Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

hully

netflix heeft ook hdr10 (bijv daredevil) maar LG weigert dat te laten zien... vraag me niet waarom

bigbro

nee. Marco Polo is in UHD met HDR niet Dolby Vision. Ik heb de 950 die heeft geen Dolby Vision. Heb bij Marco Polo(jammer dat ik alles gezien heb) UHD met HDR.

Nog een vraag: die afstandbediening werkt die via Wifi of via radiosignaal. Ik kan hem alle kanten op richten en hij blijft werken. Fantastische tv. ;D

Raymen

op de e6 is het dolby vision bij marco polo,

nergens op netflix heb ik hdr
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Symtom

#1803
@ Raymen juist ik ook niet. Alleen dolby vision.
En dat is geen straf.
Persoonlijk vind ik het mooier dan hdr10.
Met name omdat het vanaf het begin aan met filmen meegenomen word.
En niet  als HDR naderhand als sausje er overheen gegoten word. ( simpel gezegd )
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

Raymen

klopt, maar heb er nog niet zo heel veel van kunnen zien,

er zijn maar enkele demos en wat er op netflix staat.
wat me eerlijk gezegt niet zoveel boeit, 2 films van a sandler
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

kroetie1

Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

Raymen

#1806
nope ,
had hem zien staan.

maar wacht effe tot 1 van jullie dat doet ;D ;D

ps:net effe gekeken,maar deze ziet de lg nog niet

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Symtom

Ik installeer hem sowieso niet, draait nu perfect ook HDR gaming geen problemen.
Dit zijn de veranderingen:

1. Improvement 
1) Freeview Play Support in UK
2) Apply the DVB-T2 system in Czech
3) To Improve auto-reboot problem with "This app will now restart to free up more memory" phrases during watching Live TV in Spain 
4) To Improve automatic channel number changes(over 850 channel) problem during watching Italy Rai channel 
5) Fix MRCU Pairing Failure Issue
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

Raymen

Ja dat had ik ook gelezen
04.30.60 is de firmware nu, en de nieuwe zou 04.30.65, maar deze is nog niet door de lg te vinden
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

kroetie1

Quote from: Symtom on November 13, 2016, 16:38:55
Ik installeer hem sowieso niet, draait nu perfect ook HDR gaming geen problemen.
Dit zijn de veranderingen:

1. Improvement 
1) Freeview Play Support in UK
2) Apply the DVB-T2 system in Czech
3) To Improve auto-reboot problem with "This app will now restart to free up more memory" phrases during watching Live TV in Spain 
4) To Improve automatic channel number changes(over 850 channel) problem during watching Italy Rai channel 
5) Fix MRCU Pairing Failure Issue

Ooo niks bijzonders dan.
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

road rebel

Wat een hoop gez*k over inputLAG zeg. De gemiddelde touchlatency van Android phones en tablets is 80ms. Daar hoor je dan bitter weinig over klagen terwijl je er wel de hele dag op zit.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Symtom

Je vergelijking trekt op niks.
Android tablet en telefoons vergelijken met online multiplayer games spelen op een lcd tv via een spelcomputer is toch echt heel iets anders.

Natuurlijk is de lag op jou genoemde devices daarop voldoende, Geen Apels met Peren vergelijken.

Wat wil je nu precies zeggen met je opmerking? Dat mensen ten onrechte klagen?
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

Raymen

#1812
 Volg mode ;D ;D
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

siepie

Ik denk dat hij wel een punt heeft met de insinuatie dat mensen ten onrechte klagen. Kijk het is niet echt ten onrechte natuurlijk, klagen mag altijd. Maar je leest het wel heeeeeel erg veel, die input lag. Het lijkt nergens anders meer over te gaan:

Wie heeft het scherm en wie gamed er op, wie heeft er last van input lag? En als je dan een LCD aansluit aan hetzelfde apparaat? Is het dan wel beter of ligt het gewoon aan het apparaat zelf.

Is het wellicht zo dat mensen die nog twijfelen over de aanschaf de LG al met al toch wel erg veel geld vinden, en zoeken naar kritiek om de aanschaf van een Samsung top LCD (of Sony 93 etc.) te rechtvaardigen.

Zijn ze gewoon boos omdat ze zich de LG niet kunnen of willen veroorloven? Neehhheeeeeee natuuuurlijk niet joh, hoe durruf juh :nopompom:

Voor mij is een TV scherm altijd meer bedoeld geweest om films en TV op te kijken (of online content) dan er op te gamen, laat staan te gamen via een PC. Jammer dat het niet kan (als dat echt zo is) maar wellicht volgende generaties.

Kjelt

Als je naar de hardcore gamers kijkt die willen <4ms speciale game schermen met allerlei sync fratsen etc.

Ik denk inderdaad niet dat je daarvoor een LG oled scherm gaat aanschaffen maar het zal er wel bij vermeld dienen te worden voor diegenen die dit wel zouden willen.
Projectoren zijn per definitie ook niet erg geschikt om op te gamen maar dat staat (vaak) ook niet expliciet bij de specificaties vermeld.
Dus inputlag als parameter zou wat dat betreft best een goede aanvulling op de lijst van specificaties zijn.

road rebel

Ik vind dat de inputlag (die dan nog problematisch ZOU KUNNEN ZIJN enkel in combinatie met bepaalde beeldinstellingen) een groter probleem gemaakt wordt dan dat het is.

Gamen is voor de meesten nog steeds een hobby van relatief vrij korte duur. Als je 10u/dag professioneel gamet dan kan ik mij nog iets bij die opmerkingen voorstellen.

Multiplayer gaming dat is al helemaal een andere kwestie en moet je in het perspectief zetten met de gemiddelde netwerklatency en console/controller latency. (CFR displaylag.com)

Als je serieus gamet dan gebruik je geen TV van 55" op 2/3M maar een hoge resolutie monitor op arm afstand; een ConsumentenTV blijft nu eenmaal een compromis en kan je niet vergelijken met een eenvoudige monitor. En dan begin je pas aan het 4K HDR verhaal met hard- en software die met moeite enkele dagen te koop is.
PC en 4K HDR? Met een handvol grafische kaarten en zijn er überhaupt commerciële monitors die echt 4K HDR signaal kunnen weergeven?!)

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Kjelt

Quote from: road rebel on November 14, 2016, 11:39:45
Gamen is voor de meesten nog steeds een hobby van relatief vrij korte duur.
Toepassing maakt allemaal niet uit, de specificaties van een weergever moeten gewoon compleet en accuraat zijn toch?
Laat degene die wil kiezen dan uit de specificaties opmaken of de weergever in kwestie voor hem geschikt is.
Mensen die fotos willen bewerken hebben weer andere eisen dan gamers en die weer andere dan filmliefhebbers.

siepie

Ik heb dus net de 4K native remastered versie van:

http://www.imdb.com/title/tt0091949/

gekeken, maar het duurde zo lang tot het beeld was opgebouwd dat Number 5 nu uit nood geboren telkens input... lag, input... lag, more input... lag zegt in de digitaal geremasterde variant. Werkelijk verschrikkelijk, ik kan geen plezier aan deze monitor ontlenen. Hoe durft LG zoiets op de markt te brengen, Nee het is een scherm van niks hoor, puur consumenten bedrog. :tounge2:

road rebel

Heet hij ook niet number 2 in deze geremasterde versie?

Snutchz

Quote from: road rebel on November 14, 2016, 10:35:25
Wat een hoop gez*k over inputLAG zeg. De gemiddelde touchlatency van Android phones en tablets is 80ms.
Quote
    HTC 10 - ?
    iPhone 6S Plus - 23ms
    Galaxy S6 - 35ms
    Huawei P8 - 35ms
    Moto G3 - 35ms
    HTC M8 - 46ms
    iPhone 6 - 65ms
    iPhone 6 Plus - 67ms
    OnePlus One - 67ms
    Note 4 - 67ms
    HTC M9 - (almost double the M8)ms
    Sony Xperia Z3+ - 90ms
    OnePlus Two - 94
    LG G4 - 100ms
Wéér die LG  :popcorn: ..ook vind ik dat image retention/burn in vreselijk wordt overdreven op verschillende sites.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Symtom

#1821
Iedereen zijn ding en mening laat ik dat voorop stellen!

Echter wie hebben hier allemaal de LG B6 of E6 en gamen er ook op?

Nog nooit eerder zag ik zoveel mensen klagen over zoiets als de input lag bij een bepaalde tv.

Inmiddels 1800 klachten. Waaronder ik zelf. ( ivm gamen met HDR ) Ik heb de E6 en game er ook op.

Echter ..... ik heb tot nu toe geen hinder onder vonden van de input lag. ( zonder HDR )
Daarbij moet ik wel zeggen ik speel geen online multiplayer games.
Gewoon lekker op de bank onderuit een shooter wel.

Pc games heb ik jaren gedaan, en daar begin ik nooit meer aan.
A duur ( ja en nu komen de voorbeelden van games pc's van 700 euro )
Maar dan heb je nog steeds een lala pc zonder goede monitor.
B dat eeuwige gedoe met drivers installeren etc.....klaar mee.
En dan heb ik het nog niet eens over de 6000 video instellingen per game.
Erg gaaf natuurlijk maar wat een gedoe.
Nu Ps4 pro aanzetten en ik zit binnen de minuut te gamen zonder gedoe lekker op de bank kijkend naar een 65 inch scherm.
Maar goed dat is mijn mening.

Daarom heb ik gekozen voor een goede tv voor A films en B voor gamen.
Natuurlijk is dit dit duurder als een high end pc maar ik kijk er ook films op en in 3D.

Maar ik vind wel als je 4000 euro pus uitgeeft aan een dergelijk scherm mag je daar wat van verwachten toch?
Ook voor het spelen van games en andere zaken.
Daarbij kunnen merken als Samsung en Sony middels firmware WEL wat doen aan de input lag.
Tenminste het mogelijk maken dat HDR ook onder game mode werkt.
Waarom doet LG dit tot op heden dan niet?

Het gaat de mensen die klagen dus ook om het feit dat de input lag zo super slecht is.
Maar de lagere input lag van de game modus NIET werk met HDR games.
Daar zit hem hem in


Ik vind dat bepaalde opmerkingen hier te makkelijk gemaakt worden.
Je koopt geen pakje boter.
Daar mag je dan wat van verwachten, LG doet hier blijkbaar niks mee, en verwacht dat je als dit aangepakt wilt hebben. Je gewoon over een klein jaar weer 4000 euro plus neerlegt voor een versie waar ze het wel hebben aangepast.


B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

siepie

 ^^ maar het ging me ook niet zozeer alleen om dit forum, of zelfs over de HDR gaming bug, want zo mag je dat wel noemen, maar het lijkt op heel veel plaatsen juist wel alleen over de input lag te gaan, terwijl jij er vrolijk mee kunt gamen, zon drama is het dus niet die lag.

LG zal de HDR bug nog wel oplossen denk ik. Het is voor ons allemaal misschien wel jammer dat de "minste" van de grote tv makers (zeker qua beeld en interface software) de enige is die echt gedurfd heeft door te pakken. Ze hebben wel een topper van een tv neergezet ;D

bask04

Met de andere kabel doet hij het ook gewoon nu.....
Echter kan ik gewoon alle beeld modussen kiezen...
Ik moet er echt nog n x voor gaan zitten.

hully

grappige is dat ik heerlijk weg-game op mijn E6V: online oflline met en zonder hdr in 2k of in 4k .... en geloof me ik speel bijv. footies online en dan is lag killing...