Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

holco

Vreemd, hier juist zeer tevreden over de lichtopbrengst van de 65-950v, eigenlijk nergens ontevreden over ;)

Quote from: bigbro on December 29, 2016, 12:27:58
ben erg tevreden met het toestel op 2 punten na

1: lichtopbrengst
2: soms uitvallers van een halve seconde in het geluid via optische kabel

Met name die lichtopbrengst wordt volgend jaar verbeterd.

Normaal zit ik opbijna 5 meter aftstand op de bankvan het 65 inch scherm. Ben laatst wat dichterbij gaan zitten en toen werd het nog mooier. Misschien maar een extra stoeltje kopen. :colgate:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

bigbro

Quote from: holco on December 30, 2016, 00:37:39
Vreemd, hier juist zeer tevreden over de lichtopbrengst van de 65-950v, eigenlijk nergens ontevreden over ;)

Beste Holdco,

Waar het jij de volgende instellingen op staan:

Oledlampje
helderheid
contrast

Hoor graag van je.

holco

In het begin wel veel bezig geweest met de settings maar nu gewoon in standaard mode.

Quote from: bigbro on December 30, 2016, 07:12:26
Beste Holdco,

Waar het jij de volgende instellingen op staan:

Oledlampje
helderheid
contrast

Hoor graag van je.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Major_Ton

Quote from: bigbro on December 30, 2016, 07:12:26
Beste Holdco,

Waar het jij de volgende instellingen op staan:

Oledlampje
helderheid
contrast

Hoor graag van je.

Ik heb weliswaar een 65B6, maar ik heb;

OLED light - 100
Contrast - 85
Brightness - 49
Gamma - 2.2

The Grand Tour in HDR is een beetje een rare... De serie in zijn geheel is niet heel licht, maar met de juiste settings kom je een heel eind. Het probleem is dat de settings niet onthouden worden zodra je een nieuwe aflevering start of hervat. Dat is op dit moment nog een bug in de App.

Hoe dan ook, er is maar 1 HDR optie bij TGT. Dat maakt het makkelijk...

OLED light - 100
Contrast - 100
Brightness - 50
Gamma 2.2
Dynamic Contrast - Medium (ja echt, doe maar)
Color temp - Warm1
Colorspace - normal of extended. NIET wide.
Dan wijzig ik nog wat aan RGB High point, maar dat is per TV verschillend, dus daar ga ik je hier niet mee vervelen.

Hopelijk heb je er iets aan.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

hully

oled light op 100 is dat nodig? en drukt dat de levensduur?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hully

@rayman ik bedoelde 4e generatie oled


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bigbro

Quote from: hully on December 30, 2016, 10:38:51
oled light op 100 is dat nodig? en drukt dat de levensduur?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
precies de reden waarkm ik hem niet op 100 heb. Durf het niet aan. Bang voor achteruigang van helderheid na korte tijd. Misschien is het motzichtig van mij. Zal dat dynamisch contrast eens proberen. Had het gelijk uitgezet mAr misschien is het in dit geval toch een goed idee

Zwart

Quote from: bigbro on December 30, 2016, 12:21:08
precies de reden waarkm ik hem niet op 100 heb. Durf het niet aan. Bang voor achteruigang van helderheid na korte tijd. Misschien is het motzichtig van mij. Zal dat dynamisch contrast eens proberen. Had het gelijk uitgezet mAr misschien is het in dit geval toch een goed idee

Ik heb Oled light op 30 op de 65ef950v. Hoger is me veel te fel voor 's avonds. Uitgegaan van de instellingen hier https://www.avforums.com/review/lg-65ef950v-ef950-ef9500-ultra-hd-4k-oled-tv-review.12014 en in dat artikel staat ergens een filmpje waarin hij de instellingen stuk voor stuk doorloopt. En dan heb je gamma op 2.2, niet op 2.4 wat jij eerder aangaf te hebben. En dat scheelt nogal in donkerte.

hully

Quote from: bigbro on December 30, 2016, 12:21:08
precies de reden waarkm ik hem niet op 100 heb. Durf het niet aan. Bang voor achteruigang van helderheid na korte tijd. Misschien is het motzichtig van mij. Zal dat dynamisch contrast eens proberen. Had het gelijk uitgezet mAr misschien is het in dit geval toch een goed idee
en waarop is die on-durf gebaseerd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bigbro

Quote from: hully on December 30, 2016, 14:25:56
en waarop is die on-durf gebaseerd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoi,

Het is gebasseerd op de situatie dat wanneer je Oledlampje op 100 zet je continu 100% licht laat blazen op het scherm. Dat lijkt me niet gezond. Ja ik weet dat er onder het consumentmenu ook nog een fabrieksmenu zit dat wellicht niet op 100 staat maar als je Oledlampje op 100 zet maak je wel 100% gebruik van de instellingen van het fabrieksmenu. Misschien prima maar dat weet ik dus niet. Ik wil niet een tv waarover 2 jaar nog minder licht uitkomt dan nu.

hully

Quote from: bigbro on December 30, 2016, 19:14:22
Hoi,

Het is gebasseerd op de situatie dat wanneer je Oledlampje op 100 zet je continu 100% licht laat blazen op het scherm. Dat lijkt me niet gezond. Ja ik weet dat er onder het consumentmenu ook nog een fabrieksmenu zit dat wellicht niet op 100 staat maar als je Oledlampje op 100 zet maak je wel 100% gebruik van de instellingen van het fabrieksmenu. Misschien prima maar dat weet ik dus niet. Ik wil niet een tv waarover 2 jaar nog minder licht uitkomt dan nu.

hoi, heel herkenbaar maar heb er zo weinig verstand van...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bask04

De prijzen gaan lekker met de oleds.
Gisteren kwam er een kennis even kijken en luisteren
Bij de 65EF950V en was gelijk verkocht.
Vandaag een 55 c6 aangeschaft voor 1800.

