Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

bigbro

hoe heb je die gevonden op youtube? wanneer ik de firmwarecode copy paste komt er niets tevoorschijn.

alpha1

#2726
Ik heb gewoon Hlg Hdr ingetikt en de eerste demo gekeken demo heet'' TravelXP 4k HDR HLG''

A3-D

#2727
Hier nog steeds softwareversie 04.30.90 en geen nieuwe update beschikbaar. Ben wel erg benieuwd welke verbeteringen in deze update zijn verwerkt....

Bijzonder, zojuist ook maar eens de website van LG geraadpleegd en het blijkt dat we in de tussentijd al 2 updates zijn geweest zonder dat de televisie daar melding van maakt?

Op http://www.lg.com/nl/ondersteuning/ondersteuning-product/lg-OLED55E6V staan er sowieso 2 versies na de huidige aanwezige firmware. Als ik controleer op updates dan worden er geen updates gevonden?

Maar eens handmatig updaten dan....

alpha1

Voor jouw toestel is ook de laatste firmware beschikbaar(wat ik gelezen heb er zijn toestellen waar het er al op zit) ) en die ondersteunt uiteraard ook HLG HDR. :smile:

Ik heb dat ook meegemaakt dat de Lg site te laat is met firmware releases,in het begin altijd de firmware automatisch geinstalleerd via de tv op een gegevent moment niet meer(heb het toen via usb geupdate) en vanmorgen zag ik in het menu dat de laatste firmware er in zat(toestel is Lg Oled 65G6V Signature)

Ik denk dat ze de firmware voor de toestellen stapgewijs updaten!?

A3-D

Even afwachten dus, in ieder geval zojuist handmatig ge-update naar firmware 04.31.05

alpha1

#2730
Quote from: A3-D on July 12, 2017, 14:29:26
Even afwachten dus, in ieder geval zojuist handmatig ge-update naar firmware 04.31.05



Ok nu maar afwachten op de laatste firmware

dinandus

#2731
De door mijn aangehaalde update naar 05.30.01 is een BETA software, maar al door diverse mensen kunnen uploaden.
Schijnt ook voor de C serie uit 2016 te ondersteunen, de B serie waarschijnlijk niet, omdat deze een andere hardware kent.

Ook is er de Dolby Atmos ondersteuning voor bij de door Netflix geintrocudeerde DOLBY ATMOS: "OKJA"
Heb dat zelf kunnen testen via m`n X BOX ONE S, die als eerste dit ook ondersteunt. 

zie ook: http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&forum_id=312&thread=59&postID=last#last
Duitstalig forum waar veel over o.a. de 2016 en 2017 series te vinden is.

alpha1


Dit zijn de veranderingen in firmware 05.30.01

HGL HDR

DOLBY ATMOS

Screensavers zijn vervangen,die hond(als screensaver) is er niet meer, zal wel nu achter de bal aan zijn,de nieuwere screensavers zien er super uit.

dit is wat ik tot zo ver heb kunnen concluderen

Er wordt inderdaad over beta software gesproken op diverse site's, er komt dan waarschijnlijk een andere built  nummer

dream1

Ik heb de knoop doorgehakt.
Heb een scherpe aanbieding gekregen van een 77G6V besloten om mijn 65E6V te verkopen deze was al binnen 24 uur verkocht.
Bij de deal kreeg ik ook een originele LG muurbeugel erbij 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bigbro

Quote from: dream1 on July 13, 2017, 03:25:49
Ik heb de knoop doorgehakt.
Heb een scherpe aanbieding gekregen van een 77G6V besloten om mijn 65E6V te verkopen deze was al binnen 24 uur verkocht.
Bij de deal kreeg ik ook een originele LG muurbeugel erbij 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
wow

hully

Quote from: alpha1 on July 12, 2017, 17:40:40
Dit zijn de veranderingen in firmware 05.30.01

HGL HDR

DOLBY ATMOS

Screensavers zijn vervangen,die hond(als screensaver) is er niet meer, zal wel nu achter de bal aan zijn,de nieuwere screensavers zien er super uit.

dit is wat ik tot zo ver heb kunnen concluderen

Er wordt inderdaad over beta software gesproken op diverse site's, er komt dan waarschijnlijk een andere built  nummer

weet waar deze beta is te downloaden?

alpha1

Voor de 65G6V Signature is firmware 05.30.01 deze via LG site te downloaden

tdbakker

Quote from: dream1 on July 13, 2017, 03:25:49
Ik heb de knoop doorgehakt.
Heb een scherpe aanbieding gekregen van een 77G6V besloten om mijn 65E6V te verkopen deze was al binnen 24 uur verkocht.
Bij de deal kreeg ik ook een originele LG muurbeugel erbij 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is Super voor je.
En bij wie heb je een goede deal gemaakt,als ik het vragen mag.
Je mag ook een PM sturen
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

dream1

Quote from: tdbakker on July 13, 2017, 13:33:24
Dat is Super voor je.
En bij wie heb je een goede deal gemaakt,als ik het vragen mag.
Je mag ook een PM sturen


PM gestuurd.

Inderdaad ik kreeg gisteren een melding dat er een nieuwe firma beschikbaar was.
Zoals hier al reeds is vermeld nieuwe screensavers die er super strak eruit zien.

Moet nu de tv weer opnieuw laten kalibreren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bigbro

hoi, vraagje, kun je eigen gemaakte screenprints als screensaver gebruiken? Ze worden opgeslagen in het menu ' foto's en video's' . Bij voorbeeldfoto staan de foto's die je ook in de winkel ziet zoals de kathedraal van Berlijn. Naast ' voorbeeldfoto'  heb je 'schermafbeelding' . Het werkt heel gaaf om een bluray stop te zetten op sommige plekken en daar een foto van te maken. Nog gaver zou het zijn om die foto's als screensaver te kunnen gebruiken. Iemand enig idee of dit kan?

Raymen

#2740
Nope nog steeds niet gelukt

Vandaag is wel aangekondigt dat de nieuwe firmware voor de G serie is vrijgegeven

Voor de E serie komt hij snel
http://www.areadvd.de/news/erste-2016er-lg-tvs-erhalten-hlg-update/
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

kroetie1

Quote from: dream1 on July 13, 2017, 03:25:49
Ik heb de knoop doorgehakt.
Heb een scherpe aanbieding gekregen van een 77G6V besloten om mijn 65E6V te verkopen deze was al binnen 24 uur verkocht.
Bij de deal kreeg ik ook een originele LG muurbeugel erbij 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nog een goede prijs gehad voor de E6? Ik zit ook te denken aan een update maar wil niet teveel verliezen natuurlijk. Ben echt tevreden met de E6 , maar voor een beetje verlies zou ik wel upgrade .
Via marktplaats of?
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

Symtom

Quote from: dinandus on July 12, 2017, 17:28:28
De door mijn aangehaalde update naar 05.30.01 is een BETA software, maar al door diverse mensen kunnen uploaden.
Schijnt ook voor de C serie uit 2016 te ondersteunen, de B serie waarschijnlijk niet, omdat deze een andere hardware kent.

Ook is er de Dolby Atmos ondersteuning voor bij de door Netflix geintrocudeerde DOLBY ATMOS: "OKJA"
Heb dat zelf kunnen testen via m`n X BOX ONE S, die als eerste dit ook ondersteunt. 

zie ook: http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&forum_id=312&thread=59&postID=last#last
Duitstalig forum waar veel over o.a. de 2016 en 2017 series te vinden is.

Waar is deze beta firmware te scoren dan?  :worship:
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

hully

Quote from: Symtom on July 17, 2017, 19:22:50
Waar is deze beta firmware te scoren dan?  :worship:

wil ik ook graag weten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

A3-D

Ik zal de link even op moeten zoeken, het betreft een Russische site. Inmiddels is er in Korea alweer een nieuwe FW uit: 05.30.02 (https://www.lgservice.co.kr/search/driverSoftTotalSearchPage.do?oldKeyWord=&type=3&menuId=&searchKeyWord=OLED65E6K&oneCateCode=&twoCateCode=&currentPageNo=).

Op AVS zijn er al gebruikers die deze hebben draaien, maar het schijnt dat er wel wat problemen zijn voor wat betreft het gamen in HDR modus (beeld wordt gedimd). Vooralsnog laat ik het zelf even bij de FW zoals ik die van de Nederlandse LG site heb gehaald: http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2711233-2016-lg-model-oled-motion-settings-45.html#post54229249

hully

Quote from: A3-D on July 18, 2017, 09:05:37
Ik zal de link even op moeten zoeken, het betreft een Russische site. Inmiddels is er in Korea alweer een nieuwe FW uit: 05.30.02 (https://www.lgservice.co.kr/search/driverSoftTotalSearchPage.do?oldKeyWord=&type=3&menuId=&searchKeyWord=OLED65E6K&oneCateCode=&twoCateCode=&currentPageNo=).

Op AVS zijn er al gebruikers die deze hebben draaien, maar het schijnt dat er wel wat problemen zijn voor wat betreft het gamen in HDR modus (beeld wordt gedimd). Vooralsnog laat ik het zelf even bij de FW zoals ik die van de Nederlandse LG site heb gehaald: http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2711233-2016-lg-model-oled-motion-settings-45.html#post54229249
ik dan ook!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Ja heb dat ook zitten lezen
Daar gaat het niet zo vlot als in korea
En hier helemaal niet
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

A3-D

#2747
QuoteLG is deze week begonnen met de uitrol van weer een nieuwe update voor de 2016 oled tv's van het bedrijf. De nieuwste firmware brengt ondersteuning voor HDR HLG, het HDR-formaat voor televisie-uitzendingen.

Sowieso voor de E6 en C6, de B6 mogelijk in een later stadium.

https://www.homecinemamagazine.nl/2017/07/lg-brengt-hdr-hlg-ondersteuning-naar-2016-oled-tvs/

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1500441850

:clapping:

Driven2Shine

Vandaag maar handmatig geupdate naar 4.31.05 want automatisch lukte het gewoon niet.
Ik zat nog steeds op 4.30.65 en automatische updates staan aan maar er kwam niks binnen.

A3-D

Quote from: Driven2Shine on July 19, 2017, 13:32:46
Vandaag maar handmatig geupdate naar 4.31.05 want automatisch lukte het gewoon niet.
Ik zat nog steeds op 4.30.65 en automatische updates staan aan maar er kwam niks binnen.
Dat had ik ook, nu nog even de LG website in de gaten houden voor versie 05.30.02 die binnenkort beschikbaar zou moeten zijn.