Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

bigbro

Quote from: dinandus on July  4, 2017, 22:24:41
Kleine tip voor de Oled mensen, trouwens ook andere merken kunnen intussen met HLG-HDR overweg, donderdag avond 6e juli op UHD1 op 19,2 Astra een uitzending inclusief de HLG-HDR om een mooie muzikale testuitzending te bekijken, zo rond de klok van 20,55, normaliter gecodeerd in de avonduren, echter voor deze gelegenheid ongecodeerd....
trouwens ook via Arte UHD op 13 Oost.
Dank ik ga zeker kijken. Moet de schotelontvangst nog installeren maar daar heb ik vandaag de tijd voor.

bigbro

Kan momenteel 2 UHD kanalen vinden. Ik ontvang 2 satellieten, de Astra 19,2 en de Astra 23,5. De SES UHD demo draait in HLG en ik krijg keurig een melding in het scherm. De andere demo is 'gewoon'  UHD. Natuurlijk is voor beide varianten weer een aparte beeldinstelling nodig ;D

siepie

maar?! wat is de bandbreedte van een satelliet dan? UHD 4K, dat kan dan toch nooit heel scherp zijn? Op mijn oude HD ready plasma zie ik al duidelijk verschil tussen de KPN glasvezel HD streams en de normale (non glasvezel) HD streams en ik heb niet eens die resolutie.

heft het dan wel zin om via de satellite dit soort bandbreedte intensief material te versturen?!

dinandus

@ bigbro: Er zijn zeker een 8 tal UHD zenders vrij te ontvangen via 19,2 en 23,5 Oost.
zie link: http://nl.kingofsat.net/ultrahd.php
Laat graag nog even weten hoe je de HLG stream bevallen is, thanks

@ siepie Deze zenders zijn meer dan scherp, heet niet voor niets Ultra HD. De KPN Glasvezel kanalen zijn leuk om te ontvangen, maar bij goede Sat beelden, zeker in 4K spat het van je scherm af, mits je dan ook via een 4K tv kijkt, anders ziet het er inderdaad stuk minder uit...

bigbro

Quote from: dinandus on July  6, 2017, 20:17:21
@ bigbro: Er zijn zeker een 8 tal UHD zenders vrij te ontvangen via 19,2 en 23,5 Oost.
zie link: http://nl.kingofsat.net/ultrahd.php
Laat graag nog even weten hoe je de HLG stream bevallen is, thanks

@ siepie Deze zenders zijn meer dan scherp, heet niet voor niets Ultra HD. De KPN Glasvezel kanalen zijn leuk om te ontvangen, maar bij goede Sat beelden, zeker in 4K spat het van je scherm af, mits je dan ook via een 4K tv kijkt, anders ziet het er inderdaad stuk minder uit...
Dank. Ga er morgen mee bezig en zal mijn ervaringen melden

dinandus

De ARTE UHD uitzending staat op punt van beginnen, jammer maar m`n TV ondersteund alleen HDR, wachten is op de toegezegde HLG update...

Voor de OLED kijkers, geniet ervan.

Raymen

Ben benieuwd of we die update nog krijgen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

geweldig die uitzending...................................vooral als er een onweerscomplex boven je schotel hangt. Bijna geen signaal dus. Komt gemiddeld 3 x per jaar voor

bigbro

Goed, toch een groot deel van de uitzending kunnen zien. In het scherm krijg je keurig de melding dat het een HDR/HLG signaal is. Dat is prettig. Nu over het beeld, mijn mening: goed plaatje maar echt niet fantastisch etc.

etienne

ik had een jaar geleden ook een schotel, maar nu gelukkig alles via de kabel, met een betere beeldkwaliteit en veel sneller internet. ADSL is niet meer.........

met alle respect voor satelliet tv, maar het is een uitstervende techniek, veel satelliet boeren zijn er niet meer, althans niet meer in Nederland, en het aantal merken qua satelliet receivers is ook op 1 hand te tellen. En de ongemakken bij onweer en winterse neerslag, en de response tijden (voetbalwedstrijd) zijn ook bagger.

ik deel de mening van Raymen, wat betreft de kwaliteit van de kabel, die is prima in orde.

bij CD had ik slechts 12 Mbit download en 6 Mbit upload snelheid; bij Kabel tv is dat wel beter voor elkaar; daarbij is satelliet tv ook nog eens vreselijk duur! 
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

bigbro

 Anal Digital moet je vergeten. Die douwen veel te veel zendrs  op 1 transponder. Wanneer je promfilmpjes kijkt op de AstrA ziet dat er heel goed uit. Hrt is maar net hoeveel mbit wordt fereserveerd. Bij ons is Schotel inderdaad niet interssant. In Duisland wel. Daar wordt de c7 niet voor niets met 2 satellietaansluitingen geleverd.

dinandus

Tja Canal Digitaal is niet de beste aanbieder, echter wie weet gaan ze hun leveren beteren nu er een tweede satelliet aanbieder deze maand nog in NL van start gaat: Joyne
Trouwens via CD kun je mits je over de nieuwste CI module beschikt naar het deels NL UHD kanaal Insight UHD TV kijken.
Intussen genieten we via de schotelopstelling wel van diverse UHD kanalen, al zijn het vaak test feeds
Die heb je niet via de kabel, alhoewel KPN begonnen is met één UHD kanaal, en enige 4K documentaires in het on Demand Menu. 
Trouwens zondag volgt nog een UHD uitzending op UHD1 en Hotbird 4k1

bigbro

Canal Digitaal moet opereren in een relatief klein afzetgebied. Ik vermoed dat er niet genoeg geld wordt gegenereerd om meer transponders te huren. Bovendien hoeveel mensen houden zich bezig met beeldkwaliteit? Omdat wij hier op dit forum zitten lijkt het misschien alsof iedereen dat heel belangrijk vindt maar ga maar eens naar de gemiddelde huiskamer en kijk naar de afstelling van de tv........

Het is veel belangrijker om te roepen dat je heeeel veeel zenders aanbiedt voor een goede prijs.

master30

al die ziggo zooi, komt wel via satelliet, met een mooie grote wok, heb je weinig storing en zeker beter beeld als via kabel, maar dat is mijn mening.
En anal digitaal, tja als ik die filmzenders bekijk, het is echt matig beeld, zeker geen hd.
kijk liever naar sky germany of uk, rete strak hd beeld zoals het wel kan.
Maar tv kijken is wel steeds minder leuk, je hoopt dat er tussen de reclame door nog wat leuks te kijken is  8)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

bigbro

weet iemand of er op de usb ingangen ook stroom wordt afgegeven?

Ik moet mijn versterkerinstellingsmenu via een vga/hdmi omzetter naar de tv leiden maar dit kastje heeft usb stroom nodig. Er zitten helaas geen composiet/component aansluitingen meer op de tv.

Raymen

Kan je checken met een telefoon oplader
Hierlaad hij gewoon op
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

dank. Ben vaak nogal moe(lang verhaal) en heb te weinig puf om iets uit te proberen. Toch maar gedaan. USB ingang geeft inderdaad stroom af.

dinandus

iemand al ervaring opgedaan met een nieuwe beschikbare software: 05.30.01?
ondersteunt nu voor de 2016 serie`s HLG?

Raymen

Waar haal jij die vandaan
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

dinandus


Raymen

#2720
is deze dan niet alleen voor engelse lg tvs

en alleen voor de G serie zie ik net.

maar dan is er hoop voor de E6
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

A3-D

Quote from: dinandus on July 11, 2017, 21:26:53
iemand al ervaring opgedaan met een nieuwe beschikbare software: 05.30.01?
ondersteunt nu voor de 2016 serie`s HLG?
En wat is de changelog?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Die wil iik wel eens zien
Kon hem niet vinden
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

alpha1

#2723
Ik heb via de automatische update ok software 05.30.1 gekregen,vreemd want op de Lg site staat nog de oudere versie er op.






alpha1

Heb even een demo gekeken via YouTube het ondersteund nu HGL HDR,ik zal kijken wat er nog meer is veranderd.