Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

bigbro

Quote from: siepie on December 13, 2016, 14:44:05
uitgebalanceerde "review" over OLED, wel of niet (nu al). Ik was ook al van plan om nog even te wachten:

http://arstechnica.com/gadgets/2016/12/oled-explained-incredible-tech-but-what-about-cost-and-content/

Of dat ook echt gaat lukken met de fors dalende prijzen weet ik niet! voor de "ja maar dan kan je altijd wel wachten" crowd. Nee. Dat is mijns inziens niet waar. Ik heb ook relatief lang gewacht op Plasma toen ik mijn SONY Wega CRT nog had en ik zit nu nog steeds op een Plasma die jarenlang helemaal niet voorbij is gestreeft op de aspecten die ik belangrijk vind.

Dank. Leuk verhaal.

kroetie

LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

A3-D

Quote from: kroetie on December 14, 2016, 11:01:14
Jaja niewe firmware op de site voor hdr game mode .

http://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware?keyword=&superCateId=CT20182004&categoryId=CT20182005&subCateId=CT30001425&modelNum=OLED65E6V
En tevens een changelog van de firmware! Gaan ze het bij LG dan eindelijk leren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hully

Quote from: kroetie on December 14, 2016, 11:01:14
Jaja niewe firmware op de site voor hdr game mode .

http://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware?keyword=&superCateId=CT20182004&categoryId=CT20182005&subCateId=CT30001425&modelNum=OLED65E6V

vanochtend geprobeerd maar hij wordt niet automatisch via tv gedaan (vooralsnog), nu dan maar met USB?

bask04

Wanneer komt die voor de 950V serie ?

kroetie

Quote from: hully on December 14, 2016, 11:56:27
vanochtend geprobeerd maar hij wordt niet automatisch via tv gedaan (vooralsnog), nu dan maar met USB?

yep , kan  gewoon met usb.
Hdr game mode word getoond zodra hij hdr ontvangt.
Je kan dan kiezen uit verschillende modes. De bestaande modes en nu ook een gamemode.
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

Carlos

Ik heb met mijn 65EF960V last van het schijnbaar bekende probleem vertical banding. Ik heb 'm in mei gekocht bij Smits en hoewel het me in het begin al opviel heb ik het even aangekeken (letterlijk) in de hoop dat ik me er niet aan zou storen of dat het wellicht weg zou trekken. Ik heb recent een call aangemaakt bij LG waarbij ze me verzochten om foto's, kreeg deze week een mailtje dat dit een bekend probleem is bij LED televisies en wordt veroorzaakt door de LED strips achter het scherm. Op basis van de foto's valt het ruim binnen de marges van LG en ik zou het met de settings voor backlight/local dimming of eventueel de sport modus flink kunnen verminderen.

Verbaast me toch wel want OLED maakt geen gebruik van backlight (want het zijn diodes die zelf licht geven), LED strips en/of local dimming. Voor backlight en local dimming zijn dan ook geen settings op mijn TV aanwezig. Ik heb dit voorgelegd aan Smits en zij geven aan dat dit ook voor OLED geldt en dat de door LG voorgestelde settings wel degelijk helpen ?!  Huh?!  :notify:
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

Erik

Dacht ook altijd dat OLED 1 groot vlak was, klinkt een beetje alsof ze van hun probleem jouw probleem proberen te maken. Is het echt wel een OLED tv?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

#1983
Quote from: Carlos on December 14, 2016, 13:25:37
Ik heb recent een call aangemaakt bij LG waarbij ze me verzochten om foto's, kreeg deze week een mailtje dat dit een bekend probleem is bij LED televisies en wordt veroorzaakt door de LED strips achter het scherm. Op basis van de foto's valt het ruim binnen de marges van LG en ik zou het met de settings voor backlight/local dimming of eventueel de sport modus flink kunnen verminderen.
Verbaast me toch wel want OLED maakt geen gebruik van backlight (want het zijn diodes die zelf licht geven), LED strips en/of local dimming. Voor backlight en local dimming zijn dan ook geen settings op mijn TV aanwezig. Ik heb dit voorgelegd aan Smits en zij geven aan dat dit ook voor OLED geldt en dat de door LG voorgestelde settings wel degelijk helpen ?!  Huh?!  :notify:
Inderdaad wat een onzin, er zit als het goed is geen backlight bij een echte amoled display.
Ik zou LG nog eens terug bellen en tweedelijns technisch support vragen.
Aan de hand van je fotos lijkt het er bijna op dat je een lcd tv hebt, misschien dat deze fotos ze op het verkeerde been hebben gezet.
Ik zou eerst zelf nog eens dubbel checken: wat is het exacte typenr dat achterop staat vermeld ?


A3-D

#1984

Update in volle gang, ben benieuwd!

Edit: het werkt!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Carlos

Staat toch echt 65EF950V op de bon en de behuizing. Zal m eens open schroeven en kijken of er echt amoled in zit :P

Quote from: Erik on December 14, 2016, 13:46:08
Dacht ook altijd dat OLED 1 groot vlak was, klinkt een beetje alsof ze van hun probleem jouw probleem proberen te maken. Is het echt wel een OLED tv?

Quote from: Kjelt on December 14, 2016, 14:48:14
Inderdaad wat een onzin, er zit als het goed is geen backlight bij een echte amoled display.
Ik zou LG nog eens terug bellen en tweedelijns technisch support vragen.
Aan de hand van je fotos lijkt het er bijna op dat je een lcd tv hebt, misschien dat deze fotos ze op het verkeerde been hebben gezet.
Ik zou eerst zelf nog eens dubbel checken: wat is het exacte typenr dat achterop staat vermeld ?
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

Kjelt

Die kleurzweem is van het fototoestel?
Ik lees alleen dat evt. banding kan optreden bij zeer helder beeld omdat de stroom distributie dan tekort schiet, de oleds verbruiken zoveel stroom dat de interne bedrading de bottleneck vormt en voor helderheidsverschillen kan zorgen.
Een oplossing is dan de max. helderheid terug te schroeven zodat dit bij een geheel wit beeld niet of nauwelijks meer zichtbaar is.

Symtom

#1987
Quote from: A3-D on December 14, 2016, 15:41:53

Update in volle gang, ben benieuwd!

Edit: het werkt!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Wel verdorie. Geen update gevonden zegt die.
Heb ik weer  ;D
Laat hem maar even aan staan.
Misschien helpt dat .....  :angel:
En anders maar via USB stick.
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

A3-D

Quote from: Symtom on December 14, 2016, 16:00:24

Wel verdorie. Geen update gevonden zegt die.
Heb ik weer  ;D
Laat hem maar even aan staan.
Misschien helpt dat .....  :angel:
En anders maar via USB stick.
Ik heb de update ook gedaan via USB hoor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Symtom

B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

bigbro

Amazon Prime is vandaag geintroduceerd in Nederland. Iemand enig idee hoe ik die app op de tv krijg?

Symtom

Quote from: bigbro on December 14, 2016, 17:16:31
Amazon Prime is vandaag geintroduceerd in Nederland. Iemand enig idee hoe ik die app op de tv krijg?

Gewoon naar de Apps gaan en installeren.
Staat er tussen ( apps en meer kiezen dan op nieuwste )
Ik heb hem voor de Grand Tour.  ;D
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

bigbro

Quote from: Symtom on December 14, 2016, 17:44:03
Gewoon naar de Apps gaan en installeren.
Staat er tussen ( apps en meer kiezen dan op nieuwste )
Ik heb hem voor de Grand Tour.  ;D

Thanks. Daar zat ik op te wachten. Inderdaad ' the Grand Tour' . Schijnt in UHD opgenomen met heel speciale camera's. Zal aan mij liggen maar ik snap niet dat je daar dan naar gaat kijken op je telefoon.....

Raymen

Heb hem er nu ook tussen staan ,maar je moet wel eerst betalen voor je de 7 day trail kan doen
En ik heb geen creditcaard ,en ik vindt het te duur zoo
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

hully

Quote from: A3-D on December 14, 2016, 16:46:54
Ik heb de update ook gedaan via USB hoor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hoe werkt dat? ik heb de update in de root van mijn usb stick maar hoe installeer ik die op de tv?

A3-D

Quote from: hully on December 14, 2016, 18:18:09
hoe werkt dat? ik heb de update in de root van mijn usb stick maar hoe installeer ik die op de tv?
Folder aanmaken op je USB stick genaamd: LG_DTV

De zip file uitpakken in die folder en dan de USB in de televisie plaatsen. Je krijgt dan vanzelf de melding dat je kan installeren.

bigbro

Quote from: Raymen on December 14, 2016, 17:53:06
Heb hem er nu ook tussen staan ,maar je moet wel eerst betalen voor je de 7 day trail kan doen
En ik heb geen creditcaard ,en ik vindt het te duur zoo

Meer mensen klagen dat alleen een creditcard gebruikt kan worden(Totaaltv.nl). Ik vermoed dat ze daar niet bij stil hebben gestaan bij Amazon. In de VS is de creditcard wat bij ons de debetcard is.

Ik denk dat ik hem vanavond of morgen ga installeren. Zit al maanden te wachten op de ' Grand Tour' . Wellicht staan er nog meer interessante dingen op.

hully

#1997
Quote from: A3-D on December 14, 2016, 18:27:01
Folder aanmaken op je USB stick genaamd: LG_DTV

De zip file uitpakken in die folder en dan de USB in de televisie plaatsen. Je krijgt dan vanzelf de melding dat je kan installeren.
thx!
gelukt en idd erg merkbaar!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Symtom


Ik heb ook 7 dagen proef, eens kijken of het wat is.
Grand Tour is geweldig !!

B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

kroetie1

En hoe is het gesteld met de ondertitels?
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6