Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

BMW850

Bedankt voor de reacties,

Ga er vanavond werk van maken en leg het uit aan de winkel.
Ook zit er een satelliet ontvanger in, als ik mijn 120cm schotel er op aan sluit herkent de satelliet tuner niets, of mis ik iets...

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

henkieboy

Quote from: BMW850 on July 13, 2018, 17:12:30
Hoi Henk,

Bij deze een video, kijk eens via de tv naar mijn plafond hoe krom het is.
Bij TV kijken valt het bijna niet op alleen de reflexi via TV naar plafond is het duidelijk zichtbaar.

https://youtu.be/Yl8h75OmrFI

Rudy

Het is bij jou meer een golving in plaats van een kromming...........mijn scherm was wat krom maar is al wat bijgetrokken........nog niet helemaal recht maar het heeft geen effect op de weergave vanaf welke bron dan ook Rudy.......ik zou contact opnemen met de winkel of LG Nederland en dit "probleem"aan hen voorleggen..........mooie set heb je overigens.... :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

hully

#3277
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/ondersteuning-product/lg-OLED55E6V

vandaag geprobeerd, als het goed is (ik heb overigens een E6):

Black image quality improved in Dolby Vision. 

BMW850

#3278
Hoi,

De hele week heen en weer gemaild met de mediamarkt en foto's verstuurd (en ze hebben de video opname) zodat ze het doorsturen naar lg, niets gehoord van de mediamarkt.
Heb zojuist lg gebeld ze wisten van niets ivm mijn klacht , mocht ik er niet uitkomen met de mediamarkt kan ik direct contact opnemen met lg.

Mediamarkt vertelde mij dat ze contact hebben gehad met de technische dienst van lg en screenshot's hebben verstuurd van de video ook vertelde mediamarkt dat de technische dienst hun had verteld dat deze oled tv niet zo verstuurd kon worden en dat dit gebeurt moest zijn tijdens het ophangen... ben hier niet op in gegaan omdat lg de video nog niet had bekeken.
Ik had de mediamarkt verteld of ze vandaag met lg contact willen maken van hoe nu verder, maar het antwoord was ze zullen het vanmiddag proberen omdat het druk was in de winkel.

Hoor ik vandaag niets ga ik zelf verder om het op te lossen met lg.

Edit : tijdens het ophangen zat het vilt nog op de tv ter bescherming ik zag het probleem pas toen ik het vilt had verwijderd de folie zit nog steeds op de tv...

Wordt vervolgd,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

ritchard

#3279
Mijn helaas meedere ervaringen met LG is dat ze alles uit de kast trekken om maar geen monteur te hoeven sturen.
Het heeft bij mij 2 x 2 maanden geduurd na veel bellen en mailen.
Voor jou hoop ik dat het niet zo is.

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

gogo

Vrijdag word de 65c8 geleverd, ik ben benieuwd naar het plaatje dat hij geeft.

Gelukkig net op tijd voor de cashback actie :clapping:

Heeft iemand een begin instelling voor deze tv?

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

hifi-annemie

Quote from: hully on July 18, 2018, 13:35:57
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/ondersteuning-product/lg-OLED55E6V

vandaag geprobeerd, als het goed is (ik heb overigens een E6):

Black image quality improved in Dolby Vision.
Waarom krijg ik die update niet automatisch? Ik heb het wel zo ingesteld. Of is deze update niet bedoeld voor Nederland?

Raymen

Ik heb hem ook gewoon via usb gedaan

Kreeg de update ook Niet
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Job

#3283

gogo

Quote from: Job on July 26, 2018, 11:31:37
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8/settings

thx top ik ga er vanavond mee aan de slag, is het zo dat als je een ps4 aansluit op bijvoorbeeld hdmi2 dat je die dan apart in stelt op Game, of moet je dat elke keer in het menu wijzigen als je gaat spelen?

Mochten er nog tips zijn dan hoor ik het graag ;D  nu snel naar het postkantoor de cashback aangetekend versturen.

ps na cashback heb ik 2250 euro betaald voor de 65 inch C8, een mooie prijs voor een mooie oled
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10


Snowmaster

Ik ga dit topic volgen want heb mijn 65 C8 laten staan en toch Pana 65 FZW804 gekocht.
Er zijn nu gewoon drie topmerken met Oled : LG, Pana en Sony. Elke met zijn eigen voors en tegens.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

hully

welcome... dus??

gogo

Mijn zoon heeft nu boven de lgC8 staan, wat een geweldig beeld, en 65 inch is goed te doen.

Ook de bediening vind ik top, een afstandbediening met een soort laser puntje wat je op beeld ziet waarmee je aanwijst wat er moet gebeuren.

Netflix Pathe Youtube etc alles start super snel op.

Erg staan twijfelen om er ook 1 te nemen tijdens de super actie met cashback, maar als ik dan het beeld zie van mij Kuro 6090 dan denk ik wat wil je nog meer dan dit geweldige beeld, veel beter is het nu allemaal ook weer niet.

