Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

treky22

Quote from: bigbro on June 29, 2017, 17:53:57
okay, onlangs de 65c7v aangeschaft. twee weken daarvoor de 65ef950v de deur uitgedaan. Reden: veel te donker beeld. Nu heb ik de volgende situatie:

MIjn ruinte is voor 70% verduisterd.
Beeldinstelling: standaard(gebruiker)

tv: voldoende helderheid. Oledlampje op 85 contrast op 80 en helderheid op 54. Prima.
Bluray: voldoende helderheid, oledlampje op 85, contrast op 80 en helderheid op 54. Prima

Neflix/Amazon: oledlampje op 99 contrast op 99 helderheid op 56

Netflix:net voldoende helderheid. Meestal zodra er Dolby Vision materiaal wordt afgespeeld is er voldoende helderheid. Marco Polo ziet er op de c7v beter uit De 950v had dan ook geen dolby vision. Hierbij staan dus wel contrast en oledlampje voluit. Series zonder DV blijven aan de donkere kant ook al staan oledlampje en contrast vol open.
Amazon: HD series voldoende helderheid. UHD series minder helderheid en bij HDR(er komt een melding in het scherm. Deze melding is op zicht wel hartstikke helder) is het ronduit waardeloos. Zo is er een serie ' the man in the high castle. Het is de hele tijd hartstikke donker.

Tenzij iemand mij een tip kan geven, geef ik het op. Dan wordt het alleen nog maar bluray kijken en tv. Het gekke is dat zodra dolby vision aanstaat de menu's van de tv die in mijn scherm komen en de ondertiteling wel ontzettend helder is. Is er iemand met de gouden tip? Heb hier zo de balen van.

Groet,
Maar toch blij dat je de upgrade hebt gedaan?
Heb zelf verschillende types op het oog voor vervanging van mijn huidige plasma

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

bigbro

denk het niet. Had een 65vt30 plasma. Die had ik beter kunnen houden. Of ik moet gigantisch wennen aan HDR.

treky22

Het is zo: November komt de Xbox One X.
Dan wil ik eigenlijk wel een 4k tv. Ook heb ik Netflix 4k.
Het is natuurlijk zonde, als ik dit allemaal bekijk op mij  huidige tv. Toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

bigbro

tot nu toe is het voor mij 1 grote teleurstelling. HD series via Netflix vind ik erg veel beter uitzien dan UHD series. Je ziet wat er gebeurt. Voor mij is UHD 1 grote blackcrush. Maar ik heb niet gelijk hoor. Alle critici zijn lyrisch.

bigbro

ga je via youtube naar het Costa Rica 4k UHD promofilmpje kijken dan zeg ik ja, dit is te gek. Daar zit ook licht in. Prachtige verschillen tussen donker en licht. Het kan dus wel.....

hully

Samsung qled kopen

bigbro

Had ik inderdaad moeten doen. Geld is nu op na 2 oleds in zes maanden

treky22

Qled beter dan Oled?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Raymen

Lijkt me sterk

Mischien in de helderheid
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

In het pikdonker is het oledbeeld prima. Misschien moet ik er nog meer aan wennen. Gisteren Passeners op gewone bluray gezien. De techbeelden zijn best mooi. In de bar bij de robotober zijn de gezichten veel te rood. Zal nog eens kijken of ik de kleurtemperatuur kan aanpassen. Heeft 1. van jullie wel eens naar the man in the high castle gekeken op Amazon?  Ik hoor graag van hullie of jullie di ook donker vinden. Misschien verkeerde tonemapping?

Rielplayer

Quote from: bigbro on June 30, 2017, 08:45:04
In het pikdonker is het oledbeeld prima. Misschien moet ik er nog meer aan wennen. Gisteren Passeners op gewone bluray gezien. De techbeelden zijn best mooi. In de bar bij de robotober zijn de gezichten veel te rood. Zal nog eens kijken of ik de kleurtemperatuur kan aanpassen. Heeft 1. van jullie wel eens naar the man in the high castle gekeken op Amazon?  Ik hoor graag van hullie of jullie di ook donker vinden. Misschien verkeerde tonemapping?

Als de gezichten te rood zijn, zul je dat moeten (laten) aanpassen. Waarom laat je hem niet calibreren ipv straks weer je verlies te nemen en een andere tv te kopen die uit de doos ook niet goed staat qua kleuren enz.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

bigbro

Eens. Maar het geld is even op.

hully

Quote from: Raymen on June 30, 2017, 08:08:41
Lijkt me sterk

Mischien in de helderheid

oh sorry was grappig bedoeld. zeker niet beter, alleen helderheid is bij lcd (want dat is qled gewoon) hoger / feller dan bij oled. Ik vind dat niet boeiend. vind zwartwaarden veel belangrijker.

bigbro

Is er misschien iemand in de buurt van Almere die mij kan laten zien wat ik fout doe in de instellingen en/of wat ik fout zie?  Brandstofkosten zijn voor mij

hully

Quote from: Rielplayer on June 30, 2017, 09:04:26
Als de gezichten te rood zijn, zul je dat moeten (laten) aanpassen. Waarom laat je hem niet calibreren ipv straks weer je verlies te nemen en een andere tv te kopen die uit de doos ook niet goed staat qua kleuren enz.

ik vind het beeld niet te donker en de kleuren zijn out of the box prima, maar het feit is wel dat oled tv's nu eenmaal donkerder zijn dan lcd. ik vind het opvallend vooral bij netflix uitzendingen. voor de rest prima!

calibreren altijd goed.

bigbro

Inderdaad vooral bij Netflix en zeker nog erger bij Amazon

bigbro

hoi, in het menu van de c7v staat een optie 'stap'. Je kunt die op 'hoog' of op 'laag' zetten. Bij de verklarende tekst dat dat hiermee het luminantieniveau te wijzigen is. Heeft iemand ervaring met deze optie?

siepie

Bigbro, ik heb passengers alleen in de bioscoop gezien hoor, maar horen de gezichten niet gewoon wat roder te zijn in de bar, is dat niet de gloed van de verlichting /interieur, achterwand van de bar?

Overigens erg jammer dat het zo'n teleurstelling voor je is. Herken dat soort gevoelens wel, je hebt je er erg op verheugd, veel van voorgesteld en misschien ook wel hard voor gespaard en dat is het hét niet helemaal.

Dat is één van de redenen dat ik nog steeds op mijn plasma zit, dat was één groot feest en onderhand ook erg goedkoop per uur ook nog. Dan geniet ik er meer van, als ik wel eens relatief verstandig ben met mijn centjes.

Ik hoop dat het nog voor je goedkomt, erg jammer dat er geen winkels zijn waar je écht goed en eerlijk wordt voorgelicht, getoond wat een bepaalde Tv wél maar ook juist niet kan.


bigbro

Dank Siepie.

Na veel zoekwerk op het internet en heeeeel veel you tube filmpjes kijken(Duits,Frans en Engels) ben ik wel verder gekomen. Heb inmiddels gezien dat het normaal is dat je bij de veel instellingen zowel het contrast als het oledlampje op 100 zet. Dit gaat totaal tegen mijn gevoel in maar ik ben inmiddels overtuigd. Clipping vind sowieso niet plaats. Ook ben ik erachter gekomen dat zo'n beetje elke variant, denk HD, UHD met en zonder HDR, UHD met DV, UHD met HLG, tv signaal vanuit iedere bron een eigen instelling heeft. Je komt dan al gauw op 12 varianten. Hierdoor heb ik bijvoorbeeld ' The man in the high castle' in UHD HDR op Amazon Prime voldoende helder gekregen.

Ook werd in de filmpjes een aantal maal gezegd dat HDR eigenlijk iets is voor mensen die heel gepassioneerd zijn en hiervoor altijd in het pikkedonker(5 candela) gaan kijken. Tja dat zou kunnen kloppen. Dolby Vision geeft in ieder geval veel meer licht.

Ben nu iets meer tevreden. Ga morgen de UHD zenders van Astra installeren. Deze promofilmpjes schijnen in HLG te zijn.
Wat ik me ook afvraag, Jan met de Pet die deze tv koopt gaat hier niets van begrijpen. Maar misschien is deze tv ook alleen maar voor de echte liefhebber.

Weet iemand waar 'stap'  voor is in het menu. Er staat dat je daarmee het luminantieniveau kunt aanpassen. Hij kan op ' hoog'  en ' laag'?
Groet,

hully

Quote from: bigbro on July  4, 2017, 07:02:23
Dank Siepie.

Na veel zoekwerk op het internet en heeeeel veel you tube filmpjes kijken(Duits,Frans en Engels) ben ik wel verder gekomen. Heb inmiddels gezien dat het normaal is dat je bij de veel instellingen zowel het contrast als het oledlampje op 100 zet. Dit gaat totaal tegen mijn gevoel in maar ik ben inmiddels overtuigd.


zou jij je settings willen posten?

fasteddie


bigbro

Quote from: hully on July  4, 2017, 07:57:32
zou jij je settings willen posten?
Ga ik doen zodra ik alles heb afgesteld zoals ik wil. Zal overigens wel een lange lijst worden. Kun je attachments aan je posting toevoegen? Dan ik er een soort exceloverzicht van maken.

hully

Quote from: bigbro on July  4, 2017, 18:12:04
Ga ik doen zodra ik alles heb afgesteld zoals ik wil. Zal overigens wel een lange lijst worden. Kun je attachments aan je posting toevoegen? Dan ik er een soort exceloverzicht van maken.

super! vlgns mij wel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

treky22

Damn, is nog een heel gepuzzel zo'n Oled.
Kun je em dan niet beter laten calibreren?
Of gaat dat niet?

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

dinandus

Kleine tip voor de Oled mensen, trouwens ook andere merken kunnen intussen met HLG-HDR overweg, donderdag avond 6e juli op UHD1 op 19,2 Astra een uitzending inclusief de HLG-HDR om een mooie muzikale testuitzending te bekijken, zo rond de klok van 20,55, normaliter gecodeerd in de avonduren, echter voor deze gelegenheid ongecodeerd....
trouwens ook via Arte UHD op 13 Oost.