Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Raymen

E heeft een soundbar de C niet

Kwa beeld zijn ze identiek
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

Quote from: DB628 on August 29, 2017, 11:43:15
Is er qua beeld nog verschil tussen de volgende typen? (Er is namelijk mij niet geheel duidelijk wat het verschil is tussen deze 2, dan alleen de prijs)

LG OLED65C7V
LG OLED65E7V
nee alle 2017 modellen zijn qua beeld gelijk😊

DB628

Goed om te weten, bedankt.

hully

Quote from: Symtom on August 29, 2017, 09:11:50
@ Sailor Jan.

Dikke Tip, heb zojuist Planet Earth 2 besteld in 4K.
Bij Bol hadden ze hem op voorraad.

dat ziet er zo mooi uit joh!!!! en ook nog eens heel erg leuk om naar te kijken. heerlijk voor het slapen gaan ook.

Sailor Jan

Quote from: Symtom on August 29, 2017, 09:11:50
@ Sailor Jan.

Dikke Tip, heb zojuist Planet Earth 2 besteld in 4K.
Bij Bol hadden ze hem op voorraad.

Geen dank! Ik ben zelf ook nog erg amazed!
Wees lief voor jezelf

bigbro

woon je in de buurt van Duitsland.... de 65B7 wordt daar tot 4 september voor een wel heel mooie prijs aangeboden bij Saturn....

DB628

Quotewoon je in de buurt van Duitsland.

Nee

treky22

Quote from: bigbro on August 30, 2017, 11:47:57
woon je in de buurt van Duitsland.... de 65B7 wordt daar tot 4 september voor een wel heel mooie prijs aangeboden bij Saturn....
Wat voor prijs dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB


H&C Hifi

#2884
De B7 zoals bij Saturn word niet in Nederland officieel geleverd.

De 65C7V kunnen wij tijdelijk aanbieden voor 3199,00
De 55C7V kunnen wij tijdelijk aanbieden voor 2049,00
De 65E7V kunnen wij tijdelijk aanbieden voor 3899,00

Prijzen gelden zolang onze inkoop niet verandert.
Toestellen kunnen enkel worden opgehaald in onze winkel.

DB628

Inmiddels keuze gemaakt en het is de LG OLED 65E7V geworden.

hully

fantastische keuze, ook qua design wat mij betreft! mooi hoor. Veel plezier ermee.

bigbro

Quote from: DB628 on August 31, 2017, 11:59:04
Inmiddels keuze gemaakt en het is de LG OLED 65E7V geworden.
gefeliciteerd. Je gaat er veel plezier aan beleven

DB628

Bedankt, hij staat, dadelijk maar ff testen door een goede film te gaan kijken, weet alleen nog ff niet welke ;-)

Multimediaknaller

Quote from: DB628 on September  1, 2017, 14:44:41
Bedankt, hij staat, dadelijk maar ff testen door een goede film te gaan kijken, weet alleen nog ff niet welke ;-)

zoek maar uit  :pompom:

Een lijst met echte (of bijna) 4K films dus geen opgeschaalde 2K's

bigbro

Quote from: Bierbraker on September  1, 2017, 14:54:36
zoek maar uit  :pompom:

Een lijst met echte (of bijna) 4K films dus geen opgeschaalde 2K's

mooi overzicht. Dank.

bigbro

Alle 2017 krijgen vanaf oktober Technicolor Expert Modus en Advanced HDR van Technicolor haha. Weer  nieuwe varianten. (bron: Areadvd.de). Misschien kan iemand iets over deze varianten vertellen.

Symtom

#2892

Technicolor HDR is an HDR format that exists pretty much solely in Europe right now, but its main purpose is to move away from the digital-only encoding (EOTF) that other HDR formats use, allowing for HDR to be set to traditional gamma curves, for example, allowing for playback of HDR content on SDR devices.

You might argue whether HDR is defined by the format or by the specifications of the display showing it. For example, if I were to play Technicolor HDR content on an old CRT, would it be HDR just because it was encoded that way, even with so much brightness and color sacrificed? But that's beside the point.

Voorlopig is HDR10 en Dolbyvision met daarnaast HLG meer als voldoende.
Sony heeft wel al een 4K player aangekondigd met HDR technicolor ondersteuning.
Uiteraard moet er ook content voor gaan komen eerst nog eens.

Laatste jaren vis je toch telkens achter het net, heb je net de nieuwste tv, nog geen 6 maanden later komen ze alweer met nieuwe series of updates die weer net niet op jou model draaien.
Slechte zaak, de meeste mensen sparen er toch voor dit soort uitgaves.
Dan wil je toch een paar jaar verzekerd kunnen zijn dat je lekker mee komt.
Maar goed dat is de keer zijde van het nieuwste van het nieuwste willen hebben denk ik.....


B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

Raymen

DE E6 heeft hdr,d vision en hlg

hdr en d vision zijn reeds een beetje te verkrijgen
HLG verwacht ik nog niet zo snel
nou die andere 2 formaten (zeg maar), die zijn nog in de beginsporen, dus boeien me nog niet zo

denk  over een 5 jaar is alles weer een beetje ingeburgerd,dat ik me dan pas zorgen ga maken over een andere tv
voor nu geniet ik nog met volle teugen, en laat me niet gek maken door al die formaten en ondersteuningen, en ga ik gewoon verder met mijn E6
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

lapino

#2894
Gisteren de LG 65C7 besteld (voor 3.099 euro na wat onderhandelen). Dinsdag wordt ie geleverd, en de Panasonic 50GT60 gaat naar de schoonouders. Ben toch benieuwd hoe de OLED zich zal verhouden tegenover de plasma. In de winkel ziet de OLED er natuurlijk fantastisch uit, maar thuis is dat altijd beetje afwachten en ik lees er (misschien) teveel over. Issues zoals banding, near black uniformiteit enz... Op de duur zou een mens nog schrik krijgen, maar dan denk ik weer aan mijn geliefde Panasonic plasma. Die gaf ook zeer goed beeld, maar heeft ook behoorlijk wat nadelen (zwart is nagenoeg grijs overdag, niet heel helder dus, geen HDR, geen 4K, bij hoog contrast scenes wordt beeld soms doorgetrokken naar zijkant, bijvoorbeeld wit vlak op zwart achtergrond). Dus een plasma is ook niet 'perfect' hé.

Overweeg wel om eventueel nog een LG soundbar aan te schaffen. Heb momenteel wel een vrij goede setup met een Denon X2100W receiver en behoorlijk dure speakers (Monitor Audio APEX 5.1 setup) maar soms toch gevoel dat het beetje overkill is en een goeie soundbar/sub best voldoende zou zijn hier.

wfk

Quote from: DB628 on August 31, 2017, 11:59:04
Inmiddels keuze gemaakt en het is de LG OLED 65E7V geworden.

Wil je delen wat de prijs is geweest die jij hebt betaald ?
Zit te kijken naar de 65C7 maar die is nergens op voorraad in de prijsrange 2900-3100.

De 65E7 is aanzienlijk duurder , en gezien ik een soundbar niet echt gebruikt (set up is via marantz sr7010) moet ik kijken of prijsverschil redelijk blijft,
zodat ik de 65E7 wat sneller in huis kan hebben dan de 65C7.

Bedenk ook dan misschien die vaste soundbar van de 65E7  in mijn set-up als monospeaker kan worden aangestuurd, maar geen idee of dit zou kunnen?

CVar

Sinds kort ook een 65C7 maar merk en zie dat de Netflix app qua steaming niet stabiel is. Dit is zo nu en dan te zien aan het beeld (lage resolutie) maar vooral door een tijdje de info van de Netflix app te displayen links bovenin. In principe moet bij 4k daar een snelheid staan van 15,26Mbps maar dit is dus niet stabiel. Valt regelmatig terug naar een lage snelheid en dus resolutie van 720/1080 en zelfs naar 480.

Bedraad, Wifi, TV/netwerk resetten, App opnieuw installeren etc., het maakt allemaal niet uit.

Heb een 4k Panasonic op zolder via WiFi, binnen 30 sec. op 15Mbps/2160 en blijf daar dan stabiel op draaien.
Zie in het tweakers.net LG OLED forum dat meer mensen dit hebben.

Heb trouwens geen info toets op de remote kunnen ontdekken maar via de Harmony is deze gewoon beschikbaar.

Meer mensen dit fenomeen/probleem?

activ

Werkt hier prima op de 55c7.


Sent from my iPad using Tapatalk

bigbro

#2898
Quote from: CVar on September  4, 2017, 16:11:34
Sinds kort ook een 65C7 maar merk en zie dat de Netflix app qua steaming niet stabiel is. Dit is zo nu en dan te zien aan het beeld (lage resolutie) maar vooral door een tijdje de info van de Netflix app te displayen links bovenin. In principe moet bij 4k daar een snelheid staan van 15,26Mbps maar dit is dus niet stabiel. Valt regelmatig terug naar een lage snelheid en dus resolutie van 720/1080 en zelfs naar 480.

Bedraad, Wifi, TV/netwerk resetten, App opnieuw installeren etc., het maakt allemaal niet uit.

Heb een 4k Panasonic op zolder via WiFi, binnen 30 sec. op 15Mbps/2160 en blijf daar dan stabiel op draaien.
Zie in het tweakers.net LG OLED forum dat meer mensen dit hebben.

Heb trouwens geen info toets op de remote kunnen ontdekken maar via de Harmony is deze gewoon beschikbaar.

Meer mensen dit fenomeen/probleem?

Ik heb een c7. Netflix werkt in 98% van de gevallen top. Een enkele x moet hij in het begin even bufferen maar dat is zelden. Een check in het instellingenscherm van Netflix zegt mij dat hij 93MB per seconde ontvangt. Veel hoger kan niet want de ontvanger in de tv gaat maar tot 100MB. Ik heb wel een paar x problemen gehad toen ik het beeld extreem aan het testen was, dus hetzelfde stukje 45 x opnieuw zien. Dan krijg je lipsyncproblemen en vastlopers maar dat was te verwachten. Een restart van de router doet wonderen. Info geeft hij inderdaad niet bij Netflix. Vind ik ook jammer.

Multimediaknaller

Hoe staan de instellingen onder jouw account op www.netflix.com, wellicht staat daar wat fout en uit hoeveel schermen bestaat jouw abonnement?

Onderstaande zijn mijn eigen instellingen.