Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Symtom

04.30.65.

Ik heb automatisch downloaden uit staan.
Maar krijg wel de melding als er een update is.
Kan dan zelf kiezen wel of niet te downloaden.
( gezien niet iedere update altijd beter is dan de vorige )

B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

hully

#1926
Quote from: Symtom on December  8, 2016, 12:42:01
04.30.65.

Ik heb automatisch downloaden uit staan.
Maar krijg wel de melding als er een update is.
Kan dan zelf kiezen wel of niet te downloaden.
( gezien niet iedere update altijd beter is dan de vorige )

die heb ik ook, maar ik krijg geen game hdr modes (alleen de 3 die er al waren...)
enig idee hoe te activeren?

en ik kan de amerikaanse firmware downloaden voor de OLED55E6P, kan die op mijn 55E6V ?
lijkt dezelfde tv

hully

UPDATE: heb wat onderzoek gedaan, maar de firmware waar hierboven over gesproken wordt is van 11-11-2016 en die bevat geen game hdr modus.

de amerikaanse update is van 30-11-2016 en die heeft die update wel. ik heb hem gedownload maar durf hem niet in mijn EU versie te stoppen.

A3-D

Quote from: Symtom on December  8, 2016, 11:35:41
Update is van gisteren avond.
In de release notes heeft het ook betrekking op de C en de E serie en niet de B serie.
Maar ik kan 100% bevestigen dat HDR in spel mode nu werkt !! ( getest op Ps4 pro en Xbox one S.

De update 04.30.65 was al eventjes uit en is niet de update waarnaar verwezen wordt. Verder ben ik erg benieuwd hoe je hebt getest dat het 100% werkt? Ik heb op de PS4 namelijk ook alle instellingen staan zoals beschreven (zie http://www.psx-sense.nl/250401/handleiding-hoe-zet-hdr-aan-op-ps4-en-tv/) en op mijn 55E6 heb ik de optie Ultra HD Deep Color op alle 4 de ingangen ingeschakeld staan.

hully

Quote from: A3-D on December  8, 2016, 14:37:05
De update 04.30.65 was al eventjes uit en is niet de update waarnaar verwezen wordt. Verder ben ik erg benieuwd hoe je hebt getest dat het 100% werkt? Ik heb op de PS4 namelijk ook alle instellingen staan zoals beschreven (zie http://www.psx-sense.nl/250401/handleiding-hoe-zet-hdr-aan-op-ps4-en-tv/) en op mijn 55E6 heb ik de optie Ultra HD Deep Color op alle 4 de ingangen ingeschakeld staan.

ik ook.

misschien heeft hij een amerikaans model maar die firmware van 30-11-16 eindigt op .18 geloof ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Symtom

#1930
Hey mannen.

Nee ik heb geen Amerikaanse versie ?! Hoe kom je daar überhaupt aan ? Hoe zit je dan met je garantie hier in de EU?
Ik meen deze firmware 04.30.65 al eens eerder te hebben gezien.
En toen niet geïnstalleerd, gister avond kwam deze naar boven al nieuwe firmware.
Want als ik eerder koos voor automatisch zoeken vond hij niets....

@AD-3 je hebt gelijk, ik had de beeldinstellingen op spel staan. Toen Infamous gestart.
Maar hij springt idd op een van de 3 HDR instellingen.
Dat had ik nog niet gezien  :blush:
( hoe wel ik met HDR spellen geen negatieve inputlag ondervind. )

Mijn leverancier zei dat er deze maand een update mbt HDR zou komen vanuit LG.
Ging er daarom vanuit dat het dese was.
Op Reddit hebben ze het wel over een aanpassing voor de Ps4 pro.
Maar dat staat weer los van het HDR/ spel modus verhaal.

B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

hully

#1931
Quote from: Symtom on December  8, 2016, 15:09:42
Hey mannen.

Nee ik heb geen Amerikaanse versie ?! Hoe kom je daar überhaupt aan ? Hoe zit je dan met je garantie hier in de EU?
Ik meen deze firmware 04.30.65 al eens eerder te hebben gezien.
En toen niet geïnstalleerd, gister avond kwam deze naar boven al nieuwe firmware.
Want als ik eerder koos voor automatisch zoeken vond hij niets....

@AD-3 je hebt gelijk, ik had de beeldinstellingen op spel staan. Toen Infamous gestart.
Maar hij springt idd op een van de 3 HDR instellingen.
Dat had ik nog niet gezien  :blush:
( hoe wel ik met HDR spellen geen negatieve inputlag ondervind. )

Mijn leverancier zei dat er deze maand een update mbt HDR zou komen vanuit LG.
Ging er daarom vanuit dat het dese was.
Op Reddit hebben ze het wel over een aanpassing voor de Ps4 pro.
Maar dat staat weer los van het HDR/ spel modus verhaal.

precies: de firmware uit amerika is hier gewoon nog niet uit.

btw: net de PES17 1.04 4k patch gedwonload voor de ps4 pro (native 4k resolutie maar non hdr) en ik moet zeggen dat ziet er op onze oled toch wel f***** mooi uit hoor...

Symtom

Ja idd, helaas heb ik die niet, maar sowieso ziet alles er top uit.
B.v. Doom en Titanfall zien er ook echt top uit op dit scherm.
Ben zeer benieuwd naar een aantal games die begin volgend jaar uit komen.

B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

hully

doom is vanwege het donkere maar ook vanwege zijn felle kleuren geweldig op dit scherm idd he?!

siepie

BF1 is op de PS4 pro ook heel erg mooi, en dan op een 65" LG :pompom:

hully

ja die is ook erg gaaf, maar daar begin ik na Doom an. Ook Final Fantasy ziet er op onze oled amazing uit... HDR

Pieter-Jan

Zijn er (65)E6V eigenaars die de interne Netflix app werkend hebben met ARC.

Ik zou ARC graag werkend krijgen in combinatie met mijn OPPO BDP-105, maar tot zover geen succes :(

Tnx!
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Raymen

Nope

Is me niet gelukt
Gebruik gewoon optical uit op de tv
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld


Symtom

Berichtje van LG :


LG has released an HDR Game Mode with reduced Input Lag

LG has officially released a bew HDR Game Mode with reduced Input Lag for 2016 E6 and C6 OLEDs. They have yet to release an update for the G6 or B6 OLEDs. So far this appears to be available in the US only, with other regions in the coming weeks. For the E6/C6, the latest input lag results appear to be around ~35ms, which is quite an improvement from the 65ms prior to this update. SW File...
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

hully

#1940
https://www.change.org/p/lg-electronics-hdr-game-mode-for-lg-oled-tvs/u/18738281?utm_medium=email&utm_source=notification&utm_campaign=petition_update

hier is de firmware met hdr gaming port maar het komt van de US website voor de 55E6P.. kan ie in mijn 55E6V  (nml volgens mij dezelfde tv)

of heb je dan een US tv en werkt bijv je netflix niet meer enz

kroetie1

Quote from: hully on December 10, 2016, 09:52:05
https://www.change.org/p/lg-electronics-hdr-game-mode-for-lg-oled-tvs/u/18738281?utm_medium=email&utm_source=notification&utm_campaign=petition_update

hier is de firmware met hdr gaming port maar het komt van de US website voor de 55E6P.. kan ie in mijn 55E6V  (nml volgens mij dezelfde tv)

of heb je dan een US tv en werkt bijv je netflix niet meer enz

Probeer het zou ik zeggen . Als de firmware niet klopt bij het model dan accepteerd de tv het toch niet.
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

hully

Quote from: kroetie1 on December 10, 2016, 09:59:57
Probeer het zou ik zeggen . Als de firmware niet klopt bij het model dan accepteerd de tv het toch niet.
ok!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hully

Quote from: kroetie1 on December 10, 2016, 09:59:57
Probeer het zou ik zeggen . Als de firmware niet klopt bij het model dan accepteerd de tv het toch niet.

nou gedaan... accepteert m idd niet. kwestie van geduld nu.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bigbro

Beste Raymen,

Heb je bij je nieuwe toestel het Oledlampje weer op 100. Blijf mijn beeld erg donker vinden.

Contrast op 87
Oleldlampje op 90
helderheid op 53. Hoger heeft heel nadelige consequenties. Het beeld wordt dan als een lcd.

Hoor graag van je.

Symtom

Als een lcd ??!

Ik heb oled lampje 90, contrast 84 en helderheid 50.
Alles behalve lcd en voldoende helderheid.

Kijk eens naar de gamma optie en kleur temperatuur ik de omdat daar je probleem zit.

Ik heb deze op 2.4 en gemiddeld staan.

B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

Raymen

welke standen kijken jullie

voor overdag isf bright met
oledlight op 80
contrast 85
helderheid 54
gamma 2.2

op isf dark
oledlight 50
contrast  80
helderheid 54
gamma 2.4

ik heb alleenj oled light op 100 bij hdr standen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

hoi,

@Symtom

met ' lcd'  bedoel ik dat bij een hogere helderheidstand, boven 53,  er een soort waas overheenkomt. Weliswaar is de helderheid dan hoger maar de zwartwaarde neemt enorm af.

@Raymen,

heb de instellingen aangepast. Met name bij Netflix vind ik het beeld donker. Zo zouden scenes die in de volle zon spelen echt fors licht moeten zijn. Dan zijn ze bij mij niet. Misschien is het karakter van Netflix dat alles donkerder is. Ook een film als bijvoorbeeld de fast and the furious is niet bepaald licht.

Ik zie een paar verklaringen

1: tv is niet goed.
2: ik moet wennen aan het Oled beeld
3: Netflix is van nature donkerder.....

Dank voor jullie reacties.

Raymen

#1948
Hoi bro

Noem eens een paar voorbeelden
Dan zal ik ze hier eens bekijken

Maak anders eens wat foto's en de tijd en naam erbij
Dan zal ik daarna hetzelfde doen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

marco polo. Nou begreep ik van een verhaal met de regisseur dat daarbij ook alleen natuurlijk licht is gebruikt. Maar met name bij landschappen denk ik echter elke keer ik mis helderheid.

Nu kijk ik ' the 100'  Daar vind ik hetzelfde. Overdag in het bos zou het echt helderder moeten zijn.