerde app of firmware ook los en bewaar deze altijd, dus ik kan altijd verder bij een herinstallatie als dat nodig is.


htandre

Ik heb een QNAP 221, werkt daar die van de 219 ook op?
Zo niet is er dan ook een app voor de 221?

André
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Ron_Z

De 221 is een ARM Qnap, dus je moet dan de ARM QPKG installeren.