Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Heb nog wel getwijfeld om voor de 77 C8 te gaan maar dan zou ik een stukje doorloop naar het balkon moeten opofferen en mijn meubel zou dan ook uit verhouding getrokken worden, realistisch gezien is 65 inch wel de max hier hoe graag ik ook liever nog groter ga.

Quote from: Mayko on June 12, 2019, 21:24:23
Qua formaat in ieder geval niets ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Cobraatje

Normaal zet ik prijsinformatie over Oleds alleen in het prijzentopic op Tweakers, maar deze prijzen zijn zo scherp dat ik het hier ook maar even plaats :)

65B8 bij Media Markt Duitsland voor €1679,84 door 19% BTW korting.
Plus nog €400,- aan coupons
= €1279,84

Volgens kopers gelden beide kortingen.
Online uitverkocht, dus zoeken naar Mediamarkten die nog voorraad hebben.

Mediamarkt Stade biedt de 65B voor €1.343,71 aan.

https://www.mydealz.de/de...ra-hd-lokal-stade-1397142
Dat is zonder coupons.

hully

Quote from: holco on June 12, 2019, 17:16:46
Komende van een 65EF950V mogen we morgen de aangekochte LG65C9PLA uit gaan pakken, ben erg benieuwd wat er in die 4 jaar aan vooruitgang geboekt is!!

kan ik je vast vertellen: heel veel! vanaf de E6 serie naar nu zijn de stappen aanzienlijk kleiner, maar waar jij vandaan komt: veel plezier ermee!!!

holco

Ja dit is zeker een flinke stap vooruit  ;D

Quote from: hully on July 16, 2019, 09:23:07
kan ik je vast vertellen: heel veel! vanaf de E6 serie naar nu zijn de stappen aanzienlijk kleiner, maar waar jij vandaan komt: veel plezier ermee!!!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

BernHardN

Zijn hier mensen die de Wallpaper versie hebben hangen?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

vanadium

Quote from: BernHardN on September  4, 2019, 14:20:17
Zijn hier mensen die de Wallpaper versie hebben hangen?

yep. W8

holco

#3356
Verkeerd begrepen  :hehe:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

BernHardN

Quote from: vanadium on September  5, 2019, 20:42:35
yep. W8

Heb je die zelf opgehangen? hoorde van een leverancier die hem alleen vekoopt incl. ophangen (=erg duur) dat de garantie vervalt als je hem zelf ophangt!!!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

vanadium

Quote from: BernHardN on September  6, 2019, 14:27:42
Heb je die zelf opgehangen? hoorde van een leverancier die hem alleen vekoopt incl. ophangen (=erg duur) dat de garantie vervalt als je hem zelf ophangt!!!

Zelf opgehangen, is gewoon onder garantie, ik heb deze bij een forumsponsor gehaald en zij hebben wel wat tips en trucs gegeven. Ophangen is overigens een werkje van niks, dit met name door het lage gewicht.

Tabcam

Quote from: BernHardN on September  6, 2019, 14:27:42
Heb je die zelf opgehangen? hoorde van een leverancier die hem alleen vekoopt incl. ophangen (=erg duur) dat de garantie vervalt als je hem zelf ophangt!!!
Het lijkt me eerder dat ze proberen jou extra "service", die waarschijnlijk veel te duur is, te verkopen
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jeroen V

Ik ben eindelijk ook om; ik heb de Pioneer 500M vervangen door een LG 65C8. (ik weet dat er nieuwere modellen zijn, maar dit was naar mijn mening een erg mooie aanbieding)  De upgrade van zowel 1080P naar OLED 4K HDR is echt waanzinning, beter dan ik had verwacht. En het mooiste, beter dan mijn vrouw had verwacht...

Ik heb nog een non-4K receiver en eerlijk gezegd voldoet deze voorlopig wel. ARC werkt gelukkig goed voor de apps op de VT zoals Netflix, Youtube, etc. Klein nadeel is dat de Shield TV die ik heb wel 4K aankan, maar aangezien hij nog via de versterker gaat is hij uiteraard beperkt op 1080P. Dus een klein vraagje: als ik de Shield TV direct op een HDMI poort van de TV aansluit, lukt het dan om het geluid via ARC naar de receiver te krijgen? (ik heb niet zoveel zin om een nieuwe kabel te halen, TV weer van de muur en er dan achter te komen dat het niet werkt)

TornadoGo

Misschien goed om te weten dat er zojuist weer een cashback actie van LG is gestart voor de "E" modellen. Volgens mij €150 voor 55" en €250 voor 65".
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

holco

Reken jezelf niet te snel rijk met die cashback  ;)

11 juni C9 gekocht
26 juli cashback is goedgekeurd
Gisteren maar een mailtje gestuurd, met als antwoord,

Bedankt voor uw bericht.
Door het succes van de promotie lopen we enige vertraging op met het uitbetalen van de promotie. De uitbetaling zal rond de 16 oktober zijn. Onze excuses voor dit ongemak. U zult uw promotie spoedig gaan ontvangen.​

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

gogo

De C9 kost nu nog maar 2100 euro :o en maandag komt daar een cashback voor van 200 euro, dan heb je voor 1900 euro een C9, leuker kunnen ze het niet maken ;)
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Tabcam

Quote from: Jeroen V on September 28, 2019, 10:07:04
...
Ik heb nog een non-4K receiver en eerlijk gezegd voldoet deze voorlopig wel. ARC werkt gelukkig goed voor de apps op de VT zoals Netflix, Youtube, etc. Klein nadeel is dat de Shield TV die ik heb wel 4K aankan, maar aangezien hij nog via de versterker gaat is hij uiteraard beperkt op 1080P. Dus een klein vraagje: als ik de Shield TV direct op een HDMI poort van de TV aansluit, lukt het dan om het geluid via ARC naar de receiver te krijgen? (ik heb niet zoveel zin om een nieuwe kabel te halen, TV weer van de muur en er dan achter te komen dat het niet werkt)
Als je de optische uitgang van de TV aan de receiver kan verbinden kan hij een aantal formaten decoderen. Master Audio HD bv. niet maar Dolby Digital 5.1 wel. Ik heb echter die route verlaten omdat via elk apparaat verschillende vertragingen kreeg en dat toen niet opgelost kreeg en achteraf bleek dat de 4K van de Shield wel via de Arcam kon.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

snapo6

Hoe kun je zien in welke resolutie of formaat een programma/film/ content afgespeeld wordt?
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

Tabcam

Op de info knop drukken en met de air mouse naar de linkerbovenhoek gaan.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Raymen

#3367
En is er geen info knop op de bovenste cursor en dan naar links in de hoek
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

IMWhizzle

Zijn er enthousiastelingen die ISF gecertificeerd zijn op het forum? Ik wil mijn LG C9 laten calibreren, full autocal, maar er is geen partij die daar aan wilt beginnen in Nederland. Hierdoor haal ik niet het beste uit mijn paneel. Is er iemand op het forum die ervaring heeft en bereid is mij te helpen?
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

Littletycoon

#3369
Quote from: vanadium on September  6, 2019, 19:54:38
Zelf opgehangen, is gewoon onder garantie, ik heb deze bij een forumsponsor gehaald en zij hebben wel wat tips en trucs gegeven. Ophangen is overigens een werkje van niks, dit met name door het lage gewicht.
Buigen ze door? Ik overweeg er 1 te kopen en aan het plafond te hangen en naar neneden te laten klappen.
https://www.cmb-systeme.de/tv-deckenhalterung-klappbar-cmb-topflip-xxl
[url]

home@the movies

Quote from: IMWhizzle on October 18, 2019, 12:37:15
Zijn er enthousiastelingen die ISF gecertificeerd zijn op het forum? Ik wil mijn LG C9 laten calibreren, full autocal, maar er is geen partij die daar aan wilt beginnen in Nederland. Hierdoor haal ik niet het beste uit mijn paneel. Is er iemand op het forum die ervaring heeft en bereid is mij te helpen?

Hoezo wil niemand daar aan beginnen?
Heb je Frank hierover al eens gecontacteerd? en waarom wil niemand dit doen?

IMWhizzle

#3371
Quote from: home@the movies on October 19, 2019, 18:44:37
Hoezo wil niemand daar aan beginnen?
Heb je Frank hierover al eens gecontacteerd? en waarom wil niemand dit doen?

Ja heb ook contact gehad met Frank. Hij geeft aan dat een dergelijke kalibratie 10-16 uur zou duren en dat hij dat niet wilt doen. Wel kan ik het toestel brengen naar Emmeloord, maar dat is geen optie, vanwege het formaat.

Ik wil de volledige kalibratie om het beste uit mijn paneel te halen, reden ook dat ik dit specifieke model heb aangeschaft en nu blijkt dit in Nederland simpelweg niet te kunnen aan huis.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

DennisV

Quote from: IMWhizzle on October 19, 2019, 20:30:57
Ja heb ook contact gehad met Frank. Hij geeft aan dat een dergelijke kalibratie 10-16 uur zou duren en dat hij dat niet wilt doen. Wel kan ik het toestel brengen naar Emmeloord, maar dat is geen optie, vanwege het formaat.

Ik wil de volledige kalibratie om het beste uit mijn paneel te halen, reden ook dat ik dit specifieke model heb aangeschaft en nu blijkt dit in Nederland simpelweg niet te kunnen aan huis.

Zat aan hetzelfde te denken om de c9 te laten kalibreren door Frank met een Tour. Mijn vorige tv was ook netjes gedaan.
In dit geval beginnen we met s'ochtends Koffie en veel cola en eindigen in de avond met sterke drank en een sigaar erbij...
Marantz 7012//Dali opticon 6//Vokal//opticon 2//K-14//LG65C9

rayman007

Quote from: Jeroen V on September 28, 2019, 10:07:04
Ik ben eindelijk ook om; ik heb de Pioneer 500M vervangen door een LG 65C8. (ik weet dat er nieuwere modellen zijn, maar dit was naar mijn mening een erg mooie aanbieding)  De upgrade van zowel 1080P naar OLED 4K HDR is echt waanzinning, beter dan ik had verwacht. En het mooiste, beter dan mijn vrouw had verwacht...

Ik heb nog een non-4K receiver en eerlijk gezegd voldoet deze voorlopig wel. ARC werkt gelukkig goed voor de apps op de VT zoals Netflix, Youtube, etc. Klein nadeel is dat de Shield TV die ik heb wel 4K aankan, maar aangezien hij nog via de versterker gaat is hij uiteraard beperkt op 1080P. Dus een klein vraagje: als ik de Shield TV direct op een HDMI poort van de TV aansluit, lukt het dan om het geluid via ARC naar de receiver te krijgen? (ik heb niet zoveel zin om een nieuwe kabel te halen, TV weer van de muur en er dan achter te komen dat het niet werkt)

Dat kan, maar alleen compressed formats ;-( aangezien je niet 4K receiver waarschijnlijk geen eArc ondersteund

bokkes

Zondag gekeken naar de 65" maar denk serieus aan een 77C9 .............
Welke forumsponsor heeft LG en Sony in pakket ??

bokkes