Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

ferry34

Ik heb nog steeds n probleem met m'n LG C1 OLED in combinatie met m'n Denon AVR x250

Ik krijg sowieso ARC niet werkend
Zowel op tv als Denon ingeschakeld

Een andere 8K HDMI kabel gekocht omdat vorige t maar n paar minuten deed, maar die bleek slechts 16 GB s te doen.
Nu een 8k HDMI aangesloten, maar steeds gaat beeld ff zwart en als die weer aanspringt verschijnt het HDR logo.

Ik kan t probleem niet vinden. Als ik de Xbox direct op de tv aansluit is er geen probleem, maar dan moet ik met koptelefoon spelen.

Daar heb ik geen surround voor gekocht.
Morgen s kijken of ik HDR kan uitzetten op de Xbox, kijken wat er gebeurt
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Joost80

Quote from: Tubegear on September  6, 2021, 13:18:10
Hi Joost, ik ben even benieuwd betreffen dit ervaringen met nieuwe Oled modellen of juist die uit de oudere series? Ik wil binnenkort namelijk mijn Oled E6 upgraden maar deze werkt nog prima.

Zag je reactie nu pas. Was de nieuwe G1. Maar op de forums liepen deze problemen teug tot de oudere series ook. Heb nu als laatste poging een C1 en die is gelukkig perfect dus je kan natuurlijk ook gewoon pech hebben. Mijn Sony XE9305 was en is ook foutloos maar ik lees hierboven weer een andere ervaring.

Denk dat het grootste probleem gewoon de matige kwaliteitscontrole vanuit de fabriek is bij de diverse merken. En dat is dan inderdaad schandalig voor de wat je betaalt.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

ferry34

Toen ik m'n OLED voor t eerst ging gebruiken om Assassin's Creed odyssey verder te spelen zag t er al waanzinnig uit maar met de Xbox series X nòg mooier!

Behalve...de zon in de game...soort oranje bol met banding eromheen.
Bummer...tot ik ff later bij toeval in t HDR instellingen menu kwam van de game met 2 plaatjes en n schuif om HDR feller  te zetten of te dimmen.

1 tik feller en verder met de game.
Marmer was inderdaad nog feller maar belangrijker...de zon was ineens heel anders: een felle bol zonder banding!
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Joost80

Quote from: ferry34 on September  9, 2021, 01:40:33
Toen ik m'n OLED voor t eerst ging gebruiken om Assassin's Creed odyssey verder te spelen zag t er al waanzinnig uit maar met de Xbox series X nòg mooier!

Behalve...de zon in de game...soort oranje bol met banding eromheen.
Bummer...tot ik ff later bij toeval in t HDR instellingen menu kwam van de game met 2 plaatjes en n schuif om HDR feller  te zetten of te dimmen.

1 tik feller en verder met de game.
Marmer was inderdaad nog feller maar belangrijker...de zon was ineens heel anders: een felle bol zonder banding!

Heb je de hdmi ingang waarop je gamed in pc modus gezet? Dan krijg je 444 chroma volgens tests.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

ferry34

#3629
Ik game met xbox dus heb m niet in pc modus gezet.

Misschien weet jij t over m'n w issues?

Krijg ARC niet werkend maar wellicht doet die dat maar op 1 HDMI ingang op de tv?
En moet m'n receiver dan nog op een bepaalde input gezet worden?

Vanavond maar s voor de zoveelste keer proberen.

Erger is is dat m'n beeld steeds uitvalt wanneer ik m'n Xbox series X aansluit op m'n Denon receiver.

Ondertussen een 8k kabel gekocht maar ook dan problemen.
Als t beeld ff zwart gaat en weer terug komt verschijnt steeds het HDR logo rechtsboven.

Ik zal vanavond s kijken wat er gebeurt als ik HDR uitzet op de xbox.
Wordt er n beetje simpel van hoor.

De Denon AVR x250 bt zou t moeten kunnen


Edit... Als ik die ARC werkend krijg is mijn beeld probleem ook weg natuurlijk. Ik zal eens even checken of ik die wel op HDMI 2 de ingang heb geprikt want dat is zie ik de ARC input
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

ferry34

#3630
Ik ben er wel een beetje klaar mee g**********

Xbox op HDMI 1
Denon op HDMI 2 ARC
Op Denon en LG ARC on

Geen geluid.
Komt het geluid vanzelf uit de receiver of moet ik deze nog op een input zetten?

natuurlijk staat de receiver aan maar moet hij op een bepaalde input staan is mij niet duidelijk. Er staat zelfs tv audio maar dan nog doet hij het niet.

Wat een gekloot zeg.
Morgen voor de fucking derde keer naar de media markt nou haal ik wel een optische kabel helemaal klaar mee
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

HJ

De denon hdmi/ARC (uitgang)verbinden met tv hdmi/ARC (ingang).

Je kan de xbox;

1) op een(andere) hdmi ingang van je tv zetten. De tv dan op die ingang zetten en de denon op hdmi audio zetten.

Of:

2) op een hdmi ingang van de denon zetten. Deze moet je waarschijnlijk toewijzen in het denon menu.
De denon dan daarop zetten.
De tv dan op de hdmi/ARC ingang vd tv zetten(gaat vanzelf denk ik).

Beide moeten werken.
De ARC in zowel de denon als de tv moeten aan staan.
Staat je xbox toevallig op 120hz?

Succes

Tubegear

Quote from: Tinus_ on September  8, 2021, 08:46:45
Jij mag 10 jaar verwachten maar het is 6 jaar voor een toestel van €1000.- +
Voor een TV van €1000.- - is het 5 jaar.

En waar baseer je bovenstaande op?

EdwinB

#3633
Quote from: ferry34 on September  9, 2021, 21:38:07
Ik ben er wel een beetje klaar mee g**********

Xbox op HDMI 1
Denon op HDMI 2 ARC
Op Denon en LG ARC on

Geen geluid.
Komt het geluid vanzelf uit de receiver of moet ik deze nog op een input zetten?

natuurlijk staat de receiver aan maar moet hij op een bepaalde input staan is mij niet duidelijk. Er staat zelfs tv audio maar dan nog doet hij het niet.

Wat een gekloot zeg.
Morgen voor de fucking derde keer naar de media markt nou haal ik wel een optische kabel helemaal klaar mee

Vergeet niet de Denon inderdaad op de input "TV Audio" te zetten, anders hoor je niets.

Als je HDMI CEC gebruikt zou dit automatisch moeten gebeuren, maar CEC werkt met de C1 nog niet naar behoren.

Check ook of de TV op sound-mode "ARC" staat (of iets dergelijks, kan momenteel niet kijken hoe het exact heet).




skyfox

Ik ben nog steeds heel tevree met mijn LG B6V. Het enige wat ik mis is surround sound, vnl bij het gamen. Is er een oplossing op de markt, evt van LG zelf, waarmee ik surround krijg zonder aanschaf van ook bijv een soundbar of receiver? Komt niet door de commissie namelijk, maar losse surrounds achter kunnen wel, mits ze niet te groot worden. Hoeft van mij ook niet, wil alleen wat meer surround geluid bij m'n games voor net wat meer immersie.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

gogo

Even een vraag ik heb de. LG OLED77C16LA ik vraag me af of ik wel het maximale eruit haal ivm mijn aansluitingen.

Mijn Ziggo kastje next ,en een apple tv 4K (ivm met Netflix etc) heb ik aangesloten op mijn Marantz SR7008 ik lees dat de marantz 1.4 hdmi heeft en wel iets van 4k.

Ik gebruik de marantz ivm surround geluid en de 2 hdmi uitgangen 1 voor de LG en 1 voor de beamer.

Ziggo had laatst met het voetbal dat je dat op 4K kon kijken, als ik naar dat kanaal ga zag ik niks, een vriend van mij  heeft ook een lg en het Ziggo next kastje er rechtstreeks op aangesloten en die had wel beeld.

Hebben jullie advies voor mij?

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Mokumer45

Als ik het goed heb, kan deze Marantz geen 4k doorgeven, dus kan het idd niet werken. Om dan wel 4k via de Next box te kunnen zien, zou je de Next box rechtstreeks op de TV moeten aansluiten met een voor 4k geschikte HDMI kabel. En uiteraard moet ook de TV 4k geschikt zijn. Ken de specs van die TV niet, maar neem aan, dat die het wel kan.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

THX-UltraII

Mocht iemand interesse hebben: ik verkoop mijn 83 inch 2021 OLED. Inruil van een 77 inch is ook mogelijk

ajbeefde

Quote from: nikeairmax on November  2, 2021, 09:05:58
Mocht iemand interesse hebben: ik verkoop mijn 83 inch 2021 OLED. Inruil van een 77 inch is ook mogelijk

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=180681.msg3516915#msg3516915
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

gogo

Quote from: Mokumer45 on October 31, 2021, 17:21:51
Als ik het goed heb, kan deze Marantz geen 4k doorgeven, dus kan het idd niet werken. Om dan wel 4k via de Next box te kunnen zien, zou je de Next box rechtstreeks op de TV moeten aansluiten met een voor 4k geschikte HDMI kabel. En uiteraard moet ook de TV 4k geschikt zijn. Ken de specs van die TV niet, maar neem aan, dat die het wel kan.

Misschien dan toch maar eens kijken voor een upgrade voor de marantz.
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Mokumer45

Vanaf de Marantz SR 5015, 6015, 7015 en 8015 geven ze 4k door. Wrs op de 2e hands markt vast wel iets te vinden en uiteraard zeker iets nieuw. Ook is er bij alle andere merken best iets te vinden voor 4k doorgifte. Als je bij dezelfde fabrikant wil blijven, is Denon zeker een optie.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

fredenivanca

Flink wat problemen gehad met geluid via ARC naar mijn arcam AV 860. De 860 liep elke vast en reageerde helemaal nergens meer op.

De LG G1 schakelt automatisch simplink in zodra je ARC in het geluidsmenu selecteerd, bij vorige modellen kon je dit apart uitschakelen,
via de uitrol menu's van de G1 niet

Echter, 3x snel op de mute knop drukken verschijnt er een apart menu, waar je simplink uit kunt zetten, sinsdien werkt het toch nog toe zonder problemen.
dus voor degene die ook problemen met arc en simplink hebben doe er je voordeel mee
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

fredenivanca

Vraagje, ik wil dus Netflix afspelen op de LG G1 in dolby vision en dolby Atmos
Tv zit aangesloten via HDMI op mijn Arcam AV 860 beide op de ARC
Als ik dus een film afspeel zie ik op de arcam dolby digital+ verschijnen, echter geen dolby atmos

Als ik met de Nvidia shield rechtstreeks op de arcam afspeel dan verschijnt er wel dolby atmos
De Dune solo lite 4k doet het ook goed wat dolby atmos betreft

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om via ARC de tv dolby atmos door te laten geven? Dus van tv naar receiver en niet naar een soundbar
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

Mokumer45

Ik ken beide apparaten niet, maar hebben ze beide eARC? Volgens mij is dat nl een vereiste, als ook een voor Atmos geschikte HDMI kabel.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

fredenivanca

Quote from: Mokumer45 on December 25, 2021, 11:30:00
Ik ken beide apparaten niet, maar hebben ze beide eARC? Volgens mij is dat nl een vereiste, als ook een voor Atmos geschikte HDMI kabel.

De tv wel, de arcam niet, de gebruikte kabel is een audioquest carbon 18gbps
Volgens de knappe koppen (monteurs)  van LG zou dit voldoende moeten zijn.
Ik heb dat eARC wel een keer ingeschakeld en het geluidsbeeld wordt wel ruimtelijker maar wordt nog steeds als DD+ weergegeven op de processor
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

Mokumer45

En staat de geluidsinstelling voor de output in de TV op PCM? Is dat beweerde door de monteurs wel kloppend? ik zou het in iig niet weten. Een ander, beter bekend met deze materie, forumlid kan daar wsl wel een afdoend/correct antwoord op geven. Ik kan je helaas dus niet verder helpen, sorry.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

fredenivanca

pcm geeft bij mijn weten geen atmos door
als ik pcm selecteer dan krijg ik stereo
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

Mokumer45

Sorry, geen idee meer. Dacht dit bij Samsung in een omschrijving voor instellingen gelezen te hebben. Kan je helaas niet verder helpen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

fredenivanca

LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH