Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bask04

Nee, een Abbo is wel nodig,

bask04

Ik heb zojuist met de shield mij aangemeld bij amazon ,
en wat denk je,
Via de shield doet hij het wel............
Allemaal heel leuk, maar waar moet ik het nu zoeken ?
Toch in de software update van de tv dus ?
Netflix doet het wel via de app op de tv,
Amazon niet
Youtube heeft het nog nooit gedaan,
Ook niet zojuist via de Shield

Ik weet het niet meer


Tabcam

Ik kan tegenwoordig niet meer via het wifi netwerk naar chromecast/youtube op de Shield. Via TV gaat het wel. Via inloggen met de keycode gaat het wel. Heb IP6 uitgezet maar mocht niet baten. Heb soms ook geen connectie via de Arcam App.

Waardoor het komt? Teveel verschillende soorten hardware en softwarecombinaties zijn mogelijk. Daar is nauwelijks tegen te testen. Tegenwoordig berust ik er in zodra ik een acceptabele oplossing heb gevonden.

Kan je er mee leven dat je op de Shield Amazon moet kijken voor HDR? Netflix kan ook op de Shield. Of is het voor je huisgenoten? Youtube heb ik veel problemen mee qua geluid. 5.1 doet het minder vask dan ik verwacht. Ik kan me voorstellen dat het met HDR ook zo is. Ik kan het eens met een laptop proberen, wie weet werkt youtube het dan soepeler.

Het blijft helaas proberen tot je iets vind dat werkt. Succes!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bask04

Avforum, nog eens gevraagd.
Amazon blijkt HDR niet meer te ondersteunen voor de 950V.
Toch maar eens te koop zetten dan en voor een 7 of 8 serie kijken.
Is een C7 zoveel minder als een C8 ?

evilniek

Quote from: bask04 on February  1, 2019, 11:47:42
Avforum, nog eens gevraagd.
Amazon blijkt HDR niet meer te ondersteunen voor de 950V.
Toch maar eens te koop zetten dan en voor een 7 of 8 serie kijken.
Is een C7 zoveel minder als een C8 ?

Je kunt er ook een Chromecast Ultra aan hangen natuurlijk.

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Tabcam

Quote from: bask04 on February  1, 2019, 11:47:42
Avforum, nog eens gevraagd.
Amazon blijkt HDR niet meer te ondersteunen voor de 950V.
Toch maar eens te koop zetten dan en voor een 7 of 8 serie kijken.
Is een C7 zoveel minder als een C8 ?

Raar dat de Shield niet (meer) wordt ondersteund, zou toch dezelfde app moeten zijn. Doen ze wat met de EDID informatie? Zou DR HDMI 4k van hdfury kunnen helpen? Is op zich niet al te duur à €90,-.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Multimediaknaller

Niet om te 'spammen' maar ik lees tussen de LG 'problemen' door veel positieve ervaringen met Sony schermen.

Ook ik heb na jaren afscheid genomen van een bepaald merk (nee geen Lucky Goldstar  ;)  ;)  ;) ) en terug gegaan naar mijn oude liefde..... Sony  :wub:

Heb nu (weer) ALLES van Sony  :pompom:

bask04

#3332
Quote from: TabCam on February  1, 2019, 19:15:47
Raar dat de Shield niet (meer) wordt ondersteund, zou toch dezelfde app moeten zijn. Doen ze wat met de EDID informatie? Zou DR HDMI 4k van hdfury kunnen helpen? Is op zich niet al te duur à €90,-.

Je begrijpt het verkeerd,
Amazon ondersteund HDR niet meer voor de EF950V.
De shield wel, doet het prima

Tabcam

Wat ik bedoel is dat je een HD Fury Vertex tussen AVR en TV plaatst. Alleen de Doctor werkt niet door 4k. Omdat de TV HDR wel ondersteunt, kan je met de HDMI Doctor van HDFury Vertex de uitgewisselde EDID info kan aanpassen. Ik weet alleen niet hoe amzon detecteert dat de TV een EF950V is?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Leuke gedachte, maar ik krijg het idee dat Amazon HDR10+ i.p.v. HDR10 ondersteund. Dan werkt het helaas niet.

Van trusted reviews
The one HDR format the OLED77C8 doesn't support is the Samsung-originated HDR10+ format. Currently only Amazon Video supports HDR10+, but 20th Century Fox is releasing HDR10+ 4K Blu-rays later this year.

Lijkt erop dat het overstappen op een welke LG serie dan ook niet zou helpen. Kan het ook zijn dat er én HDR10 én HDR10+ titels zijn bij Amazon?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Snowmaster

Deze kinderziektes zullen nog wel een tijdje duren. Ooit waren er veel handshake problemen met een simpel HDMI signaal tussen kabeldecoder en tv. Kocht je een andere tv of andere decoder en kreeg je weer troubles.
Dit is nu met al die formaten weer hetzelfde. Er zijn zo belachelijk veel bronnen, providers en afspeelapparatuur dat al deze nieuwigheid ff tijd nodig heeft.
De bron is al heel vaak gecomprimeerd en geconverteerd en wordt vervolgens aangeboden.
Elk apparaatje dat je er tussen plaatst voor reparatie is eigenlijk een lapmiddel.
Ik heb hier ook handshake troubles. Na lang zoeken en uitsluiten kwam ik erachter dat een volledige reset hier een oplossing is : alles vd stroom af. Direct de gewenst modus kiezen en het werkt.
Kijk ik eerst een tv zender of luister ik eerst radio dan heb ik problemen met ARC. HDR werkt ook altijd nadat stroom eraf is geweest. Gelukkig heb ik aparte audiogroep . Dus druk op knop, ff koffie zetten en weer inschakelen.
Maar....heeft veel zoeken gekost en overal is situatie anders
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

hully

net een update op mijn E6 na bijna een jaar weer
iemand een idee whats new?

Raymen

Zal wel een oude zijn
Hier is niks nieuws
Al lang niet
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Raymen

Welke versie is het
Laatste versie is 05.30.30
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Marcel87

Gisteren ook op mijn B6, versie 05.30.60
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

hully

Quote from: Raymen on May  2, 2019, 22:09:47
Welke versie is het
Laatste versie is 05.30.30

bij mijn E6 ook 05.30.60

dus wel nieuw lijkt mij.

kan er niets over vinden helaas

wilger

security update volgens de LG site

Snutchz

Benieuwd hoe de C9 60fps hendelt tov Plasma ... brein is 'n vervelende miezemauwer.

Lees/zie dat QLED motion veel beter hendelt.. maar ik wil GEEN QLED!

Hoe kan het toch dat 't de consument iedere keer zo moeilijk wordt gemaakt :nopompom:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Staaled

Quote from: Snutchz on May 31, 2019, 18:26:23
Benieuwd hoe de C9 60fps hendelt tov Plasma ... brein is 'n vervelende miezemauwer.

Lees/zie dat QLED motion veel beter hendelt.. maar ik wil GEEN QLED!

Hoe kan het toch dat 't de consument iedere keer zo moeilijk wordt gemaakt :nopompom:
2019 ?
Berichten/reviews zijn lovend.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Tabcam

Quote from: Staaled on May 31, 2019, 19:42:17
2019 ?
Berichten/reviews zijn lovend.
Welk jaar niet :tongue2:? Laat je niet (veel) door lovende reviews leiden. Vooral niet als het de veel adverterende merken betreft.

De echte opvallende negatieve zaken kom je pas van de eerste gebruikers tegen. De black level crush van van de LG xxEF950V kwam pas later naar boven.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mondiaal

Quote from: Snutchz on May 31, 2019, 18:26:23
Benieuwd hoe de C9 60fps hendelt tov Plasma ... brein is 'n vervelende miezemauwer.

Lees/zie dat QLED motion veel beter hendelt.. maar ik wil GEEN QLED!

Hoe kan het toch dat 't de consument iedere keer zo moeilijk wordt gemaakt :nopompom:

Van plasma pioneer (heel lang aan vast gehouden, beter kan het niet, dacht ik) nu Qled samsung . Zwart kan niet zwarter...happy.

Staaled

Quote from: TabCam on May 31, 2019, 21:05:32
Welk jaar niet :tongue2:? Laat je niet (veel) door lovende reviews leiden. Vooral niet als het de veel adverterende merken betreft.

De echte opvallende negatieve zaken kom je pas van de eerste gebruikers tegen. De black level crush van van de LG xxEF950V kwam pas later naar boven.
Elk display kent zijn beperkingen en idd fouten. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ian G

Met motion pro (BFI) aan op de 65b8 van een maat van me was ik blij verast met de bewegingsscherpte t.o.v. mijn pioneer kuro. Niet zo goed als de plasma maar komt aardig in de buurt.

holco

Komende van een 65EF950V mogen we morgen de aangekochte LG65C9PLA uit gaan pakken, ben erg benieuwd wat er in die 4 jaar aan vooruitgang geboekt is!!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

M

#3349
Qua formaat in ieder geval niets ;)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300