Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snowmaster

Ik hoor ook dat ze bij Panasonic niet zo heel vlot meer zijn.  Vorige week sprak ik met een Samsung buitendienstman. Die zei letterlijk dat Samsung bewust apparaten maakt met een bepaalde levensduur. Het is ook niet de bedoeling dan lagere of middenklasse schermen langer dan vijf jaar meegaan.  Mijn mond viel echt open.
Als de marges heel klein worden dan kan ik het ook wel begrijpen. LG geeft 500 euro cashback. Alleen om markt te veroveren. Je geeft dan heel veel geld weg. Voor dit geld kan Sony of Panasonic nog een keertje voor komen rijden bij problemen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

BMW850

Misschien moeten de duurdere schermen beter getest worden voordat deze schermen de fabriek verlaten...
Als de monteur steeds vaker bij de consument langs moet komen is ook niet goed voor het merk.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

vik

Ze zijn zeker bang dat de televisie langer mee gaat met een ISF  :angel:


Quote from: Snowmaster on August 11, 2018, 19:10:34
Bij Smits vertelden ze dat LG op een toestel de garantie had laten vallen omdat deze gecalibreerd is.
LG kan dus heel lastig doen.
Kun je bij de LG wel bij alle settings ? Mij viel op dat een deel van het menu was geblokkeerd (grijs)
Of ligt dit aan de beeldkeuze?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Snutchz

Had graag dit jaar 'n LG OLED willen aanschaffen. Met de nieuwe α processor aan boord. Maar na het spelen van een game op 60fps heeft het scherm (C8) mij toch 'n beetje doen schrikken. Motion is nog altijd meh. Ach, volgend jaar dan toch eindelijk? Hopelijk? :dozingoff:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

hully

Quote from: Snutchz on November 20, 2018, 23:25:38
Had graag dit jaar 'n LG OLED willen aanschaffen. Met de nieuwe α processor aan boord. Maar na het spelen van een game op 60fps heeft het scherm (C8) mij toch 'n beetje doen schrikken. Motion is nog altijd meh. Ach, volgend jaar dan toch eindelijk? Hopelijk? :dozingoff:

zegt mij helemaal niets dit. ik heb een E6 en in game-stand echt perfect hoor, goede motion, bijna geen input-lag.

Raymond187

1080p gsming heeft xz eker wel input lag met de C8, is 48ms volgens de test van HDTV test.

Vanwege de slechte motionflow van LG heb ik maar een Sony gekocht van het weekend.

wilger

Welke als ik vragen mag

Raymond187

Sony 55XF9005 voor €1000  :thumbs-up:

Snutchz

Quote from: Raymond187 on December 16, 2018, 14:51:18
1080p gsming heeft xz eker wel input lag met de C8, is 48ms volgens de test van HDTV test.
Rond de 21ms .. dus dat is prima.

Maar LG moet nu verdorie wel even aan die bewegingsresolutie gaan trekken.. anders wordt het een van de concurrentie.

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

ppeter

Quote from: Raymond187 on December 24, 2018, 13:50:32
Sony 55XF9005 voor €1000  :thumbs-up:
Volgens mij een geweldige deal!
En tevereden?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Raymond187

Quote from: ppeter on December 27, 2018, 20:44:28
Volgens mij een geweldige deal!
En tevereden?
Ja super tevreden, zeker voor deze prijs.

Beeld vind ik erg mooi, motion flow heb ik nog niet zo goed gezien.
Geluid is ruk  :-X
Android interface reageert goed, dus snap de recenties niet wat ze zeuren over de interface.

ppeter

Near-Black "flashing" problems? (B8-C8-E8)

https://youtu.be/KjObx--Oq8g
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

bask04

Weet iemand waarom de grand tour seizoen 1 en 2 wel HDR activeerde op mijn LG 65 EF950V en nu seizoen 3 uit is niet meer.
Alle 3 de seizoenen doen dat niet meer.....

TopGun2010

Bask04, dan zit er een bug in de laatste versie van de app
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

bask04

De tv heeft idd wel vorige week een update gedaan ja.
Moet ik m dan zelf terugzetten naar de vorige versie, of komt er snel een nieuwe ?

TopGun2010

Geen idee, even een bericht sturen naar Prime
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

bask04

Ligt het niet aan de tv dus ?

Snowmaster

Heb je al andere HDR uitzendingen geprobeerd?

Heb er nooit over nagedacht maar met een bug in een update zou je zoiets zomaar kunnen krijgen.
Ik zie zelf wel dat hij schakelt of soms ff kort blijft hangen. Maar dat lijkt mij normaal want de electronica moet zich aanpassen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

bask04

Ga ik vanmiddag gelijk probeerden, Bedankt.
Hoopte eigenlijk dat ik met de 950V nog een paar jaar mee kan komen.

Tabcam

Bij youtube lijkt het wel HDR in te schakelen. De kleuren zijn voor mijn smaak vaak veel te overdreven en zien er op de iPad Pro 2017 qua helderheid hetzelfde uit. De kleuren zijn ietsjes natuurlijker op de LG950V. Niet IFS gecalibreerd, wel de goede settings opgezocht en getweakt.

Quote from: raindog on August 11, 2018, 13:30:48
Staat bij mij zo natuurlijk mogelijk, heb mij daarbij gebaseerd op de instellingen uit de al eerder hier genoemde link: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8/settings. Je kunt de Lg echt mooi finetunen naar eigen voorkeur. Qua kleur, beeldrust en natuurlijkheid ben ik eigenlijk heel tevreden. Beeld is mooi zacht en filmisch.
De Pana zal het uit de doos misschien nog iets beter doen qua kleur en gamma maar als de LG gecalibreerd wordt dan moeten ze wat dat betreft op gelijke hoogte kunnen liggen.

Mijn grootste zorg ligt nu bij degelijkheid. Ik heb er geen vertrouwen in dat deze TV weer 10 jaar mee zal gaan. Denk dat ik even wacht wat de Sony AF9 gaat brengen en dan pas een definitieve keuze maak.

Ja, dat vertelde de monteur mij ook, nooit een demo kopen want daar geven ze (vanuit LG) geen garantie meer op vanwege te grote kans op inbranden. Dat vertellen ze er dus echt niet bij in de Mediamarkt...

De Panasonic is gemaakt om én uit de doos al betere kleuren weer te geven én gecalibreerd te worden. Lijkt mij dat LG daar niet aan kan tippen. Zal je het verschil zien? Naast elkaar zeker maar ik mis voor mijn gevoel weinig met een "oude" oled. Wel is de motion compensation notoir slecht bij LG, alleen heb ik er minder last van dan gedacht. Het beeldverschil met niet oled TV's is veel groter.

Quote from: bask04 on January 28, 2019, 14:03:41
Ga ik vanmiddag gelijk probeerden, Bedankt.
Hoopte eigenlijk dat ik met de 950V nog een paar jaar mee kan komen.
Ik stap pas over als het én noodzakelijk is én/of betaalbaar. Dat laatste is natuurlijk heel subjectief.

Helaas merk ik dat al die updates lang niet altijd fijn zijn maar tegenwoordig je bijna verplicht wordt om te updaten omdat het elke keer bij het opstarten wordt gevraagd  :mad: . Geldt niet alleen voor LG, ook voor de Nvidia Shield TV met Kodi, Windows en Apple maken zich daaraan schuldig.
Eigenlijk zouden fabrikanten van wie het product minder goed gaat functioneren geld moeten terugbetalen. Dan hoop ik dat ze nog veel meer gaan investeren in goed testen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Snutchz

Ben zeer enthousiast over de 2019 modellen :clapping:

Ik zie het dit jaar wel gebeuren.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

bask04

Netflix schakelt gewoon hdr in, dus het ligt aan amazon.
YouTube niet geprobeerd, maar in het verleden geprobeerd en die doet het ook niet.
Ik baal wel van Amazon hdr,  juist een Abbo genomen voor the grand tour

Jurgen79

Ik heb sinds vorige week een LG 65e8 staan en ben tot nu toe erg onder de indruk. De vorige tv (die overigens ook blijft) was een 55" LG 910V (full-hd oled) waar ik ook erg blij mee was.

Ik heb met de 910v nooit last gehad van enige vorm van inbranden, zelfs de retentie is echt minimaal. Hiervoor heb ik 3 verschillende plasma tv's gehad (Panasonic 42pv60, 50st50, 55st60) en de laatste 2 waren echt een groot drama wat inbranden betreft en daar ben ik echt voorzichtig mee omgegaan. Die zijn dan ook allebei opgehaald door Panasonic en gecrediteerd. De 910v was al zoveel indrukwekkender wat beeldkwaliteit betreft dat ik dat achteraf ook helemaal niet zo erg vond. Enige minpunten van de 910v vind ik dat het scherm niet helemaal uniform is, vooral met een volledig wit of geel scherm zie je wel wat verschillen. Met normaal kijken van films, tv of gaming valt dit eigenlijk vrijwel nooit op.

De nieuwe E8 heeft duidelijk een hogere lichtopbrengst en alles lijkt nog net weer een stukje mooier en indrukwekkender dan op de oude tv (en dan laat ik 4K content en HDR nog buiten beschouwing). Ook lijkt dit panel wel mooi uniform qua weergave te zijn. Ik heb nog geen issues kunnen ontdekken met retentie. Inbranden natuurlijk ook nog niet, zou wel bijzonder zijn na slechts een paar dagen gebruik :) Ben benieuwd hoe dit op de lange termijn gaat bevallen!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

bask04

Is er iemand met een EF950V die Amazon zou willen checken of hdr bij hem wel werkt ?

Tabcam

Quote from: bask04 on January 29, 2019, 21:45:04
Is er iemand met een EF950V die Amazon zou willen checken of hdr bij hem wel werkt ?

Ik heb alleen geen amazon abonnement. Kan ik het dan ook testen?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i