Alleen het smart gedeelte mis ik erg op de Pioneer, dus van de week besloten om een Apple tv4 te halen, nu heb ik op de Pioneer ook super snelle smart TV en was ik voor 159 euro klaar ;D

Dus ik wacht nog even met een upgrade naar een 65 inch ;)

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

pietnoeck

Jij hebt 4K op je kuro 6090 ?

gogo

Quote from: pietnoeck on August  9, 2018, 19:34:28
Jij hebt 4K op je kuro 6090 ?

Nee dat niet natuurlijk, maar ik vind het allemaal mooi genoeg om de upgrade nog ff uit te stellen 5 inch extra en 4K als het uitgezonden word.
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Snowmaster

4K is niet zaligmakend. Na vanmiddag een hele tijd 4K gekeken te hebben, schakelde ik terug naar rtl4 met goede HD uitzending. Direct dacht ik : WoW ! 
Veel 4K is nl. bewerkt of lage bitrate of slechte opnameomstandigheden etc. en dan is het niet beter. Het kijkt dan alleen maar anders.
Als je UHD scherm is gecalibreerd dan valt veel 4K door de mand. Doordat je scherm niet langer het pop-up en WoW effect heeft gaan beelden natuurlijker ogen. Hierdoor verdwijnt voor een groot deel het indrukwekkende.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

henkieboy

Quote from: Snowmaster on August  9, 2018, 20:58:47
4K is niet zaligmakend. Na vanmiddag een hele tijd 4K gekeken te hebben, schakelde ik terug naar rtl4 met goede HD uitzending. Direct dacht ik : WoW ! 
Veel 4K is nl. bewerkt of lage bitrate of slechte opnameomstandigheden etc. en dan is het niet beter. Het kijkt dan alleen maar anders.
Als je UHD scherm is gecalibreerd dan valt veel 4K door de mand. Doordat je scherm niet langer het pop-up en WoW effect heeft gaan beelden natuurlijker ogen. Hierdoor verdwijnt voor een groot deel het indrukwekkende.

Dat heet "gewenning" en doet niets af aan de betere beeldkwaliteit van een goed scherm  ;)

Snowmaster

Klopt zeker. Er is ook geen reden meer om te wachten op betere OLED's . De toplijn van LG, Pana en Sony zijn gewoon goed maar nog met lichte gebrekjes waarvan motion de belangrijkste is.
Als iemand een Kuro 60" heeft, is de overweging om nog een kaartje te wachten zeker te snappen.
Volgend jaar zullen de kinderziektes nog geringer of hopelijk verdwenen zijn en de prijs nog ietsje lager. Ik heb een Kuro 50" en dan is de verleiding groter
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

raindog

#3294
Vorige week is, na wat aandringen, het paneel van mijn 65C8 onder garantie vervangen.

De service-monteur kwam langs er probeerde mij, na telefonisch overleg met de binnendienst, ervan te overtuigen dat het probleem allemaal wel mee viel. Voorgesteld om de beeldmodus op 'standaard' te zetten omdat de vlekken in beeld dan minder opvielen dan in de 'ISF expert modus'.. :hmmm:

De vlekken waren zo groot en duidelijk zichtbaar dat ik deze reactie ronduit beledigend vond. Na aandringen werd aangeboden om het paneel dan toch te vervangen. Deze had de monteur al meegenomen op basis van mijn klachten. Hij moet van zijn baas dus kennelijk eerst aftasten wat de klant wel/niet accepteert, alvorens een paneel te vervangen >:(

Uiteindelijk bleek het paneel niet te passen en kwam de monteur twee dagen later terug met wel het juiste paneel. Op zondagochtend nota bene, dat was dan wel weer top.
Het verschil in beeld is dag en nacht. Niet alleen is het nieuwe paneel veel uniformer, ook het contrast en de helderheid zijn sterk verbeterd. Beeldfouten en ruis in het bijna zwart vallen ook veel minder op nu. Dit terwijl alle instellingen hetzelfde bleven want de processor werd mee overgezet op het nieuwe paneel. Volgens mij zie ik nu pas hoe een C8 hoort te zijn. Prima beeld nu.

Waar ik wel van schrok was dat de monteur vertelde dat ze alle merken deden maar dat ze vooral veel werk hadden aan Oleds van LG. Hij had al erg veel LG panelen moeten vervangen. Het merendeel wegens inbranden van logo's, maar ook wegens tal van andere problemen met panelen. Sony's geven minder problemen en die vervangen ook geen panelen. Bij een probleem met een Sony wordt de hele tv vervangen. Verschil zit 'm in de aansturing van het paneel, die is kennelijk bij LG heel anders opgebouwd dan bij Sony. Panasonic had de monteur nog maar amper gedaan. Er zijn kennelijk nauwelijks problemen mee of ze worden gewoon minder verkocht.

Gevoel dat overblijft is dubbel. Beeld is prima, niet perfect maar voldoet nu wel aan de verwachting. Misschien heb ik gewoon pech gehad maar mijn vertrouwen in LG is wel erg laag. Overweeg de C8 nu op marktplaats te zetten en een Pana of Sony aan te schaffen.

Edit: foto bijgevoegd van de vlekken die ik had, goed zichtbaar in dit ziggo speedtest beeld 

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Snowmaster

Hey raindog, ik heb uitgebreid onderzoek gedaan naar het wel en wee van de drie toppers.
Alledrie hebben ze immers een LG panel. De electronica maakt het verschil. Die doet gewoon erg veel. Over de electronica kwaliteit kan ik geen objectief oordeel geven wel over de zorg die is besteed aan beeldkwaliteit. Daarin gaat LG duidelijk voor het WoW effect. Sony heeft motion het beste onder controle en levert een erg mooi beeld mede door de glasplaat . De pana komt absoluut het dichtst bij een gecalibreerd toestel. Het beeld oogt regelmatig zelfs saai. Maar als ik indruk wil maken op de buurman dankan ik met twee/drie aanpassingen in het menu ook het WoW effect leveren. Het beeld wordt dan scherper, er komt meer diepte, structuren gaan sterker afsteken en de kleuren spatten van het scherm. 's Avonds moet je de ogen dan regelmatig iets dichtknijpen want soms geeft hij plots een enorme bak licht of heeft erg felle lampen in de filmopname zitten. Mooi?  Ja, gewoon supervet !
Oogt dit natuurlijk? Nee, absoluut niet. Is dat dynamische beeld vol te houden? Misschien een voetbalwedstrijd lang wel, maar het vermoeid veel meer.
Ik zou proberen jouw C8 zo natuurlijk mogelijk af te stemmen. Zoveel mogelijk instellingen uit zetten en dan lekker kijken. Ik heb normaal gesproken best lang een scherm en ben ook een beetje beeldfrequentie maar waarschijnlijk koop ik volgend jaar toch een opvolger.
Mijn wens : het beste van LG, Pana en Sony in één scherm vinden. Dit betekent glasplaat, (plasma achtige )  motion met gecalibreerd beeld en de lage prijs van LG.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

BMW850

#3296
Quote from: ritchard on July 21, 2018, 21:10:57
Mijn helaas meedere ervaringen met LG is dat ze alles uit de kast trekken om maar geen monteur te hoeven sturen.
Het heeft bij mij 2 x 2 maanden geduurd na veel bellen en mailen.
Voor jou hoop ik dat het niet zo is.

Gr. Ritchard

Na heel vaak van het kastje naar de muur gestuurd heeft mediamarkt gisteren een nieuwe oled 65 c8 gebracht.

LG. Kan mooi praten via de telefoon maar ik had alle gesprekken opgenomen... ook van de mediamarkt.
Ik was er helemaal klaar mee wou donderdag afspraak maken bij een advocaat maar toen was het snel geregeld.

Vervelend dat het zo moet gaan, voor mij in de toekomst geen LG meer.

De tv komt krom (2 knikjes boven in het scherm) uit de doos ze geven mij niet de schuld maar het kan niet in de fabriek gebeurt zijn en volgens de foto's ook niet tijdens het vervoer omdat de doos niet beschadigd is...

Edit, kon ook nog een show model uit de winkel krijgen maar LG vertelde mij dat daar geen garantie op zat...

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

raindog

Quote from: Snowmaster on August 11, 2018, 12:36:13
Ik zou proberen jouw C8 zo natuurlijk mogelijk af te stemmen. Zoveel mogelijk instellingen uit zetten en dan lekker kijken.

Staat bij mij zo natuurlijk mogelijk, heb mij daarbij gebaseerd op de instellingen uit de al eerder hier genoemde link: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8/settings. Je kunt de Lg echt mooi finetunen naar eigen voorkeur. Qua kleur, beeldrust en natuurlijkheid ben ik eigenlijk heel tevreden. Beeld is mooi zacht en filmisch.
De Pana zal het uit de doos misschien nog iets beter doen qua kleur en gamma maar als de LG gecalibreerd wordt dan moeten ze wat dat betreft op gelijke hoogte kunnen liggen.

Mijn grootste zorg ligt nu bij degelijkheid. Ik heb er geen vertrouwen in dat deze TV weer 10 jaar mee zal gaan. Denk dat ik even wacht wat de Sony AF9 gaat brengen en dan pas een definitieve keuze maak.

Quote from: BMW850 on August 11, 2018, 13:12:59
Edit, kon ook nog een show model uit de winkel krijgen maar LG vertelde mij dat daar geen garantie op zat...

Ja, dat vertelde de monteur mij ook, nooit een demo kopen want daar geven ze (vanuit LG) geen garantie meer op vanwege te grote kans op inbranden. Dat vertellen ze er dus echt niet bij in de Mediamarkt...
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Snowmaster

Bij Smits vertelden ze dat LG op een toestel de garantie had laten vallen omdat deze gecalibreerd is.
LG kan dus heel lastig doen.
Kun je bij de LG wel bij alle settings ? Mij viel op dat een deel van het menu was geblokkeerd (grijs)
Of ligt dit aan de beeldkeuze?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

ritchard

BMW850 het is ook mijn laatste LG :crazy:
Fijn dat het wel uiteindelijk is opgelost.
Zelfs met een groene streep van boven naar beneden gaat LG de strijd aan dat het normaal is....
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.