animocheck nog mogelijk?

Started by Dirk, July 20, 2015, 21:37:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

misschien heb ik een concrete wijziging vd regels cq mededeling hieromtrent gemist, maar vroeger was er toch één en hetzelfde topic waarin je een prijsbepaling en/of animocheck kon doen voor een bepaald artikel?
Nu lees ik onder de titel van dat draadje niets meer lees vwb die animocheck, maar enkel nog wat mbt de prijsbepaling (bij verkoop) van je spullen?

Mag/kan dit nog ergens, of is het in de loop der...bewust verdwenen/opgeheven?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

VlisChris

Ik durf zo 1-2-3 even niet meer te zeggen wat de exacte reden is (volgens mij omdat het als verkapte prijsloze verkooptopics werd gebruikt, maar sla me er echt niet op dood aub).

Maar het is inderdaad al (geruime tijd overigens) zo dat het echt prijsbepaling is geworden. Dus het klopt: dat is bewust opgeheven ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dirk

#2
ok, jammer...

'k ben btw wel serieus benieuwd wat die reden voor opheffing dan precies was/is...maar daar kan jij als admin vast achter komen, toch?  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

VlisChris

#3
Ik zal eens een R2M van je post maken ;) Is er vast wel een andere admin die het wel met zekerheid kan vertellen :angel:

Edit. And now, now we wait ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

Quote from: Christiaan S on July 20, 2015, 23:38:27(volgens mij omdat het als verkapte prijsloze verkooptopics werd gebruikt, maar sla me er echt niet op dood aub).
^^ Dit dus. Wat overigens in de prijsbepalingstopics nu net zo hard gebeurd.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dirk

dat was me ook al opgevallen, daarom zou ik (als dat effectief de reden was) het een beetje zonde vinden...want blijkbaar is er dus wel een zekere vraag naar een animocheck...misschien gewoon terug invoeren, maar dan eventueel apart, dus los vd prijsbepaling zodat het ene niet ge-/misbruikt wordt voor het andere?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

VlisChris

Er staat een R2M open om de andere admins er op attent te maken ;)

Ik zal eens kijken in de prijsbepaling. Al blijft het lastig om te moderen op zulke zaken. Want op het moment dat er een topic geopend wordt is het duidelijk dat de TS iets wil verkopen, en een bod per PM uitbrengen is zo gebeurd natuurlijk :) Waar wij dan niks van merken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dirk

klopt, maar als het in een apart animocheck gedeelte gebeurt hoeven jullie imo ook amper of niet te modereren. ;)
nu wordt het toch een beetje flauw en half stiekem gedaan via topics vd prijsbepaling, maar dat zou je dan ook (gedeeltelijk) ondervangen.

laat mensen maar gewoon via PM reageren als ze echt interesse hebben (en er dus idd "animo" is), ik zie daar het probleem niet zo in, wel integendeel.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nahpets

Mijn gevoel bij het door mij veronderstelde misbruik van de prijsbepaling is meer gericht op het ontduiken van de verplichte vraagprijs dan het doen van een animocheck.

Eigenlijk is dat ook niet of nauwelijks van elkaar te scheiden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dirk

ok, maar dan bedoel je (denk ik) dat sommige leden een verkooptopic openen zonder prijsvermelding...en als ze er dan op worden aangesproken, doodleuk melden dat ze "geen idee hebben wat zoiets moet opbrengen".
daar is volgens mij idd gewoon het gedeelte prijsbepaling voor, dus dergelijke topics in de verkoopsectie mogen wat mij betreft onmiddellijk worden gesloten.

als je echter oprecht een animocheck wil doen (iets wat op andere fora waar wordt verkocht meestal wel toegelaten/aanwezig is, vaak onder de noemer "interest check"), dan zie ik daar as such eigenlijk geen reden in waarom dit niet zou kunnen.

wil je een prijs weten omdat je er geen idee van hebt wat je voor iets wat je zelf wil verkopen nog kan vragen > prijsbepaling
wil je de markt ff polsen om te kijken of er überhaupt interesse is in jouw product (bij voorkeur zonder prijsvermelding, al is er imo ook niets fout als je wel een prijsrange aangeeft) > animocheck

maar ik ben nog steeds benieuwd naar de precieze reden waarom het schijnbaar ooit is afgeschaft, wie weet is het wel gewoon een software bug waardoor dit "verdwenen" is  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Christiaan S on July 21, 2015, 00:21:42
Er staat een R2M open om de andere admins er op attent te maken ;)
nog geen verdere duidelijkheid hieromtrent?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Nahpets on July 21, 2015, 08:47:12
Mijn gevoel bij het door mij veronderstelde misbruik van de prijsbepaling is meer gericht op het ontduiken van de verplichte vraagprijs dan het doen van een animocheck.

Eigenlijk is dat ook niet of nauwelijks van elkaar te scheiden.
Klopt. Dat is naar mijn idee ook de reden dat er geen animocheck meer is. Leden die geen vraagprijs willen geven gaan dan daar posten. Dan krijg je een hoop biedingen en marktplaatsperikelen.

Ik zie eigenlijk ook geen reden voor een aparte animocheck, wat is daar de meerwaarde van?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on July 23, 2015, 21:55:53
Ik zie eigenlijk ook geen reden voor een aparte animocheck, wat is daar de meerwaarde van?
ehm...simpel, via een IC kan je peilen of er interesse is, zonder het daarom meteen te koop te hoeven aanbieden en/of een prijs te moeten vooropstellen. (soms heb je daadwerkelijk geen idee wat de markt er voor over heeft en is het dus geen kwestie van geen prijs te willen geven)

hou de IC gewoon netjes apart vh "te koop" gedeelte, dan zie ik er voor geen van beide partijen een probleem in.
heb zo op andere fora al regelmatig zaken ge- en verkocht, alhoewel die dus niet als dusdanig "for sale" waren aangeboden.

je reageert op dat moment gewoon ff via PM en gaat in overleg met de koper/verkoper.
meestal is dat een kwestie van één PM over en weer (in dat geval is het vaak te duur voor de koper), of het eindigt na enkele berichten over en weer in een daadwerkelijke verkoop.

btw: als jullie echt zo bang zijn voor biedingen en marktplaatsperikelen (jouw woorden ;)), doe dan wat door sommigen al vaker is geopperd; zorg dat er in een verkooptopic gewoon niet kan worden gereageerd maar enkel kan worden gelezen, dan hebben jullie er helemaal geen omkijken meer aan als mods  ;D
maar persoonlijk denk ik dat dit niet hoeft, als je gewoon duidelijk en consequent optreedt bij het overtreden vd regels.  (fwiw; dat dit mogelijk "per ongeluk" gebeurt doet er imo nooit toe, regels zijn regels)
dwz; topic zonder prijs (of overtreden van andere 100% duidelijke regels) = meteen sluiten.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MaxxMark

Naar mijn mening (en zo heb ik het ook ervaren) heeft juist de verkopende partij het meeste risico als hij een animocheck/prijsbepalingstopic opent.

Het risico zit hem er in dat bij een prijsbepalingstopic er al daadwerkelijk mensen kunnen zijn die interesse hebben en dan dus een lagere prijs gaan adviseren dan wat marktconform is.

Wat betreft de naamgeving vind ik prijsbepaling prima de lading dekken. Je vraagt oprecht wat een product moet kosten. En optioneel komen er mensen langs die ook interesse hebben (waarmee je de animo ook bepaald hebt).

En als we het dan toch spijkers op laag water zoeken met betrekking tot dat 'biedingen niet mogen' dan mag een verkoper in zijn verkoop topic ook niet het vaak voorkomende "Of doe een goed bod" neerzetten. Want wat is een vraagprijs waard als je ook een lager bod mag doen? :D
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Raphie

#14
Jeetje, het is echt komkommertijd hé? Animocheck heet nu prijsbepaling, functie en locatie zijn gelijk. Waar gaat dit in vredesnaam over?
JBL PRX Power!

Dirk

Quote from: Raphie on July 24, 2015, 08:01:27
Jeetje, het is echt komkommertijd hé? Animocheck heet nu prijsbepaling, functie en locatie zijn gelijk. Waar gaat dit in vredesnaam over?
waar dit over gaat?
als je de beginvraag ff rustig naleest zal je misschien ontdekken dat het niet zo klaar en duidelijk is...en aan de reacties van de admins af te leiden weten ze het zelf ook niet zeker.
aangezien ik de grenzen van het reglement niet wens op te zoeken, maar gewoon duidelijkheid wil voor ik een IC voor een artikel plaats, wil ik graag ff een verhelderend antwoord van een admin, that's all. ;)

als er nog gewoon animochecks mogen in het topic wat nu "prijsbepaling" heet, lijkt het me beter om dat gewoon duidelijk te maken, bvb door de naam terug te wijzigen naar wat 'ie was...maar wie ben ik hé.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie

Een prijsbepaling is toch gewoon een animocheck?
Kijk naar mijn vraag over de Synology
Ik leg uit wat ik verkoop, vraag wat het waard is, geen reply... Dus er is geen animo, HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN ?!?
JBL PRX Power!

MaxxMark

Quote from: Raphie on July 24, 2015, 08:45:33
Een prijsbepaling is toch gewoon een animocheck?
Kijk naar mijn vraag over de Synology
Ik leg uit wat ik verkoop, vraag wat het waard is, geen reply... Dus er is geen animo, HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN ?!?

Niet iedereen is zo bereslim als jij. Dat betekent niet dat je dit overal maar te pas en te onpas hoeft te verkondigen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Dirk

Quote from: Raphie on July 24, 2015, 08:45:33
Een prijsbepaling is toch gewoon een animocheck?
daarover verschillen we dan van mening
is idd niet zo moeilijk ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie


Quote from: MaxxMark on July 24, 2015, 09:34:12
Niet iedereen is zo bereslim als jij. Dat betekent niet dat je dit overal maar te pas en te onpas hoeft te verkondigen.
huh, ik verkondig het alleen hier en ook nog eens puur als antwoord op de gestelde vraag? Pilletjes op?
JBL PRX Power!

MaxxMark

Quote from: Raphie on July 24, 2015, 08:45:33
Een prijsbepaling is toch gewoon een animocheck?
Kijk naar mijn vraag over de Synology
Ik leg uit wat ik verkoop, vraag wat het waard is, geen reply... Dus er is geen animo, HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN ?!?

Normaliter probeer ik zo min mogelijk een ondertoon te lezen in geschreven tekst. Maar in dit geval vond ik het toch erg lastig om in jouw tekst de negatieve ondertoon te negeren.  Wat voor jou niet moeilijk is, zorgt blijkbaar bij anderen voor verwarring. Ik vond de opmerking weinig gepast.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

VlisChris

#21
JongensRaphie, we blijven lief voor elkaar? Gewoon "aardig" is ook al een hele mooie insteek overigens hoor ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.