Jgpeggemans budget woonkamer audio

Started by jgpeggeman, July 20, 2015, 21:28:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jgpeggeman

Ik zal me ook maar eens voorstellen. Al vanaf dat ik me kan herinneren ben ik al met audio bezig. Heel lang met een akai versterker gedraaid, met oa een set zelf "gerepareerde" Wharfedale speakers, en later een set eltax low budget vloerstaanders er bij.

Tijdens mijn studie had ik een HT gecreëerd, bestaande uit een vaag merk 5.1 set, en een joekel van een crt tv. 2e hands bankje er bij, en vele uren doorgebracht met vrienden en vriendinnen.

Op mijn 21e na een selectieperiode een set kef iq1's gekocht. Deze op de oude akai aangesloten....en gelijk maar besloten dat er een andere versterker bij moest komen. Dit is een NAD c320bee geworden.

Hier heb ik tot voor kort (8 jaar verder) met veel plezier mee gedraaid. Met als enige aanvulling een Jamo sw200 (passieve) subwoofer. Verder hangt er ook al een paar jaar een Apple tv aan.

En toen ging het mis....

Op een gegeven moment liep ik tegen een Denon AVR 1604 reciever aan... (Die was eigenlijk bedoeld als versterker voor de Jamo, de oude jvc die ik er aan had hangen was veel te licht)

En toen werd ik nieuwsgierig... Hoe zouden de kefjes klinken op de Denon?
Dit klonk verrassend goed! Sterker nog, beter als de NAD (25 wat per kanaal meer?)

Om een lang verhaal kort te maken... Er moest surroundgeluid komen... Ik had nog een set defect iq5's op zolder liggen, en via Mp een extra iq1 weten te scoren. De driver van de iq1 overgezet in de iq5 (zelfde drivers) en ik had mijn frontspeakers. Had de iq5's al eerder geprobeerd, maar was niet overtuigd icm de NAD. Maar met de extra power van de Denon kwamen ze helemaal los! Viavia nog een magnat center Needle 10 geregeld, en tot slot een Jamo sw1008 actieve subwoofer.

Verder de interlinks vervangen door audioquest spul, en er achter gekomen dat mijn speakerkabels best wel oké waren (monster nogwat kabels) . Tevens een Argon Stream II aangeschaft, en het setje is compleet.

Al met al best tevreden met de set, zeker gezien het kostenplaatje...

Nog een paar plaatjes bij het praatje

Mijn acoustisch verantwoorde zelfgebouwde audio/video meubel.. (En speelgoed opberghok)


De Denon en de Magnat (links er naast de AppleTV en de Argon Stream)


De surroundgeluid speakers (ja, de goede oude iq1's doen nog steeds dienst!)


Voor nu weer genoeg geouwehoert... Meer upgrades volgen binnenkort
NAD T743, 2x DALI Zensor 7, 2x DALI Zensor 5, Magnat Needle Center, Indiana Line Basso 850, LG42", AppleTV2, Argon Stream 2, Audioquest / Monster kabels, Audioquest Dragonfly, Sennheiser Momentum 2 on ear

John Aries

Mooie jurk! Gaat -ie wapperen als je op oorlogsvolume draait?  :D

SOTA | Lyra | Bryston | Relco

GPO

#2
klassieke ruimte met die armaturen, de kaarsen en de jurk enzo.. :)

Wat ik me afvraag: heb je nou zo'n hoog plafond?  :wacko:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

jgpeggeman

Quote from: GPO on July 22, 2015, 09:50:20
klassieke ruimte met die armaturen, de kaarsen en de jurk enzo.. :)

Wat ik me afvraag: heb je nou zo'n hoog plafond?  :wacko:

Inderdaad is de stijl redelijk klassiek (gecombineerd met moderne vormen)...

Het plafond is volgens mij 2,6 hoog... niet zo heel extreem hoog. Het lijkt misschien door de foto...
NAD T743, 2x DALI Zensor 7, 2x DALI Zensor 5, Magnat Needle Center, Indiana Line Basso 850, LG42", AppleTV2, Argon Stream 2, Audioquest / Monster kabels, Audioquest Dragonfly, Sennheiser Momentum 2 on ear