Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Raymen

#1825
Ja heb met een geleende x box one s ook 3 uurtjes zitten gamen
Met een echte gamer , of ik heb geen idee wat LAG is
Of ik zie het niet ,want wij beide hadden nergens last van
Zowel 2k 4k en hdr
Heb hem ook in de game mode grhad ik weet niet wat er dan te zien moet zijn of wat je moet merken
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Kjelt

#1826
Quote from: Raymen on November 15, 2016, 10:35:24
Heb hem ook in de game mode grhad ik weet niet wat er dan te zien moet zijn of wat je moet merken
Dat je bij fps al twee keer neergeschoten wordt voor je in de gaten hebt dat er uberhaupt iemand inmiddels achter je stond  :D
just kidding  :tounge:

Symtom

@Hully goed te horen !!

Misschien maken sommige er een storm in een glas water van.

Bericht van de winkel waar ik mijn E6V hebt gekocht:

we hebben gisteren van onze vertegenwoordiger te horen gekregen, dat waarschijnlijk half december een software update komt voor de Oled tv.

Zodra we meer weten, laten we dit natuurlijk weten.
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

Symtom

@Raymen.

Als het goed is zie je optisch wel wat verschil in game modus.
Althans bij mij oogt het iets minder scherp etc.
Response is wat sneller, maar om nou te zeggen WoW nee dat niet  ;D
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

hully

Quote from: Symtom on November 15, 2016, 11:06:10
@Hully goed te horen !!

Misschien maken sommige er een storm in een glas water van.

Bericht van de winkel waar ik mijn E6V hebt gekocht:

we hebben gisteren van onze vertegenwoordiger te horen gekregen, dat waarschijnlijk half december een software update komt voor de Oled tv.

Zodra we meer weten, laten we dit natuurlijk weten.

een update specifiek voor hdr gaming?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Symtom

Input lag update inderdaad.
Ga er vanuit icm HDR maar zodra er meer over bekend was zouden ze het me doorsturen.
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

hully

Quote from: Symtom on November 15, 2016, 12:54:08
Input lag update inderdaad.
Ga er vanuit icm HDR maar zodra er meer over bekend was zouden ze het me doorsturen.
we volgen je


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Hmmm dat zou snel zijn
Petitie is net 2 weken geleden gestart

Zou LG zo goed luisteren
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

road rebel

Wat voor mij een belangrijkere spec zou zijn: kan deze tv DD+ uitsturen over de ARC/(HDMI). Daar lees je bitter weinig over terwijl de meesten hier een stuk meer investeren in geluid dan in beeld.



Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

bigbro

Quote from: road rebel on November 17, 2016, 09:53:17
Wat voor mij een belangrijkere spec zou zijn: kan deze tv DD+ uitsturen over de ARC/(HDMI). Daar lees je bitter weinig over terwijl de meesten hier een stuk meer investeren in geluid dan in beeld.



Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Weet het niet 100%. Hij doet het wel degelijk via optisch uit. Dat was voor mij (ook) belangrijk ivm Netflix. Zou het zo zijn dat hij dat niet doet via ARC/HDMI dan kun je dus altijd optisch gebruiken. Pas als er via tv/Netflix geluid wordt aangeboden, hoger dan DD(bijvoorbeeld DTS HD Master) zou er een probleem ontstaan.

road rebel

Theoretisch gezien kan DD+ ook atmos meedragen en/of 7.1 (als is dat heden niet beschikbaar bij Netflix). Via ARC implementatie krijg je die info dus wel uit de TV en bij optisch blijf je steken op DD@48Hz in max 5.1. Ik ben enkel nog een verklaring tegengekomen van vizio hierover en bij andere TVmakers blijft het stil maar dat is een spec die wel vaker nodig zal zijn gezien de vermeerdering van OTT via tv apps (Netflix, Amazon prime).

bigbro

Quote from: road rebel on November 17, 2016, 14:07:47
Theoretisch gezien kan DD+ ook atmos meedragen en/of 7.1 (als is dat heden niet beschikbaar bij Netflix). Via ARC implementatie krijg je die info dus wel uit de TV en bij optisch blijf je steken op DD@48Hz in max 5.1. Ik ben enkel nog een verklaring tegengekomen van vizio hierover en bij andere TVmakers blijft het stil maar dat is een spec die wel vaker nodig zal zijn gezien de vermeerdering van OTT via tv apps (Netflix, Amazon prime).
Amazon prima komt eraan. Is er vanuit LG een update nodig of zou je de app gewoon op je tv kunnen downloaden?

road rebel

De app zal beschikbaar komen in de landen waar het aangeboden wordt vermoed ik: https://www.amazon.de/gp/video/ontv/devices


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

MechanicalAnimal

Quote from: Kjelt on November 15, 2016, 11:05:08
Dat je bij fps al twee keer neergeschoten wordt voor je in de gaten hebt dat er uberhaupt iemand inmiddels achter je stond  :D
just kidding  :tounge:

ff wat duidelijkheid scheppen.

inputlag heb je toch alleen maar last van als je online multiplayer speelt?

Want dan gaat idd op dat iemand jou ziet en afknalt voordat jij iemand ziet.

toch?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Kjelt

#1839
Ja zo ver als ik weet heb je er dan het meeste last van omdat de concurrent het niet heeft, maar ook gewoon gamen kun je er last van hebben.
Het gaat om de vertraging tussen bv als je een knop indrukt en het resultaat te zien krijgt.
Als dit te extreem is bv door zware beeldprocessing in de tv dan ga je daar eerst onderbewust maar later zeer bewust aan irriteren.
Vergelijk het met een film kijken en dat de lipsync 20ms of meer out of sync is, daar ga je je erg aan irriteren, zo ook volgens mij voor de echte gamers als ze lag ervaren.
Bij een film kun je nog de vertraging tussen audio en video corrigeren (je kijkt en luistert dan eigenlijk naar het verleden, oftewel audioinformatie die bv 50ms geleden is verzonden wordt dan 50ms vastgehouden voor het doorgegeven wordt om zo gelijk te lopen met het beeld), bij games is dit dus onmogelijk.
De echte tegenstander of computertegenstander van het spel gaan echt niet 50ms extra wachten  :D
Kortom de tv zal eigenlijk het binnenkomende uncompressed hdmi video signaal zo snel mogelijk op het display willen zetten en niet eerst zoals bij veel tv's allerlei motion flow en andere algoritmes er overheen halen om het beeld zo mooi mogelijk te krijgen. Dat doet de gamepc wel, die kost voor 4k@50Hz niet voor niets bijna 2000 euro waarvan 900 voor de grafische kaart, daar moet de tv/display zich niet meer mee bemoeien, vandaar de gaming mode op veel toestellen denk ik.

Dus eigenlijk als je tegen de computer speelt wordt het spel er met een display met veel lag veel moeilijker op, als je tenminste tijdkritische spellen speelt want je hebt de lagtijd minder om te reageren. Dus racespellen en schietspellen dat soort aktie/tijd games worden lastig en frustrerend als de lag te groot wordt. Max Verstappen had de vangrail afgelopen F1 wedstrijd niet weten te ontwijken als hij een inputlag van 50ms had gehad  :D  ;)

Jumping Jack

Toevallig was ik gisteren nog een spelletje aan het spelen op de xbox one (Battlefiedl 1) en het lukte me maar niet om in het spel te komen. Mijn mannetje bewoog stroperig, richten lukte niet, mijn wapen bewoog houterig. Bleek dat de tv nog op de film-stand stond. Je merkt het dus normaal echt wel.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MechanicalAnimal

Quote from: Kjelt on November 18, 2016, 09:57:37
Ja zo ver als ik weet heb je er dan het meeste last van omdat de concurrent het niet heeft, maar ook gewoon gamen kun je er last van hebben.
Het gaat om de vertraging tussen bv als je een knop indrukt en het resultaat te zien krijgt.
Als dit te extreem is bv door zware beeldprocessing in de tv dan ga je daar eerst onderbewust maar later zeer bewust aan irriteren.
Vergelijk het met een film kijken en dat de lipsync 20ms of meer out of sync is, daar ga je je erg aan irriteren, zo ook volgens mij voor de echte gamers als ze lag ervaren.
Bij een film kun je nog de vertraging tussen audio en video corrigeren (je kijkt en luistert dan eigenlijk naar het verleden, oftewel audioinformatie die bv 50ms geleden is verzonden wordt dan 50ms vastgehouden voor het doorgegeven wordt om zo gelijk te lopen met het beeld), bij games is dit dus onmogelijk.
De echte tegenstander of computertegenstander van het spel gaan echt niet 50ms extra wachten  :D
Kortom de tv zal eigenlijk het binnenkomende uncompressed hdmi video signaal zo snel mogelijk op het display willen zetten en niet eerst zoals bij veel tv's allerlei motion flow en andere algoritmes er overheen halen om het beeld zo mooi mogelijk te krijgen. Dat doet de gamepc wel, die kost voor 4k@50Hz niet voor niets bijna 2000 euro waarvan 900 voor de grafische kaart, daar moet de tv/display zich niet meer mee bemoeien, vandaar de gaming mode op veel toestellen denk ik.

Dus eigenlijk als je tegen de computer speelt wordt het spel er met een display met veel lag veel moeilijker op, als je tenminste tijdkritische spellen speelt want je hebt de lagtijd minder om te reageren. Dus racespellen en schietspellen dat soort aktie/tijd games worden lastig en frustrerend als de lag te groot wordt. Max Verstappen had de vangrail afgelopen F1 wedstrijd niet weten te ontwijken als hij een inputlag van 50ms had gehad  :D  ;)

Helder!
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

bask04

Weet iemand hoe ik een tv uitzending kan opnemen met de 950V?

De verificatie van de usb stick mislukt krijg ik als melding

hpapen

Zo maar een ideetje- bestandsformaat?

hully

leuk item over de PS4 PRO icm HDR tv.

of het klopt wat ze zeggen over HDR10 (dat dat zo per tv scheelt) vraag ik me echter af..

http://www.gamekings.tv/videos/gearkings-over-de-playstation-4-pro/

Snutchz

Quote from: hully on November 21, 2016, 10:05:46
of het klopt wat ze zeggen over HDR10 (dat dat zo per tv scheelt) vraag ik me echter af..
Soft- en hardwarematig .. das stimmt.. zo ook de PS4 Pro (soft) ..zal ook wel kwaliteitsverlies opleveren. Ik vermoed dat de Scorpio het hardwarematig aan gaat pakken  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

hully

maar hdr10 is toch altijd software matig en mijn E6V doet dat toch niet beter vanwege de aanwezige dolby vision chip? Dat suggereren de Gamekings wel nml...

Erik

Vergis ik me nou of is HDR niks anders dan 10bit voor kleuren weergave?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Kjelt

Quote from: Erik on November 21, 2016, 23:11:04
Vergis ik me nou of is HDR niks anders dan 10bit voor kleuren weergave?
Kleurspace is veel groter je weet wel die kleuren driehoek. Je kunt dus meer kleuren weergeven dan voorheen maar nog steeds bij lange na niet wat het menselijk oog kan waarnemen.