Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pietnoeck

Zitten er nieuwe OLED panelen aan te komen met een grotere lichtopbrengst ( voor de HDR) ? Of kan je met gerust hart voor de C8 gaan van LG ? Want lijkt goedkoper dan de C7 met de cashback actie alhoewel zelfde paneel.

bigbro

Nee de lichtopbrengst blijft een groot probleem. Reden waarom ik overstap op de 75Q9f van Samsung. Dit na 3! Oleds gehad te hebben .  Heb genoeg van de matige lichtopbrengst. Een scene in de woestijn hoort licht te zijn niet alsof de zon in ieder moment kan gaan ondergaan. In het nieuew promofilmpje van LG zie je ook een surfer. Die springt het water in met zjn board. Zon erboven. Als je vervolgens naar het water kijkt zij je 1 zwarte soep. Ander voorbeeld: ER liggen 3 boten, ik denk kruisers te dobberen. Het is een prachtige dag. Blauwe lucht. Het water tussen de kruisers is echter zo zwart als het zwarte water bij Zwolle. Nee daar heb ik het echt mee gehad. Wilde eerst absoluut voor de 77C8 gaan maar die droom ligt in stukken.

activ

Het is in mijn beleving heel simpel, als je in een lichte kamer relatief veel licht wil zien dan is OLED niet de juiste optie. Als je echt zwart wilt, en hoog contrast, in een (bijna) donkere kamer is OLED de enige optie. Een OLED in een helder verlichte kamer zal gewoon niet goed uit de verf komen, in zo een omgeving lijkt het grijze zwart van een LED panel gewoon zwart en zorgt dat voor een verhoogde beleving van helderheid (naast natuurlijk het feit dat hij helderder is).
Op dit moment kun je dus wat mij betreft wel stellen dat OLED het beste is voor een kamer met beperkt licht en (Q)LED in een kamer met veel licht.

ritchard

Hier veel licht in de kamer en herken het probleem helemaal niet.

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Roksan

Hier een 55B6 staan, maar herken dit probleem ook niet. Hooguit bij sommige HDR materiaal. Maar dat ziet op een lcd ook niet veel beter uit.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Raymen

Ja hier ook nergens last van hoor
Ik zou persoonlijk niet veel meer licht willen
Bij sommige scenes is het vorr mij zelfs teveel licht

Maar ik kijk bijna alles met gordijnen dicht
Overdag wordt hier niet veel gekeken
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

hully

ik heb ook een E6 en ik herken het deels. hdr materiaal is soms wat donkerder maar in een niet te lichte kamer geen enkel probleem. als je de tv eenmaal echt goed ingesteld hebt, dan is het nauwelijks aan de orde.


activ

In tegenstelling tot sommige mensen vindt ik het ook niet iets dat verkeerd is met OLED, eerder beter. Zwart is zwart en bijna zwart is bijna zwart. Als het dan erg licht is in de kamer zie je het verschil niet meer (wellicht een beperking van de kijker?). Bij LED is zwart bijna zwart en bijna zwart gewoon grijs, als het dan erg licht is zal dat lijken op zwart en bijna zwart, maar kloppen doet het niet.
Ik krijg echter op basis van reacties op internet van een te donker beeld met OLED het idee dat sommige mensen een voorkeur hebben voor hoe LED het weergeeft, en op zich is dat natuurlijk prima als ze daar vrolijk van worden. Ik zelf doe liever de gordijnen dicht en dat ik dan de juiste kleuren heb (en kan zien) op mijn OLED.

TopGun2010

Mee eens, film en serie later op avond met weinig licht aan. Perfect!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Job


kroetie

De laatste tijd is de tvguide zeer traag op mijn Lg oled 65E6.
Dit is overigens niet altijd maar wel erg vaak.
Soms duurt het wel 1 a 2 minuten voordat het een en ander is ingeladen.
De tv is direct aangesloten op de coax kabel, omdat naar mijn idee dit een mooier beeld geeft dan met
een glaskabel reciever van Entone.
Kan iemand mij vertellen of het probleem ligt bij de tv of bij de kabelprovider,Caiway.
Iemand met dezelfde ervaring?
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

Job

#3261
Quote from: raindog on April 28, 2018, 16:42:22
Even een tip voor iedereen die een 2018-model LG Oled overweegt. De huidige cashback actie op de nieuwe modellen is een leuke aanbieding maar laat je niet weerhouden om daarnaast nog een FLINKE korting te bedingen. Vandaag bij een forumsponsor namelijk een 65C8 besteld met meer dan duizend euro korting, en dat is dan nog excl. €500 cashback van LG. Ik was echt verbaasd dat er nu al zoveel ruimte zit in die prijs. Die adviesprijzen van LG slaan dus nergens op.
Ik kan dit beamen. Heb een 65C8 gekocht enkele weken geleden. Geweldig beeld, heel blij mee. Online-prijzen blijken onzin, straatprijs ligt veel lager. Op het Tweakersforum kun je vrij goed tracken wat mensen waar hebben betaald voor welk type.

pietnoeck

65c8 gekocht voor 1950 €

Job

Quote from: pietnoeck on July  9, 2018, 21:45:09
65c8 gekocht voor 1950 €
Waar?! Dat is het laagste wat ik heb gehoord of gelezen. Je bedoelt echt 65 en niet 55?

gogo

Quote from: Job on July  9, 2018, 21:58:52
Waar?! Dat is het laagste wat ik heb gehoord of gelezen. Je bedoelt echt 65 en niet 55?

Welke forum sponsor heeft de OLED65C8PLA in de aanbieding dan?

Mag ook via PM

Ik kan nu de OLED65C7V kopen voor 2100 euro, maar als ik met de cashback daar onder kan komen met de  OLED65C8PLA lijkt me de keuze duidelijk.

Ik hoor het graag :)
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

pietnoeck

was enkel voor Belgen, cfr tweakers

road rebel

De allerlaagste bodemprijs voor 65" C8 die ik tegenkwam was 1899€, inclusief LG cashback en recyclage premie voor oude TV. Helaas is die recyclagepremie volgens mij afgelopen.

De 65" C7 moet je aan 1999€ kunnen vinden als bodemprijs in Benelux.

gogo

Toch maar besloten om mij zelf op de wachtlijst te zetten voor de OLED65C8PLA bij 1 van de forum sponsors ;)

Ik denk dat een beetje geduld toch de beste keuze is, nu de 65c8 met cashback rond de 2200 euro komt.

Levertijd is eind volgende week of de week daarna ppfffff.

In ieder geval bedankt voor de tips dat deze actie er was.

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

raindog

De C8 krijgt bijna overal lovende reviews maar zelf ben ik er totaal niet tevreden over  >:(

De banding cq panel uniformity van mijn 65C8 is echt dramatisch. Bij een effen donkergrijs vlak zit de linkerkant van het scherm vol met vieze vlekken. Een bij net niet zwart zie ik soms een soort van polarisatie over het hele beeld. Hopelijk is het exemplarisch en gaat LG het bij mij netjes oplossen maar voor geintereseerden zou ik zeggen: ben op je hoede dat je een goed exemplaar krijgt.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Multimediaknaller

Quote from: kroetie on July 20, 2015, 13:05:23
Hmm dat ziet er niet goed uit. Ik dacht echt mijn Pioneer te gaan vervangen voor een oled, maar ik krijg steeds meer twijfels.
Misschien een Samsung s-uhd of

Kijk eens voor een Sony  :) zo 'Out of the box' al een plaatje om naar te kijken  :satisfied:

Wij hebben onderstaande  :D

https://tweakers.net/pricewatch/576789/sony-bravia-kd-65xd7505-zwart/specificaties/

Job

#3270
Mijn 65C8 is geweldig.
Zie ook reviews en vergelijkingen als deze:
https://youtu.be/7TY9GaggRqg https://youtu.be/c9w6A66QJzw
https://youtu.be/c-JJKg1Q_Yk

Weet verder dat hi-end postproductiehuizen als Technicolor deze schermen als client monitoren gebruiken, ter vervanging van hun Panasonic Pro Plasma's.

BMW850

Hallo,
Gisteren een lg oled 65 c8 gemonteerd aan de muur en nu zie ik dat de bovenkant krom is?
Is dit normaal of moet ik aan de bel trekken voor een nieuw exemplaar?

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

henkieboy

Quote from: BMW850 on July 12, 2018, 08:08:14
Hallo,
Gisteren een lg oled 65 c8 gemonteerd aan de muur en nu zie ik dat de bovenkant krom is?
Is dit normaal of moet ik aan de bel trekken voor een nieuw exemplaar?

Rudy

Ik heb een 65C7 en die is ook niet helemaal 100% recht maar dat doet niets af aan de kwaliteit van het scherm..........ga er vooral van genieten.... :headbanging: :headbanging:

BMW850

 Hoi Henk,

Bij deze een video, kijk eens via de tv naar mijn plafond hoe krom het is.
Bij TV kijken valt het bijna niet op alleen de reflexi via TV naar plafond is het duidelijk zichtbaar.

https://youtu.be/Yl8h75OmrFI

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

papaleo

Ten eerste.... :worship: voor je setup,dat zijn n zooi mooi spullekes... :worship:

En wbt dat scherm... :( of het storend is wanneer je er content mee kijk dat weet ik niet,maar ook al zou het dan niet storend zijn het is al storend genoeg wanneer het display uit staat..,ik daar zou daar in iedergeval ik geen genoegen mee nemen.
Het is 'vergelijkbaar' met een filmdoek dat niet helemaal strak hangt waar in een een golfje in zit...dat is meestal ook niet storend wanneer je er beeld op afvuurd...,maar ook hierbij blijf je er naar kijken dus word het vanzelf storend.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels