Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

GH

Mooie keuze.... als je de GX strak kan ophangen dan is het een plaatje. En met beugel en cashback amper duurder dan de CX.

In mijn optiek is ook de hogere peak brightness van het nieuwe model een mooie verbetering maar nou niet om te zeggen schokkend, zeker niet als je toch al in een wat donkerder ruimte kijkt. Moet zeggen dat ik persoonlijk vaak ook nog wel aan sommige HDR beelden moet wennen.....

DaMenaCe

Quote from: TabCam on February  1, 2021, 21:16:44
Ik merkte wel een groter verschil dan ik  had verwacht met de overstap naar de CX. Goed opletten op de instellingen, die werken net anders, die van de EF950V vond ik iets intuïtiever maar ben nu wel gewend.

Het verschil is enorm. Die EF950V was gewoon defect vergeleken met dit toestel. Heel fijn! Ik ben van 55" naar 55" gegaan, maar dit scherm lijkt een stuk kleiner.
Ik overweeg heel misschien om de 65" variant te halen als dit mogelijk is.

Tabcam

Quote from: DaMenaCe on February  7, 2021, 10:02:48
Het verschil is enorm. Die EF950V was gewoon defect vergeleken met dit toestel. Heel fijn! Ik ben van 55" naar 55" gegaan, maar dit scherm lijkt een stuk kleiner.
Ik overweeg heel misschien om de 65" variant te halen als dit mogelijk is.
Ik zou de EF950V niet defect willen noemen tenzij je die verkeerd had ingesteld :tongue2:. Qua HDR geen vergelijk.

De rand is nu nog kleiner en was me niet zo opgevallen, was wel naar een groter model gegaan :angel: Mooi dat je het een fijne upgrade vind.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DaMenaCe

Quote from: TabCam on February  7, 2021, 10:44:07
Ik zou de EF950V niet defect willen noemen tenzij je die verkeerd had ingesteld :tongue2:. Qua HDR geen vergelijk.

De rand is nu nog kleiner en was me niet zo opgevallen, was wel naar een groter model gegaan :angel: Mooi dat je het een fijne upgrade vind.

Deze was echt niet tof. Overal zag ik verticale strepen in het midden, zelfs de laatste tijd bij gekleurde beelden.
Nu zijn deze strepen helemaal weg. Dus die EF950v met al een nieuw moederbord en een nieuw paneel was echt niet meer ok. Zie:


Tabcam

Quote from: DaMenaCe on February  7, 2021, 11:02:48
Deze was echt niet tof. Overal zag ik verticale strepen in het midden, zelfs de laatste tijd bij gekleurde beelden.
Nu zijn deze strepen helemaal weg. Dus die EF950v met al een nieuw moederbord en een nieuw paneel was echt niet meer ok. Zie:
Ah, dacht dat je bedoelde dat de overstap zo groot was maar dan was hij gewoon defect, elke andere TV zou ook een verbetering zijn ;).
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DaMenaCe

Dat klopt. Ik had dit er ook bij moeten melden. Wel vreemd, want in het begin was de EF950V ook erg mooi. Mijn toestel was niet heel erg duurzaam.
Geeft niks. Heb nu een mooie Gallery series hangen :)

Dirkie

#3456
Vermoedelijke prijzen volgens tweakers.

LG oled-tv   Vermeende prijs
48A16LA   €1299,-
55A16LA   €1399,-
65A16LA   €1999,-
77A16LA   €3799,-
48C16LA   €1699,-
55C16LA   €1799,-
65C16LA   €2499,-
77C16LA   €4299,-
83C14LA   €6999,-
55G1RLA   €2099,-
65G1RLA   €2799,-
77G1RLA   €4999,-
77Z19LA   €19.999,-
88Z19LA   €29.999,-


En een 27" monitor
27EP950
https://www.oled-info.com/lgs-27-oled-monitor-27ep950-cost-2999

Rielplayer

#3457
Quote from: Rielplayer on December 16, 2020, 15:57:28
We wachten maar even af. In eerste instantie is er alleen gesproken over een credit en nu toch een reparatie. In het geval van een credit creëert  dit mooi ruimte voor een 65 inch.

Inmiddels heb ik het hele zooitje bij mijn rechtsbijstand neergelegd. Puntje bij paaltje wilde plattetv.nl niet meewerken en mij niet tegemoet komen, buiten een restcredit die gebaseerd is op de levensduur zoals door hun eigen branche-organisatie gehanteerd. :unhappy:

Afwachten maar.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

swordfish103

Toen deze prijzen ingeschat werden vond ik ze al extreem laag vergeleken met de introductieprijzen van de CX en GX serie.

Het lijstje HIER , via LG Germany lijkt dan een stuk reëler.

Kleine selectie:

C1 55" - Euro 2.000
C1 65" - Euro 2.800
C1 77" - Euro 5.300
C1 83" - Euro 8.000

G1 55" - Euro 2.400
G1 65" - Euro 3.500
G1 77" - Euro 6.500


Quote from: Dirkie on February  9, 2021, 10:01:00
Vermoedelijke prijzen volgens tweakers.

LG oled-tv   Vermeende prijs
48A16LA   €1299,-
55A16LA   €1399,-
65A16LA   €1999,-
77A16LA   €3799,-
48C16LA   €1699,-
55C16LA   €1799,-
65C16LA   €2499,-
77C16LA   €4299,-
83C14LA   €6999,-
55G1RLA   €2099,-
65G1RLA   €2799,-
77G1RLA   €4999,-
77Z19LA   €19.999,-
88Z19LA   €29.999,-


En een 27" monitor
27EP950
https://www.oled-info.com/lgs-27-oled-monitor-27ep950-cost-2999
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts"

TV: LG 65G1RLA | AVR: Denon AVC-X6700H | Fronts & Rears: Tannoy DC4 signature | Center: Tannoy LCR4 signature | Sub: SVS SB-3000

GH

Allemaal weinig zinvol die adviesprijzen omdat de werkelijke prijs zoveel lager is. Hooguit leuk om een beetje een idee te krijgen over de verschillen tussen de modellen.

Lchero

De 77GX stond dit jaar ook op E7999 als adviesprijs en is nu voor minder dan 4K (inc cashback) te krijgen. Dat geeft de burger moed voor de 83c1 over een jaar.

swordfish103

Het zegt inderdaad niets over de prijs na ca een jaar.
Maar als je verwacht een 65G1 te kunnen kopen voor Euro 2.000 vlak na introductie, kom je van een koude kermis thuis.

De huidige modellen zijn nu zeer aantrekkelijk geprijsd.
En aangezien de nieuwe C1 modellen niet de hogere helderheid hebben, zou ik persoonlijk m'n geld aan de huidige CX lijn besteden.
Of je Euro 1.200-1.500 meer over hebt voor de hogere helderheid in de G1 lijn t.o.v. huidige GX prijspeil mag ieder voor zich afwegen.

Ik deelde vooral het lijstje, omdat de vooraf ingeschatte bedragen erg laag waren.
Nu afwachten hoe snel de prijzen dalen  ;)
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts"

TV: LG 65G1RLA | AVR: Denon AVC-X6700H | Fronts & Rears: Tannoy DC4 signature | Center: Tannoy LCR4 signature | Sub: SVS SB-3000

A3-D

#3462
Quote from: Rielplayer on November 19, 2020, 10:42:09
Mijn 55B6 is rijp voor de sloop. Veel last van inbranden en in het midden is er een donkere vlek zichtbaar (ook ingebrand denk ik.) De TV is van april 20162017 en uit de garantie. Ik heb e.e.a. voorgelegd bij plattetv.nl en heb via CE-repair een coulance voorstel gehad. Kosten 675 euro.... Lekker dan voor een tv die 1600 euro heeft gekost. Ik denk dat ik het maar laat en nog verder kijk zolang het gaat en dan een nieuwe tv aanschaf.
Hier hetzelfde met mijn 55E6V en vandaag ook contact gehad met PlatteTV. CE Repair komt hier voor mijn eigen rekening langs om een begroting te maken van de kosten (kost me dus sowieso € 85,=).

Mijn tv heeft in juni 2016 overigens bijna € 4.500,= gekost, dus ik hoop eerlijk gezegd wel wat meer dan die € 675,= aan coulance te krijgen. Anders ga ik ook mijn rechtsbijstand inschakelen, want dit is echt niet fijn kijken zo....  >:(

Rob_Dingen

Die rechtsbijstand gaat waarschijnlijk niet helpen omdat het een bekend fenomeen is en in de voorwaarden staat.
Het is algemeen bekend dat een OLED net zoals vroeger Plasma verouderd en dus inbrand.
Iedereen weet dat van te voren dus je had ook voor een LCD kunnen kiezen, dan had je wel minder beeld kwaliteit gehad.
De meeste stellen hun tv ook niet af door een calibratie of zetten zelf hun OLED lampje niet naar beneden en dan krijg je dit.
Ik persoonlijk vind overigens 5 jaar voor een TV prima.

Rielplayer

Quote from: Rob_Dingen on February 27, 2021, 17:07:57
Die rechtsbijstand gaat waarschijnlijk niet helpen omdat het een bekend fenomeen is en in de voorwaarden staat.
Het is algemeen bekend dat een OLED net zoals vroeger Plasma verouderd en dus inbrand.
Iedereen weet dat van te voren dus je had ook voor een LCD kunnen kiezen, dan had je wel minder beeld kwaliteit gehad.
De meeste stellen hun tv ook niet af door een calibratie of zetten zelf hun OLED lampje niet naar beneden en dan krijg je dit.
Ik persoonlijk vind overigens 5 jaar voor een TV prima.
Veel te kort door de bocht.... ik heb last van een vierkant vlak in het midden van het scherm... niet alleen het inbranden van logo's. Dit is gewoon een fout in het scherm en hoef je geen genoegen mee te nemen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

A3-D

Quote from: Rob_Dingen on February 27, 2021, 17:07:57
Die rechtsbijstand gaat waarschijnlijk niet helpen omdat het een bekend fenomeen is en in de voorwaarden staat.
Het is algemeen bekend dat een OLED net zoals vroeger Plasma verouderd en dus inbrand.
Iedereen weet dat van te voren dus je had ook voor een LCD kunnen kiezen, dan had je wel minder beeld kwaliteit gehad.
De meeste stellen hun tv ook niet af door een calibratie of zetten zelf hun OLED lampje niet naar beneden en dan krijg je dit.
Ik persoonlijk vind overigens 5 jaar voor een TV prima.
Bekend fenomeen en dit staat in de voorwaarden? Laat ik nou al bijna 20 jaar in de verzekeringen zitten, dit staat niet in de voorwaarden van mijn ARAG rechtsbijstandsverzekering. Als ik van te voren had geweten dat dit na 4,5 jaar aan de orde zou zijn, dan had ik geen 4,5K uitgegeven aan een televisie. Zowel LG als de verkopende partij hebben mij hier niet expliciet op gewezen. Ik heb uiteraard zelf uitgebreid informatie verzameld alvorens ik tot aankoop ben overgegaan. Ik kocht de tv niet al te gek na de release en toen werd er overal gemeld dat inbranden niet aan de orde zou zijn.

GH

#3466
Tja.... je betaalde prijs is niet zo heel relevant meer, je hebt toen gewoon de hoofdprijs betaald voor nieuwe technologie. Daar schrijf je gewoon mega op af. Als je naar het prijsverloop kijkt dan had een jaar wachten je al bijna 2k bespaard. En helaas waren die eerste modellen wat minder goed in voorkomen van inbranden en veroudering, zeker als je daar je instellingen niet echt op had aangepast.

Natuurlijk wil dat niet zeggen dat je helemaal nergens recht hebt m.b.t. garantie. Maar bedenk gewoon wel dat je nu een 55" BX (bij bijvoorbeeld Coolblue) koopt voor €999 die een betere kwaliteit levert dan wat je nu hebt staan. Dus een redelijk bedrag aan coulance en je koopt voor een paar honderd euro extra een nieuwe.

Rob_Dingen

Quote from: Rielplayer on February 27, 2021, 17:21:39
Veel te kort door de bocht.... ik heb last van een vierkant vlak in het midden van het scherm... niet alleen het inbranden van logo's. Dit is gewoon een fout in het scherm en hoef je geen genoegen mee te nemen.
Dat is inderdaad iets anders en zal waarschijnlijk wel voor een deel vergoed worden.

Quote from: A3-D on February 27, 2021, 19:54:55
Bekend fenomeen en dit staat in de voorwaarden? Laat ik nou al bijna 20 jaar in de verzekeringen zitten, dit staat niet in de voorwaarden van mijn ARAG rechtsbijstandsverzekering. Als ik van te voren had geweten dat dit na 4,5 jaar aan de orde zou zijn, dan had ik geen 4,5K uitgegeven aan een televisie. Zowel LG als de verkopende partij hebben mij hier niet expliciet op gewezen. Ik heb uiteraard zelf uitgebreid informatie verzameld alvorens ik tot aankoop ben overgegaan. Ik kocht de tv niet al te gek na de release en toen werd er overal gemeld dat inbranden niet aan de orde zou zijn.
Ik zit al meer dan 20 jaar in video en mij was het vanaf het eerste moment bekent net zoals vroeger bij Plasma.
Zelf altijd Plasma gehad en goed afgesteld en nooit problemen gehad maar na 5 jaar wissel ik meestal wel weer.
De volgende word ook een OLED en weet dus dat dat er bij hoort.
Verder wens ik jullie succes met je centjes terug te halen.

Rob

HJ

Quote from: Rob_Dingen on February 28, 2021, 12:30:05
Dat is inderdaad iets anders en zal waarschijnlijk wel voor een deel vergoed worden.
Ik zit al meer dan 20 jaar in video en mij was het vanaf het eerste moment bekent net zoals vroeger bij Plasma.
Zelf altijd Plasma gehad en goed afgesteld en nooit problemen gehad maar na 5 jaar wissel ik meestal wel weer.
De volgende word ook een OLED en weet dus dat dat er bij hoort.
Verder wens ik jullie succes met je centjes terug te halen.

Rob
Op AVS is hier al veel over geschreven/geklaagd. Amerika is natuurlijk veel groter en daardoor meer van dit soort gevallen.  Ook hebben sommige Oleds last van blijvende verkleuring door invallend zonlicht.
In het begin las ik vaak dat het wel mee zou vallen maar nu zijn de tv's langer op de markt en lees ik steeds meer van dit soort dingen.
Op tijd inruilen denk ik maar.

GH

#3469
Quote from: HJ on February 28, 2021, 13:04:32
Op tijd inruilen denk ik maar.

Valt reuze mee.... inderdaad geen overdaad aan direct zonlicht dat vinden de materialen in het scherm niet zo prettig. En verder kijken volgens een enigszins normaal patroon en niet met de hele felle instellingen en je hebt over het algemeen geen last. De eerdere modellen hadden wat minder goed getunende instellingen tegen slijtage/inbranden.

Maar het scherm is gewoon aan slijtage onderhevig. Met de huidige prijzen ook wat minder een groot issue als in het verleden.
En exemplarisch kan het natuurlijk ook altijd fout, dat wordt over het algemeen redelijk netjes opgelost.

Op mijn 3jaar oud exemplaar met toch wel een redelijk gebruik is nog geen enkel probleem zichtbaar. Maar ik game er niet op, dat is in mijn optiek vaak de oorzaak van het probleem.

GH

#3470
En toch wel een beetje bizar.... op dit moment is de LG 55BX OLED al voor €800 te koop bij de Mediamarkt (als clublid, wat gratis is). Wel ophalen aangezien online alles al weg is.

En ook de rest van de 2020 modellen zijn best aardig geprijsd.

mradem

Tja zo gaat dat. Gelukkig maar want voor die prijs is het wat beter te behappen indien je na 5 jaar de tv kan afschrijven. Mijn 55C7 is overigens nog perfect. En ik game er ook veel op.

Driven2Shine

Quote from: GH on March  1, 2021, 09:38:59
En toch wel een beetje bizar.... op dit moment is de LG 55BX OLED al voor €800 te koop bij de Mediamarkt (als clublid, wat gratis is). Wel ophalen aangezien online alles al weg is.

En ook de rest van de 2020 modellen zijn best aardig geprijsd.
Helaas was dit een prijsfout en had de prijs na korting 999 moeten zijn.
Sommige mensen hadden geluk (zie pepper.com) en andere pech. Lag helaas aan het filiaal of ze wel of niet wilde uitleveren.

Richard70…

Ik ben van plan om mijn 65E6 te gaan vervangen.
Het liefst zou ik toch weer voor een oled gaan, ware het niet dat ik 1 ding enorm storend vind aan mijn E6, en dat is die paars rode gloed als hij uit staat..
Dit is met name zichtbaar overdag als er licht op schijnt.
Weet iemand of die nieuwe modellen daar geen last van hebben, of is dit inherent aan de techniek.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

GH

Dat is nog steeds zo..... komt door het materiaal in het scherm.