Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raindog

#3125
Binnenkort ga ik op zoek naar een 55" of 65" Oled, waarschijnlijk van LG of Sony. Even afwachten of de CES nog iets leuks nieuws gaat brengen anders wordt het een huidig/uitgaand model.

Mijn Kuro 500M heb ik meer dan 8 jaar gehad en eigenlijk hoop ik dat met een Oled ook te halen. Het is voor het eerst dat ik lees dat Oled schermen aan helderheid verliezen naarmate ze meer uren hebben. Hoe problematisch is dit? Mijn Kuro had na 8 jaar 10.000 uur gedraaid.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Staaled

Ik schat dat je oled bedoelt?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fasteddie


bigbro

Quote from: raindog on January  1, 2018, 17:34:05
Binnenkort ga ik op zoek naar een 55" of 65" Oled, waarschijnlijk van LG of Sony. Even afwachten of de CES nog iets leuks nieuws gaat brengen anders wordt het een huidig/uitgaand model.

Mijn Kuro 500M heb ik meer dan 8 jaar gehad en eigenlijk hoop ik dat met een Oled ook te halen. Het is voor het eerst dat ik lees dat Oled schermen aan helderheid verliezen naarmate ze meer uren hebben. Hoe problematisch is dit? Mijn Kuro had na 8 jaar 10.000 uur gedraaid.

Dat heb ik geschreven. Het is een aanname. Als jij er continu voor een oled veel helderheid doorheen blaast(zoals ik, ik heb het oledlampje op 99 staan) dan zal op een gegeven moment de helderheid afnemen. Zou me er niet druk om maken tenzij je 10 jaar met de tv wilt doen.

bigbro


hully

Quote from: Raymen on January  1, 2018, 16:25:08
ja 10 jaar heb ik ook nog nooit met een tv gedaan
ik denk de laatste 10 jaar wel 6 tvs gehad

:) hoop toch wel jaartje of 4 / 5 ermee te doen.

ritchard

De Oled lamp staat hier op 40 en geeft meer dan genoeg licht ook overdag.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Raymen

Ja bij mij op 70 op de isf nacht stand

Maar bij hdr staat hij op 100 en bij dolby vision ook
Is ook standaar vanuit de doos
Dus waar praten we nu over lg zet het zelf op 100
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

Quote from: ritchard on January  2, 2018, 19:46:46
De Oled lamp staat hier op 40 en geeft meer dan genoeg licht ook overdag.
Gr. Ritchard
Ben wel benieuwd naar je overige instellingen. Heb je misschien veel dynamisch contrast aanstaan?

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

IMWhizzle

HFR lijkt me vrij nutteloos? Ken geen content tot zover die daar gebruik van maakt. Het aantal nits ben ik wel nieuwsgierig naar. Heb nu een B6. Voor de mensen met een 2017 model, is Technicolor de moeite waard?
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

bigbro

2017 serie heeft veel meer nits dan 2016 serie. Tecnicolor heb ik geprobeerd. Voor mij heeft get geen meerwaarde

road rebel

Quote from: raindog on January  1, 2018, 17:34:05
Het is voor het eerst dat ik lees dat Oled schermen aan helderheid verliezen naarmate ze meer uren hebben.
Zoals elke lichtbron. Jouw plasma verloor ook helderheid bij het verouderen! Normaal gezien werd dat om de x aantal uur gecompenseerd door een verouderingstabel. Dat is op dit forum ook meermaals besproken indertijd als ik mij niet vergis.  ;)

hully

Quote from: bigbro on January  3, 2018, 11:17:55
2017 serie heeft veel meer nits dan 2016 serie. Tecnicolor heb ik geprobeerd. Voor mij heeft get geen meerwaarde

heel veel meer? dat valt toch nog wel mee?

bigbro

Quote from: hully on January  3, 2018, 12:28:06
heel veel meer? dat valt toch nog wel mee?

Misschien heb ik het te persoonlijk gemaakt. Ik vind voldoende helderheid erg belangrijk. Wanneer er een opname in de woestijn is moet het licht zijn en je niet het gevoel krijgen dat de zon elk moment onder kan gaan. Ik had de 950v uit 2015 die heb ik daarom na 3 maanden weggedaan. Toen getwijfeld tussen de B6 uit 2016 en de C7 uit 2017. Door verwijdering van 3d en versoepeling van de ABL is de 2017 duidelijk helderder. Overigens is het me nog steeds niet helder genoeg. Voor mij is alleen het signaal dat uit de Horizonbox van Ziggo komt qua helderheid top. De Apple tv 4k was ook al een forse verbetering t.o.v. de app in de LG zelf.

Ben er trouwens ook achter dat tonemapping een belangrijke rol speelt. Bepaalde series op Netflix en Amazon Prime zijn voor mij nog steeds veel te donker. Met name de HDR varianten. Ik heb nu een Apple tv 4K en zal vandaag eens gaan kijken of de helderheid beter is wanneer ik de Apple dwing om de output op SDR te laten.

hully

#3140
aha. ik heb een E6V en ik vind eigenlijk alleen netflix soms ietwat (te) donker. TV (Ci+ modelu), games (zowel xbox als ps4 met speciale mode on), uhd films via shield/mediplayer tv en via uhd bluray speler eigenlijk perfect voor mij.

ik heb non hdr lampje op 60 staan en contrast 80
in hdr heb ik lampje op 80 staan en contrast 80.

ben er blij mee.

dacht dat de 7 serie maar iets meer nits had dan de 6 en dat dit voornamelijk kwam door 3d eruit te slopen. Maar goed, ben geen kenner dus kan er zo naast zitten.

Malignant

Nog helderder ?

Pfff..... met SDR content staat mijn OLED light op 40.
Tijdens normaal TV kijken perfect.
's Avonds in een verdonkerde ruimte ( hue spots gedimd ) heb ik er zelfs al moeite mee als we een film kijken.
Doet soms gewoon echt zeer aan mijn ogen als er dan bijv. koplampen van een auto op beeld te zien zijn ofzo.
Meestal een combinatie van donkere ruimte en vermoeidheid bij mij, maar ik kan me niet voorstellen dat een TV nog meer licht moet geven.

Met HDR content heb ik hier ook regelmatig last van.
Dit mede omdat de OLED light gelijk zo hoog door schiet.
Het is schitterend, echt waar, maar ook "vermoeiend" voor mij om naar te kijken.
Na 1 film heb ik het wel gehad.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

bigbro

Quote from: Malignant on January  4, 2018, 07:18:21
Nog helderder ?

Pfff..... met SDR content staat mijn OLED light op 40.
Tijdens normaal TV kijken perfect.
's Avonds in een verdonkerde ruimte ( hue spots gedimd ) heb ik er zelfs al moeite mee als we een film kijken.
Doet soms gewoon echt zeer aan mijn ogen als er dan bijv. koplampen van een auto op beeld te zien zijn ofzo.
Meestal een combinatie van donkere ruimte en vermoeidheid bij mij, maar ik kan me niet voorstellen dat een TV nog meer licht moet geven.

Met HDR content heb ik hier ook regelmatig last van.
Dit mede omdat de OLED light gelijk zo hoog door schiet.
Het is schitterend, echt waar, maar ook "vermoeiend" voor mij om naar te kijken.
Na 1 film heb ik het wel gehad.

Zo zie je maar. Of 1 van ons heeft ogen die minder gevoelig zijn voor licht of er zit een verschil in de productie van de tv.

Staaled

#3143
Weet ik zo net niet.
Ik kijk op een LCD en het kan idd te veel prikkelen( ik kijk ook verduisterd).
Gisteren "Ghost in the shell" ( 2017) gekeken en daar zit een strobe scene in.
Dermate heftig dat ik de ogen maar dicht deed.

Veel filmproducties zijn tegenwoordig ook zo prikkelrijk ( neem als voorbeeld de aankondiging van X-men Apocalypse) dat het storend ipv ontspannend
werkt.
Series hebben hier gelukkig minder last van.

Of ik word gewoon oud. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

N1v3K


skank1

#3145
Is die oled lg 55c7 de moeite?
Ik kom van een lg pk950 plasma
Ik overweeg hem namelijk
Nadelen?
Zou icm sonos soundbar zijn
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: treky22 on November 28, 2017, 20:30:01
Veel kijkplezier.
Deze staat ook op mijn verlanglijstje, alleen dan de 65

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Hey remember me :) ik heb ook nog dezelfde plasma en overweeg ook dezelfde c7
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

activ

Of je hem goed gaat vinden kun je alleen zelf bepalen, ik heb hem nu ongeveer een half jaar en ben er tevreden over (op het begin niet, maar dat is opgelost met een software update).
Als je in de buurt woont mag je best een keer komen kijken als dat je helpt in je keuze. (Den Haag).

hully

Quote from: skank1 on January  5, 2018, 23:22:37
Is die oled lg 55c7 de moeite?
Ik kom van een lg pk950 plasma
Ik overweeg hem namelijk
Nadelen?
Zou icm sonos soundbar zijn

nou dan ga je wel heel grote stappen maken. DOEN !

skank1

Quote from: hully on January  6, 2018, 08:24:57
nou dan ga je wel heel grote stappen maken. DOEN !

Gekocht! :) jeuj 4k in huis!

En dan nu...
Tips tips en nog eens tips. Is er een specifieker topic vr deze tv? 125 paginas doorlezen is wa veel
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii