Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

bigbro

kan iemand iets zeggen over een verschil in max helderheid is tussen de 65 7 serie en de 77 7 serie? Zit een beetje te denken om een 77 inch te gaan kopen maar wil niet inleveren op helderheid. Ik heb nu een 65c7 en die vind ik helder genoeg. Hiervoor had ik een 65 inch de 950v en die vond ik te donker. Hoor graag van jullie.

bigbro

Misschien is er ook iemand die ervaring heeft met de Apple TV 4K variant. Ik begrijp dat in de Apple Store al meer dan honderd titels van films zijn die zijn voorzien van Dolby Vision. Enige nadeel is dan nog dat je slechts Dolby Digital geluid hebt en niet de uitgebreidere variant.   Verder ben ik benieuwd of de beeldkwaliteit van Netflix en Amazon Prime beter is dan via de apps van de LG.

Hoor graag jullie ervaringen.

bigbro

Quote from: bigbro on December  9, 2017, 15:01:54
kan iemand iets zeggen over een verschil in max helderheid is tussen de 65 7 serie en de 77 7 serie? Zit een beetje te denken om een 77 inch te gaan kopen maar wil niet inleveren op helderheid. Ik heb nu een 65c7 en die vind ik helder genoeg. Hiervoor had ik een 65 inch de 950v en die vond ik te donker. Hoor graag van jullie.

Niemand?

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

allineedisbass

Quote from: bigbro on December 12, 2017, 12:52:21
Niemand?

Denk dat weinigen een 77 inch hebben om er een echt antwoord op te geven. Voor wat het waard is las ik in een duits blad de test van de Panasonic 77 inch OLED, welke technisch gezien minder licht gaf (meeting), maar subjectief juist meer door het grote oppervlak.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

bigbro

Quote from: allineedisbass on December 12, 2017, 19:18:48
Denk dat weinigen een 77 inch hebben om er een echt antwoord op te geven. Voor wat het waard is las ik in een duits blad de test van de Panasonic 77 inch OLED, welke technisch gezien minder licht gaf (meeting), maar subjectief juist meer door het grote oppervlak.
Dank. Je hebt me herinnerd. Ik heb 'dat Duitse blad' . Ben abbonnee. Zal het stuk erop nalezen.

Groet,

Bigbro

Remus

#3081
Wie kan mij helpen?

Als ik via de 65C7 Netflix kijk, dan heb ik bij HD/4K materiaal beschikking over alle beeldmodussen zoals ISF Expert, Technicolor etc.

Echter als ik een serie kijk die Dolby Vision ondersteund, schakelt het beeld over naar Dolby Vision Beeldmodus. Ik kan dan slechts de volgende opties kiezen:

- Levendig
- Standaard
- Cinema home
- Bioscoop
- Spel

Ik vind al deze opties te fel/helder. De ISF Expert (donkere kamer) modus vind ik bijvoorbeeld een stuk beter.

Heb ik een instelling verkeerd staan of is het bij Dolby Vision materiaal gewoon niet mogelijk om alle beeldmodussen te gebruiken?

De nieuwste software staat erop: 04.70.30

activ

Je hebt dan inderdaad niet alle opties beschikbaar. Ik heb zelf de Bioscoop modus gekozen en dan dynamic contrast uit gezet en dat bevalt goed.

bigbro

Quote from: Remus on December 13, 2017, 14:49:36
Wie kan mij helpen?

Als ik via de 65C7 Netflix kijk, dan heb ik bij HD/4K materiaal beschikking over alle beeldmodussen zoals ISF Expert, Technicolor etc.

Echter als ik een serie kijk die Dolby Vision ondersteund, schakelt het beeld over naar Dolby Vision Beeldmodus. Ik kan dan slechts de volgende opties kiezen:

- Levendig
- Standaard
- Cinema home
- Bioscoop
- Spel

Ik vind al deze opties te fel/helder. De ISF Expert (donkere kamer) modus vind ik bijvoorbeeld een stuk beter.

Heb ik een instelling verkeerd staan of is het bij Dolby Vision materiaal gewoon niet mogelijk om alle beeldmodussen te gebruiken?

De nieuwste software staat erop: 04.70.30
grappig. Ik heb hetzelfde toestel en vind het beeld bij DV pas helder genoeg

millon

#3084
Dit klinkt niet best :(
Vooral het inbranden en de matige helderheid houd mij tegen.


Top 5 reasons NEVER to buy an LG oled| My issues with LG/Oled!

https://m.youtube.com/watch?v=Cm2Ux-BfnCc

A3-D

#3085
Quote from: millon on December 13, 2017, 16:10:51
Dit klinkt niet best [emoji20]
Vooral het inbranden en de matige helderheid houd mij tegen.


Top 5 reasons NEVER to buy an LG oled| My issues with LG/Oled!

https://m.youtube.com/watch?v=Cm2Ux-BfnCc
Ik zou geen LG OLED kopen als ik jou was.....lol

Even zonder gekheid, het lijkt er meer op dat OLED hier volledig gebashed wordt. Ik heb zelf de E6 en image retention klopt inderdaad. Bij mij zie ik dat soms als ik een beeld gedurende lange tijd op één en dezelfde plaats heb gehad (bijvoorbeeld een zenderlogo) én in combinatie met een bepaalde (lichte) kleur achtergrond. Het valt me geeneens op en is pas goed zichtbaar als ik er naar ga zoeken met behulp van bijvoorbeeld een volledig wit scherm zoals de diverse testfilmpjes op YouTube. De volgende dag is hier niets meer van terug te zien en dus zeker niet ingebrand. Als ik die foto's zo voorbij zie komen in dat filmpje dan had ik ook zeer zeker getwijfeld bij een aankoop.

Ik ben een "early adapter" voor wat betreft de E6 en heb hier de hoofdprijs voor betaald, maar ik kan je met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik nog steeds elke dag enorm geniet van de beeldkwaliteit van mijn LG OLED E6 en ga dus persoonlijk niet zoeken naar zaken die me voorheen nooit zijn opgevallen.


bigbro

Quote from: A3-D on December 13, 2017, 19:36:28
Ik zou geen LG OLED kopen als ik jou was.....lol

Even zonder gekheid, het lijkt er meer op dat OLED hier volledig gebashed wordt. Ik heb zelf de E6 en image retention klopt inderdaad. Bij mij zie ik dat soms als ik een beeld gedurende lange tijd op één en dezelfde plaats heb gehad (bijvoorbeeld een zenderlogo) én in combinatie met een bepaalde (lichte) kleur achtergrond. Het valt me geeneens op en is pas goed zichtbaar als ik er naar ga zoeken met behulp van bijvoorbeeld een volledig wit scherm zoals de diverse testfilmpjes op YouTube. De volgende dag is hier niets meer van terug te zien en dus zeker niet ingebrand. Als ik die foto's zo voorbij zie komen in dat filmpje dan had ik ook zeer zeker getwijfeld bij een aankoop.

Ik ben een "early adapter" voor wat betreft de E6 en heb hier de hoofdprijs voor betaald, maar ik kan je met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik nog steeds elke dag enorm geniet van de beeldkwaliteit van mijn LG OLED E6 en ga dus persoonlijk niet zoeken naar zaken die me voorheen nooit zijn opgevallen.
Hij heeft wel gelijk met betrekking tot dimness.

A3-D

#3088
Quote from: bigbro on December 13, 2017, 23:30:04
Hij heeft wel gelijk met betrekking tot dimness.
Licht dat eens toe alsjeblieft? In vergelijking met wat? Welke bron?

millon


fasteddie

Volgens mij vindt ie oled niet zo'n goed...maar ik kan me vergissen ;D
Sony rules.....jammer van android....

genesis

Momenteel zag ik een Philips 65PUS6412 voorbij komen voor rond de € 1200

Heb je daar een goede aankoop asn voor een 4K televisie?

Genesis
Carpe Diem

Staaled

Quote from: millon on December 14, 2017, 00:15:07
Ik ga voor de Sony.

https://m.youtube.com/watch?v=p1r02vQMxHA
Ik twijfel dus.
Een 65 Sony of 55 LG.
Hoe belangrijk is Dolby Vision in deze?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bigbro

Quote from: A3-D on December 13, 2017, 23:33:06
Licht dat eens toe alsjeblieft? In vergelijking met wat? Welke bron?

Met het gevaar in mijn eigen herhaling te vallen. Amazon Prima is niet om aan te zien. Kijk maar eens naar een topserie ' The man in the high castle'. Die is uhd maar veel te donker. Andere voorbeelden zijn opnames van woestijnen via Netflix of Amazon. Het is net alsof de zon bijna ondergaat. Ook bijvoofbeeld ' Breaking Bad' , voor mij de beste serie op Netflix'  is meestal veel te donker. Spelen met de helderheid kan maar dan krijg je een melkachtig beeld en blijft er niets over van de fantastische zwartwaarde. Wat ik opvallend vind dat bijvoorbeeld NPO 1 en NPO2 wel meer dan voldoende helderheid hebben. Ik concludeer dat het toestel met het ene ingangssignaal veel beter omgaat als met het andere. Het kan ook zijn dat mijn Horizonbox van Ziggo het signaal eerst oppept voor het naar de tv te sturen. Ik stuur dit signaal altijd 1080p omdat de Horizon een betere scaler heeft dan de LG.
Ik vermoed dat volgende maand op de CES bekend wordt gemaakt dat de helderheid enorm is toegenomen naar bijvoorbeeld 1500 nits. Dan kan ik dus weer een nieuwe tv aanschaffen. Misschien op afbetaling want ik wil nu echt een 77 inch. Gezien het prijsverval van bijvoorbeeld de 77g7v zit er een exorbitante marge op. Daar kan ik mee aan de slag.

bigbro

Ik heb de afgelopen dagen de nieuwe Apple tv 4K getest. Met name voor de beeldkwaliteit van de Netflix en Amazon Prime in vergelijking met de apps op de tv. Mijn conclusie is dat de Apple tv 4K een veeeel beter beeld aflevert dan de apps die op de LG tv zitten. Mijn vrouw zag het gelijk. Je hebt veel meer het gevoel erbij te zijn, het woweffect. Had dit eigenlijk niet verwacht en speciaal op de bon laten vermelden van de MM dat de Apple geopend terug mocht worden gebracht. Dat ga ik dus niet doen. Apple bedankt ;D

lapino

Hoe bevallen de 4K films? Ik heb een shieldTV waar de kwaliteit ook best ok is, maar geen ondersteuning voor Dolby Vision. De interne apps werken hier prima, maar films aangekocht op Itunes kan ik daarmee niet afspelen natuurlijk, en de prijs van de 4K films is eigenlijk best ok via itunes. Dus ben ergens wel geinteresseerd in die AppleTV.

Ondertussen enkele weken gewend aan de 65C7. Het blijft een prachtige tv met een ongelooflijk contrast dankzij de perfecte zwartwaarden, maar het gebrek aan uniformiteit is toch een serieus minpunt. Op compleet witte schermen is de linkerkant van mijn scherm duidelijk anders qua kleur (gele tint) en dit vertaalt zich bij normale content ook in een iets warmere kleurtint links dan elders (dit is als ik er recht voor zit). Bizarre is wel dat de tint van dag tot dag verschilt en soms minder zichtbaar is, en soms héél erg. Heeft ook niks met reflecties ea te maken, want in perfect donkere kamer blijft dit zichtbaar.

Heb al ferm getwijfeld om de tv om te ruilen via winkel (wat ze ook gerust willen doen) maar twijfel enorm of dit zin heeft, het internet staat vol van mensen die al 5x en meer hun tv's ruilden om eentje te krijgen met zelfde probleem of erger (banding, dode pixels enz). Kan best dat dit geen meerderheid is, maar valt toch op dat er heel wat mensen (die hun tv's tot in de puntjes testen en afstellen) dit zien. Kan me best voorstellen dat een hele hoop kopers die gewoonweg niet ziet of zich er niet aan stoort (als ik zie hoeveel lcd's er bij familie op "vivid" staan...).

Een zeer goede FALD led tv zal misschien wel beter zijn op dit vlak, maar dan zou ik weer inboeten op zwartwaardes ed, dus is ook niet echt een optie. De tv krijgt voor mij een 8/10, had ik de gele verkleuring niet gehad, dan was het zonder twijfel een 9.5/10.

bigbro

Quote from: lapino on December 26, 2017, 11:16:15
Hoe bevallen de 4K films? Ik heb een shieldTV waar de kwaliteit ook best ok is, maar geen ondersteuning voor Dolby Vision. De interne apps werken hier prima, maar films aangekocht op Itunes kan ik daarmee niet afspelen natuurlijk, en de prijs van de 4K films is eigenlijk best ok via itunes. Dus ben ergens wel geinteresseerd in die AppleTV.

Ondertussen enkele weken gewend aan de 65C7. Het blijft een prachtige tv met een ongelooflijk contrast dankzij de perfecte zwartwaarden, maar het gebrek aan uniformiteit is toch een serieus minpunt. Op compleet witte schermen is de linkerkant van mijn scherm duidelijk anders qua kleur (gele tint) en dit vertaalt zich bij normale content ook in een iets warmere kleurtint links dan elders (dit is als ik er recht voor zit). Bizarre is wel dat de tint van dag tot dag verschilt en soms minder zichtbaar is, en soms héél erg. Heeft ook niks met reflecties ea te maken, want in perfect donkere kamer blijft dit zichtbaar.

Heb al ferm getwijfeld om de tv om te ruilen via winkel (wat ze ook gerust willen doen) maar twijfel enorm of dit zin heeft, het internet staat vol van mensen die al 5x en meer hun tv's ruilden om eentje te krijgen met zelfde probleem of erger (banding, dode pixels enz). Kan best dat dit geen meerderheid is, maar valt toch op dat er heel wat mensen (die hun tv's tot in de puntjes testen en afstellen) dit zien. Kan me best voorstellen dat een hele hoop kopers die gewoonweg niet ziet of zich er niet aan stoort (als ik zie hoeveel lcd's er bij familie op "vivid" staan...).

Een zeer goede FALD led tv zal misschien wel beter zijn op dit vlak, maar dan zou ik weer inboeten op zwartwaardes ed, dus is ook niet echt een optie. De tv krijgt voor mij een 8/10, had ik de gele verkleuring niet gehad, dan was het zonder twijfel een 9.5/10.

Kans is inderdaad groot dat als je een ander toestel neemt daar weer iets anders of hetzelfde aan ' mis'  is. Ik zie die uniformiteit ook. Nu zeker met de apple tv waarbij het hoofdscherm min of meer wit is. Bij het kijken naar films tv of series valt het me niet op dus ik stoor me er niet aan. Je zou eens kunnen proberen om de tv een ' schoonmaakbeurt'  te geven vanuit het menu.

Films in 4K vanuit Itunes heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik wel doen en zal het hier melden. Prijs voor HDR valt inderdaad mee. Inmiddels weet ik wel dat HDR niet altijd beter is. Als de tonemapping verkeerd is krijg je een veel te donker beeld. Dat zal ongetwijfeld minder een issue worden bij de Oleds van 2018 want die hebben natuurlijk weer meer nits.

Een FALD? Ja dan wordt het waarschijnlijk de ZD9 van Sony. Er staat een test van een 100 inch op you tube gedaan door Vincent Teoh. De ZD9, ook de 65 en 75 inch is vind ik veel te duur.

bask04

Vandaag een 55C7V aangeschaft bij smits.
Prima service weer zoals altijd daar.
Echter heb ik een probleem.
Waar ik de tv heb geinstalleerd word er gekeken via een schotel.
Er zit een tuner tussen die heeft internet nodig, kabel die vanaf de schotel komt.
en een kaart.
Is het mogelijk om dit allemaal via de LG te laten lopen ?
dus de kaart met een module in de LG ?
Ik heb nooit eerder met schotel signaal gewerkt.
Er zit wel een aansluiting op de LG voor een sataliet ontvanger.


Graag hoor ik van jullie

activ

Nooit daadwerkelijk gedaan, maar dat zou moeten werken. Er zit een dvd-s tuner in en met een CI module en een kaart zou je dan de hele externe tuner moeten kunnen schrappen.
Als het een tuner is waar al een CI in zit Kun je die eenvoudig over zetten in de tv en proberen hoe dat gaat.

bask04

Nee in de tuner zit alleen de kaart dus dan moet ik even uitzoeken welke CI module zou moeten werken.
Ik kan morgen eens mijn eigen Caiway module gebruiken maar ik denk niet dat dat werkt.