Had ik beter even kunnen wachten met de 65.....


siepie

Dat zei ik toch een tijdje geleden, LG is flink aan het opschalen en de lcd jongens zitten ook niet stil. Tis maar geld, je hebt toch een super scherm.

Roksan

Quote from: bask04 on December 30, 2016, 23:32:21
Vandaag een 55 c6 aangeschaft voor 1800.
Had ik beter even kunnen wachten met de 65.....

Mooie prijs zeg. Waar was dat?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Major_Ton

Quote from: bigbro on December 30, 2016, 19:14:22
Hoi,

Het is gebasseerd op de situatie dat wanneer je Oledlampje op 100 zet je continu 100% licht laat blazen op het scherm. Dat lijkt me niet gezond. Ja ik weet dat er onder het consumentmenu ook nog een fabrieksmenu zit dat wellicht niet op 100 staat maar als je Oledlampje op 100 zet maak je wel 100% gebruik van de instellingen van het fabrieksmenu. Misschien prima maar dat weet ik dus niet. Ik wil niet een tv waarover 2 jaar nog minder licht uitkomt dan nu.

100% licht blazen slaat natuurlijk nergens op. Dat is alleen zo wanneer een pixel wit moet zijn en dat gebeurt dus niet de hele tijd. Overigens had ik in mijn post nog even aan moeten geven dat de stand van OLED Light persoonlijk is en afhankelijk is van de omgeving. Tevens scheelt het nogal of je voor ISF Expert Bright/Dark of bijvoorbeeld de Standaard beeldmodus kiest.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

bigbro

Quote from: Major_Ton on December 31, 2016, 13:38:27
100% licht blazen slaat natuurlijk nergens op. Dat is alleen zo wanneer een pixel wit moet zijn en dat gebeurt dus niet de hele tijd. Overigens had ik in mijn post nog even aan moeten geven dat de stand van OLED Light persoonlijk is en afhankelijk is van de omgeving. Tevens scheelt het nogal of je voor ISF Expert Bright/Dark of bijvoorbeeld de Standaard beeldmodus kiest.

Dank. Heb veel geexperimenteerd met die ISF expert standen maar ben toch teruggegaan naar de standaardbeelmodus. Heb een calibratie overwogen maar ik heb ooit een plasma laten calibreren en  dat resultaat viel me nogal tegen. Ben toen opnieuw zelf gaan instellen. Ieders ogen zijn oog verschillend. Zeker waar het gaat om hoe scherp je kijkt.

adwo

Ik heb vorige week een 65B6 gekocht bij Smits in Arnhem voor €3100. De prijs van €3000 was niet meer mogelijk kreeg ik te horen over de telefoon...
Marantz SR-12 S1, Marantz DV-12S2, Energy Veritas V2.2i main, Energy Veritas V2.1i rear, JM Lab Electra CC-900 center, Sunfire True subwoofer MK II, Minipods

Cobraatje

Voor wie vlakbij Duitsland woont:
Saturn heeft 2 en 3 januari een aktie waarbij de BTW de korting is. B.v. de 65B6 komt dan onder €2900,- uit.

whoknows

#2068
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

A3-D

#2069
Quote from: whoknows on January  2, 2017, 15:52:08
2017 oled helderder

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1482983106
Was al genoemd in post #2038


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

kroetie1

Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

fasteddie

Hoezo oled?

Sharp:

De 8K Ultra HD-Televisie kost 120.000 euro
Sharp heeft als eerste fabrikant een 8K Ultra HD-televisie op de markt gebracht. Er hangt echter een fors prijskaartje aan. De koper moet maar liefst 120.000 euro voor de televisie betalen. De eerste 8K Ultra HD-televisie is voor de zakelijke markt bestemd. Sharp heeft niet bekendgemaakt of – en zo ja wanneer – men een 8K Ultra HD-televisie op de consumentenmarkt gaat introduceren. Met 8K Ultra HD krijgt men vier keer zoveel pixels als de huidige 4K Ultra HD-televisie. Er is echter één probleem. Er is vrijwel nog geen 8K-content. De door Sharp op de markt gebrachte televisie heeft een beelddiagonaal van 85 inch en de bij 8K behorende beeldresolutie van 7640 x 4320 pixels. Omdat de huidige HDMI-standaarden de beeldoverdracht van 8K niet ondersteunen, heeft Sharp een manier bedacht waarbij met maar liefst vier HDMI-kabels via een speciaal kastje de overdracht van het beeld naar de televisie plaatsvindt.

bigbro

heeft iemand de gamma instelling in expert 1 weleens op 1.9 uitgeprobeerd? Ik krijg een stuk helderder beeld maar heb de indruk dat het kleurenspectrum minder is. Hoor graag van jullie

hully

#2073
help we worden aangevallen..

http://nu.nl/gadgetbeurs-ces/4374046/samsung-opent-met-nieuwe-qled-tvs-aanval-oled-van-lg.html


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Daar kon je op wachten natuurlijk
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld