Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

road rebel

100.000 uur tot wat? 10%, 50%, 95%, 100% Brightness (al dan niet ahv. compensatie mechanismes)
Of tot  10%, 50%, 95%, 100% van alle kleuren?

bigbro

Quote from: hully on March 23, 2017, 13:53:54
begrijp je niet helemaal. waar doe je dat en wat is standaard?
Beste Hully, in de instellingen voor beeld kun je aangeven welke instelling je wilt, bijvoorbeeld ' scannen' , ' origineel' , 4:3,. Het gaat om de aspect ratio. Daarin switch ik tussen ' scannen'  en ' origineel' . Volgens de review van AVforums op youtube dien ik voor 'scannen' te kiezen maar ik heb de indruk dat ' origineel'  iets natuurlijker en scherper overkomt. Hier vraag ik jullie ervaring over.

Groet,

hully

Quote from: bigbro on March 23, 2017, 16:12:11
Beste Hully, in de instellingen voor beeld kun je aangeven welke instelling je wilt, bijvoorbeeld ' scannen' , ' origineel' , 4:3,. Het gaat om de aspect ratio. Daarin switch ik tussen ' scannen'  en ' origineel' . Volgens de review van AVforums op youtube dien ik voor 'scannen' te kiezen maar ik heb de indruk dat ' origineel'  iets natuurlijker en scherper overkomt. Hier vraag ik jullie ervaring over.

Groet,

ok ga ik testen

hully

Quote from: bigbro on March 23, 2017, 16:12:11
Beste Hully, in de instellingen voor beeld kun je aangeven welke instelling je wilt, bijvoorbeeld ' scannen' , ' origineel' , 4:3,. Het gaat om de aspect ratio. Daarin switch ik tussen ' scannen'  en ' origineel' . Volgens de review van AVforums op youtube dien ik voor 'scannen' te kiezen maar ik heb de indruk dat ' origineel'  iets natuurlijker en scherper overkomt. Hier vraag ik jullie ervaring over.

Groet,

ik heb het gecheckt. bij mij staat just scan op aan. maar het is een extra optie. het is niet just scan ipv bijv original of zo. Ik zie overigens geen verschil in beeld kwaliteit bij aan of uit, ik zie alleen dat als ik het uitzet dat het beeld wat groter wordt. soort zoom.

Raymen

#2304
Just scan moet je aan laten staan
Dit is overscan dat heb je nodig
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

hully

Quote from: road rebel on March 23, 2017, 14:46:06
100.000 uur tot wat? 10%, 50%, 95%, 100% Brightness (al dan niet ahv. compensatie mechanismes)
Of tot  10%, 50%, 95%, 100% van alle kleuren?

ik heb contrast steeds op 80 bij alle instellingen en oled light (lamp) steeds op 60 (en in hdr op 80)

ik merk dat als ik oled light op 75 bij gewoon en op 90 in hdr dat het mooiste vind, maar is dat verantwoord of treed er dan (ik weet niet of dit het goede woord is) 'slijtage' op en wordt de oled light dan sneller minder bright?

bigbro

Quote from: hully on March 23, 2017, 17:32:34
ik heb contrast steeds op 80 bij alle instellingen en oled light (lamp) steeds op 60 (en in hdr op 80)

ik merk dat als ik oled light op 75 bij gewoon en op 90 in hdr dat het mooiste vind, maar is dat verantwoord of treed er dan (ik weet niet of dit het goede woord is) 'slijtage' op en wordt de oled light dan sneller minder bright?

Ik heb een 65ef950v. Die is van 2015 en heeft minder lichtopbrengst. Ik had dezelfde zorg/twijfel als jij. Ik heb hierover gesproken met Frank(de Frank). Hij gaf aan dat zolang er geen clipping ontstaat het niet uitmaakt. Bij mij staat oledlampje bij alles nu op 93. Anders komt er bij daglichtopnames echt te weinig licht uit. Ook al gaat hij minder lang mee. Over een paar jaar heb je waarschijnlijk weer een andere oled en dan 1 met veel meer lichtopbrengst ;D

hully

Quote from: bigbro on March 24, 2017, 10:13:23
Ik heb een 65ef950v. Die is van 2015 en heeft minder lichtopbrengst. Ik had dezelfde zorg/twijfel als jij. Ik heb hierover gesproken met Frank(de Frank). Hij gaf aan dat zolang er geen clipping ontstaat het niet uitmaakt. Bij mij staat oledlampje bij alles nu op 93. Anders komt er bij daglichtopnames echt te weinig licht uit. Ook al gaat hij minder lang mee. Over een paar jaar heb je waarschijnlijk weer een andere oled en dan 1 met veel meer lichtopbrengst ;D

thx, maar kon Frank je ook vertellen of de lamp minder sterk wordt bij zo'n hoge setting?

Raymen

#2308
Zit er een lamp in onze oleds 🤔🤔🤔🤔
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

blue-eyes

Quote from: Raymen on March 24, 2017, 13:22:54
Zit er een lamp in onze okeds 🤔🤔🤔🤔

Het aan / uit lampje :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bask04

#2310
Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende probleem.
Sinds dit weekend heb ik een nieuwe A/V Receiver.
Anthem 720.
Maar het Cec control gedeelte werkt niet zoals het hoort.
Ik hoor bij uitzetten van de 950V niet het relay klikken.
Dat hoorde ik normaal wel altijd.

De anthem gaat wel netjes uit als ik de lg uit schakel.
Maar met inschakelen van de lg gaat de anthem niet aan.
Als ik na uitschakelen van de lg de stekker eruit haal
Dan hoor ik wel het relay.
Dan de stekker erin.
Met de ab aanzetten en dan gaat wel de anthem netjes aan.
Cec control staat aan in de anthem.


Alle hulp is welkom

bigbro

Quote from: hully on March 24, 2017, 12:12:00
thx, maar kon Frank je ook vertellen of de lamp minder sterk wordt bij zo'n hoge setting?

Sorry dat heb ik hem niet gevraagd.

hully

#2312
mooie review: https://nl.hardware.info/reviews/7286/lg-w7-wallpaper-oled-review-sublieme-beeldkwaliteit

heb het snel gelezen hoor, maar ik krijg de indruk dat de panelen hetzelfde zijn als de E6V versie, maar dat door 2 zaken de helderheid van 700 naar 1000 cd/m² is gegaan: nieuwe software/aansturing van het paneel en het 'weghalen' van de polarisatiefilter voor 3D.

Zou mooi zijn als wij een update naar 'onze' E6V's krijgen waarin je kunt kiezen om die filter weg te halen en met de nieuwe aansturingssoftware waardoor je naar 1000 cd/m2 gaat en dat wij ook web OS 3.5 krijgen, maar ik denk dat dit wishful thinking is...

Raymen

Voor mij hoeft die optie niet
Ik vind de e6 helder genoeg en 3D wil ik niet kwijt
Plus de extras op de webos boeien mij nietzo
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

dream1

Begrijp echt niet waarom ze 3D weg hebben gelaten.
LG is daar het beste in......
Ik hoop dat deze optie bij de volgende toestelen er weer opzit.
Volgens mijn zijn er nog veel mensen die 3D kijken leuk vindt 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fox

Quote from: Raymen on March 29, 2017, 10:26:34
Voor mij hoeft die optie niet
Ik vind de e6 helder genoeg en 3D wil ik niet kwijt
Plus de extras op de webos boeien mij nietzo

Zo indrukwekkend zijn de nieuwe specs nu ook weer niet  ;)
After calibrating the HDR10 mode, I measured the peak luminance in windows of various sizes. Here are those results:

5%      727 nits
10%    720 nits
18%    596 nits
25%    455 nits
50%    326 nits
100%  200 nits
http://www.avsforum.com/lg-w7-oled-tv-hands-on/

hully

Quote from: Raymen on March 29, 2017, 10:26:34
Voor mij hoeft die optie niet
Ik vind de e6 helder genoeg en 3D wil ik niet kwijt
Plus de extras op de webos boeien mij nietzo

hoe staat jouw oled light bij normaal gebruik en hoe hoog bij HDR gebruik

en contrast ?

Raymen

gecalibreerd staat hij op 35
bij hdr ben ik gezakt van 100 naar 80
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

RicooCardoo

Quote from: dream1 on March 29, 2017, 12:03:33
Begrijp echt niet waarom ze 3D weg hebben gelaten.
LG is daar het beste in......
Ik hoop dat deze optie bij de volgende toestelen er weer opzit.
Volgens mijn zijn er nog veel mensen die 3D kijken leuk vindt 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ze hebben tests gedaan met 3D, staat ook in reviews waar bijv. Tweakers aankondigt dat lg en samsung met nieuwe tv's komen zonder 3d.
Vorig jaar hebben ze tv's uitgebracht met 3D maar zonder 3D brillen. Deze kon je gratis aanvragen, en ze hadden maar enkele aanvragen.
Ik ga eind dit jaar zelf pas voor een oled paneel, maar ik ben eerlijk gezegd blij dat er geen 3D op zit. Mits het nieuwe model eind van het jaar 3000 eueo is voor 65 inch word het een nieuwe, anders de oled 65b6v van vorig jaar.

hully

Quote from: RicooCardoo on April  2, 2017, 09:13:46
Ze hebben tests gedaan met 3D, staat ook in reviews waar bijv. Tweakers aankondigt dat lg en samsung met nieuwe tv's komen zonder 3d.
Vorig jaar hebben ze tv's uitgebracht met 3D maar zonder 3D brillen. Deze kon je gratis aanvragen, en ze hadden maar enkele aanvragen.
Ik ga eind dit jaar zelf pas voor een oled paneel, maar ik ben eerlijk gezegd blij dat er geen 3D op zit. Mits het nieuwe model eind van het jaar 3000 eueo is voor 65 inch word het een nieuwe, anders de oled 65b6v van vorig jaar.

ok...

RicooCardoo

#2320
Is er toevallig iemand die kan beschrijven hoe je nou weet welke oled tv beter is als de ander?

Je hebt allerlei type nummers.. E6v, b6v, c6v en nog veel meer...
Nu is ook een hoop weer in de aanbieding zag ik, alleen vraag me af hoe je nou kan zien wat de volgende is qua goedheid van de tv. Is e6v bijvoorbeeld beter als b6v of juist weer slecht er etc.

Ik heb straks een budget van 3k en wik dan voor dat geld uiteraard zo nieuw in dit geval de beste tv voor dat budget :)

bigbro

Quote from: RicooCardoo on April 11, 2017, 07:39:49
Is er toevallig iemand die kan beschrijven hoe je nou weet welke oled tv beter is als de ander?

Je hebt allerlei type nummers.. E6v, b6v, c6v en nog veel meer...
Nu is ook een hoop weer in de aanbieding zag ik, alleen vraag me af hoe je nou kan zien wat de volgende is qua goedheid van de tv. Is e6v bijvoorbeeld beter als b6v of juist weer slecht er etc.

Ik heb straks een budget van 3k en wik dan voor dat geld uiteraard zo nieuw in dit geval de beste tv voor dat budget :)

Ik begrijp dat je je aan het orienteren bent. Ik raad je aan daar voorlopig mee bezig te blijven. Elk jaar komt er een nieuwe serie. De serie voor 2017 verwacht ik in augustus 2017. Dan zullen de oudere series goedkoper worden. Op de vraag wat ' de beste' is? De schermen schijnen allemaal gelijk te zijn. De techniek in aansturing is soms verschillend. Zo was de B6 voor een update slechter voor wat betreft het reageren via games. Timelag heet het geloof ik. Als je nooit games speelt is dit niet belangrijk. Verder hebben de duurste schermen misschien wat meer features en een andere vormgeving.

RicooCardoo

Bedankt voor je korte uitleg! Ik zal met smart wachten op de nieuwe lijn!
Is die b6v verder nog na die update anders of is ie nu gewoon volkomen goed? Niet dat het straks een  miskoop word.

Verder vind ik dat de tv best goed mag presteren voor games, ik game redelijk vaak dus :)

bigbro

het heet niet timelag maar inputlag. Naar ik begrijp, ik ben geen gamer, is met de update het probleem opgelost. Er zitten hier genoeg eigenaren van de B6. Ik verwacht dat je gauw antwoord zult krijgen van 1 van hen.

W.Otter

Quote from: RicooCardoo on April 11, 2017, 15:32:00
Bedankt voor je korte uitleg! Ik zal met smart wachten op de nieuwe lijn!
Is die b6v verder nog na die update anders of is ie nu gewoon volkomen goed? Niet dat het straks een  miskoop word.

Verder vind ik dat de tv best goed mag presteren voor games, ik game redelijk vaak dus :)

mijn b6 komt morgen binnen :pompom:
als je vragen hebt wil ik deze wel voor je proberen te beantwoorden
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF