Avalon Opus Ceramique Clones.

Started by peterbig, July 18, 2015, 15:01:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peterbig

Hi,

Onlangs stonden er op het forum een paar speakers te koop: Avalon Opus Ceramique clones.

Deze lijken me we wat en de uitvoering met de " Marc Heijligers" filters en de van thiel units. Ze staan ook omschreven als milestones.
Nu ben ik niet zo handig en heb geen verstand van het samenstellen van filters.

Marcel (onze sponsor) heeft er ook een paar, maar wil er niet vanaf! En dat wil wat zeggen.
Mede hierom, omdat ik de mening van Marcel zeer waardeer zou ik ook wel deze richting op willen!

Geluid is natuurlijk het belangrijkste, maar het oog wil ook wat. Ik heb hele mooie gezien op internet van John Eekels.

Wie, o wie zou mij kunnen en willen helpen?

Grtz. Peter

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Roksan

Als je het geld hebt, zou ik die inderdaad van John Eekels kopen. John is een vakkundig man, die echt hele mooie kasten maakt. En voor 3250 denk ik niet dat je ze zelfs zo mooi krijgt.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

peterbig

Quote from: Roksan on July 19, 2015, 06:22:32
Als je het geld hebt, zou ik die inderdaad van John Eekels kopen. John is een vakkundig man, die echt hele mooie kasten maakt. En voor 3250 denk ik niet dat je ze zelfs zo mooi krijgt.
Hi,
Ik had ze nog niet gezien, maar dit is wel wat ik zoek. Ik zal eens in gesprek gaan!

Bedankt alvast bedankt voor de hulp.

Gr,
Peter

Thanatos

Vraag wel even welke stand van filtering is toegepast.. Daar zijn door de jaren heen zeer veel verschillende versies van geweest met zeer grote klank variaties in de zin van slecht tot zeer goed.

Dat is het nadeel van een zelfbouw project dat je geen kant en klare sound hebt. Maar valt en staat met de uitvoering. Als John Eekels de kasten gemaakt heeft zijn het de beste kasten die je in deze vormgeving zult tegen komen.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

peterbig

Quote from: dre73 on July 18, 2015, 22:42:02
http://link.marktplaats.nl/m948491471

Wel toevallig dat de speakers kort na mijn post op MP verschijnen.

Kent iemand de historie?

Grtz. Peter

peterbig

Quote from: Thanatos on July 19, 2015, 12:13:57
Vraag wel even welke stand van filtering is toegepast.. Daar zijn door de jaren heen zeer veel verschillende versies van geweest met zeer grote klank variaties in de zin van slecht tot zeer goed.


Slecht is wel een heel hard oordeel! Maar dat is voor mij nog de enige openstaande vraag! Wie kent wellicht deze speakers? En wie kan me vertellen welke filtering is toegepast?.

Thanatos

Ik heb ze gehad. Met het filter waarmee ik ze aankocht was het zeer slecht. Uiteindelijk met de ontwerper Marc Heijligers en andere eigenaren tot een aantal andere filters gekomen die stuk voor stuk een stap voorwaards waren.

Uiteindelijk bleef er een bepaalde hardheid in de speaker zitten die mij niet aansprak. Ik wijt het aan het karakter van de units.

peterbig

Quote from: Thanatos on July 19, 2015, 14:56:35
Ik heb ze gehad. Met het filter waarmee ik ze aankocht was het zeer slecht. Uiteindelijk met de ontwerper Marc Heijligers en andere eigenaren tot een aantal andere filters gekomen die stuk voor stuk een stap voorwaards waren.

Uiteindelijk bleef er een bepaalde hardheid in de speaker zitten die mij niet aansprak. Ik wijt het aan het karakter van de units.
He dat is gek. De foto's hier op het forum waren van een blanke fineer. Die nu op MP  staan lijken duidelijk donkerder. Zijn dat exact dezelfde?

Thanatos

De exemplarwn op MP zijn niet mijn ex speakers.

Die ik had waren ook door John Eekels gemaakt. Super kasten zonder meer.

Alleen de gebruikte units kunnen verschillen (leeftijd) en er zijn tientallen filter versies geweest. Mijne zaten oud type filters in met zeer matige componenten. Hier heb ik behoorlijk in geinvesteerd en diverse aanpassingen gaandeweg gemaakt. Meet opstelling gekocht en zelfs een door een speaker bouwer laten meten.

Elke miniscule aanpassing hoor je terug. Alleen die hardheid die ik herken van speakers met dezelfde units was uiteindelijk voor mij doorslaggevend dat ze niet zijn blijven staan. Is het je sound dan kan het zomaar het einde van je zoektocht zijn..

Roksan

Belangrijk is dat de hele keten klopt. Een versterker of bron die pittiger in het hoog klinkt, hoor je duidelijk terug.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

peterbig

Hi,

Natuurlijk moet de keten kloppen. Ik speel nu met de PM11s3 en een NA11-s1 streamer.
De pm stuurt ook de fronts aan in mijn HT opstelling. Dat is de nieuwe AV 8802.

Voor de muziek zou ik deze speakers willen hebben, maar ze moeten ook leuk meedraaien in mijn HT SETUP. ik kijk ook graag naar een bluray.

Midcall

Quote from: peterbig on July 19, 2015, 20:29:16
Hi,

Natuurlijk moet de keten kloppen. Ik speel nu met de PM11s3 en een NA11-s1 streamer.
De pm stuurt ook de fronts aan in mijn HT opstelling. Dat is de nieuwe AV 8802.

Voor de muziek zou ik deze speakers willen hebben, maar ze moeten ook leuk meedraaien in mijn HT SETUP. ik kijk ook graag naar een bluray.
Dit zijn pittig klinkende versterkers...
Quote from: Roksan on July 19, 2015, 15:32:40
Belangrijk is dat de hele keten klopt. Een versterker of bron die pittiger in het hoog klinkt, hoor je duidelijk terug.
Geen goede combi lijkt me dit dan...
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

peterbig

#14
Quote from: Midcall on July 19, 2015, 20:47:49
Dit zijn pittig klinkende versterkers...Geen goede combi lijkt me dit dan...
Maar waarom dan? De pm11 geeft voor mijn oortjes een mooie strakke weergave. Wat zou zo een mooie speaker er dan aan "kapot" maken.
Ik kan deze opmerking zo even niet plaatsen.

MechanicalAnimal

#15
Quote from: Midcall on July 19, 2015, 20:47:49
Dit zijn pittig klinkende versterkers...Geen goede combi lijkt me dit dan...

ik draai hier ook met een PM11S3 maar ik vind hem niet pittig in het hoog hoor.

Zelfs op een Avalon Isis kloon.







SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Midcall

Quote from: MechanicalAnimal on July 20, 2015, 09:16:24
ik draai hier ook met een PM11S3 maar ik vind hem niet pittig in het hoog hoor.

Zelfs op een Avalon Isis kloon.
Een Isis klinkt niet pittig, dus als die kloon een beetje klinkt als een echte Isis, dan zal het best goed gaan. Maar er werd aangegeven dat die andere kloon nogal last van hardheid had, dan zou ik nooit een pm11s3 eraan hangen. Oudere Marantz modellen zouden dan veel beter matchen naar mijn mening. Maar goed, iedereen heeft zo zijn eigen smaak, ik ben allergisch voor dat type geluid, een ander vindt het vast geweldig.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

dre73

Tja,wanneer klinkt een set hard of vind iemand 'm hard klinken.... ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Cookymonster

Heel veel subjectieve oordelen.
Ik moet wel toegeven dat de versterker effectief grote invloed kan hebben.
Mijn milestones klinken een stuk beter met de Ayre versterker dan met zijn voorganger van Classé.

Maar als je twijfelt aan het filter: Marc heeft de laatste versie gepost op dit forum.
Ik heb het filter helemaal op punt gesteld zoals beschreven.
OK, dat heeft me wat geld gekost. Maar 3.250 en tel daar nog wat bij...je krijgt een speaker die in de klasse speelt van een veelvoud.
Ik zou niet twijfelen.

Midcall

Quote from: Cookymonster on July 20, 2015, 13:36:30
OK, dat heeft me wat geld gekost. Maar 3.250 en tel daar nog wat bij...je krijgt een speaker die in de klasse speelt van een veelvoud.
Ik zou niet twijfelen.
Lees een review van een willekeurige speaker (of versterker) en je leest in bijna alle gevallen een vergelijkbare opmerking , dus of dit, hoe goed bedoelt ook, veel meerwaarde heeft....  ;)

Kwestie van versterkertje onder de arm naar de verkoper en luisteren ter plekke, en wees heel kritisch (naar jezelf toe).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

buizesmurf

Quote from: Midcall on July 20, 2015, 23:12:08
Lees een review van een willekeurige speaker (of versterker) en je leest in bijna alle gevallen een vergelijkbare opmerking , dus of dit, hoe goed bedoelt ook, veel meerwaarde heeft....  ;)

Kwestie van versterkertje onder de arm naar de verkoper en luisteren ter plekke, en wees heel kritisch (naar jezelf toe).

Spewkers met thiel units matchen gewoonlijk zeer goed met een buizeversterking...

peterbig

Hi,

Jammer maar de speakers op MP gaan het niet worden. Zijn waarschijnlijk + 5 jr oud.. Niet zeker of de filters van Marc Heijliggers zijn. En als dat wel is, is de filter verouderd.
Dan zou ik meteen een nieuw filter laten plaatsen, dat kost ook weer ruim € 1000,00.
Dan kan ik net zo goed meteen nieuwe laten maken.
Is alles weer van 2015.

Ik denk dat ik daar mee verder ga!

Jammer voor diegene die ze aanbood.

Gr. Peter

Thanatos

De units zijn vrij kostbaar.. zulke kasten laten maken en laten fineren kost je ook wel een goede stuiver.. Dan denk ik dat je zo de vraagprijs op Marktplaats kwijt bent met een setje eigenbouw uitbesteed.

Het filter kost geen €1000,- beetje handig iemand zet dat zo voor je in elkaar met normale goede componenten. Upgraden naar exotisch kan altijd nog.

peterbig

Hi,

Ik ben me ervan bewust! Maar de verkoper wist me eigenlijk net wat te weing te vertellen. Schema's niet beschikbaar.
Daar ga ik geen 3250 voor geven.
Dan geef ik liever 1000 meer uit, maar dan wel 100 % naar mijn zin.
Simpel

hvlemmi

Dat betekend dat het tijd is de handjes uit de mouwen te steken en jezelf in een prachtige ontdekkingsreis door de jungle van de zelfbouwaudio te storten. Gelukkig is er veel voorwerk gedaan en gezien het schema er al is, het filter niet uit te besteden maar zelf te maken. Heb je plezier aan en is niet te complex.
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.