Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Caesarea

Zoals de Vogels NEXT modellen

Verstuurd vanaf mijn Vertu Signature met Tapatalk


hully

Quote from: RicooCardoo on May  4, 2017, 13:01:36
Naar aanleiding van rielplayer contact opgenomen met wifimedia, deze konden na bellen met lg de 65b6v ook leveren voor 2650 euro inclusief verzendkosten. Net even iets goedkoper als smits, aangezien hun 50 euro rekenen voor verzenden.
Vandaag besteld, morgen is ie in huis :)

als je in de buurt van arnhem bent, maar eens binnen lopen mooie en fijne winkel

Caesarea

Quote from: hully on May  5, 2017, 08:00:34
als je in de buurt van arnhem bent, maar eens binnen lopen mooie en fijne winkel
Gewoon bellen en bestellen...

Verstuurd vanaf mijn Vertu Signature met Tapatalk


hully

Quote from: Caesarea on May  5, 2017, 10:34:25
Gewoon bellen en bestellen...

Verstuurd vanaf mijn Vertu Signature met Tapatalk

dat kan ook

road rebel

Quote from: Dirkie on April 30, 2017, 20:47:31
Tov de B6 is het een minieme verbetering.. The LG B6 is 2016's entry-level OLED TV. It's been replaced by the C7, but the difference between them is very minor. The picture quality is almost identical, and the input lag is the only real advancement, although the B6 is still pretty good in that regard. Considering the big price difference, almost nobody should be buying the C7 over the B6 from last year.

Volgens deze man is dat toch wel iets meer dan "minor":


mradem

Net alsof ik naar de mannelijke variant van Siri aan het luisteren ben ;D

hully

gebruiken jullie nu ook gamma 2.2 of 2.4?

Raymen

Isf bright is 2.2 bij mij
En isf dark is 2.4
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

hully

Quote from: Raymen on May  5, 2017, 17:03:40
Isf bright is 2.2 bij mij
En isf dark is 2.4
thx!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bigbro

Heb het inmiddels opgegeven. Na maanden schroeven aan de instellingen werd mijn beeld alleen maar donkerder. Netflix UHD series waren niet meer om aan te zien. Ik heb een volledige reset gedaan. Laat nu alles staan. Ik weet dat het beter kan. Frank komt volgende maand de zaak calibreren.

Raymen

hmmm , kan je jouw instellingen eens helemaal plaatsen, mischien zie je iets over het hoofd
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Niek007

Sinds vandaag ook de gelukkige eigenaar van de 55b6v, wat een prachtig beeld! Een scherpe aanbieding gekregen van Audiotvcentrum, dus hoefde er niet ver voor te rijden [emoji4]
De roodtinten zijn in gezichten wel te veel aanwezig. Morgen eens even kijken of dat aan de bron (Intel NUC) ligt. Of is dat vaker het geval bij deze schermen? Ik gebruik de isf stand



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

hully

Quote from: Raymen on May  6, 2017, 12:34:17
hmmm , kan je jouw instellingen eens helemaal plaatsen, mischien zie je iets over het hoofd

als jij dat nou ook eens doet (live tv, bluray, netflix en game)

W.Otter

Uit de doos had ik ook erg veel problemen met huidtinten.. inmiddels een goede instelling gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymen

#2539
Ik zal ze straks eens plaatsen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Niek007

Quote from: W.Otter on May  7, 2017, 08:37:17
Uit de doos had ik ook erg veel problemen met huidtinten.. inmiddels een goede instelling gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Maak je gebruik van een standaard voorgeprogrammeerde instelling of heb je zelf de beeldinstellingen aangepast?
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

W.Otter

Ik heb zelf alles aangepast, op basis van wat instellingen op internet. Maar vanuit daat nog wat zelf aangepast, ik kan ze straks eens posten

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymen

#2542
Mijn instellingen voor isf dag,isf nacht, hdr(gebruiker),Dolby Vision dark(netflix) ,hdr(Gebruiker voor usb) en isf nacht voor 3D.

isf dag gebruik ik voor normaal tv kijken overdag(horizon box, en films en series die kijk vanaf mijn dune 4k solo(overdag)
isf nacht genruik ik voor normaal tv kijken in de avond (horizon box)en voor films en series vanaf mijn dune 4k solo(avond)
hdr (gebruiker) gebruik ik voor films die ik kijk met de samsung uhd k8500 (ultra hd hdr films)
Dolby vision (dark vooral voor de dolby vison films in netflix)
hdr(gebruiker usb(genruik ik voor download (uhd films met of zonder hdr) die ik op een usb zet en dan rechtstrek in de LG steek
isf nacht 3d (is voor films die ik kijk in 3d vanaf mijn dune 4k solo (vooral in de avond)



                   isf-dag    isf nacht   hdr(gebruiker)   Dolby Vison         hdr usb   isf dark
                                                                       (dark netflix)                     3D

oledlampje      70            50         100                  70                     100        100
contrast          84            82         100                  100                    85          85
helderheid       50            54         50                    52                     54          50
h-scherpte        0              0          0                      0                       0            0
v-scherpte        0              0           0                     0                       0            0
kleur               50            50         50                    55                     50          54
tint                 0              0           0                      0                      0            0
kleurtemp        -              -            0                      -                      -             -

DC                  uit          uit          uit                    laag                 laag         uit
super R           uit           uit          uit                    uit                   hoog       laag
kleur bereik     normaal   normaal   normaal             breed               normaal   normaal
rand verb.        uit          uit          uit                     uit                  uit           aan
kleur filter alles uit------------------------------------------------------------------------------
gamma           2.2           2.4          gemiddeld        2.2                 gemiddeld    bt 1886

WITBALANS
kleur temp     warm2      warm2       nvt                 warm2               nvt          warm2
20 points         
luminatie
(ire5%)           -4              -3        nvt                    nvt                  nvt            -5
rood               -5              -15        nvt                   nvt                 nvt             0
groen             15               0          nvt                   nvt                 nvt             0
blauw             0                -4         nvt                   nvt                 nvt             0

KLEUR BEHEER alles 0 --------------------------------------------------------------------------------

BEELDOPTIES

ruisonder.       uit       uit              laag                 laag                laag            laag
mpeg ruis.      uit       uit              uit                   uit                  uit               autom
zwartniveau  alles laag--------------------------------------------------------------------------

echte bios.    aan       aan             uit                  aan                 uit              uit
motion eye     uit        uit              uit                  uit                  uit             hoog
tru motion    aan       uit             uit                  uit                  aan            uit
                 (DJ-0/DBlur 4)                                                  (DJ-0/DBlur 2) 

dat zijn de instellingen met de isf dag, nacht en hdr gebruiker stand gecalibreerd.
de rest heb ik zelf verder met calibratie discs gooed gezet.
er zijn nog veel meer standen ,maar daar ga ik niet op in


bij 3d heb ik

3d instellingen  automatisch
3d modus          aan                     
3d patr.herk       aan
3d kleur.cor        aan

hoop hier iemand blij mee te maken
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Sailor Jan

Is ergens ook het aantal branduren te lezen?

Ik wil zsm (na ongeveer 200 branduren) de tv calibreren, anders is het gewoon zonde.

Netflix vanaf de TV is mooier dan vanaf de Shield Pro; daar zit aardig wat verschil in!
Wees lief voor jezelf

kroetie

Quote from: Raymen on May  7, 2017, 12:05:14
Mijn instellingen voor isf dag,isf nacht, hdr(gebruiker),Dolby Vision dark(netflix) ,hdr(Gebruiker voor usb) en isf nacht voor 3D.

isf dag gebruik ik voor normaal tv kijken overdag, en films en series die kijk vanaf mijn dune 4k solo(overdag)
isf nacht genruik ik voor normaal tv kijken in de avond en voor films en series vanaf mijn dune 4k solo(avond)
hdr (gebruiker) gebruik ik voor films die ik kijk met de samsung uhd k8500 (ultra hd hdr films)
Dolby vision (dark vooral voor de dolby vison films in netflix)
hdr(gebruiker usb(genruik ik voor download (uhd films met of zonder hdr) die ik op een usb zet en dan rechtstrek in de LG steek
isf nacht 3d (is voor films die ik kijk in 3d vanaf mijn dune 4k solo (vooral in de avond)



                   isf-dag    isf nacht   hdr(gebruiker)   Dolby Vison         hdr usb   isf dark
                                                                       (dark netflix)                     3D

oledlampje      70            50         100                  70                     100        100
contrast          84            82         100                  100                    85          85
helderheid       50            54         50                    52                     54          50
h-scherpte        0              0          0                      0                       0            0
v-scherpte        0              0           0                     0                       0            0
kleur               50            50         50                    55                     50          54
tint                 0              0           0                      0                      0            0
kleurtemp        -              -            0                      -                      -             -

DC                  uit          uit          uit                    laag                 laag         uit
super R           uit           uit          uit                    uit                   hoog       laag
kleur bereik     normaal   normaal   normaal             breed               normaal   normaal
rand verb.        uit          uit          uit                     uit                  uit           aan
kleur filter alles uit------------------------------------------------------------------------------
gamma           2.2           2.4          gemiddeld        2.2                 gemiddeld    bt 1886

WITBALANS
kleur temp     warm2      warm2       nvt                 warm2               nvt          warm2
20 points         
luminatie
(ire5%)           -4              -3        nvt                    nvt                  nvt            -5
rood               -5              -15        nvt                   nvt                 nvt             0
groen             15               0          nvt                   nvt                 nvt             0
blauw             0                -4         nvt                   nvt                 nvt             0

KLEUR BEHEER alles 0 --------------------------------------------------------------------------------

BEELDOPTIES

ruisonder.       uit       uit              laag                 laag                laag            laag
mpeg ruis.      uit       uit              uit                   uit                  uit               autom
zwartniveau  alles laag--------------------------------------------------------------------------

echte bios.    aan       aan             uit                  aan                 uit              uit
motion eye     uit        uit              uit                  uit                  uit             hoog
tru motion    aan       uit             uit                  uit                  aan            uit
                 (DJ-0/DBlur 4)                                                  (DJ-0/DBlur 2) 

dat zijn de instellingen met de isf dag, nacht en hdr gebruiker stand gecalibreerd.
de rest heb ik zelf verder met calibratie discs gooed gezet.
er zijn nog veel meer standen ,maar daar ga ik niet op in


bij 3d heb ik

3d instellingen  automatisch
3d modus          aan                     
3d patr.herk       aan
3d kleur.cor        aan

hoop hier iemand blij mee te maken

Ray , is de gewone 2 punts dan niet aangepast?  Rood , blauw en groen?  Hoog en laag?
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

Raymen

#2545
eigenlijk zijn beide aangepast ,maa dat is teveel om op te schrijven

heb alleen de ire5% gedaan ,omdat die het meeste invloed heeft in het zwart
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

Zo Raymen, Jij bent wel even aan het typen geweest. Klasse. Ik zie jij ook bij sommige instelling het Oledlampje op 100 hebt staan en vaak ook het contrast erg hoog. Bij mij staan nu beide behalve bij Ziggo tv op 100. Dus zowel voor Bluray als Netflix. Zeker UHD bij Netflix is anders bij mij veel te donker. Verder heb ik bij kleurbeheerssysteem Cyaan behoorlijk teruggezet. Hierdoor lijkt het beeld lichter. Denk hierbij bijvoorbeeld aan sneeuw op een bergwand. Daarnaast heb ik de 2015 versie. Die heeft minder nits dan die van jou. Ook daar ligt een oorzaak.

Dank voor al je informatie.

Groet,
Bigbro

Niek007

Raymen bedankt! Ik ga vanmiddag eens aan het puzzelen met de instellingen. Nu eerst de Shield aansluiten, kijken of dat verschil maakt tov de NUC
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

bigbro

Heb mijn helderheid hoger gezet, ongeveer op 58. De magie van het beeld is grootendeels weg maar ik kan nu wel veel meer zien. Ik wacht tot Frank langs is geweest. Na de calibratie hoop ik dat alles er gaaf uitziet.

Vraag: wat is jullie ervaring met Netflix. Ze hebben dan nu wel series in UHD maar is die kwaliteit altijd even goed? Ik heb de best mogelijke internetverbinding dus daar ligt het niet aan. Regelmatig heb ik het idee dat de kwaliteit bijvoorbeeld tijden ' House of cards'  voor een minuut slechter is waarna het weer beter wordt. De gezichten hebben soms prachtige details, je ziet rimpels etc en in een volgende scene is hetzelfde gezicht helemaal glad en een beetje waziger. Let wel ik heb het niet over de tijd dat er bijvoorbeeld in het begin even gebufferd dient te worden en je daardoor sowieso een slechte kwaliteit hebt. Graag hoor ik jullie ervaring

Verder ben/was ik van plan om een UHD speler aan te schaffen. Ik kan de HDMI poorten openzetten voor de UHD variant. Hebben jullie hier ervaring mee. Als ik nu via Netflix UHD kijk ben ik niet enthousiast. Gaat het via een UHD speler beter en krijg ik meer helderheid?

Groet,

W.Otter

Heb voor de gein even een premium account aangemaakt om netflix eens te testen. Ik zag voor het eerst dolby vision geactiveerd op de LG  :pompom: bij chefs table wel te verstaan. Hoe dan ook ben ik nog steeds het meest onder de indruk door planet earth 2 (niet via netflix)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF