Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

hully

meer lichtopbrengst, felheid enz... ik heb nooit t gevoel gehad dat mijn E6V te weinig lichtopbrengst etc heeft... kan aan mij liggen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Loondijke

Dat is vooral van toepassing in een woonkamer welke veel ramen heeft, waardoor het beeld bij veel zonlicht fletser wordt.

Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

A3-D


road rebel

#2078
De nieuwe OLED zodadelijk gepresenteerd
Kijk live op de LG CES KEYNOTE

road rebel

#2079
Oef:





whoknows

#2080
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Fox

Ziet er veel belovend uit.

Vragen:

1. ben je dan verlost van die spiegelende glasplaat?
2. geen suffe soundbar meer?
3. maakt 2 + 3 de prijs goedkoper?

Quote from: whoknows on January  4, 2017, 22:28:54
https://www.youtube.com/watch?v=Y8ObgaPPF6Y

:headbanging:


hully

ook beeld weer substantieel beter?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

road rebel

#2084
3D polarisatiefilter vloog eraf, dus iets meer licht :-)

Wat een gigantische kabel lijkt het.
Zouden ze ook een long range fiber extension aanbieden zoals Pioneer het in het verleden deed met zijn pdp met mediabox?


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

whoknows

#2085
Quote from: hully on January  5, 2017, 08:36:34
ook beeld weer substantieel beter?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Beeld kan vooral helderder worden tot 1000 nits. Dat was nl een wat slechter punt van de oleds t.o.v. top lcd's. Wat wel jammer is dat als er grote vlakken zijn van lichte stukken dat de maximale  helderheid toch terug geschroefd word (word ook aangegeven op tweakers). Of er verbetering in de beeldverwerking komt (Lg schijnt hier ook wat minder te zijn dan bijv Samsung, judder etc), dat moet de toekomst uitwijzen.

Voor wie denkt dat iik onterecht op de nadelen van de vorige generatie wijs raad ik vooral aan om de volgende test eens te bekijken (wel in duits) https://www.youtube.com/watch?v=H69sscB4z2A  en (in eng) https://www.youtube.com/watch?v=-ogjW7NLD8w

htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

hully

#2086
dank voor je info. je hoeft je wat mij betreft niet in te dekken hoor, ik heb een E6V en zie echt wel dat het beeld wat donker is in HDR waarbij ik wel moet opmerken dat dit vooral geldt voor HDR films (uhd bluray's) en bijv. HDR content van netflix.

Want ik heb een aantal HDR10 demo's via deze site: http://demo-uhd3d.com/ en die zijn zeker niet te donker (bijv. LG Chess en Sony Camp en Samsung Wonder land, allemaal HDR 10 materiaal). Ik denk dat dit komt omdat het ideale content is (referentie materiaal) die echt het maximale uit je tv tovert. Als films/netflix hdr materiaal zo fel/bright zou zijn als die content dan zou ik echt happy zijn.


Raymen

Hehe toch nog een beetje geluk met dat oude scherm van ons

Like last year, all OLED TVs offer compatibility with HDR10 and Dolby Vision high dynamic-range content, and they will also support HLG (Hybrid Log Gamma) and Advanced HDR from Technicolor after a firmware update. A feature called Active HDR emulates dynamic metadata with HDR10 and HLG content; Dolby Vision uses dynamic metadata, which can result in a better overall HDR picture because each scene can have its own metadata rather than a single set of metadata for the entire program.

Dus toch met een update nog hlg and advance hdr te verkrijgen

Van het avsforum geplukt
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

road rebel

Waar lees je dat dat het geval is voor 2016-modellen?

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Raymen

En 1 van de sterke punten can de oled 2016 was toch wel 3d

Dit zit op geen 1 van de 2017 modellen

En dat is dan jammer ,zeker omdat er nog steeds 3d films uitkomen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

road rebel

Als dat geen goed nieuws is:
Quoteanother feature common to all the 2017 OLEDs is Dolby Atmos capability—specifically, they can pass an Atmos bitstream from internal apps and external devices connected to the TV's HDMI input via HDMI ARC (Audio Return Channel)

Maar wanneer ik de tekst lees dan versta ik dat het 2017 gamma -net zoals het 2016 gamma- HDR10 en Dolby Vision HDR zal ondersteunen. Door een update zullen ze tevens HLG en aHDR ondersteunen. Wat mij betreft slaat die update op de 2017 modellen; maar dat zal wel aan mijn gebrekkige kennis van het Engels zijn.

QuoteLike last year, all OLED TVs offer compatibility with HDR10 and Dolby Vision high dynamic-range content, and they will also support HLG (Hybrid Log Gamma) and Advanced HDR from Technicolor after a firmware update.

Raymen

Ik lees toch echt dat het voor de 2016 medellen is

Het and THEY will slaat volgens mij op de modellen van vorig jaar

Of ik heb het helemaal mis
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

road rebel

Laten we het hopen!

Dirkie

#2094
Wat mogen we verwachten:
Algemeen:
QuoteAmong the highlights of the new models is a 25% increase in brightness—LG claims they can reproduce up to 1000 nits in small areas of the image. Also, the new OLEDs cover 99% of the DCI/P3 color gamut, a slight increase over the 97% achieved by last year's models. And like all OLEDs, the new models achieve virtually perfect black levels thanks to the emissive nature of the technology. In fact, all will be certified as UHD Premium by the Ultra HD Alliance.
Specifiek:
QuoteB7, C7, E7, and G7—along with a new line designated W7.

The entry-level B7 will be available in 55″ and 65″ screen sizes with a "Blade Slim" design, while the C7 features a premium aluminum stand and bezel in the same screen sizes. The next step up is the E7 with LG's "Picture on Glass" design and a soundbar stand in screen sizes of 55″ and 65″.

LG's "Signature" designation now applies to two model lines, the G7 and W7, both of which will be available in 65″ and 77″ sizes. The G7 sports the Picture on Glass design and a foldable soundbar stand, while the new W7 (seen above) features a design called "Picture on Wall" with unique hardware that lets you mount it nearly flush to the wall—there's less than 4 mm from the wall to the front of the screen. In fact, it does not include a tabletop stand. As mentioned earlier, it also includes a Dolby Atmos-enabled soundbar that delivers 2.0.2 Atmos sound.

B7 : http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED65B7P-oled-4k-tv
C7: http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED55C7P-oled-4k-tv
E7: http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED65E7P-oled-4k-tv
G7: http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED65G7P-oled-4k-tv
w7: http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED77W7P-oled-4k-tv


whoknows

htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

dream1

Quote from: Raymen on January  5, 2017, 16:20:28
En 1 van de sterke punten can de oled 2016 was toch wel 3d

Dit zit op geen 1 van de 2017 modellen

En dat is dan jammer ,zeker omdat er nog steeds 3d films uitkomen

Dat is inderdaad jammer begrijp ook echt niet de keus waarom ze dat doen
Want LG staat bekend dat de tv's goed 3D kunnen weergeven.
Mag eigenlijk wel zeggen het beste........


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hully

levert meer nits op voor hdr


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

whoknows

#2098
Quote from: Raymen on January  5, 2017, 16:20:28
En 1 van de sterke punten can de oled 2016 was toch wel 3d

Dit zit op geen 1 van de 2017 modellen

En dat is dan jammer ,zeker omdat er nog steeds 3d films uitkomen

Yup dat is wel negatief, alleen doordat er geen 3d geïmplementeerd hoeft te worden zal de beeldkwaliteit er op vooruit gaan.
qoute van tweakers:
" Geen enkele LG-televisie van modeljaar 2017 zal nog 3d kunnen weergeven. Een reden voor deze keuze geeft LG niet op, maar wij hebben het vermoeden dat dit alles te maken heeft met het verhogen van de maximale helderheid ten behoeve van hdr. Het zou zelfs zo maar eens kunnen dat het verwijderen van de film met polarisatiefilters, die nodig is voor passieve 3d, bijna de gehele vijfentwintig procent verhoging van de helderheid mogelijk heeft gemaakt."

Daarnaast is het zo dat media vaak uitgegeven gaat worden in of, 3D meestal fullhd of een 4k HDR versie en niet beide tegelijkertijd (meerdere blurays dan nodig wellicht). De meeste mensen met een oled zullen dan de versie met hogere beeldkwaliteit kiezen en de 3d versie links laten liggen.

Tenslotte is het hele 3d gebeuren gewoon niet aangeslagen, Lg is niet de enige fabrikant die er min of meer vanaf stapt. Over het algemeen vind ik het goed dat men zich dit jaar zich op beeldkwaliteit-verbeterende technieken zoals HDR en beter kleurbereik, dan in mijn ogen wat minder interessante zaken zoals 3d,  nog hogere resoluties en al helemaal kromme schermen voor in de huiskamer( mijn mening)

Ben daarnaast wel een beetje benieuw wat Samsung ertegenover gaat zetten met hun nieuwe qled, heb een stukje propaganda in de vorm van de keynote bekeken en daar word meerdere keren aangehaald op welke gebieden oled (volgens hun) minder zou presteren.

htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Dirkie

Was er in 2016 geen model zonder 3D? Hoe presteert deze ?