Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

whoknows

Jawel 2016 oled ondersteunen 3d wel en zijn verlopig nog leverbaar.
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Claudio

#2101
Televisieschermen moeten straks allemaal meedoen in de HDR-wapenwedloop die Nit heet. Helderheid en dynamiek wordt weergeven in Nit (CD/M^2) en bij Rec. 709 (HDTV-standaard) loopt dat van 0 tot 100 Nit. Dus 100 gradaties van helderheid, maar in werkelijkheid kunnen we wel duizenden gradaties waarnemen. De (UHD-HDR)-televisies waarnaar we nu kijken benutten dus maar een fractie van ons perceptievermogen. Dolby Vision is straks in staat om 10.000 Nit weer te geven en ongeveer net zoveel kleuren als Rec. 2020. Voordat onze televisieschermen veel hogere Nit-waarden ondersteunen zijn we wel wat jaren verder. Dat besefte Dolby ook. Daarom hebben ze met Dolby Vision een systeem ontwikkeld dat steeds het maximale weet te halen uit bestaande hardware. Kan een scherm over een paar jaar 5000 Nit weergeven, dan is het bronmateriaal daar al op voorbereid. Het is dus voor elke fabrikant straks vast vechten om de hoogste Nit-waarde te halen. LG moet dat twee keer zo hard doen, want de huidige OLED 6-serie komt niet verder dan 300 Nit en dat is al een stuk minder dan veel LED-concurrenten nu kunnen weergeven.

LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

hully

Quote from: Claudio on January  6, 2017, 01:41:28
Televisieschermen moeten straks allemaal meedoen in de HDR-wapenwedloop die Nit heet. Helderheid en dynamiek wordt weergeven in Nit (CD/M^2) en bij Rec. 709 (HDTV-standaard) loopt dat van 0 tot 100 Nit. Dus 100 gradaties van helderheid, maar in werkelijkheid kunnen we wel duizenden gradaties waarnemen. De (UHD-HDR)-televisies waarnaar we nu kijken benutten dus maar een fractie van ons perceptievermogen. Dolby Vision is straks in staat om 10.000 Nit weer te geven en ongeveer net zoveel kleuren als Rec. 2020. Voordat onze televisieschermen veel hogere Nit-waarden ondersteunen zijn we wel wat jaren verder. Dat besefte Dolby ook. Daarom hebben ze met Dolby Vision een systeem ontwikkeld dat steeds het maximale weet te halen uit bestaande hardware. Kan een scherm over een paar jaar 5000 Nit weergeven, dan is het bronmateriaal daar al op voorbereid. Het is dus voor elke fabrikant straks vast vechten om de hoogste Nit-waarde te halen. LG moet dat twee keer zo hard doen, want de huidige OLED 6-serie komt niet verder dan 300 Nit en dat is al een stuk minder dan veel LED-concurrenten nu kunnen weergeven.
600-700 toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Die 300 klopt volgens mij ook niet claudio
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

road rebel

Quote from: Dirkie on January  5, 2017, 22:29:19
Was er in 2016 geen model zonder 3D? Hoe presteert deze ?

De b6 en die werd ook iets lichter gemeten in tests.

Dus geen curved meer in 2017?
Als je geen geluid hoeft van de TV en een strakke setup wilt blijven enkel de b7&c7 over als ik het goed begrijp? Zonde dat ze die w7 niet zonder soundbar op de markt brengen; zijn er echt mensen die 20.000€ zullen betalen voor een 77" oled en geen los sound system erbij hebben ?!

road rebel

#2105
Er zijn nog veel onbeantwoorde vragen rond die w7 als ik op de LGwebsite kijk.



Die ribbon cable heeft een onbekende lengte, en zou niet in de muur ingebouwd mogen. Waarom er voor een ribbon cable gekozen werd is mij ook een raadsel; een ronde kabel is een stuk gemakkelijker door een buis te trekken.

Loondijke

Ziet mij er steeds meer uit als een render of photoshop.

Desalniettemin wel erg benieuwd naar deze tv in het echt :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Dirkie

Quote from: road rebel on January  6, 2017, 08:55:07
De b6 en die werd ook iets lichter gemeten in tests.
Als je nu wil kopen, een b6 65 dus... ;-)

siepie

En na firmware update is de b6 (met de eigen chipset) ook sneller (kleinere input lag) in HDR game mode als alle andere schermen van 2016. Hij is natuurlijk ook een paar maanden later verschenen. Een uitstekende keuze als er straks misschien wel ergens een superdeal is te maken.

Snutchz

Quote from: Raymen on January  5, 2017, 16:20:28
En 1 van de sterke punten can de oled 2016 was toch wel 3d

Dit zit op geen 1 van de 2017 modellen
Hoe hoger de nits, des te meer diepte .. 3D zonder brilletje .. de toekomst is mooi (en bright)  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

sparda

B6 heeft wel geen3D.Enige reden waarom ik voor de C6 ben gegaan. Maar eens je een 3D-film op een OLED gezien hebt, ben je wel verkocht! (Komende van iemand die er voordien absoluut de zin niet van inzag.)
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Loondijke

Quote from: sparda on January  6, 2017, 13:24:26
B6 heeft wel geen3D.Enige reden waarom ik voor de C6 ben gegaan. Maar eens je een 3D-film op een OLED gezien hebt, ben je wel verkocht! (Komende van iemand die er voordien absoluut de zin niet van inzag.)

Nee hoor :).

Ik heb het hele 3d gebeuren nooit gesnapt op tv's. De techniek gaat pas echt werken als je een beeldvullende opstelling hebt, anders is het gewoon een veredelde kijkdoos.

Om het dan nog maar niet te hebben over de belabberde kwaliteit die de tv's laten zien als er 3d wordt afgespeeld. Ook op thuisprojectoren en in de bioscoop is het altijd behelpen imho. Blijft ergens onscherp en de beeldkwaliteit gaat achteruit. Maar bij projectie is de beleving van een immens groot plaatje nog als toegevoegde waarde.
Dan geniet ik veel meer van een strakke 2d weergave :).

Ook al zou OLED het perfect gaan doen; je hebt maar een handjevol films die het echt goed implementeert. Van mij mag het complete 3D plaatje verdwijnen en al die resources die ze overhebben mogen ze stoppen in hun 2D weergave :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

hully

#2112
Quote from: Loondijke on January  6, 2017, 13:53:12
Nee hoor :).

Ik heb het hele 3d gebeuren nooit gesnapt op tv's. De techniek gaat pas echt werken als je een beeldvullende opstelling hebt, anders is het gewoon een veredelde kijkdoos.

Om het dan nog maar niet te hebben over de belabberde kwaliteit die de tv's laten zien als er 3d wordt afgespeeld. Ook op thuisprojectoren en in de bioscoop is het altijd behelpen imho. Blijft ergens onscherp en de beeldkwaliteit gaat achteruit. Maar bij projectie is de beleving van een immens groot plaatje nog als toegevoegde waarde.
Dan geniet ik veel meer van een strakke 2d weergave :).

Ook al zou OLED het perfect gaan doen; je hebt maar een handjevol films die het echt goed implementeert. Van mij mag het complete 3D plaatje verdwijnen en al die resources die ze overhebben mogen ze stoppen in hun 2D weergave :).

je hebt duidelijk geen ervaring met 3d op een LG oled ... ik heb een hele sloot aan HSBS films in 3D (gemiddeld slechts 14 a 15 gb) en dat ziet er ronduit indrukwekkend goed uit (geloof me, ben mega kritisch) maar ik vind het beeld echt mooier dan in de bios bijv. Check bijv. Avatar, of Tim Burton films, great Gatsby, captain america, the avengers, Hugo, Life of Pi, Tin Tin, Pacific Rim, stuk voor stuk pareltjes voor wat betreft het beeld in 3d.
Op de een of andere manier doen die LG OLEDS dat gewoon super en dan gewoon via de mediaplayer van de tv.

Dirkie

Wij hebben hier ook een lg oled met 3d, we hebben het eens geprobeerd... En het is echt niets voor ons... De diepte in 2D is meer dan voldoende...

hully

ja ok, het is ook kwestie van smaak. ik vind het een toffe optie die ik veel gebruik. wilde alleen maar benadrukken dat die tv's het verdomd goed doen (beter wordt het niet zeg maar).

Raymen

+1

Nooit van 3d gehouden, maar op de LG oled gewoon schitterend

Ook krijg ik in de bios snel vermoeidheid,en is het soms lastig om sommige scens bij te kunnen houden
Thuis nergens last van, kijk redelijk veel 3d
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Loondijke

Quote from: hully on January  6, 2017, 15:11:21
je hebt duidelijk geen ervaring met 3d op een LG oled ... ik heb een hele sloot aan HSBS films in 3D (gemiddeld slechts 14 a 15 gb) en dat ziet er ronduit indrukwekkend goed uit (geloof me, ben mega kritisch) maar ik vind het beeld echt mooier dan in de bios bijv. Check bijv. Avatar, of Tim Burton films, great Gatsby, captain america, the avengers, Hugo, Life of Pi, Tin Tin, Pacific Rim, stuk voor stuk pareltjes voor wat betreft het beeld in 3d.
Op de een of andere manier doen die LG OLEDS dat gewoon super en dan gewoon via de mediaplayer van de tv.

Jawel, meerdere malen getest. Zowel op een nieuwe generatie OLED, 4K beamer, 2K beamer, LCD LED, Plasma en Laser projectie in de bioscoop. Het is voor mij gewoon niet interessant genoeg om te kiezen boven 2d.

Ten eerste wil ik niet met die bril opzitten. Daarbij blijft er onscherpte in beeld; ongeacht hoe goed de techniek is. Daarbij hou ik er niet van om een veredelde kijkdoos te hebben en is beeldvullend dus gewenst; in mijn HT zit ik op 2,5 meter van 90". Dat is bijna beeldvullend en qua grootte prima dus. Maar 3d is gewoon kunstmatig en 3d. Voegt in mijn beleving te weinig toe; ultrastrak 2d beeld kan ik veel meer van genieten.

Maar jij kan wel van 3d genieten zie ik; top toch? Voor ieder wat wils :). Van mij mag het alleen compleet weggelaten worden en tijd/geld/energie in betere 2d PQ worden gestopt :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

LuPo

Die 55B6 van LG is wel vet hoor. Ik houd de prijsontwikkelingen in de gaten. Wellicht wordt er over nagedacht als het richting de 1500-1600 gaat. 8)

Claudio

Quote from: hully on January  6, 2017, 08:02:30
600-700 toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja, ik was iets te zuinig. Het is inderdaad ongeveer 640 Nit op peak brightness, net genoeg voor de min 540 Nit verplicht bij Ultra HD Premium, maar nog steeds veel minder dan enkele LCD-schermen.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

hully

Quote from: Claudio on January  6, 2017, 17:51:49
Ja, ik was iets te zuinig. Het is inderdaad ongeveer 640 Nit op peak brightness, net genoeg voor de min 540 Nit verplicht bij Ultra HD Premium, maar nog steeds veel minder dan enkele LCD-schermen.
das waar, maar zoals ik al zei bij sommige hdr demo's is de brightness fantastisch (op t oog iig)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Claudio

Oh, het gebeurt mij de laatste tijd echt dagelijks dat ik met opgevallen mond een film op UHD BD zit te kijken. Ik vind het echt een fantastisch scherm tot op de dag van vandaag. We zullen gaan zien of de 1000 Nit van de nieuwe 7-serie straks het verschil gaan maken. Voorlopig geeft de OPPO dit scherm weer een forse boost.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Fox

#2121
hmmmmm

als ik dit bericht lees liggen de huidige OLED niets toch een stuk lager... als 800nits het dubbele is.

Panasonic stellt auf der CES in Las Vegas seinen neuen OLED-Referenz-Fernseher TX-65EZW1004 vor. Das neue Master HDR OLED Panel des 65 Zoll-Fernsehers soll um die 800 nits (cd/m2) Helligkeit darstellen können – fast doppelt so viel wie beim 2016er-Modell. Ausserdem werden fast 100 Prozent des DCI-P3-Farbraums abgedeckt. Der ,,Absolute Black Filter" soll ausserdem die Farbabstufungen von vollkommen schwarz bis knapp über schwarz dargestellt werden können. Dabei nutzt Panasonic sein Know How, welches bereits für Plasma-TVs eingesetzt wurde.

Quote from: Claudio on January  6, 2017, 17:51:49
Ja, ik was iets te zuinig. Het is inderdaad ongeveer 640 Nit op peak brightness, net genoeg voor de min 540 Nit verplicht bij Ultra HD Premium, maar nog steeds veel minder dan enkele LCD-schermen.

hully

over de E6V:

"The OLED panel of the OLED65E6P is now essentially brighter and more color rich than it has ever before been in an OLED TV except the G6 flagship. Besides the G6, only last year's EF9500 comes close to matching what the E6 offers but this latest TV still takes its OLED additions to new levels with a peak brightness of over 650 nits."

http://4k.com/tv/lg-e6-signature-oled-4k-hdr-ultra-hd-tv-review-oled65e6p-oled55e6p/

A3-D

Quote from: Claudio on January  7, 2017, 01:41:44
Oh, het gebeurt mij de laatste tijd echt dagelijks dat ik met opgevallen mond een film op UHD BD zit te kijken.
Dit is zeer herkenbaar en heb ik elke keer als ik de PS4 Pro aanzet en Uncharted 4 op HDR speel....zelden zo'n mooi spel gezien!

Claudio

#2124
Er staat een CES-filmpje online, waarin dat door een LG-vertegenwoordiger wordt gesteld. In dat filmpje verteld hij ook dat de 6-serie hoogst waarschijnlijk een update krijgt voor nog meer HDR-varianten zoals HGL.

Check voor High Log Gamma rond 3.40.

https://youtu.be/imP4WlXq53Y

Quote from: Fox on January  7, 2017, 11:56:15
hmmmmm

als ik dit bericht lees liggen de huidige OLED niets toch een stuk lager... als 800nits het dubbele is.

Panasonic stellt auf der CES in Las Vegas seinen neuen OLED-Referenz-Fernseher TX-65EZW1004 vor. Das neue Master HDR OLED Panel des 65 Zoll-Fernsehers soll um die 800 nits (cd/m2) Helligkeit darstellen können – fast doppelt so viel wie beim 2016er-Modell. Ausserdem werden fast 100 Prozent des DCI-P3-Farbraums abgedeckt. Der ,,Absolute Black Filter" soll ausserdem die Farbabstufungen von vollkommen schwarz bis knapp über schwarz dargestellt werden können. Dabei nutzt Panasonic sein Know How, welches bereits für Plasma-TVs eingesetzt wurde.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!