Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

siepie

is er bij HDR ook altijd een groter kleurbereik?

HDR is high dynamic range, een "groot" (groter iig) dynamisch bereik. Onze ogen kunnen veel verschil in lichtintensiteit aan, dus binnen in een donkere kerk zien we wat terwijl we tegelijkertijd ook buiten nog wat kunnen zien tegen het felle licht in wat door een raam naar binnen valt. Camera's kunnen dit veeeeeel slechter (je ziet dan door het kerkraam een uitgebeten wit gat (of als je door het raam wat zier een pikzwarte kerk) en weergave apperatuur nog weer slechter. Bij de fotografie maak je dan meerdere foto's met een verschillende belichting (zodat je en wat in de kerk kan zien en wat buiten in de zon) en combineer je dat software matig weer tot één beeld, dit heet ook HDR fotografie trouwens. Zo kun je in de buurt komen van wat het oog kan zien, of zelfs wat artistiek vrijheid nemen.

Maar staat HDR niet gewoon voor een hoger dynamisch bereik binnen een beeld. Is dit ook gekoppeld aan een grotere diversiteit een kleurtinten weer kunnen geven?

Kjelt

Quote from: siepie on November 22, 2016, 13:49:03
is er bij HDR ook altijd een groter kleurbereik?
Wat theorie het bronmateriaal betreft wel, het is van 8bit naar 10 bit dus kun je ipv 16,8 miljoen kleuren nu meer dan een miljard kleuren weergeven THEORETISCH.

Wat het eind resultaat betreft hangt dit natuurlijk af van je weergever als deze niet in staat is om al deze kleuren weer te geven dan heb je daar je beperking en die heb je want er is nog geen enkele weergever (dat ik weet) die in staat is de rec2020 colorspace volledig weer tegeven.

Wat contrast, helderheid en zwartwaardes betreft idem dito. Dan kun je wel RGB 0,0,0 oftewel volledig zwart uit sturen maar als je led backlight of projectorstrooilicht doorschijnt heb je natuurlijk geen 0,0,0 weergave. Ook als je RGB 1024,1024,1024 (volledig wit) uit stuurt en je weergever kan geen 1000 nits weergeven zal dit dus ook niet helemaal kloppen.

Op dit moment zitten de beperkingen dus in de weergever, het bronmateriaal kan theoretisch de volle 3x10bits hebben.


road rebel

Niet te vergeten dat de HDR specs variëren naargelang type weergever (moest een oled niet 600nits hebben om reeds la HDR bestempeld te worden), itt lcd die 1000nits moest hebben. Of haal ik meerdere zaken door elkaar?

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

siepie

Dat is toch best een snelle reactie? Of ben ik nu te lankmoedig.

Bedantk Kjelt, ik zie dat ik nog wat achtergrond informatie leeswerk te doen heb!

hully

#1855
Quote from: Raymen on November 22, 2016, 16:46:04
Eindelijk

http://www.psx-sense.nl/257921/lg-gaat-een-patch-uitbrengen-die-lag-moet-oplossen-voor-hdr-gaming-op-haar-oled-en-lcd-tvs/

yes!
al blijf ik volhouden dat ik het in de 3 hdr games die ik op mijn ps4 pro speel (last of us, ratched and clank en uncharted 4 niet (veel) van merk. is het te meten zelf?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bask04

Weet iemand hoe ik precies een tv opname kan doen op usb stick.
Ik heb FAT 32 geformateerd maar het werkt maar niet.


bigbro

Quote from: bask04 on November 24, 2016, 18:30:02
Weet iemand hoe ik precies een tv opname kan doen op usb stick.
Ik heb FAT 32 geformateerd maar het werkt maar niet.

Zou ik ook graag willen weten. ;)

Kan iemand vertellen wat de refreshrate is van de 65ef950v. Ik lees veel verhalen. LG zegt dat het 120hz is maar dat lijkt me erg weinig. Ik lees ook reviews die spreken over 1300hz. Graag hoor ik van jullie.


A3-D

Quote from: bask04 on November 24, 2016, 18:30:02
Weet iemand hoe ik precies een tv opname kan doen op usb stick.
Ik heb FAT 32 geformateerd maar het werkt maar niet.
Je kunt de USB formatteren op de tv zelf, dat ook al geprobeerd? Lukt het wel om een tv programma te pauzeren? Hoe komt je tv signaal binnen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kjelt

Ik denk dat je beter een externe ssd met usb kunt proberen of een hele goede/snelle usb stick.

LuPo

De 55B6V is nu 1999 met Black Friday bij o.a. Apollo en Hificorner. Best een mooie prijs voor deze mooie OLED tv. Tempting.. :P

Prijzen zijn al wel omhoog gegaan op de site. Maar mailen kan geen kwaad lijkt me. Vanochtend stond de prijs van 1999 erop.

bask04

Quote from: A3-D on November 24, 2016, 20:21:24
Je kunt de USB formatteren op de tv zelf, dat ook al geprobeerd? Lukt het wel om een tv programma te pauzeren? Hoe komt je tv signaal binnen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoe doe ik dat precise de usb stick formateren met de tv.
Tv signal komt binnen met coax kabel in de tv en kijk
met een cvb module en kaart van Caiway

hully

#1862
het door mij doorgaans zo gewaardeerde gamekings (als het om games gaat) doet hier een review over de E6V... zelden zo'n slechte review gezien en wat een hoop onzin en onjuistheden... (ondanks dat ze m prachtig vinden)

http://www.gamekings.tv/videos/gearkings-over-de-lg-oled65e6v/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Ja even gekeken
Maar ze praten over het soap op effect of het
Standaard aan staat bij uhd , maar ik heb daar helemaal geen last can want tru motion staat bij mij gewoon uit
En 2160p ziet er gewoon netjes vloeiend uit
Soms een kleine stotter
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

nononsense

Heb mij het weekend met Black Friday een B6V gekocht, moet zeggen.  Ze hebben sinds plasma toch nog grote stappen gezet in beeld kwaliteit. Zelfs zwart waarden zijn nog beter.

hully

Quote from: nononsense on November 27, 2016, 20:11:24
Heb mij het weekend met Black Friday een B6V gekocht, moet zeggen.  Ze hebben sinds plasma toch nog grote stappen gezet in beeld kwaliteit. Zelfs zwart waarden zijn nog beter.
gefeliciteerd! gaaf ding he?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

siepie

Quote from: hully on November 27, 2016, 18:55:45
het door mij doorgaans zo gewaardeerde gamekings (als het om games gaat) doet hier een review over de E6V... zelden zo'n slechte review gezien en wat een hoop onzin en onjuistheden... (ondanks dat ze m prachtig vinden)

http://www.gamekings.tv/videos/gearkings-over-de-lg-oled65e6v/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Die gasten zijn zo blij met zichzelf, denken er zo makkelijk over. ze zouden er goed aan doen om eens goed mate denken wat kwaliteit ook alweer inhield.

hully

Quote from: siepie on November 27, 2016, 23:21:01
Die gasten zijn zo blij met zichzelf, denken er zo makkelijk over. ze zouden er goed aan doen om eens goed mate denken wat kwaliteit ook alweer inhield.
nou deze is niet best he? anderzijds ze zijn altijd erg goed thuis in de gamewereld en alles erom heen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

siepie

Ja, zeker, ik vond de Power Unlimited echt een geniaal blad. Was lid vanaf het begin. Dat was nou disruptive voordat die term bestond. Maar het is een beetje een trucje geworden soms. Af en toe echt blasé nu.

Toch heb ik er nog wel sympathie voor, zeker als Boris echt geen auto heeft (wtf!?) dan is het geen vetpot (maar dat zal nog wel meevallen).

Voor onder de 2 mille heb je de 55b6 en kom je heel dicht bij de 65e6 aar dat geven ze zelf ook al aan in de laatste zin.

wiboe36

#1869
Knappe aanbieding bij 1dayfly vandaag, de 55E voor 2799,- en de 65E voor 4299,-
En ik maar wachten op mijn 65B. :(

hully

#1870
Quote from: siepie on November 27, 2016, 23:49:12
Ja, zeker, ik vond de Power Unlimited echt een geniaal blad. Was lid vanaf het begin. Dat was nou disruptive voordat die term bestond. Maar het is een beetje een trucje geworden soms. Af en toe echt blasé nu.

Toch heb ik er nog wel sympathie voor, zeker als Boris echt geen auto heeft (wtf!?) dan is het geen vetpot (maar dat zal nog wel meevallen).

Voor onder de 2 mille heb je de 55b6 en kom je heel dicht bij de 65e6 aar dat geven ze zelf ook al aan in de laatste zin.
ja idd dat geen auto is wel dingentje he? niet dat een auto inportant is, maar ik snap je helemaal, t raakte mij ook hoor ff


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Hallo,

iemand mischien een idee wat dit kan zijn
deed de tv aan en ineens rechtsonder in de hoek (lijken wel inkt vlekken) dit in mij scherm
er is al voor gebeld, en morgen krijg ik een telefoontje terug


maar dit is nieuw voor me
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

siepie

Oei, dat is wel vrouwelijk geslachtsdeel, lijm? Zijn de pixels nog heel daar?scherm van binnen geknapt?

Dat wordt een nieuw scherm.

Raymen

Geen idee. Kan dat zo niet zien

Er wordt morgen gebeld van CE repair
Even afwachten wat dat brengt
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

H&C Hifi

Quote from: wiboe36 on November 28, 2016, 17:09:55
Knappe aanbieding bij 1dayfly vandaag, de 55E voor 2799,- en de 65E voor 4299,-
En ik maar wachten op mijn 65B. :(

Hey Wibo,

Die prijzen zijn wel mogelijk hoor.. alleen op de E zit een nog langere levertijd  :blink:
De 65B6 moet deze week binnenkomen is gemeld.